Οδηγίες προς «τηλεκπαιδευόμενους» γονείς

επιλογή φωτογραφίας : Νίκος Δημητρίου

Οι μέρες που έχουμε κληθεί να ζήσουμε είναι πρωτόγνωρες και αρκετές φορές γίνονται δύσκολές και περίπλοκες. Η καθημερινότητα μας βομβαρδίζεται από αρνητισμό και ‘δύσκολες’ ειδήσεις. Ως ενήλικες είμαστε συναισθηματικά πιο ανθεκτικοί από τους μικρούς μας ήρωες.

Για εμάς τους “μεγάλους” οι μέρες της καραντίνας είναι δύσκολες αλλά είναι και μια ευκαιρία να ξεκουραστούμε, να δώσουμε χρόνο και χώρο στον εαυτό μας ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι δουλειές μας συνεχίζουν να τρέχουν. Δυστυχώς δεν ισχύει το ίδιο για τα παιδιά. Βιώνουν μια περίοδο χωρίς φίλους, χωρίς βόλτες, χωρίς σχολείο. Η προστασία όλων μας είναι πάνω απ’ όλα αλλά η ζωή προχωρά και τα παιδιά έχουν εξίσου πολλά δικαιώματα με εμάς που δεν πρέπει να καταπατώνται. Η πρόσβαση στο σχολείο είναι ένα από αυτά.

Ένας νέος πλέον όρος στην καθημερινότητα τόσο των παιδιών όσο και των γονιών είναι η «τηλεκπεύδευση». Πρόκειται, λοιπόν, για μια προσπάθεια να πραγματοποιηθούν τα μαθήματων μέσω ηλεκτρονικών συσκευών. Αν αναλογιστείτε πως αυτό μπορεί να γίνει, θα είναι να σας ταξιδέψατε με μια χρονομηχανή στο μακρινό μέλλον.

Έχοντας ήδη περάσει κάποιες μέρες από την ένταξη της τηλεκπαίδευσης στην καθημερινότητα μας θεώρησα σημαντικό να δώσουμε ορισμένα tips που θα βοηθήσουν την πιο ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτωναπό το σπίτι.

1. Δωμάτιο σχολείου

Είναι πολύ σημαντικό να διαλέξετε μαζί με το παιδί σας, ποιο δωμάτιο του σπιτιού θα γίνει για λίγο το «σχολείο» του. Με τις συνεχείς εναλλαγές καθημερινά το παιδί θα δυσκολεύεται να οργανωθεί και θα αποσπάτε συνεχώς από τα τριγύρω ερεθίσματα. Είτε σε ένα μεγάλο είτε σε ένα μικρό σπίτι, λοιπόν, ορίστε τον χώρο που θα γίνονται τα μαθήματα. Φυσικά, το ίδιο ισχύει κι όταν υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά στο σπίτι. Το κάθε παιδί πρέπει να ‘καταλάβει’ από ένα δωμάτιο ώστε να μην ενοχλείται από τους υπολοίπους.

2. Σύνδεση internet

Κάτι που μας λείπει από το ταξίδι στο μέλλον είναι η απίστευτη ταχύτητα του internet που δε θα κολλάει και δεν θα πέφτει η σύνδεση. Συνεπώς, η μεγαλύτερη ‘πληγή’ στο όλο εγχείρημα είναι το κατά πόσο μπορεί το σύστημα να αντέξει τις τόσες συνδέσεις και να μην κολλάει. Θα ήταν χρήσιμο να τοποθετήσετε την συσκευή που θα χρησιμοποιεί το παιδί σας δίπλα στο ρούτερ ή ακόμα καλύτερα να κάνετε ενσύρματη σύνδεση με αυτό. Μια κακή σύνδεση θα αποφέρει φασαρία, εντάσεις αλλά και άγχος για την επανασύνδεση μετά από ώρα στην ‘τάξη’.

3. Οργάνωση τραπεζιού

Είτε αποφασίσετε να γίνουν τα μαθήματα στο υπνοδωμάτιο, είτε στο σαλόνι, είτε στην κουζίνα είναι πολύ σημαντικό το τραπέζι να έχει επάνω μόνο τα απαραίτητα υλικά που θα χρειαστεί το παιδί. Οτιδήποτε άλλο μπορεί να διασπά την προσοχή του και να γίνει πόλος έλξης που θα τον απομακρύνει από το μάθημα.

