ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ

ΤΙΤΛΟΣ: ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ

Τάξεις στις οποίες μπορεί να απευθύνεται
Το σενάριο μπορεί να αξιοποιηθεί στις μεγάλες σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Στηρίζεται σε αρχές

της εποικοδομιστικής προσέγγισης. Στο συγκεκριμένο σενάριο συμμετείχαν δύο τμήματα Α1΄ και Α2΄ τάξης Γυμνασίου. Ακολουθείται ένα μοντέλο καθoδηγούμενης διερεύνησης-ανακάλυψης με έμφαση στην κριτική και στοχαστική σκέψη, στη συμμετοχική και συνεργατική μάθηση και στη δημιουργική έκφραση. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες με δραστηριότητες αξιοποιώντας το παιδαγωγικό περιβάλλον των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Εκτιμώμενη Διάρκεια
10 διδακτικές ώρες για 5 εβδομάδες, που θα αντληθούν από το δίωρο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ειδικά όταν ο καιρός δεν επιτρέπει εξωτερικές δραστηριότητες.

Συμβατότητα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών(Α.Π.Σ.)
Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι απόλυτα συμβατό με το σχολικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, καθώς ο κεντρικός άξονας του σεναρίου αφορά στην γνωστική περιοχή της Φυσικής Αγωγής και των Φυσικών Επιστημών, στην εκμάθηση – επεξήγηση διατροφικών συνηθειών, στον εμπλουτισμό του σχετικού λεξιλογίου (είδη και συστατικά τροφών), στην ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών θετικών για τη διατήρηση της προσωπικής τους υγείας, καθώς και στη διαχείριση της πληροφορίας, εντοπίζοντας την μέσα από το Διαδίκτυο και αξιοποιώντας τη.
Το σενάριο υποστηρίζει τη μαθησιακή διαδικασία με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ. Οι ΤΠΕ μπορούν να παίξουν ρόλο γνωστικού εργαλείου σε συγκεκριμένες δραστηριότητες τόσο της Αγωγής του Καταναλωτή, που εμπεριέχεται στην Φυσική Αγωγή, όσο και των Φυσικών Επιστημών. Υποστηρίζουν διερευνητικού και ανακαλυπτικού τύπου μαθησιακές καταστάσεις (σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα), ευνοούν δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος-λήψης απόφασης και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Επίσης, υποστηρίζουν δραστηριότητες συμβολικής έκφρασης, επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών. Ευνοούν την ανάπτυξη από τους μαθητές γνωστικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου, που κατά τεκμήριο είναι εγκάρσιες στο πρόγραμμα σπουδών, όπως: πειραματική διαδικασία, δραστηριότητες διερεύνησης και ανακάλυψης, μοντελοποίηση, διεπιστημονική προσέγγιση, αναστοχασμός.

Διδακτικοί Στόχοι:
Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο
• Να εκθέσουν τις απόψεις τους και να συζητήσουν για την καθημερινή τους διατροφική πρακτική και άσκηση, να τη συγκρίνουν με τους συμμαθητές τους και να τη συσχετίσουν με τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων που εκτέλεσαν. Έτσι, να αναπτύξουν δεξιότητες μεταφοράς γνώσεων από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο.
• Να προτείνουν υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος συνοψίζοντας τις εμπειρίες τους από τα Φύλλα Εργασίας αυτού του σεναρίου.
• Να διαχωρίσουν τις τροφές σε υγιεινές (καλές) και μη (κακές) και να γνωρίσουν τα συστατικά των τροφών και τι προσφέρουν.
• Να περιγράψουν και να εξηγήσουν τις ετικέτες των τροφίμων που συνηθίζουν να αγοράζουν. Να είναι σε θέση να ερμηνεύουν τα χαρακτηριστικά που αναγράφονται σε δημοφιλείς συσκευασίες.
• Να γνωρίσουν τις διατροφικές πυραμίδες και έτσι να αναθεωρήσουν τι πρέπει να τρώνε (υγιεινά) και τι όχι. Να αποκτήσουν γνώσεις και στάσεις/αξίες οι οποίες θα πρέπει να ενισχυθούν ή να μετασχηματισθούν.
• Να εντοπίσουν τη διαφορά της μεσογειακής διατροφής και της διατροφής της Δύσης και να επανεκτιμήσουν τα οφέλη της πρώτης.
• Να ευαισθητοποιηθούν μαζί με τους γονείς τους με στόχο την αλλαγή των αρνητικών τους διατροφικών συνηθειών.
• Να μετατραπούν σε κριτικά σκεπτόμενους καταναλωτές, με γνώση των δικαιωμάτων τους, μέσα από την επαφή τους με τις καταναλωτικές οργανώσεις. Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, την ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών απέναντι στον παραπλανητικό κόσμο της διαφήμισης.

Β. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών
• Να ασκηθούν στη βασική χρήση του επεξεργαστή κειμένου, το Power Point και την πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
• Να αξιοποιήσουν διάφορα λογισμικά και προγράμματα για την δημιουργία κουίζ αλλά και δημοσκοπήσεων.
• Να χρησιμοποιήσουν τα συγκεκριμένα λογισμικά ως εργαλεία για την εμπέδωση των γνώσεών τους.

Γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
• Να εργαστούν οι μαθητές σε ομάδες να αναγνωρίσουν τη συμβολή της ομαδικής εργασίας στην παραγωγή έργου και να αναδειχθεί η δυναμική του διαλόγου.
• Να περάσουν από την παθητική συμμετοχή της δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στην ενεργητική συμμετοχή της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας επικοινωνώντας μεταξύ τους.
• Να οικοδομήσουν τη γνώση με τρόπο διερευνητικό.
• Να ασκηθούν στην ανάληψη πρωτοβουλιών και στην ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης.
• να αμφισβητήσουν τις έως σήμερα διατροφικές τους συνήθειες και στην πορεία να τις απορρίψουν
• να είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τις στάσεις τους και τις συνήθειές τους που αποδείχθηκαν επιβλαβείς.
• Να αναλάβουν ατομικές και ομαδικές δράσεις, δηλαδή ενεργό συμμετοχή, για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτές.
• Να εισάγουν στη ζωή τους την άσκηση και τον αθλητισμό.

Διδακτική Προσέγγιση
Α) Θεωρητική προσέγγιση
Η μάθηση συντελείται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτισμικά πλαίσια (γλώσσα, στερεότυπα, αντιλήψεις) και ουσιαστικά δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του ατόμου με άλλα άτομα, σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές περιστάσεις και μέσω της υλοποίησης κοινών δραστηριοτήτων (activities). Οι θεωρίες μάθησης προσδίδουν ένα σημαντικό ρόλο στην κοινωνική αλληλεπίδραση, καθώς, σύμφωνα με τις απόψεις τους, το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό «κενό», αλλά πάντοτε μέσα σε ευρύτερα πλαίσια, μέσα στο οποία η γνώση δημιουργείται και σηματοδοτείται .

Β)Μεθοδολογική προσέγγιση
Ως στρατηγική διδασκαλίας εφαρμόζεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διότι προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Ευνοείται η κοινωνική αλληλεπίδραση, η συνεργατική και ομαδική μάθηση, η οποία και καταλήγει σε μια δημιουργική διαδικασία. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον πρέπει να ενθαρρύνει την ομαδοσυνεργατική μάθηση, την ελεύθερη έκφραση των ιδεών, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης λαμβάνοντας επίσης υπόψη το γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των μαθητών. Ακόμη, δεν πρέπει να υποδεικνύει στο μαθητή τις ορθές διαδικασίες, αλλά αντίθετα να τον αφήνει να εκφράζει τις απόψεις του ανεξάρτητα από το αν είναι ορθές ή μη. Σε περίπτωση που είναι λανθασμένες θα οδηγείται ο ίδιος ο μαθητής σε κοινωνικογνωστική σύγκρουση ή σε επαλήθευση .

Γ) Με ΤΠΕ
Οι ΤΠΕ δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τη διατροφή, τον υγιεινό τρόπο ζωής, τη μεσογειακή διατροφή και την άθληση. Να διερευνήσουν διαφορετικές προσεγγίσεις (διαδίκτυο) της αγωγής του καταναλωτή, να οργανώσουν και να καταγράψουν τις σκέψεις τους και τις συνήθεις διατροφικές τους προτιμήσεις, να τις οπτικοποιήσουν (προγράμματα ζωγραφικής & σχεδιαστικά), να τις αναλύσουν, να τις συνθέσουν κρίνοντάς τες και να τις εκφράσουν μέσα από την παρουσίασή τους (λογισμικό παρουσίασης)
Γι’ αυτό επιλέχθηκαν τα κάτωθι λογισμικά:

1. Εφαρμογές Google: Είναι ένα λογισμικό ανοιχτού τύπου που επιτρέπει τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών τεστ πολλαπλών ερωτήσεων, σταυρόλεξα, αντιστοίχισης, ταξινόμησης και συμπλήρωσης κενών. Σημειώνεται, εδώ, ότι το λογισμικό αυτό λειτούργησε ως διερευνητικό εργαλείο καθώς οι ίδιοι οι μαθητές κατασκεύασαν τις δραστηριότητες και δημιούργησαν τις ασκήσεις για τους συμμαθητές τους αξιοποιώντας προϋπάρχουσες και νεοαποκτηθείσες γνώσεις.
2. Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου Word: Θα βοηθήσει στην κατανόηση της δομής ενός κειμένου. Τα παιδιά θα κατανοήσουν τη λειτουργία του γραπτού λόγου (παράγραφοι, σύνδεση προτάσεων και παραγράφων, γραμμική σειρά αιτίας-αποτελέσματος) και καθοδηγούμενα θα ολοκληρώσουν ένα κείμενο, όπου μπορούν να το παρουσιάσουν στην τάξη και σε ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης.
Μετά την παρουσίαση των εργασιών (σε επόμενη ώρα, αν δεν επαρκεί ο χρόνος) ακολουθεί διάλογος και επανορθωτική διδασκαλία σε συγκεκριμένα λάθη και παραλήψεις των μαθητών καθώς και ομαδική συζήτηση για την εργασία. Το λογισμικό προσφέρει επίσης τη δυνατότητα αποθήκευσης της εργασίας τους και επανάκλησής της σε άλλες περιπτώσεις που θα χρειαστεί να ανατρέξουν σε αυτή.
3. Power point: πρόκειται για ένα πολυμεσικό και υπερμεσικό εργαλείο, του οποίου τη δομή θα διαμορφώσουν τα ίδια τα παιδιά και θα απεικονίσει με εύληπτο τρόπο τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σεναρίου.
4. Διαδίκτυο: Προτείνεται η αξιοποίηση του τόσο με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλ. της αναζήτησης της πληροφορίας, όσο και με την επεξεργασία της πληροφορίας για εξαγωγή συμπερασμάτων και συμπλήρωση των φύλλων εργασίας. Πρόκειται για Καθοδηγούμενη ανακάλυψη, αφού θα έχουμε επιλέξει τις Λέξεις-κλειδιά και θα έχουμε ήδη ελέγξει τα site από πριν. Θα προωθήσει την επικοινωνία (mail, chat, επαφή με ειδικούς, μαθησιακές πλατφόρμες, ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης) και την ανεμπόδιστη ανταλλαγή γνώσης.

