Συγκέντρωση… Ο σύμμαχος του καλού μαθητή

επιλογή φωτογραφίας : Νίκος Δημητρίου

Ένα πολύ συχνό παράπονο των γονέων είναι πως τα παιδιά τους δεν είναι συγκεντρωμένα τόσο στο σχολείο όσο και κατά την διάρκεια μελέτης στο σπίτι. Τι μπορούν να κάνουν όμως οι γονείς για να βοηθήσουν ένα παιδί που δεν συγκεντρώνεται εύκολα πριν απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό;

Αρχικά θα πρέπει οι ίδιοι να δημιουργήσουν ένα κλίμα θετικό για μελέτη την ώρα που το παιδί διαβάζει μαθήματα του. Θα πρέπει να κυριαρχεί σχετική ησυχία μέσα στο σπίτι, χωρίς δυνατές φωνές, μουσική, ραδιόφωνα ή τηλεοράσεις ανοιχτές, στοιχεία που θα αποσπάσουν την προσοχή ενός παιδιού.

Επίσης ο χώρος μελέτης ενός παιδιού θα πρέπει να είναι ένας συγκεκριμένος, τακτοποιημένος και ήσυχος χώρος. Καλό είναι τα παιδιά να διαβάζουν στο δωμάτιό τους ή σε κάποιο δωμάτιο γραφείου και να ξέρουν πως το διάβασμά τους γίνεται πάντα σε αυτό το σημείο. Ένα καθαρό και ταχτοποιημένο γραφείο και κατ’ επέκταση δωμάτιο, παίζουν  πολύ σημαντικό ρόλο στην συγκέντρωση. Το δωμάτιο και το γραφείο του παιδιού θα πρέπει να είναι λιτά διακοσμημένα, χωρίς πολλά αντικείμενα ώστε να μην δημιουργούν χαοτική αίσθηση στο παιδί.

Επίσης, το πρόγραμμα του σχολείου αλλά και γενικότερα της ημέρας  θα πρέπει να είναι γραμμένο και ξεκάθαρο ώστε το παιδί να μπορεί εύκολα να ανατρέξει και να δει τι έχει να διαβάσει ή τι άλλο έχει να κάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Βασικό είναι οι γονείς να έχουν ξεκαθαρίσει με τα παιδιά τους πως οποιαδήποτε εξωσχολική δραστηριότητα θα πραγματοποιηθεί μόνο μετά την ολοκλήρωση της μελέτης για την επόμενη μέρα.

Τα βιβλία και τα τετράδια  του παιδιού είναι απαραίτητο να είναι οργανωμένα και έχουν συγκεκριμένες θέσεις στην βιβλιοθήκη ώστε να είναι εύκολο να τα βρει το παιδί, να μην τα χάνει και να μην τα ξεχνάει ενώ η σχολική τσάντα θα πρέπει να ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη.     

Οι γονείς θα πρέπει να παροτρύνουν τα παιδιά τους να σημειώνουν τα μαθήματα που έχουν για το σπίτι σε ένα πρόχειρο τετράδιο που θα είναι οργανωμένα γραμμένο ανά ημέρα ώστε να μην μπερδεύεται και να μην « χάνεται» ψάχνοντας μέσα στα βιβλία και τα τετράδια τι έχει να διαβάσει στο σπίτι ενώ κατά την διάρκεια της μελέτης καλό θα είναι να γίνονται ολιγόλεπτα   διαλείμματα αν το παιδί έχει κουραστεί ή διαβάζει ένα δύσκολο μάθημα πολλή ώρα.  Γενικότερα, η οργάνωση του χώρου, του χρόνου και των μαθημάτων του παιδιού είναι  πολύ σημαντικός παράγοντας συγκέντρωσης. Η ρουτίνα και η σταθερότητα στην καθημερινότητα βοηθούν πολύ τα παιδιά να μην αποσπούνται από το διάβασμά τους και να μένουν συγκεντρωμένα κατά την διάρκεια της μελέτης τους.

ΠΗΓΗ: psychology.gr

Σχετικά με ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Είμαι δάσκαλος στο 10( Δέκατο ) Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Υπηρετώ την εκπαίδευση για 33 έτη.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Επιστημονικά. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση