Κάποιες ακόμα διευκρινίσεις στην ιστορία και αλλού…

Η ιστορία παιδιά έχει ζωντάνια και κίνηση δεν είναι ένα νεκρό σημείο του παρελθόντος. Μέσα από την αφήγηση ενός ιστορικού γεγονότος ξυπνούν και ζωντανεύουν τα πρόσωπα, οι σκέψεις, τα συναισθήματα και τα έργα τους. Όταν λοιπόν θέλουμε να αναπτύξουμε την κρίση μας και να είμαστε ενεργητικοί στη μάθηση μας ακολουθούμε πολλούς δρόμους για μας πολύ ωραίο είναι και το βιβλίο μας για αρχή (συνοδευτικά κείμενα βέβαια πάντα μας κερδίζουν το ενδιαφέρον, όταν χρειάζεται)

Κάθε φορά θα συνοδεύει την γραπτή απόδοση του μαθήματος μας μια ερώτηση κρίσεως που στην περίπτωση που το γραπτό περιορίζεται σε ένα μάθημα ακολουθεί τη φυσιολογική εξέλιξη του μαθήματος, ουσιαστικά δεν πρόκειται για καθαρή κρίση αλλά για άλλη διατύπωση της ερώτησης που η απάντηση προκύπτει ως συμπέρασμα π.χ ήταν σοφή η επιλογή του Κωνσταντίνου να μεταφέρει την πρωτεύουσα στη νέα θέσης; Η ερώτηση μοιάζει κρίσεως, αλλά δεν είναι γιατί ακολουθεί την τελευταία παράγραφο του κειμένου…(εδώ εκείνο που θέλω να πετύχω είναι η συνειδητοποίηση του κειμένου). Καθένα ιστορικό γεγονός αποτελεί χρονολογική εξέλιξη και αναφέρεται πάντα με σειρά λογική για να εξαχθούν συμπεράσματα στο τέλος

Ας δούμε όμως μια ερώτηση κρίσεως (μόνο μέσα από το βιβλίο μας)

Ήταν ο Κωνσταντίνος όντως μέγας και γιατί (κάτι τέτοιο γίνεται σε τάξη και δεν αποτελεί αντικείμενο εξέτασης, μπορεί όμως να ζητηθεί να ξαναθυμηθούν γραπτά στο σπίτι τα παιδιά τι άκουσαν… κάθε μάθημα είναι ξεχωριστό και επειδή η διαδικασία μάθησης μπορεί να είναι συλλογική-τάξη, ομαδική η κατάκτηση της μάθησης όμως είναι προσωπική υπόθεση και μόνον, καλό το διαδίκτυο για να επικοινωνούμε, όμως να συγκεντρωθούμε στο δικό μας σκοπό και στόχο που μόνοι μας επίμονα και επίπονα θα κατακτήσουμε και όχι ομαδικά)

αλλά ας έρθουμε στα δικά μας σε ποιο πλαίσιο πήρε την εξουσία την ανέλαβε ο Κωνσταντίνος; Εχθροί, Γότθοι, αποσπασμένες ανατολικές επαρχίες, διωγμοί… τι έκανε ; Έ κανε το διάταγμα των Μεδιολάνων (προνοητικός) να ησυχάσουν στο εσωτερικό οι διαφορές, μίλησε με τους εχθρούς, ενίσχυσε την οικονομία, έδωσε νέο πνεύμα μεταμόρφωσε…άρχισε να μεταμορφώνει την αυτοκρατορία… έστρεψε το βλέμμα του προσ την ανατολή  μετέφερε την πρωτεύουσα ( δεν την κουβάλησε ίδρυσε νέα πόλη με νέο πνεύμα….)που του έλειπε και στο Χριστιανισμό που ΄τον ήθελε ο Κόσμος (γιατί τον ήθελε ο Κόσμος που τον γνώριζαν… δεν έζησε Ο Χριστός στα χρόνια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας …500 σχεδόν χρόνια έχουν περάσει από την ίδρυση της αυτοκρατορίας έως τώρα που αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος. Οι Απόστολοι -μαθητές του Χριστού που βρίσκονται;… έχουν φύγει από την Παλαιστίνη και κηρύττουν το Χριστό σε όλα τα μέρη της Οικουμένης….ποιας Οικουμένης;…αυτή που δείχνει η σελ 15 του βιβλίου μας… και τι κάνουν εκεί που πάνε Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία, μιλούν για το Χριστό και κάνουν εκκλησίες…. τις χτίζουν όχι…. βαπτίζουν μια μικρή ομάδα και κάνουν ιερείς …ύστερα πληθαίνουν ο κόσμος και χτίζει εκκλησίες ναούς…. ο Απόστολος Παύλος σταυρώνεται ανάποδα , Ο Άγιος Δημήτριος μαρτυρεί στα χρόνια του Διοκλητιανού, Η Αγία Βαρβάρα το ίδιο, ο κόσμος βλέπει αλλάζει μυαλά πιστεύουν στον έναν Θεό και όχι στους 15 όποτε ο Κόσμος γνωρίζει …. και τι κάνει Ο Κωνσταντίνος κάνει σύνοδό όλων των επισκόπων (κανονικά Πατριαρχών) αλλά…. και που την συγκαλεί τη Σύνοδο= συμβούλιο στη Νίκαια ένα χρόνο μετά που αναλαμβάνει (είναι μαχητικός, γνωρίζει τα προβλήματα, πρέπει να τα λύσει, είναι αυτοκράτορας νοιάζεται για όλους) …και γιατί μαζεύονται εκεί… για να πουν ….οι επίσκοποι στον κόσμο ποιο Θεό να πιστεύουν γιατί έχουν γίνει πολλές παρεξηγήσεις… και γιατί να το πουν οι επίσκοποι…. γιατί εκείνοι διαβάζουν το Ευαγγέλιο (πόσες φορές εμείς οι ίδιοι έχουμε ανοίξει την Αγία Γραφή,,,, για να χουμε οι ίδιοι άποψη όχι ότι ακούμε….)πήραν μέρος 318 Πατέρες και τότε φτιάχνονται τα 6 πρώτα κομμάτια του ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΑΣ που μας λένε ποιος είναι ο Θεός που πιστεύουμε….  Στη σύνοδο αυτή παίρνουν μέρος Ο Άγιος Σπυρίδωνας και ο Άγιος Νικόλαος που θα γιορτάσουμε σε λίγο ….και τί κάνουν εκεί;  Εκεί στην Σύνοδο βρισκόταν ένας πάρα πολύ μορφωμένος άνθρωπος ο Άρειος που δεν καταλάβαινε πως (παρόλο που ήταν πολύ μορφωμένος για να μιλάει με όλους τους Πατέρες) πως ο Θεός είναι και Πατέρας και Υιός και Άγιο Πνεύμα… αφού του μιλούσαν και αυτός έλεγε τα δικά του…. κάνει ήρεμα προσευχή ο Άγιος Σπυρίδωνας ( που σημειωτέον ήταν απλός Βοσκός και ο κόσμος τον αγαπούσε τόσο που τον ήθελαν Επίσκοπο τους) και παίρνει στα χέρια του ένα κεραμίδι…το σηκώνει ψηλά και το κεραμίδι διαλύεται μπροστά στα μάτια του Άρειου στα συστατικά του το το νερό τρέχει προς τα κάτω στη γη, η φωτιά ανεβαίνει στον ουρανό και το χώμα μένει στα χέρια του Αγίου…… έτσι έδειξε στον μορφωμένο ο πνευματικά μορφωμένος αυτό που δεν πίστευε και έβλεπε τώρα μπροστά του…. ακόμα ο Κωνσταντίνος για αυτά και για τόσα άλλα ο Κωνσταντίνος είναι Μέγας ….. βρήκε η μάνα του τον Τίμιο   Σταυρό, διαχειριζόταν τους Πέρσες μέσα και έξω ενδυνάμωσε την τότε αυτοκρατορία που άρχιζε να αλλάζει σε πνεύμα και συνήθειες!….

κάπως έτσι δουλεύουμε την ιστορία μας, κάνουμε μια ερώτηση κα ξεφυλλίζουμε το βιβλίο ως εκεί που έχουμε κάνει για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα….

Γιατί ο Ιουλιανός δεν τα κατάφερε …. γιατί δεν κατάλαβε πως ο κόσμος είχε αλλάξει και αυτός παρέμενε στο δικό του…. αποτέλεσμα να χάσει την εξουσία αφού πήγε να επαναφέρει κάτι που πάλιωνε και κανείς δεν το ήθελε… πήγε να τα βάλει με την μεγάλη αλλαγή που έκανε ο Κωνσταντίνος και έχασε τη μάχη…. ΑΚΟΥΜΕ , ΛΟΙΠΟΝ…. ΚΑΛΑ…. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ …ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΣΥΡΟΜΑΣΤΕ…. ΠΟΤΕ………………………………………

ΈΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΔΕΝ ΠΑΡΑΣΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΥ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΛΑ Η ΚΑΚΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΑΡΚΕΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΑΦΟΥΓΚΡΑΖΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ……. Ο ΝΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΣ ΕΥΚΟΛΑ ΠΑΡΑΣΥΡΕΤΑΙ ΠΕΡΑ ΔΩΘΕ …… ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΟΥ ΧΑΡΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΒΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

καλά έκανε ο Θεοδόσιος που ήταν τόσο δυναμικός…. (βέβαια και καλά έκανε….) σε ποιο πλαίσιο αναλαμβάνει…. ο Ιουλιανός έκανε δυο χρόνια μεγάλη καταστροφή στο εσωτερικό της αυτοκρατορίας (διαμάχες, αναταράξεις, …….γράψαμε διάφορα…) Η αυτοκρατορία κινδυνεύει … Ο ΄Θεοδόσιος δεν έχει χρόνο για χάσιμο είναι αποφασιστικός και δυναμικός, ξεκαθαρίζει μια και καλή τα εμπόδια …. δεν παίρνει την αυτοκρατορία άλλο να υπάρχουν στο εσωτερικό προβλήματα και να περιμένουν και οι εξωτερικοί εχθροί να της πάρουν κανένα κομμάτι…. ξεμπερδεύει γρήγορα… το παλιό φεύγει τελείως το νέο έρχεται…..τέλος (είναι αυτοκράτορας δεν κάθεται να περιμένει… βέβαια γίνονται και υπερβολές που όμως γίνονται γιατί η αυτοκρατορία κινδυνεύει να σπαστεί στα δυο δύση και ανατολή και να χαθεί η ένωση του Κωνσταντίνου (θυμήσου τον Μέγα Αλέξανδρο δεν κάθεται να περιμένει να λύσει τον Γόρδιο δεσμό, τραβάει το σπαθί του…. είναι αποφασιστικός …..

η ιστορία μας είναι καταπληκτική και όλα δηλ τα μαθήματά μας φέτος μέσα σε ένα εξαίρετο τμήμα που σηκώνει τέτοιες κουβέντες και του αρέσει να καταλήγει σε συμπεράσματα…. έχουμε μια τελευταία μοναδική ευκαιρία να δώσουμε στον εαυτό μας ότι καλύτερο καλό θα είναι να μην την χαραμίσουμε…. του χρόνου δεν καλύπτονται τα κενά τ….του χρόνου….. δεν καλύπτω συνήθειες χρόνων….. του χρόνου μπαίνω στη διαδικασία αποχαιρετισμού μου από το δημοτικό το Γυμνάσιο με περιμένει .. είμαι μεγάλος/η πια οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα μου αλλάζουν….

καλή δύναμη……………… και καλή συνέχεια σε όλους σας!!!!!!!!!!!!!!!!!♥

Τέλος όταν θέλουμε να ενημερωθούμε για την σχολική πρόοδο την ημέρα που  έχουμε εξ’ αρχής ορίσει πρώτα έρχεται ο μαθητής/μαθήτρια με την τσάντα του  έπειτα κάθεται στο θρανίο με τον γονέα του και μελετούν το portfolio MAZI. Η δασκάλα διευκρινίζει, διακριτικά, εντοπίζει, επισημαίνει, εξηγεί απορίες, καθώς περνά διακριτικά κατά τη σιωπηλή ώρα της ενημέρωσης προόδου…………...