Η σχέση που έχει κάθε άνθρωπος με τον εαυτό του, αλλά και με το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον γύρω του παίζει σπουδαίο ρόλο στη διαμόρφωση ενός ποιοτικού τρόπου ζωής.
Στο νηπιαγωγείο είναι σημαντικό να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλο, να αποκτήσουμε δεσμούς και να δεθούμε σαν ομάδα. Το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε είναι τα ονόματά μας. Ξεκινώντας από αυτό σαν αφορμή, μιλάμε για τον εαυτό μας: Ποιος είμαι; πώς με λένε, πόσο χρονών είμαι, πώς είμαι, πού μένω, τι μου αρέσει και τι όχι, πως νιώθω, τι θέλω…Η συναισθηματική αγωγή βοηθάει τα παιδιά να γίνουν δεκτικά σε έννοιες όπως διαφορετικότητα, αμοιβαίος σεβασμός , κατανόηση για τον άλλον ….
Ένα μόνο είναι σίγουρο! Πως ο καθένας μας είναι μοναδικός και διαφορετικός!
Έτσι μέσα από διάφορες δραστηριότητες γνωρίσαν παιδιά του εαυτό τους αλλά και τους άλλους.
Συζητήσαμε για τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά ( το φύλο μας ,χρώμα ματιών, μαλλιών , ύψος κ.α),για αυτά που μας αρέσουν ή και όχι . Παίξαμε το παιχνίδι : Τι λείπει από το σκίτσο; . Τοποθετούμε στο πάτωμα, διάφορα εικονίδια με τα χαρακτηριστικά του προσώπου, αλλού τα μάτια, αλλού οι μύτες, αλλού το στόμα και αλλού διάφορα μαλλιά (κοντά, μακριά, ξανθά, μελαχρινά). Τα παιδιά επιλέγοντας από τα διάφορα χαρακτηριστικά φτιάχνουν το παιδάκι να μοιάζει άλλοτε με αγόρι, άλλοτε με κορίτσι.
Φτιάξαμε το βιβλίο του εαυτού μας και την ταυτότητά μας.
Αφού γνωριστήκαμε μεταξύ μας , ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και την οικογένειά μας.