4. Υλικά

Για τους ίδιους λόγους με τα παραπάνω είναι απαραίτητο το παιδί να έχει μαζί του όλα όσα θα χρειαστεί ώστε να μην σηκώνεται συνέχεια για να φέρει ότι ζητά η δασκάλα. Εδώ μπορείτε να προσθέσετε κι ένα μπουκάλι με νερό ώστε να μπορεί το παιδί να πίνει όποτε θέλει χωρίς να χρειάζεται συνέχεια να πηγαίνει στην κουζίνα για ένα ποτήρι νερό.

5. Ντύσιμο

Όσο περιττό κι αν σας ακούγεται δεν είναι. Όπως εμείς ντυνόμαστε καθημερινά ώστε να ξυπνά το σώμα μας μέσα στην ημέρα έτσι θα πρέπει να γίνει και με τα παιδιά. Πριν την είσοδο στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης ντύστε το παιδί σας όπως θα το ντύνατε για να πάει σχολείο. Το μυαλό μπαίνει σε ρυθμό πως πρέπει να εργαστεί. Αν αφήνουμε τα παιδιά με τις πιτζάμες είναι πιθανό να αποκτούν μια πιο χουχουλιάρικη διάθεση η οποία δεν θα βοηθήσει καθόλου.

6. Οδηγίες και βοήθεια

Είναι λογικό ένας εκ των δύο γονέων να βρίσκεται δίπλα στο παιδί ώστε να βοηθάει με της οδηγίες της δασκάλας ή σε τυχών τεχνικές δυσκολίες. Τα όρια όμως είναι πολύ λεπτά και πρέπει να προσέχετε αγαπητοί γονείς. Βοηθάω το παιδί μου δεν σημαίνει επαινώ συνεχώς ή νουθετώ συνεχώς το παιδί.

Αποφύγετε φράσεις: «Κοίτα τη δασκάλα σου», «Συγκεντρώσου στο μάθημα», «Κοίτα τα άλλα παιδιά πως κάθονται», «Γράφε πιο γρήγορα» κοκ. Το κάθε παιδί έχει τον ρυθμό του κι αυτό είναι φυσιολογικό. Δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια. Μην πέφτετε στην παγίδα να γίνεται η δασκάλα ή ο δάσκαλος. Υπάρχει μαζί σας το αρμόδιο άτομο για να βοηθήσει. Ο δικό σας ρόλος είναι καθαρά βοηθητικός και επικουρικός.

7. Συναισθηματική εμψύχωση

Η κατάσταση που ζούμε είναι πολύ καινούργια για όλους. Για τα παιδιά όμως αποτελεί και μεγάλη πρόκληση. Το κίνητρο είναι απαραίτητο και φυσικά δεν αναφέρομαι στα υλικά κίνητρα αλλά στα λεκτικά. Μιλήστε με τα παιδιά σας για το πόσο όμορφο είναι τώρα που μπορούν να δουν τους φίλους τους και την δασκάλα τους χωρίς την μάσκα.

Εξηγήστε τους πως για όλο αυτό δεν φέρουν καμία ευθύνη και πως είναι μια προσωρινή κατάσταση από την οποία θα μάθουμε πολλά και στο μέλλον θα είμαστε κερδισμένοι έχοντας μάθει να χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικές συσκευές κα. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να συνεχίσουν να βλέπουν με θετική ματιά το μάθημα του κι όλο αυτό να μην γίνεται κουραστικά.

Η σωστή οργάνωση και η θετική ενέργεια είναι αυτά που χρειάζεστε για να τα καταφέρετε εκείνες τις ώρες. Προσπαθήστε να είστε θετικοί σε όλη αυτή την προσπάθεια γιατί είναι κάτι που λαμβάνουν τα παιδιά και σίγουρα μπορεί να τα βοηθήσει.

Μην ξεχνάτε να ευχαριστείτε τους δασκάλους που προσπαθούν να ανταπεξέλθουν σε μια κατάσταση για την οποία δεν είναι εκπαιδευμένοι αλλά προσπαθούν για το καλύτερο.

Σωτηρία Κάκου Λογοθεραπεύτρια 

ΠΗΓΗ: https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxologias/oikogeneia-kai-paidi/goneis/9746-odigies-pros-tilekpaidevomenous-goneis.html

Σχετικά με ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Είμαι δάσκαλος στο 10( Δέκατο ) Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Υπηρετώ την εκπαίδευση για 33 έτη.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Επιστημονικά. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση