Χριστουγεννιάτικο μήνυμα

Θες στ πρόσωπο το ησο Χριστο γινε νθρωπος, γι ν σώσει τν νθρωπο. Ατ εναι τ σωτηριδες μήνυμα τς Χριστογέννας. φθαρτος κα αώνιος Θες, χωρς ν χάσει τίποτε π’ ατό πο ταν, «ντύθηκε» τν νθρώπινη φύση, κτς π τν μαρτία της, κα μπκε χρονος μέσα στν χρόνο ς παράξενος εσβολέας τς στορίας. Θεός, στ πρόσωπο το ησο Χριστο, γινε νθρωπος, γι ν γίνει νθρωπος Θες κατ χάρη!

Τ μεγαλύτερα θαύματα, πο κανε Κύριός μας εναι τι γεννήθηκε ς νθρωπος στ σπήλαιο τς Βηθλεμ κα ναστήθηκε ς Θεάνθρωπος. Ατ τ δυ θαύματα τ προσκυνον χι μόνο ο νθρωποι λλ κα ο γγελοι! Κα ερς μνωδς μ τ λύρα το πνεύματος τραγουδ σήμερα ατ τ χαρ τν γγέλων κα τν νθρώπων: «Α δυνάμεις τν ορανν γάλλονται κα γ σν τος νθρώποις εφραίνεται» (διόμελον το ρθρου τν Χριστουγέννων). ντρομοι ο ποιμένες προσκυνον τ Θεο Βρέφος κα ταυτόχρονα «τ θαμα κηρύττουσιν» (διόμελον το ρθρου τν Χριστουγέννων), «τι τέχθη μν Σωτήρ» (πρβλ. Λκ. 2.11). Θες πατέρας σπλαχνίσθηκε τ γένος τν νθρώπων κα «λύτρωσιν πέστειλε τ λα ατο» (Ψαλ. 110,9). Σέ ατ τ χαρ συμμετεχε κα κτίση γαλλομένη.

Θες Λόγος «ντύθηκε» τν νθρώπινη φύση κα γινε Σωτήρας τν νθρώπων. Κα τ νομα πο το δόθηκε, σύμφωνα μ τν πόδειξη τν γγέλων, φανερώνει τν σκοπ τς σαρκώσεως Του κα τς ποστολς Του στν κόσμο. «Ατς γρ σώσει τν λαν ατο π τν μαρτιν ατν» (Μθ. 1, 21). φράση ατ συμπυκνώνει τς προσδοκίες το σραηλιτικο λαο γι τ πρόσωπο το Μεσσία· ταυτόχρονα ποτελε τ Εαγγέλιο τς νθρώπινης στορίας!

 

Γιορτάζουμε κα φέτος Χριστούγεννα κάτω π τ βάρος τς λεγόμενης οκονομικς κρίσεως, πο κανένας δν γνωρίζει πόσο βάθος κα τί διάρκεια θ χει. Τ ποτελέσματά της τ βλέπουμε καθημερινά. νεργοι, στεγοι, πεινασμένοι, χρεωμένοι παντο! π πο προέρχεται κρίση ατ; ατία της βρίσκεται στν ποστασία το νθρώπου καί στήν πομάκρυνσή του π τν Θεό. Γιατί κρίση πρτα εναι θικ κα πνευματική καί μετ οκονομική. Μέχρι πότε θ διαρκέσει; Μέχρι ν μετανοήσουν ο νθρωποι, ρχοντες κα ρχόμενοι. Σήμερα πο λοι γονατίσαμε κα δν πάρχει λπίδα, θ πέμβει χάρη το Θεο, λεγε προορατικς μακαριστς γέροντας π. Πασιος. ς φήσουμε, χριστιανοί μου, τ παρελθν στ λεος το Θεο, τ παρν στν γάπη Του κα τ μέλλον στν πρόνοιά Του, «ως ν κβάλ ες νκος τν κρίσιν» (Μθ. 12, 20).

Τ σπήλαιο τς Βηθλεέμ μς δείχνει τν δρόμο καί τόν τρόπο γιά ν ξεπεράσουμε τν κρίση. Καλούμαστε ν χουμε ατάρκεια στ λικ γαθά, πο σημαίνει παινετ λιγάρκεια. Πλούσιοι ν εμαστε στ πνευματικά. ησος Χριστς γεννήθηκε φτωχς στ σπήλαιο. ς ξαναβρομε τς ξίες μ τς ποες μεγάλωσαν ο πρόγονοί μας. Εναι μία ξοδος π τ σημεριν διέξοδο. νανθρωπήσας Κύριος, λπίδα το κόσμου, δν θ μς φήσει ν πειρασθομε περισσότερο π’ ,τι μπορομε ν σηκώσουμε. ς ναποθέσουμε τν λπίδα μας σ κενον. ς νθρωποι σφάλλαμε· εναι καιρός ν ναγνωρίσουμε τ σφάλματά μας κα ν μετανοήσουμε γι’ ατά.

Χριστούγεννα 2014! Ας προσέλθουμε όλοι, ντς λίγου στ Ποτήριο τς Ζως. Ας κάνουμε Χριστούγεννα μ Χριστ κα χι χωρς κενον. Ας κάνουμε τς ψυχές μας «θεοτόκες», μέσα στς ποες διαρκς θ γεννιέται Σωτήρας, Ζωή, Ερήνη, τ «Φς το κόσμου» (ω. 8,12). κενος, εθε, ν εναι «τ Α κα τ Ω» (π. 1,8) στ ζωή μας. μήν.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!

ΑΛΗΘΩΣ ΕΤΕΧΘΗ!

(από χριστουγεννιάτικη εγκύκλιο ιεράρχου)

Αφήστε μια απάντηση