Η ΜΟΥΣΙΚΗ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κατά τη διάρκεια της εκμάθησης των διαφόρων εννοιών της μουσικής μπορούμε να παίζουμε διάφορα παιχνίδια με τα παιδιά για να κατανοούν πιο εύκολα το νόημα τους.

ΠΩΣ  ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Ο ΗΧΟΣ:

  • Δίνουμε στα παιδιά χαρτόνια σε μέγεθος Α4 και τα προτρέπουμε να το κουνήσουν μπροστά στο πρόσωπό τους πάνω – κάτω και να νιώσουν τον αέρα, αλλά να ακούσουν και τον “ήχο” που βγάζει. Έτσι βοηθάμε τα παιδιά να συνδέσουν τον αέρα με την παραγωγή του ήχου.
  • Μια άλλη δραστηριότητα είναι να τους δώσουμε πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια στα παιδιά να φυσήξουν μέσα και να ακούσουν και πάλι τους ήχους που βγαίνουν.
  • Άλλη δραστηριότητα – παιχνίδι για τη σύνδεση αέρα και παραγωγής ήχου είναι να δώσουμε στα παιδιά το τριγωνάκι και να ζητήσουμε να το χτυπήσουν και αμέσως να το πιάσουν και να παρατηρήσουν ότι διακόπτεται ο ήχος μόλις “κόβουν” τον αέρα από το τριγωνάκι.Χτυπάω το τριγωνάκι πιάνοντάς το σωστά και ο ήχος έχει διάρκεια, χτυπάω το τριγωνάκι και το πιάνω σταματάει ο ήχος.

ΧΡΟΙΑ:

  • Παιχνίδι ακουστικής συγκέντρωσης που βοηθάει να καταλάβουν τα παιδιά τη διαφορά στη χροιά είναι να δέσουμε τα μάτια ενός παιδιού και να προσπαθήσει να αναγνωρίσει τη φωνή ενός παιδιού που μιλάει και αργότερα να προσπαθεί να αναγνωρίσει ένα κρουστό που χτυπάει.
  • Τα παιδιά μιμούνται τις φωνές ζώων εντοπίζονας τις διαφορές στη χροιά, π.χ λιοντάρι βροντερή και χοντρή, γάτα ψηλή και σιγανή κλπ.

 

ΕΝΤΑΣΗ:

  • Χτυπάμε παλαμάκια δυνατά και σιγά
  • Τραγουδάμε το αγαπημένο μας τραγούδι δυνατά και σιγά
  • Λέμε τις ημέρες της εβδομάδας δυνατά και σιγά
  • Χτυπάμε το ταμπουρινο δυνατά και σιγά
  • Η νηπιαγωγός χτυπάει το ταμπουρίνο δυνατά και τα παιδιά πηδάνε –  το χτυπάει σιγά και τα παιδιά περπατάνε στα τέσσερα.
  • Η νηπιαγωγός σηκώνει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια δυνατά, η νηπιαγωγός κατεβάζει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια σιγανά.

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

  • Η νηπιαγωγός χτυπάει το τριγωνάκι με διάρκεια τα παιδιά μένουν ακίνητα, το χτυπάει κοφτά τα παιδιά πηδάνε επιτόπου.

 

ΥΨΟΣ:

  • Η νηπιαγωγός χτυπάει μια χαμηλή νότα στο μεταλλόφωνο και τα παιδιά κάθονται κάτω η νηπιαγωγός χτυπάει μια ψηλή νότα και τα παιδιά σηκώνονται με τα χέρια ψηλά.
  • Η νηπιαγωγός μιλάει με χοντρή φωνή και με ψηλή φωνή και τα παιδιά τη μιμούνται.

Πηγή: Κindykid

Αφήστε μια απάντηση