Οι γονείς είναι καθοριστικοί για το επάγγελμα των παιδιών

Εάν νομίζατε ότι εσείς επιλέξατε το επάγγελμά σας κάνετε μεγάλο λάθος! Νέες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι οι γονείς ευθύνονται για την καριέρα μας πολύ περισσότερο απ΄ όσο νομίζουμε.

Ενώ στο παρελθόν οι μισοί επιστήμονες υποστήριζαν ότι η καριέρα μας είναι προδιαγεγραμμένη γενετικά και οι άλλοι μισοί ότι η κινητήριος δύναμη γι΄ αυτό που θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε βρίσκεται στην ανατροφή μας, μια νέα μελέτη προσπαθεί να γεφυρώσει τις δύο αυτές απόψεις. Σύμφωνα λοιπόν με τα πορίσματά της, τη μεγαλύτερη επίδραση στην απόφασή μας για το επάγγελμα που θα ακολουθήσουμε την ασκούν οι γονείς μας.

«Το μοντέλο αυτό μας βοηθάει να λύσουμε τη διαμάχη μεταξύ της κληρονομικότητας και της ανατροφής» υποστηρίζει ο ψυχολόγος Τζορτζ Χόλντεν, του Πανεπιστημίου Southern Μethodist στο Ντάλας του Τέξας, το οποίο εκπόνησε την έρευνα.

Ο κ. Χόλντεν υποστηρίζει ότι οι γονείς επηρεάζουν τα παιδιά τους κατά τέσσερις τρόπους:

1. Καθοδηγούν τα παιδιά τους σε δρόμους που βασίζονται είτε στις δικές τους προτιμήσεις είτε σε αυτό που πιστεύουν ότι ταιριάζει στα χαρακτηριστικά και στις ικανότητές τους.
2. Φροντίζουν για την πρόοδο των παιδιών τους με την ηθική ενθάρρυνση και την παροχή υλικών βοηθημάτων, όπως βιβλία, εξοπλισμό και συμμετοχή σε συγκεκριμένες δραστηριότητες.
3. Προωθούν συγκεκριμένους στόχους για τα παιδιά τους, ενώ τα κρατούν μακριά από πορείες που οι ίδιοι θεωρούν ακατάλληλες γι΄ αυτά.
4. Τέλος αντιδρούν δυναμικά σε αποφάσεις των παιδιών τους με τις οποίες δεν συμφωνούν.

Ο κ. Χόλντεν υποστηρίζει επίσης ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι με τους οποίους οι γονείς επηρεάζουν την πορεία των παιδιών τους διαμορφώνοντας τις επιθυμητές συμπεριφορές ή τροποποιώντας την ταχύτητα της εξέλιξής τους με τον έλεγχο του είδους και του αριθμού των εμπειριών τους. Τα παιδιά αντιδρούν με διαφορετικούς τρόπους σε αυτή την πίεση των γονιών. Αλλα αποδέχονται αυτό που τους λένε, άλλα το διαπραγματεύονται, ενώ υπάρχουν και εκείνα που το απορρίπτουν.

«Ορισμένοι παράγοντες που επίσης μπορούν να επηρεάσουν την πορεία των παιδιών είναι η κουλτούρα της οικογένειας, το εισόδημά της και η περιουσία της, όπως επίσης και η ποιότητα της σχέσης γονέα- παιδιού» υποστηρίζει ο κ. Χόλντεν. «Αυτό το μοντέλο του γονέα μάς βοηθάει να καταλάβουμε ότι η ουσιαστική άσκηση της ιδιότητας του γονέα περιλαμβάνει την καθοδήγηση των παιδιών κατά τρόπο που να αναπτύσσουν θετική πορεία».

Πηγή: Το Βήμα (07.12.2010).

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Και ψηφιακά βιβλία από την Google

Σάρκα και οστά παίρνει από σήμερα η πώληση ψηφιακών βιβλίων μέσω Google, εντείνοντας τον ανταγωνισμό της δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης με τις Amazon.com και Apple Inc., που βρίσκονται ήδη στην συγκεκριμένη αγορά. Παράλληλα, όμως, το νέο εγχείρημα της Google αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μπροστά για την εταιρία, καθώς επεκτείνεται στη βιομηχανία του ηλεκτρονικού εμπορίου.

H on-line βιβλιοθήκη -Google eBooks- διαθέτει τρία εκατομμύρια τίτλους, από best seller που πρόσφατα δόθηκαν στην κυκλοφορία, σε διαθέσιμα δωρεάν βιβλία, τα οποία οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύσουν σε μια προσωπική βιβλιοθήκη και να τα διαβάσουν στη συνέχεια με τη βοήθεια συγκεκριμένων συσκευών, όπως, με την ταμπλέτα ανάγνωσης Barnes and Noble Nook, καθώς και με την e-reader Sony. Ωστόσο δεν είναι συμβατά με την Kindle.

«Όλη η βιβλιοθήκη σας είναι εκεί, ανά πάσα στιγμή. Με όποια συσκευή επιλέξετε, όλα τα βιβλία σας είναι εκεί», επισήμανε ο Τζέιμς Κρόφορντ, διευθυντικό στέλεχος της Google, ο οποίος συμμετέχει στην ομάδα Google Books.

Στην ηλεκτρονική αγορά βιβλίων κυριαρχεί η Amazon.com, η οποία συνέβαλε στην καθιέρωση του συγκεκριμένου τομέα με τη διάθεση της συσκευής Kindle το 2007. Στην Amazon ανήκει μερίδιο της τάξεως του 70% στην αμερικανική αγορά σύμφωνα με την Forrester Research. Η Apple εντάχθηκε στην ίδια αγορά νωρίτερα φέτος, πουλώντας ηλεκτρονικές εκδοχές βιβλίων, τα οποία μπορούν να διαβαστούν στο ipad.

«Πιστεύουμε ότι αυτή θα είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη στον κόσμο», δήλωσε η εκπρόσωπος της Google, η Τζίνι Χόρνουνγκ.

Η μηχανή Google, που φιλοδοξεί να θέσει στο διαδίκτυο όλη τη γνώση του κόσμου, ισχυρίζεται ότι έχει ήδη ψηφιοποιήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια βιβλία σε 400 γλώσσες σε εκατό χώρες.

Πηγή: Τα Νέα (06.12.2010).

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Το φαινόμενο της «κοινωνικής πεταλούδας»

Οι φιλίες των ανθρώπων χαρακτηρίζονται από το «σύνδρομο της κοινωνικής πεταλούδας», καθώς κυρίως διαλέγουμε φίλους με τους οποίους έχουμε κοινά ενδιαφέροντα και χόμπι, τους οποίους όμως τείνουμε να αλλάζουμε, όταν μεταβάλλονται και τα ενδιαφέροντά μας με το πέρασμα του χρόνου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Λονδίνου (Royal Holloway) και του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Ζωολογικού Κήπου της βρετανικής πρωτεύουσας, υπό τον Τζον Μπράιντεν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό Interface της Βασιλικής Εταιρίας επιστημών της Βρετανίας, σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έχουν κοινούς ενθουσιασμούς για κάποιο πράγμα, δημιουργούν ισχυρούς φιλικούς δεσμούς, όμως αυτοί οι δεσμοί συχνά σπάνε, όταν τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων αλλάζουν, οπότε μαζί τους αλλάζουν και οι φιλίες.

Οι επιστήμονες εστίασαν την προσοχή τους σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους τύπου Facebook, όπου οι άνθρωποι δημιουργούν online φιλικές κοινότητες με βάση κάποιο χόμπι ή κοινό ενδιαφέρον, όπως η μουσική, η πολιτική, η θρησκεία, το επάγγελμα, ο αθλητισμός κ.α. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σταδιακά οι φίλοι ομαδοποιούνται όλο και περισσότερο σε κλίκες, που αποτελούν τμήματα ενός πολύπλοκου κοινωνικού δικτύου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι, υπό την επήρεια ενός ψυχολογικού νόμου «βαρύτητας», έλκονται από άλλους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα (π.χ. για την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα) και οι οποίοι δεν είναι κατ’ ανάγκη αυτοί που μας αρέσουν περισσότερο ως άνθρωποι. Καθώς τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, οι άνθρωποι μετακινούνται από κλίκα σε κλίκα φίλων. Οι κλίκες, σύμφωνα με τους ερευνητές, δημιουργούνται συνήθως αυθόρμητα, χωρίς κάποιο κεντρικό οργανωτικό νου. Συνεχώς μερικές κλίκες εξαφανίζονται και νέες δημιουργούνται.

Πηγή: Η Καθημερινή (04.12.2010).

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Ερευνητικές χορηγίες και εκπαιδευτικές υποτροφίες από το Ίδρυμα Ωνάση

Το 17ο Πρόγραμμα Ερευνητικών Χορηγιών και Εκπαιδευτικών Υποτροφιών προς Αλλοδαπούς ανακοίνωσε το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Το πρόγραμμα αφορά έργα με ημερομηνία έναρξης την 1η Οκτωβρίου 2011 και καλύπτει τους κλάδους των Ανθρωπιστικών Επιστημών (Φιλολογία, Λογοτεχνία, Γλωσσολογία, Ιστορία, Αρχαιολογία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγικά, Ψυχολογία), των Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Διεθνείς Σχέσεις, Πολιτική Επιστήμη) και των Καλών Τεχνών (Εικαστικά, Μουσική, Χορός, Θέατρο, Φωτογραφία, Κινηματογράφος, Νέα Μέσα). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους έως τις 31 Ιανουαρίου 2011.

Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν: α) Αλλογενείς αλλοδαποί, β) Κύπριοι πολίτες υπό την προϋπόθεση ότι εργάζονται και κατοικούν μονίμως εκτός Ελλάδος (ερευνητικές χορηγίες κατηγορίας ΑΙ και ΑΙΙ), γ) Μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού ελληνικής καταγωγής (από δεύτερη γενεά και εξής), εφόσον φοιτούν σε αλλοδαπά πανεπιστήμια ή εργάζονται και διαμένουν μονίμως στο εξωτερικό, δ) Έλληνες σε καταγωγή ή ιθαγένεια που έχουν δεκαετή τουλάχιστον ακαδημαϊκή επαγγελματική απασχόληση σε πανεπιστήμια ή ακαδημαϊκού επιπέδου ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού (ερευνητικές χορηγίες των Κατηγοριών ΑΙ και ΑΙΙ), ε) Δάσκαλοι της ελληνικής γλώσσας και μεταπτυχιακοί φοιτητές, ελληνικής καταγωγής ή ιθαγένειας (Κατηγορίες Β και Γ), οι οποίοι έχουν αποκτήσει πανεπιστημιακό πτυχίο στο εξωτερικό και διαμένουν μόνιμα εκτός Ελλάδος τουλάχιστον 15 έτη.

Οι χορηγίες και υποτροφίες αφορούν τα ακόλουθα:
– ΑΙ: Ερευνητικές Χορηγίες για Μέλη Εθνικών Ακαδημιών, Τακτικούς και Αναπληρωτές Καθηγητές Πανεπιστημίου: θα δοθούν 10 χορηγίες διάρκειας 1 μηνός για έρευνα με θέμα που ενδιαφέρει άμεσα την παιδεία, τον πολιτισμό και την ιστορία της Ελλάδας, ή έχει άμεση κοινωνική ανταποδοτικότητα για την Ελλάδα. Καλύπτεται το κόστος μετακίνησης και αποζημίωση 4.500 ευρώ.
– ΑΙΙ: Ερευνητικές Χορηγίες για Καθηγητές Πανεπιστημίου όλων των βαθμίδων, Μεταδιδακτορικούς Ερευνητές και Καλλιτέχνες/Μουσικούς: θα δοθούν 10 χορηγίες, διάρκειας 3-6 μηνών, για έρευνα με θέμα που ενδιαφέρει άμεσα την παιδεία, τον πολιτισμό και την ιστορία της Ελλάδας, ή έχει άμεση κοινωνική ανταποδοτικότητα για την Ελλάδα. Καλύπτεται το κόστος μετακίνησης και μηνιαία αποζημίωση 2.500 ευρώ.
– Β: Εκπαιδευτικές υποτροφίες για δασκάλους ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού: θα δοθούν 5 χορηγίες, διάρκειας 3-6 μηνών. Καλύπτεται το κόστος μετακίνησης και μηνιαία αποζημίωση 1.200 ευρώ.
– Γ: Εκπαιδευτικές υποτροφίες για Μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες: θα δοθούν 10 χορηγίες, διάρκειας 5-10 μηνών. Καλύπτεται το κόστος μετακίνησης και μηνιαία αποζημίωση 1.200 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους κανόνες συμμετοχής, τα απαιτούμενα έντυπα και τον τρόπο υποβολής είναι διαθέσιμα στον δικτυακό τόπο του Ιδρύματος και στο Τμήμα Υποτροφιών προς Αλλοδαπούς στα γραφεία της ARIONA Α.Ε., αντιπροσώπου του Ιδρύματος Ωνάση στην Ελλάδα (Αισχίνου 7, 105 58 Πλάκα, καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00-15:00, E-mail: ffp@onassis.gr). Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν έως τα τέλη Ιουλίου 2011.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

H Γεωμετρία στην Τέχνη και την Επιστήμη: έκθεση, διαλέξεις και προβολές

Μια μοναδική έκθεση σπάνιων επιστημονικών οργάνων σχεδίου και μετρήσεως, από την ιδιωτική συλλογή του Θανάση Κουτρουβέλη, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των Μορφωτικών Εκδηλώσεων “Επιστήμης Κοινωνία” του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Πρόκειται για την έκθεση “Κίρκινος: Η Γεωμετρία στην τέχνη και την επιστήμη”, η οποία πραγματοποιείται από τις 30 Νοεμβρίου 2010 έως τις 30 Ιανουαρίου 2011, πλαισιωμένη από μία σειρά διαλέξεων και επιστημονικών παρουσιάσεων σχετικά με την ιστορία και φιλοσοφία των μαθηματικών και της αρχιτεκτονικής.

Στόχος των εκδηλώσεων είναι να αναδειχθούν οι σχέσεις ανάμεσα στην ιστορία των επιστημών και την ιστορία των τεχνών, εστιάζοντας στη γεωμετρία και τον ρόλο της στη σύλληψη και εκτέλεση δημιουργικού σχεδίου. Σε αυτό το πλαίσιο, τα όργανα παρουσιάζονται ως η πρακτική εφαρμογή μιας μαθηματικής θεωρίας, με σκοπό να καθοδηγηθεί ο επισκέπτης τόσο στις τεχνικές σχεδίου, όσο και στα εικαστικά πρότυπα και τον τρόπο σκέψης σε διάφορους τομείς, όπως η κλασική αρχιτεκτονική. Στις ομιλίες συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι ομιλητές. Παράλληλα, παρουσιάζονται επιστημονικά ντοκιμαντέρ και διαδραστικό υλικό το οποίο έχει παραχωρηθεί από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Η έκθεση υποστηρίζεται με εικαστικό υλικό από το Science Museum της Οξφόρδης. Σημειώνεται ότι ο Κίρκινος είναι ο εφευρέτης του διαβήτη και ανηψιός του Δαίδαλου, σύμφωνα με παραλλαγή του μύθου. Το όνομα του φέρει ένας αστερισμός σε σχήμα διαβήτη, που είναι ορατός από το νότιο ημισφαίριο.

Η έκθεση και οι τέσσερεις παράλληλες επιστημονικές παρουσιάσεις διοργανώνονται από το Πρόγραμμα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Επιστημών και της Τεχνολογίας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, στο πλαίσιο του προγράμματος Hephaestus (“Hellenic Philosophy, History and Environmental Science Teaching Under Scrutiny”) του 7ου Προγράμματος Πλαίσιο της ΕΕ.

Η έκθεση λειτουργεί στο ισόγειο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου 48), καθημερινά από τις 10 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, ενώ το σαββατοκύριακο από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το απόγευμα. Οι επιστημονικές παρουσιάσεις πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, από τις 30 Νοεμβρίου μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου, στις 19.30, στο Αμφιθέατρο “Λεωνίδας Ζέρβας”. Οι προβολές των επιστημονικών ντοκιμαντέρ πραγματοποιούνται τις ημέρες των διαλέξεων και ώρα 17.30-19.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη, ενώ χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης στους φοιτητές. Για το αναλυτικό πρόγραμμα μπορείτε να επισκεφθείτε τη διεύθυνση http://www.eie.gr/epistimiskoinonia/openscience-gr-programme.html.

Πηγή: ΕΚΤ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Τα Βυζαντινά Μνημεία της Αττικής στο Διαδίκτυο

Ένας νέος δικτυακός τόπος που υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Βυζαντινών Ερευνών (ΙΒΕ) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ) μας ξεναγεί στα σημαντικότερα μνημεία της Αττικής από την εποχή των Βυζαντινών χρόνων, αποτελώντας έναυσμα και οδηγό μας για επιτόπου επισκέψεις. Το site “Βυζαντινά Μνημεία Αττικής” ( http://www.eie.gr/byzantineattica ) περιλαμβάνει πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για τους βυζαντινούς ναούς του λεκανοπεδίου, καθώς και για τοιχογραφίες, γλυπτά, ψηφιδωτά και χαράγματα. Επίσης, παρουσιάζει σπάνιο, ανέκδοτο υλικό της Βρετανικής Σχολής Αθηνών (σχέδια και φωτογραφίες Aγγλων αρχιτεκτόνων του 19ου αιώνα).

