Master Chef εν δράσει…

1686167991010Οι μαθητές της Α΄τάξης   συμμετείχαν σε διαγωνισμό Master Chef που διοργανώθηκε στο σχολείο μας. Οι μαθητές έφτιαξαν την παραδοσιακή «Μπατζίνα» και cheesecake με γιαούρτι. Συμμετέχοντας και βιωματικά στη δράση οι μικροί μας Chef έμαθαν ότι η διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας.

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης των προγραμμάτων οι μαθητές  υιοθέτησαν καλές διατροφικές συνήθειες, έμαθαν να τρώνε σωστά και υγιεινά, γνώρισαν τις ομάδες τροφών και τη θρεπτική τους αξία αλλά και την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής.

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που συμμετείχαν στη δράση, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και την κα Κατερίνα που μας έψηνε κάθε φορά όλα όσα πλάθαμε με τα χεράκια μας .

Ταξίδι στην Ισπανία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ KA122-SCH-000076506 job shadowing με θέμα “Nature is calling us” το 2ο Δημοτικό σχολείο Καρδίτσας πραγματοποίησε κινητικότητα από 4-11 Μαΐου 2023 στην Ισπανία..

Η διευθύντρια του σχολείου, κα Αριστέα Παπαδημητρίου, και οι εκπαιδευτικοί, κα Αθηνά Καζάνα, εκπαιδευτικός Αγγλικών, κα Ειρήνη Μηλίτση, δασκάλα β’ τάξης, κα Όλγα Μπαντή, δασκάλα α’ τάξης και η κα Σταυρούλα Τσιαντούλα, εκπαιδευτικός Γερμανικών, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ayerbe της Huesca. Κατά την επίσκεψη θερμότατη ήταν η  υποδοχή από τους / τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου C.P.I Ramón y Cajal.

.Ξεναγήθηκαν  στους εκπαιδευτικούς χώρους και τις αίθουσες του σχολείου και παρακολουθήσαμε μαθήματα Γλώσσας της Β΄ Δημοτικού και Αγγλικών της Γ’ Δημοτικού. Συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητα escape room, που έλαβε χώρα στη βιβλιοθήκη του σχολείου καθώς και στο κυνήγι θησαυρού που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία και το δάσος του χωριού χρησιμοποιώντας την εφαρμογή (app) που σχεδίασε συνεργατικά το σχολείο με το Δήμο του χωριού. Παρακολούθησαν παραδοσιακούς τοπικούς χορούς και παιχνίδια από τους μαθητές και τις μαθήτριες στο αθλητικό κέντρο του Ayerbe, όπου έγινε και η απονομή των πιστοποιητικών.

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν και οι ξεναγήσεις στο κάστρο Loarre, στην πόλη της Huesca και στο παιδαγωγικό μουσείο εκεί, στη Σαραγόσα και στο μουσείο Goya και τον καθεδρικό ναό -Βασιλική της Παναγίας του Πυλώνα (Catedral-Basílica de Nuestra Señora del Pilar) και τέλος στη Βαρκελώνη και στα μουσεία Πικάσο και Μιρό, καθώς και σε σημαντικά αξιοθέατα της πόλης.

.Με την επίσκεψη αυτή, οι εκπαιδευτικοί εμπλούτισαν το δικό τους τρόπο διδασκαλίας, παρατηρώντας στην πράξη την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, είδαν τα σχολικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι συνάδελφοί τους εκεί και υιοθέτησαν μεθόδους συμπερίληψης παιδιών με ξεχωριστές ικανότητες, οφέλη πολύτιμα για την επαγγελματική τους ανέλιξη.

Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων & Μουσείο Μανιταριών

Οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων & Μουσείο Μανιταριών και ενημερώθηκαν για τα επιμέρους  οικοσυστήματα του περιβάλλοντος αλλά και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

Το παιχνίδι της ζωής

Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για τον κύκλο του  νερού οι μαθητές της Α’ τάξης επισκέφτηκαν στις 7 Μαρτίου το ΚΠΕ  Μουζακίου. Εκεί μαζί με τους υπεύθυνους επισκεφτήκαμε τον ποταμό ” Πάμισο” στο Μουζάκι και ακολουθώντας τις οδηγίες τους παίξαμε το “Παιχνίδι της ζωής”. Κάθε ζωντανός οργανισμός για να επιβιώσει χρειάζεται οξυγόνο, τροφή,νερό. Εμείς γίναμε ψάρια και για να επιβιώσουμε έπρεπε να συλλέξουμε την κατάλληλη ποσότητα πράσινων σγουγγαριών (οξυγόνο) και κίτρινων σφουγαρριών (τροφή).

Άραγε, στο τέλος, ποιο ψάρι θα επιβιώσει;

Το ασπρόψαρο, το χέλι,ο κυπρίνος,το μύδι ζέβρα, η πέστροφα;

Το νερό νεράκι

Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning για τον κύκλο του  νερού οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης επισκέφτηκαν το ΚΠΕ  Μουζακίου. Εκεί οι υπεύθυνοι του προγράμματος τους  μίλησαν για το νερό, τις μορφές του, τον κύκλο που κάνει, τη διαδρομή που ακολουθεί. Με λίγα λόγια τους ενημέρωσαν  για το ίδιο κυκλικό  ταξίδι που διανύει το νερό ξανά και ξανά από την αρχή του κόσμου. Από τις θάλασσες και τη στεριά στην ατμόσφαιρα  και ξανά πίσω δίνοντας παντού ζωή κι ενέργεια.

Μαθαίνουμε πολλαπλασιασμό παίζοντας

Το προαύλιο του σχολείου μας έγινε για λίγο χώρος εκμάθησης του πολλαπλασιασμού. Οι μαθητές της Β΄ τάξης έπαιξαν με τα ζάρια τους και εξασκήθηκαν στον πολλαπλασιασμό. Αρχικά υπολόγιζαν τα γινόμενα των αριθμών που έφερναν  κι έπειτα έκαναν πιο σύνθετους υπολογισμούς κάνοντας πολλαπλασιασμό και πρόσθεση ταυτόχρονα. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, αφού το παιδιά παράλληλα με το μάθημα ευχαριστήθηκαν την αυλή ,το παιχνίδι, τον ήλιο.

στο προαύλιο1στο προαύλιο2