JOUER POUR APPRENDRE ET DECOUVRIR L’EUROPE

Τίτλος δραστηριότητας : «ΠΑΙΖΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΩ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»

Είδος δραστηριότητας: Παιγνιώδης, Κατευθυνόμενη Ιστοεξερεύνηση – Διάδραση
Διάρκεια : 1 διδακτική ώρα, 45 λεπτά
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση χρησιμοποιήθηκε το παιχνίδι «A la découverte de l’Europe” («Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη!»)
Πρόκειται για τη «γωνιά του παιδιού», η οποία περιέχει μια σειρά παιχνιδιών για παιδιά και εφήβους. Τα παιχνίδια είναι διαθέσιμα σε 22 γλώσσες. Στην περίπτωσή μας επιλέχθηκε η γαλλική γλώσσα.

Το παιχνίδι περιλαμβάνει 4 τύπους δοκιμασιών :ερωτήσεις γεωγραφίας (αναγνώριση του σχήματος μιας χώρας ή μιας σημαίας), ερωτήσεις για διάσημα πρόσωπα (αναγνώριση διάσημων Ευρωπαίων), ερωτήσεις παρατηρητικότητας (αναγνώριση τοπίων και τόπων) και κουίζ. Ο βαθμός υπολογίζεται με βάση το χρόνο που χρειάζεται ο κάθε παίκτης για να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Διδακτική προσέγγιση :
Οι μαθητές δοκιμάζουν τις γνώσεις τους σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που έχει σχέση με την ιστορία, τη γεωγραφία και των πολιτισμό των κρατών μελών της ΕΕ.
Συμμετέχουν 5 μαθητές κάθε φορά. Κάθε μαθητής-παίκτης διαλέγει έναν ήρωα και ένα ψευδώνυμο και προχωράει ανάλογα με το τι θα ρίξει στο ζάρι.

Παίζοντας το επιτραπέζιο αυτό on line οι μαθητές αναπτύσσουν τις ακόλουθες ικανότητες (γνώσεις και δεξιότητες) και στάσεις συμπεριφοράς:
α) κάνουν υποθέσεις για την ταυτότητα των γλωσσών,

β) αναπτύσσουν περιέργεια για λέξεις, σημαίες, μνημεία ή πρόσωπα μη οικείων γλωσσών και πολιτισμών,
γ) εξασκούν την προσεκτική ανάγνωση,
δ) ανακαλούν γνώσεις και πληροφορίες από τα μαθήματα της ιστορίας και της γεωγραφίας (διαθεματικότητα)
ε) αξιοποιούν γνώσεις, βιώματα και εμπειρίες που έχουν αποκτήσει από το οικογενειακό, φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζουν.

στ) ενεργοποιούν την κριτική τους σκέψη, συνδυάζοντας στοιχεία, κάνοντας αντιστοιχίσεις, υποθέσεις ή συγκρίνοντας
ζ) φθάνουν σε ανακαλύψεις και συμπεράσματα γύρω από τις γλώσσες/πολιτισμούς που περιλαμβάνονται σε κάθε δραστηριότητα χρησιμοποιώντας προγενέστερες γνώσεις ή υποθέσεις

Διαμορφωτική αξιολόγηση
Κατά την πορεία της μαθησιακής διαδικασίας, πρόβλημα αποτέλεσαν οι άγνωστες λέξεις στις εκφωνήσεις των κουίζ, το οποίο εν μέρει ξεπεράστηκε με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού. Ωστόσο, η παρέμβαση αυτή μείωνε σημαντικά το διαθέσιμο χρόνο απάντησης. Συνολικά, η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού επιβεβαιώνοντας, μέσα από μια ευχάριστη διαδικασία, την επίτευξη του κύριου στόχου: της γνωριμίας με γνωστές και άγνωστες πτυχές της Ε.Ε. ως αφόρμηση για περαιτέρω δραστηριότητες.

Σχετικά με ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

Prof de français à Xanthi (Grèce), ville – carrefour de cultures, de langues et de traditions.

Ouverte à toute sorte d’approche en dehors des sentiers battus – projets, approche actionnelle, classe inversée, projets e-twinning, outils web2…

J’aimerais que mes élèves apprennent à réutiliser les acquis du cours dans des situations nouvelles, motivantes et différenciées, en dehors de la classe traditionnelle. .


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: ECOLE PRIMAIRE, SCENARIOS PEDAGOGIQUES. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.