Περιγραφή Σεναρίου
Σχεδιάσαμε 10 Φύλλα Εργασίας έχοντας υπόψη μας ότι οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν στο Σχολικό Εργαστήριο. Στα Φύλλα Εργασίας περιγράψαμε αναλυτικά τις δραστηριότητες που κλήθηκαν οι μαθητές να πραγματοποιήσουν με το διαδίκτυο και τα διαφορετικά λογισμικά.
Δραστηριότητες
1η διδακτική ώρα:
Διαμόρφωση ομάδων και δημιουργία φακέλου στον Η/Υ π.χ. ” Τάξη-Σενάριο 201_-Όνομα ομάδας”. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες, κλήθηκαν να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με τη διατροφική πυραμίδα μέσα από τις πολλές ιστοσελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, προσδιόρισαν οι ίδιοι το τι επιθυμούν να μάθουν για τα τρόφιμα και αποθήκευσαν τα άρθρα που επέλεξαν. Κρίθηκε σημαντικό στις συζητήσεις που έγιναν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το τι γνωρίζουν ήδη σε σχέση με αυτό που επιδιώκουν να γνωρίσουν ώστε να υπάρξει μια διασύνδεση των προηγούμενων γνώσεων των μαθητών σε συνάρτηση με όσες θα επακολουθήσουν.

2η διδακτική ώρα:
Αφού μελετήθηκαν οι προτεινόμενες διατροφικές πυραμίδες και συζητήθηκαν τα διάφορα άρθρα που διάβασαν οι μαθητές, οι ομάδες προχώρησαν στο σχεδιασμό των δικών τους Διατροφικών Πυραμίδων , μέσα από λογισμικά ανοικτού τύπου, ανάπτυξης της έκφρασης και δημιουργικότητας. Ακόμα, συνέχισαν με την κατασκευή μιας πυραμίδας από χαρτόνι κανσόν με εικόνες τροφών που αποθήκευσαν από το διαδίκτυο και εκτύπωσαν στο Εργαστήριο.

3η διδακτική ώρα:
Αξιοποιώντας τα εκπαιδευτικά λογισμικά του παιδαγωγικού ινστιτούτου , η δραστηριότητα αυτής της εβδομάδας αφιερώθηκε στα παιδαγωγικά παιχνίδια που αυτό προτείνει.. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκαν τα παιχνίδια Διατροφική Πυραμίδα και Κατάταξη σε στήλες.
Επίσης, στοχεύοντας στην εμπέδωση των νέων γνώσεων γύρω από την υγιεινή διατροφή οι ομάδες συνέχισαν το παιχνίδι με συγκεκριμένα διαδικτυακά παιχνίδια στις σελίδες:
http://kidshealth.org/kid/closet/
http://www.mypyramid.gov/kids/index.html
4ηδιδακτική ώρα:
Με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένων κατέγραψαν όλες τις τροφές που κατανάλωσαν για μια ολόκληρη εβδομάδα κατατάσσοντας τες σε γεύματα: πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό. Η συγκέντρωση των πληροφοριών είχε γίνει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα με την μορφή απλών σημειώσεων και συμπεριλήφθηκαν σε πίνακα Word. Διαπιστώθηκε ότι η καταγραφή αυτή καθώς και η σύνοψη των διατροφικών τους επιλογών έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη συνειδητοποίηση των ανθυγιεινών πρακτικών τους, που αποδείχθηκαν πιο συχνές και πιο βλαβερές από ό, τι οι ίδιοι υπέθεταν αρχικά.
5η διδακτική ώρα:
Πιο ευαισθητοποιημένοι πια γύρω από τα ζητήματα της υγιεινής διατροφής, αυτή την εβδομάδα δύο ομάδες κλήθηκαν να εντοπίσουν μέσω συγκεκριμένων σελίδων (από το youtube.com) τις παγίδες τη διαφήμισης παρακολουθώντας γνωστούς ηθοποιούς ή αθλητές να προωθούν ανθυγιεινά σνακ ή ποτά. Στο θέμα της διαφήμισης συνεργάστηκαν 2 ομάδες λόγω του πλήθους των αντικειμένων προς διερεύνηση. Η τρίτη ερμήνευσε τα σύμβολα και τις πληροφορίες που αναγράφονται στις ετικέτες των προϊόντων εφιστώντας την προσοχή και στους υπόλοιπους για τις επιλογές τους. Ενδεικτικές ιστοσελίδες είναι οι :
http://www.enet.gr/?i=news.el.ygeia&id=71940
http://www.personaldiet.gr/useful-advice/192-dcard
http://www.personaldiet.gr/kids-diet

Η τέταρτη ομάδα βρήκε μέσω του Διαδικτύου τους οργανισμούς Προστασίας Καταναλωτή και ενημέρωσε την τάξη για τη δράση τους. Ενδεικτικά site είναι:
http://www.kepka.org/ Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή
http://www.inka.gr/ Ινστιτούτο Καταναλωτή
http://www.ekpizo.gr/ Ένωση Καταναλωτών- Η Ποιότητα της Ζωής
http://www.efpolis.gr/ Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
http://portal.efet.gr/ Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων

Η πέμπτη ομάδα κατέγραψε συμβουλές για υγιεινό μαγείρεμα και έξυπνες επιλογές τροφών, πληκτρολογώντας τις διευθύνσεις:
http://www.personaldiet.gr/kids-flipbook
http://bit.ly/hJofa5
http://bit.ly/hQJlBR
Όλες αυτές οι γνώσεις έγιναν αντικείμενο όλων, αφού αποδελτιώθηκαν με συγκεκριμένα κριτήρια, με την αξιοποίηση του προγράμματος Παρουσίασης PPοint.
6η διδακτική ώρα:
Επειδή κατά τα παραπάνω βήματα οι μαθητές έτειναν απλώς να αντιγράψουν αυτούσια ολόκληρα τμήματα των κειμένων, στοιχείο μη επιθυμητό γιατί δε συνεπάγεται σκέψη ή κατανόηση, στα πλαίσια της 6ης δραστηριότητας ακολουθήθηκε μια διαφορετική προσέγγιση. Η προσέγγιση αυτή κάνει το μαθητή να προχωρήσει πέρα από την πληροφορία που έχει συλλεχθεί, να την επεξεργαστεί και να τη συσχετίσει, προχωρώντας σε εννοιολογικές εκλεπτύνσεις, ταξινομήσεις και κωδικοποιήσεις. Τα βήματα αυτά επιτεύχθηκαν μέσω της εννοιολογικής χαρτογράφησης η οποία είναι μια τεχνική οπτικής αναπαράστασης μιας δεδομένης γνωστικής δομής. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τα λογισμικά για την κατασκευή των εννοιολογικών χαρτών, είτε pay-ware όπως το Inspiration είτε δωρεάν όπως το Cmap-Tools.
Η κατάρτιση του χάρτη εννοιών θα υποχρεώσει τους μαθητές να προσεγγίσουν την ίδια πληροφορία (=τις ίδιες έννοιες) και να την οργανώσουν σε ένα διαφορετικό σύστημα αναπαράστασης με τη δική του ιδιαίτερη σημειολογία. Καθώς το επίπεδο δυσκολίας ήταν χαμηλό και η προηγούμενη εμπειρία των μαθητών πλούσια, δε χρειάστηκε να δοθούν βασικοί κόμβοι τους οποίους και θα εμπλούτιζαν περαιτέρω. Κατάφεραν να συσχετίσουν (=συνδέσουν) τις γνώσεις τους από μόνοι τους.
Δόθηκαν στους μαθητές δύο τύποι εννοιολογικών χαρτών (Φύλλο Εργασίας 6) με την κεντρική έννοια ‘’Μεσογειακή διατροφή-Δυτικού τύπου διατροφή’’ και «Πώς τρώμε». Οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν τον εννοιολογικό χάρτη με τις τροφές που χρησιμοποιούν καθημερινά στο διατροφολόγιό τους με τις γνώσεις που απέκτησαν για τις συνήθειες των λαών της Μεσογείου.
7η διδακτική ώρα:
Για την εμπέδωση και επέκταση των γνώσεων τους πάνω στις τροφές και την ενέργεια που αυτές παρέχουν η μία ομάδα κατασκεύασε Παιχνίδι με ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων με βάση το λογισμικό της Google. Το Παιχνίδι ονομάστηκε «Ενέργεια και Θερμίδες» και σχεδιάστηκε με την επιλογή JMatch. Οι υπόλοιπες ομάδες το δοκίμασαν άμεσα. Εδώ, αξίζει να σημειωθεί η μεγάλη ικανοποίηση που προσέφερε από μόνη της η σύνταξη των ερωτήσεων και η δημιουργική κατασκευή μιας τέτοιας δραστηριότητας σε αντιπαράθεση με την απλή συμμετοχή σε κάτι αντίστοιχο ( όπως είχε γίνει την 3η εβδομάδα ).
8η διδακτική ώρα:
Νέα ομάδα μαθητών χρησιμοποίησε την επιλογή JQuiz του Hot Potatoes φτιάχνοντας μια νέα εκδοχή γύρω από το θέμα «Ενέργεια και Θερμίδες». Η εξοικείωση των μαθητών με το λογισμικό απέδωσε ακόμα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα τόσο στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος της άσκησης όσο και στο περιεχόμενό της προς όφελος βέβαια και των υπολοίπων που έπαιξαν επιτόπου με το καινούριο παιχνίδι.
9η διδακτική ώρα:
Κατά το σχεδιασμό και την κατασκευή της δραστηριότητας του 9ου Φ.Ε., που βασίζεται στο JMix του ίδιου λογισμικού ( Hot Potatoes ) συνεργάστηκαν δύο ομάδες, η 3η και η 5η για την καλύτερη και ταχύτερη πραγματοποίησή της. Επρόκειτο για μια άσκηση ταξινόμησης δραστηριοτήτων ανάλογα με τη συχνότητα τους για να έχουμε καλή υγεία. Αξιοποιήθηκαν και οι σχετικές ενότητες των Φυσικών Επιστημών της Ε’, όπου παρατίθεται σαφής Πυραμίδα δραστηριοτήτων για υγιεινές συνήθειες. Η άσκηση ονομάστηκε «Διατροφή και Δραστηριότητες» και έτυχε μεγάλης αποδοχής από τις υπόλοιπες ομάδες, καθώς το επίπεδο δυσκολίας της ήταν και το πιο χαμηλό σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες.
10η διδακτική ώρα:
Για το κλείσιμο του σεναρίου και το τέλος των δραστηριοτήτων με το θέμα της Υγιεινής Διατροφής στο Εργαστήριο επιλέχθηκε το πιο δημοφιλές σε όλους, μεγάλους και μικρούς, σταυρόλεξο με την επιλογή JCross του Hot Potatoes. Πράγματι η τέταρτη ομάδα επιδόθηκε με όρεξη στη σύνταξη του δικού της «Διατροφό..λεξου» και τα αποτελέσματα τη δικαίωσαν. Το τμήμα θεώρησε αυτό το παιχνίδι ως το πιο ενδιαφέρον και το πιο εντυπωσιακό όλων όσων προηγήθηκαν.

Αξιολόγηση
Κατά τη διάρκεια εφαρμογής του σεναρίου δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα εξαιτίας του γεγονότος πως οι ομάδες ήταν ολιγομελείς. Οι μαθητές συνεργάστηκαν ομαλά και δημοκρατικά. Υπήρχε ενεργητική συμμετοχή και επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Επιπλέον, έδειξαν ενδιαφέρον ως προς την εφαρμογή των λογισμικών.
Στο τέλος του εκπαιδευτικού σεναρίου ακολούθησε συζήτηση – αξιολόγηση. Οι μαθητές φάνηκε να έχουν κατανοήσει τη σημαντικότητα του διαχωρισμού των τροφών σε καλές και μη καθώς και την σημασία της άθλησης. Έδειξαν διάθεση να αλλάξουν τον τρόπο διατροφής τους και να προτιμούν πλέον περισσότερο τροφές με υψηλή διατροφική αξία. Επιπροσθέτως, έδειξαν πολλή όρεξη για μελλοντικές εργασίες με τα προγράμματα του Επεξεργαστή Κειμένου, της Παρουσίασης και του λογισμικού Hot Potatoes και RNA.

1 σχόλιο στο “ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.