Αλιεύοντας τα μυστικά της φύσης……

Καλή αρχή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Φυσική = η επιστήμη που με την παρατήρηση, το πείραμα, νόμους και γερά μαθηματικά ερευνά σε βάθος τη δομή, οικοδομή των υλικών-φυσικών σωμάτων που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας. Επειδή όλη η φύση-κόσμος αποτελείται ουσιαστικά από υλικά  σώματα η Φυσική μελετά κατά συνέπεια όλη τη φύση-ύλη που μας περιβάλλει. Σκοπός της είναι να καταλάβει τη δομή της ύλης, τα μόρια και άτομα (και τις μεταξύ τους σχέσεις) και τις ιδιότητες που αυτά έχουν και οικοδομούν τα υλικά σώματα ώστε να βοηθήσει την ανθρωπότητα στον τομέα της ιατρικής (εμβόλια), στον τομέα της βιομηχανίας (κατασκευές, μέταλλα, νέα προϊόντα), στον τομέα της γεωργίας (σπόρους, νέες καλλιέργειες), στον τομέα της παιδείας ( νέα πληροφορία, νέα γνώση).

Ας ξεκαθαρίσουμε μερικές απαραίτητες έννοιες προκειμένου να αλιεύσουμε φυσικά μυστικά……………..

ΥΛ…Η=ΦΥΣΗ= ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ= ΜΑΚΡΟΚΟΣΜΟΣ( υλικά  σώματα) + ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ( υλικά σωματίδια)= 5/5=1 ολόκληρο

κάθε υλικό σώμα στο μακρόκοσμο αποτελείται από σύνολο μικρών υλικών σωματιδίων στο μικρόκοσμο…... Μπορούμε να υποθέσουμε πως τα υλικά σωματίδια αποτελούν τα τούβλα με βάση τα οποία χτίζεται ένας τοίχος μιας οικοδομής, δηλ. σχηματίζεται ένα υλικό σώμα. Φυσικά για να κρατηθούν μεταξύ τους τα οικοδομικά τούβλα χρησιμοποιούμε λάσπη. Αντίστοιχο με τη λάσπη είναι οι δεσμοί που ενώνουν τα υλικά σωματίδια (μόρια ή άτομα ) στο μικρόκοσμο. Συγκεκριμένα οι δεσμοί συγκρατούν τα άτομα που σχηματίζουν τα μόρια και στη συνέχεια τα μόρια= τουβλάκια συγκρατούνται πάλι μεταξύ τους με δεσμούς και αυτά προκειμένου να χτίσουν ένα μικρό κομματάκι σαν το κεφάλι της καρφίτσας από την επιφάνεια του “σιδερένιου” θρανίου μας. Φανταστείτε πόσα άπειρα υλικά μικροσωματίδια χρειάζονται για να σχηματιστεί μια μικρή κουκιδίτσα από το μέταλλο το σιδήρου και πόσα ακόμα για να σχηματιστεί ένα μεγάλο κομμάτι σιδήρου, και πόσα ακόμα για να φτάσουμε να κατασκευαστεί το θρανίο μας.

Δραστηριότητα

Σε τι συμπεράσματα καταλήγουμε ως εδώ; Φυσικά θα περιμένω  με ανυπομονησία το δικό σας συμπέρασμα να το ανακοινώσετε στην τάξη μας!

Τα δικά μου συμπεράσματα μου λένε πρώτα πρώτα πως καθώς κοιτάζω και χαζεύω την όμορφη θάλασσα, χαίρομαι τον λαμπερό ήλιο, καίγονται τα ποδαράκια μου στην ζεστή καλοκαιριάτικη αμμουδιά  όλα είναι τόσο όμορφα που  ξεχνώ πως όλα αυτά και όλα τα άλλα είναι φτιαγμένα από μικρά απειροελάχιστα  επίσης υλικά σωματίδια ( μόρια – άτομα) τόσο τέλεια και άψογα χτισμένα που σίγουρα μόνο ο Θεός θα μπορούσε να δημιουργήσει!

έπειτα σκέφτομαι πως πέρασαν σίγουρα εκατομμύρια και δισεκατομμύρια χρόνια ωσότου να δημιουργηθούν τα μέταλλα και τα άλλα υλικά  σώματα (π.χ πετρέλαιο) μέσα στα σπλάχνα της γης μέχρι οι άνθρωποι να σκεφτούν, να σκάψουν, να τα ανακαλύψουν και να τα χρησιμοποιήσουν βελτιώνοντας τη ζωή τους!!!!!!!!!

Ακόμα ακόμα σκέφτομαι πως ενώ πέρασαν αιώνες  για να δημιουργηθούν όλα τα υλικά σώματα που χρησιμοποιώ στη ζωή μου και απολαμβάνω, μου φτάνει μια στιγμή για να τα καταστρέψω!!!!( καταστρέφω το θρανίο μου, μολύνω τη θάλασσα, ρυπαίνω τον αέρα ….)

αναρωτιέμαι πως μπορώ να είμαι τόσο αγενής, να μην προσέχω το περιβάλλον μου, τον οίκο μου- σπίτι- φύση που μου δόθηκε τόσο απλόχερα να ζω, να χαίρομαι και να απολαμβάνω;

Δραστηριότητα:

Παιδάκια μου επειδή πάντα καλό είναι να νιώθουμε αισιόδοξα μου ήρθε μια ιδέα! τι λέτε παιδιά να διαβάσουμε μαθηματικά μερικούς από τους παρακάτω φυσικούς αριθμούς !!! και όποιοι ακόμα θέλουν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους να σχηματίσουν το δεκαδικό τους ανάπτυγμα; ή ακόμα και αυτό να βρουν την αξία κάθε ψηφίου από το οποίο είναι φτιαγμένοι;

(μπορούμε να υποθέσουμε πως τα ψηφία των αριθμών είναι τα δομικά τους υλικά δηλ τα μόρια εν προκειμένω από τα οποία αποτελούνται και η πρόσθεση και η αφαίρεση, ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση αποτελούν τους δεσμούς με τους οποίους συγκρατούνται τα ψηφία… περισσότερα στην τάξη μας!!!!!!!!!)

 

1.536.845

48.789.654

135.457.648

587.712.432

78.540.028

1.25.314.452

124.052.120.218

5.450.210.360

0.45.127.400.231

 

μα γιατί άραγε τους φυσικούς αριθμούς τους λέμε φυσικούς, έχουν καμιά σχέση με τη φύση;

δεν πιστεύω να νομίζεις ότι θα σηκώσεις καμία πέτρα στη φύση και από κάτω θα βρεθεί κάποιος αριθμός… απλούστατα οι φυσικοί αριθμοί είναι πως να το πούμε τα ουσιαστικά των μαθηματικών τα μεγάλα υλικά σώματα, τα στερεά και επειδή όπως έμαθες στο βιβλίο της φυσικής το πράσινο στη φύση υπάρχει ο νόμος της ισορροπίας και οι άνθρωποι θέλοντας να διατηρήσουν τη σταθερή σχέση τους με τη φύση κατασκεύασαν από τα αρχαία χρόνια τους αριθμούς για να μετρούν υφάσματα, το κρασί τους, το λάδι τους …φυσικά υλικά σώματα οπότε οι ίδιοι δημιούργησαν το φυσικό περιβάλλον των φυσικών αριθμών( μπορεί να φαίνεται απλή ή ακόμα απλοϊκή σκέψη, αλλά αυτή τη στιγμή μας εξυπηρετεί δεδομένου ότι έχουμε να διαχειριστούμε πολλά νέα γνωστικά αντικείμενα για φέτος… του χρόνου βελτιωνόμαστε καλύτερα). Ουσιαστικά,σου λέω πως οι άνθρωποι εμπνεύστηκαν από το φυσικό περιβάλλον τους και δημιούργησαν τους φυσικούς αριθμούς. Σκέψου για παράδειγμα πως κάθε μαθηματική πράξη έχει και την αντίθετή της προκειμένου να εξασφαλίζεται μια ισορροπία (πρόσθεση- αφαίρεση…) ή ένας φυσικός αριθμός μπορεί να αλλάζει μορφές σαν το χαμαιλέοντα που αλλάζει χρώμα στο φυσικό του περιβάλλον για να σωθεί από τους εχθρούς του…( 5/5=1, 1,000=1, 6/3=2, 2χ25=100, σαν κλάσμα, σαν δεκαδικός, σαν σχέση προκύπτει φυσικός…..μαγεία τα μαθηματικά μαγεία και όνειρο αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας δε συμφωνείς;