Ο δικτυακός τόπος “Βυζαντινά Μνημεία Αττικής” διατίθεται στα ελληνικά και αγγλικά. Ο επισκέπτης μπορεί να αναζητήσει το μνημείο που τον ενδιαφέρει με τρεις τρόπους: αλφαβητικά, ανά τύπο ή και με τη θέση του στον χάρτη της Αττικής. Οι πληροφορίες που δίνονται για κάθε μνημείο περιλαμβάνουν ιστορικά στοιχεία, περιγραφή των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών, καθώς και φωτογραφικό υλικό. Επιπλέον το site περιλαμβάνει συλλογή από γλυπτά, ψηφιδωτά και τοιχογραφίες, καθώς και ένα εύχρηστο ευρετήριο όρων που διευκολύνει τον επισκέπτη να κατανοήσει εύκολα και γρήγορα τα κείμενα που παρατίθενται.

Ο δικτυακός τόπος “Βυζαντινά Μνημεία Αττικής” χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας” (Μέτρο 2.4 “Περιφερειακά γεωγραφικά πληροφοριακά συστήματα και καινοτομικές ενέργειες” – Δράση 1.2 “Δράσεις ανάπτυξης εφαρμογών πιλοτικού και καινοτόμου χαρακτήρα – Δράσεις Πολιτισμού Τουρισμού – χρηματοδότηση από ΕΤΠΑ: 75% και Κρατική Συμμετοχή: 25%) και υλοποιήθηκε υπό την επιμέλεια του Ινστιτούτου Βυζαντινών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΙΒΕ/ΕΙΕ).

Την επιστημονική εποπτεία του είχε ο Διευθυντής Ερευνών ΙΒΕ/ΕΙΕ κ. Κρίτων Χρυσοχοϊδης, ενώ επιστημονικός υπεύθυνος του έργου ήταν ο κ. Ευάγγελος Χρυσός, Καθηγητής Βυζαντινής Ιστορίας Παν/μίου Αθηνών. Υπεύθυνη για την επιμέλεια και την ιστορική έρευνα ήταν η Βυζαντινολόγος κα Χρύσα Κοντογεωργοπούλου, ενώ η αρχαιολογική έρευνα πραγματοποιήθηκε από την 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών και τη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών.

Πηγή: ΕΚΤ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Διάλεξη του Παναγιώτη Τέτση στο Μέγαρο Μουσικής

Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους και ακαδημαϊκούς, ο Παναγιώτης Τέτσης συνομιλεί με την κριτικό τέχνης Εφη Ανδρεάδη, στο Μέγαρο Μουσικής, την 1η Δεκεμβρίου, για την τέχνη της ζωγραφικής και για τα θέματα που απασχολούν, στις μέρες μας, τους καλλιτέχνες.

«Να μιλήσουμε για την τέχνη» προτείνει στο κοινό του Megaron Plus, ο Παναγιώτης Τέτσης, ο «αλχημιστής των χρωμάτων», όπως τον έχει χαρακτηρίσει η Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σε όλα τα έργα του Τέτση, βγαλμένα από την καθημερινή ζωή, όπως η μνημειώδης ζωφόρος του με την πολύχρωμη «Λαϊκή Αγορά», στις προσωπογραφίες του, τα τοπία στις μεγάλες συνθέσεις του, σχεδιάζει με το χρώμα, «μ’ ένα βλέμμα ούτε αθώο ούτε ακαδημαϊκό» λέει η Μαρίνα Λαμπράκη -Πλάκα, «θρεμμένο από μια μακρά ζωγραφική παράδοση που ξεκινά από τους μεγάλους Βενετούς του 16ου αιώνα, τον Τιτσιάνο και τον Βερονέζε, περνάει από τον Γκρέκο, τον Ρούμπενς, τον Σαρντέν και τον Ντελακρουά και εκβάλλει στον Ματίς, τον Βουγιάρ, τον Μπονάρ, ακόμη και στον Ρόθκο».

Πηγή: Η Καθημερινή (25.11.2010).

Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Συνέδριο για την ποίηση και την πεζογραφία

Η Λογοτεχνική Ομάδα “Ιδεόπνοον”, το περιοδικό “Iamvosart” και το περιδοικό “Πνοές Λόγου & Τέχνης” διοργανώνουν Διήμερο Συνέδριο για την ποίηση και την πεζογραφία στις 2 & 3 Δεκεμβρίου 2010, στο Πνευματικό Κέντρο Αθήνας (Αίθουσα Τρίτση). Ωρα έναρξης 18.30.

Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Εκθεση βιβλίου και εκδηλώσεις για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Τριήμερη έκθεση βιβλίου διοργανώνει το Ίδρυμα Ευγενίδου στις 3, 4 και 5 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3/12/2010.

Η έκθεση θα περιλαμβάνει βιβλία ελλήνων και ξένων συγγραφέων που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στη συνθήκη της αναπηρίας και απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους, σε εκπαιδευτικούς, κυρίως νηπιαγωγούς και δάσκαλους, αλλά και γενικότερα σε ενήλικες, είτε είναι γονείς είτε όχι.

Η έκθεση θα πλαισιώνεται από βιβλιοπαρουσιάσεις, αφηγηματικά δρώμενα και θεατρικές δράσεις. Η «Έκθεση Βιβλίου» θα πραγματοποιηθεί στους χώρους της Βιβλιοθήκης, όπως και το σύνολο των εκδηλώσεων πλην της θεατρικής παράστασης, η οποία θα λάβει χώρα στο περιστύλιο του δευτέρου ορόφου του Ιδρύματος.

Κεντρικός στόχος είναι τα βιβλία και οι εκδηλώσεις να συμβάλλουν στην αφύπνιση της κοινωνίας και ιδίως των παιδιών, με στόχο την καταπολέμηση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων σχετικά με τους ανθρώπους με αναπηρία.

Η συμμετοχή στις δραστηριότητες είναι ελεύθερη. Η έγκαιρη δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη στα τηλέφωνα της Βιβλιοθήκης: 210-94 69 631 και 632. Για την Έκθεση βιβλίου, η Βιβλιοθήκη θα λειτουργεί και τις τρεις ημέρες από τις 8:30 έως τις 20:00.

Πηγή: Η Καθημερινή (22.11.2010).

Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Το σκασιαρχείο

Εκδήλωση με θέμα την Κινηματογραφική Παιδεία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνδιοργανώνουν την Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010 και ώρα 11 π.μ. στον κινηματογράφο ΦΙΛΙΠ (Θάσου 11-Πλ. Αμερικής, Τηλ. 210-8612476), η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων.

Στην εκδήλωση θα προβληθεί η ταινία σταθμός του γαλλικού κινηματογράφου Το Σκασιαρχείο, η οποία γυρίστηκε το 1949, έχει πάρει 30 διεθνή βραβεία (στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, Καλύτερη ξένη ταινία στην Αμερική κλπ) ενώ πρόσφατα υιοθετήθηκε από την Κινηματογραφική Επιτροπή του ΟΗΕ “ως έργο τέχνης που αποτελεί ύμνο για τα ανθρώπινα δικαιώματα”.

Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Καταγράφει βασικά τον πρώτο χρόνο της εκπαιδευτικής του πορείας, γύρω στο 1920, στην πόλη Bar-sur-Loup, τότε που έθετε για πρώτη φορά τις βάσεις μιας νέας εκπαιδευτικής αντίληψης.

Το σκασιαρχείο ήταν σημείο αναφοράς για τους Γάλλους σκηνοθέτες του νέου κύματος. Ο Φρανσουά Τριφό είχε πει: “Το Σκασιαρχείο με επηρέασε βαθιά. Η ταινία σηματοδοτεί μια νέα αντίληψη για το σχολείο και την παιδαγωγική διαδικασία”.

Η ταινία, 61 χρόνια μετά την παραγωγή της, είναι εξαιρετικά επίκαιρη στη χώρα μας και βγαίνει για πρώτη φορά στις κινηματογραφικές αίθουσες! (Πέμπτη 25/11 από το ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ).

Στην εκδήλωση οι φορείς θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους για την Καλλιτεχνική Παιδεία.

Επίσης το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους θα παρουσιάσει ένα “Πλαίσιο για την Κινηματογραφική Παιδεία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” καθώς και “Φάκελο του Εκπαιδευτικού για το Σκασιαρχείο”, στον οποίο θα παρουσιάζονται οδηγίες για την αξιοποίηση της ταινίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η είσοδος για τους εκπαιδευτικούς είναι ελεύθερη.

Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο