Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε στις 2 Δεκεμβρίου 2010, στις Βρυξέλλες, το 2011 ως Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού, παρουσιάζοντας το σύνθημα της χρονιάς: «Γίνε εθελοντής! Η προσφορά σου είναι σημαντική».

Για να προβάλλει το έργο των εθελοντών και να παροτρύνει και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού 2011 έχει τέσσερις βασικούς στόχους:

– Εξάλειψη των εμποδίων για τον εθελοντισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση
– Ενίσχυση των εθελοντικών οργανώσεων και βελτίωση της ποιότητας του εθελοντισμού
– Ανταμοιβή και αναγνώριση των εθελοντικών δραστηριοτήτων
– Ευαισθητοποίηση όσον αφορά την αξία και τη σημασία του εθελοντισμού.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, η Επιτροπή θα ενθαρρύνει την ανταλλαγή ορθών πρακτικών μεταξύ των εθνικών αρχών και των εθελοντικών οργανώσεων στα κράτη μέλη. Μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην κατάρτιση των εθελοντών, στην πιστοποίηση και τη διασφάλιση της ποιότητας, καθώς και στην εξεύρεση των κατάλληλων ευκαιριών για τους δυνητικούς εθελοντές. Η Επιτροπή θα ενθαρρύνει νέες πρωτοβουλίες δικτύωσης, ευρωπαϊκής εμβέλειας, με στόχο την προώθηση των διασυνοριακών ανταλλαγών και συνεργιών ανάμεσα σε εθελοντικές οργανώσεις και άλλους κλάδους, ιδίως του επιχειρηματικού κόσμου.

Στη διάρκεια του Έτους Εθελοντισμού, θα προβληθούν και θα προωθηθούν ποικίλες δραστηριότητες και σχέδια. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτά περιλαμβάνουν:

– Περιοδεία Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού: Εθελοντές θα περιοδεύουν στις χώρες της Ε.Ε., προβάλλοντας το έργο τους, ερχόμενοι σε επαφή με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το ευρύτερο κοινό.
– Αναμετάδοση Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού: 27 εθελοντές ρεπόρτερ θα παρακολουθούν το έργο 54 εθελοντικών οργανώσεων και θα κάνουν σχετικά ρεπορτάζ, τα οποία θα μεταδίδονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στο τέλος του έτους, όλα τα ρεπορτάζ θα συγκεντρωθούν για να δημιουργηθεί μια ταινία σχετικά με το Ευρωπαϊκό Έτος και την περιοδεία του.
– Τέσσερις θεματικές διασκέψεις θα οργανωθούν, εντός του 2011, για να προβληθούν βασικά ζητήματα που άπτονται του εθελοντισμού:

– 8 Ιανουαρίου στη Βουδαπέστη: Αναγνώριση του Εθελοντισμού
– Μάιος/Ιούνιος: Ανάδειξη των εθελοντών και της πολύτιμης συνεισφοράς τους
– Οκτώβριος: Ενίσχυση των εθελοντικών οργανώσεων
– Δεκέμβριος: Καταληκτική διάσκεψη σχετικά με τις μελλοντικές προκλήσεις.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται στενά με εθελοντικές οργανώσεις (Alliance of European Voluntary Service Organisations), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα κράτη μέλη, την Επιτροπή των Περιφερειών, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, το Συμβούλιο της Ευρώπης και τους Εθελοντές των Ηνωμένων Εθνών.

Περισσότερες πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: http://europa.eu/volunteering/

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Η ζωή του Εντγκαρ Αλαν Πόου

Κανένας αμερικανός συγγραφέας δεν συκοφαντήθηκε τόσο μετά τον θάνατό του αλλά και δεν γνώρισε τόση απήχηση παγκοσμίως όση ο Ε.Α. Πόου. Η κατάρα του επιμελητή των έργων του Ρούφους Γουίλμοτ Γκρίσγουολντ τον ακολουθεί ακόμη και σήμερα μαζί με τους άθλιους και ψευδείς (όπως αποδείχθηκε) χαρακτηρισμούς του: ότι ο Πόου ήταν ένα χαμένο κορμί, ένας αλκοολικός, διεφθαρμένος και τοξικομανής.

Η βιογραφία του Πίτερ Ακρόιντ, κορυφαίου σήμερα του είδους, για τον ποιητή του Κορακιού, που κυκλοφόρησε πέρυσι στον αγγλόφωνο κόσμο με τη συμπλήρωση 150 χρόνων από τον θάνατο του ποιητή, είναι έργο πρώτα απ΄ όλα κατανόησης και αγάπης για έναν συγγραφέα που τον αδίκησαν οι σύγχρονοί του και δεν τον αποκατέστησαν οι μεταγενέστεροι. Από τους εξέχοντες αγγλόφωνους συγγραφείς μόνο ο Σουίμπορν και ο Οσκαρ Γουάιλντ έτρεφαν θαυμασμό για τον Πόου (η μεταφράστρια Μαρία Φακίνου έχει προκρίνει την παλιά γραφή: Πόε αντί Πόου). Οι υπόλοιποι ή υπήρξαν εντελώς απορριπτικοί, όπως λ.χ. ο Μαρκ Τουέιν, ή, αργότερα, επιεικώς επιφυλακτικοί και εν μέρει αρνητικοί, όπως ο Χάξλεϊ, ο Ελιοτ και ο Πάουντ.

Από την άλλη πλευρά, των μεγάλων θαυμαστών, βρίσκονται εν τούτοις μερικοί από τους μείζονες πεζογράφους και ποιητές της Γαλλίας: ο Βερλέν, ο Ρεμπό, ο Μαλαρμέ, ο Βαλερί, ο Προυστ και πάνω απ΄ όλους ο μαύρος πρίγκιπας της παγκόσμιας ποίησης Σαρλ Μποντλέρ, ο οποίος θεωρούσε τον Πόου τον πιο αντι-αμερικανό συγγραφέα της Αμερικής.

Μάλιστα, δεν δίστασε να πει ότι όχι μόνο είχε βρει στον Πόου θέματα που ο ίδιος θα ήθελε να διαπραγματευθεί αλλά και ολόκληρες φράσεις που είχε σκεφτεί, γραμμένες είκοσι χρόνια νωρίτερα από εκείνον τον ιδιοφυή παραληρηματικό, ο οποίος θα έφευγε από τη ζωή στα σαράντα του χρόνια στη Βαλτιμόρη.

Πιο μπροστά είχε μεθύσει «μέχρι θανάτου» αφού κατανάλωσε άγνωστη ποσότητα αλκοόλ το οποίο προμηθεύτηκε με τα χρήματα που είχε εξασφαλίσει πουλώντας την ψήφο του.

Εξώφυλλο αμερικανικού pulp περιοδικού όπου εικονίζεται ο Εντγκαρ Αλαν Πόου. Το περιοδικό δημοσιεύει το πασίγνωστο έργο του Πόου «Το Κοράκι» Η βιογραφία του Ακρόιντ είναι στην πραγματικότητα το πορτρέτο του χαρισματικού δημιουργού που του άξιζε καλύτερη μεταχείριση εκ μέρους των κριτικών. Γι΄ αυτό και τονίζει την αξία ενός συγγραφέα πρώτης γραμμής που η μοίρα του υπήρξε άθλια και που κανείς δεν τον είχε υποστηρίξει ούτε και του είχε στοιχειωδώς συμπαρασταθεί- γι΄ αυτό και πέθανε άλλωστε τόσο νέος.

Ο Πόου ορφάνεψε στα δύο του χρόνια. Οι γονείς του ήταν περιπλανώμενοι ηθοποιοί (κάτι αντίστοιχο με τους δικούς μας μπουλουκτσήδες). Ο πατέρας του εγκατέλειψε τη μητέρα του και εκείνη πέθανε από φυματίωση. Τον υιοθέτησε το ζεύγος Αλαν. Ο Πόου μισούσε το νέο του περιβάλλον και ιδίως τον πατριό του. Προσπάθησε να σταδιοδρομήσει στον στρατό αλλά και εκεί δεν τα κατάφερε να προσαρμοστεί. Εζησε μέσα στη φτώχεια και στην αβεβαιότητα εργαζόμενος εξαντλητικά. Παντρεύτηκε την εξαδέλφη του Βιρτζίνια, ένα κοριτσάκι 13 ετών, που πέθανε κι εκείνη από φυματίωση όπως και η μητέρα του. Σύμφωνα με τον Ακρόιντ, επρόκειτο για λευκό γάμο και η μικρή πέθανε το 1947 παρθένα.

Το χτύπημα για τον συγγραφέα ήταν συντριπτικό. Τα υπόλοιπα δύο χρόνια της ζωής του τα πέρασε από εδώ και από εκεί μονίμως σχεδόν μεθυσμένος. Ο Πόου δεν ήταν ωστόσο συστηματικός πότης. Αλλά, όπως λέει ο Ακρόιντ, όταν άρχιζε να πίνει δεν σταματούσε.

Η ζωή του υπήρξε το ίδιο γκροτέσκα και σκοτεινή όσο και τα διηγήματά του. Ακόμη και ο θάνατός του δεν γνωρίζουμε ακριβώς από τι προήλθε. Η πιθανότερη αιτία είναι η κατάχρηση οινοπνευματωδών, αν και υπάρχουν εικασίες ότι ο ποιητής πέθανε από λύσσα ή από χολέρα.

Εχουν άραγε αυτά καμιά σημασία σήμερα; Ο Πόου είναι ο συγγραφέας που διαβάζεται όσο κανένας σχεδόν από τους συγχρόνους του. Δικαίως θεωρείται πατέρας του αστυνομικού μυθιστορήματος, αφού αυτός εισήγαγε στην πεζογραφία τον ντετέκτιβ στο διήγημά του Τα εγκλήματα της οδού Μοργκ.

Η λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας επίσης στα διηγήματά του έχει τις ρίζες της. Στον Πόου επιπλέον θα πρέπει να αναζητήσουμε τις απαρχές της συστηματικής ανάλυσης της ποίησης, όπως διατυπώνονται στο δοκίμιό του Η φιλοσοφία της σύνθεσης. Είναι λοιπόν σε πλείστα όσα σύγχρονός μας, όπως προκύπτει από τη βιογραφία του Ακρόιντ, που τονίζει ότι «ήταν ένας από τους πρώτους αληθινά επαγγελματίες συγγραφείς στη λογοτεχνική ιστορία της Αμερικής».

Πηγή: Το Βήμα (24.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ενα μουσείο για πολλά λεφτά

Ποιος δεν θέλει να δει πολλά λεφτά μαζεμένα; Ιδού η ευκαιρία, μόνον που στην προκειμένη περίπτωση είναι συλλεκτικά νομίσματα και χαρτονομίσματα, τα οποία εκτίθενται στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδας. Ένα νέο μουσείο, το οποίο στεγάζεται στο νέο κτίριο τηςΤράπεζας, στην οδό Αμερικής και για πρώτη φορά παρουσιάσθηκε χθες από τον διοικητή της κ. Γιώργο Προβόπουλο. Όλα τανομίσματα από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους το1928, από τον Φοίνικα του Καποδίστρια δηλαδή, όλα τα χαρτονομίσματα της Τράπεζας της Ελλάδος από την ίδρυσή της το 1927 ως τα σημερινά ευρώ βρίσκονται εδώ. Και όχι μόνον αυτά αλλά και ορισμένα πολύτιμα αρχαία νομίσματα που ανήκουν στις συλλογές της Τράπεζας. Όπως το σπανιότατο νόμισμα από ήλεκτρο (μείγμα χρυσού και αργύρου) του 5ου π.Χ. αιώνα από την Μικρά Ασία που απεικονίζει μία σφίγγα.

Περισσότερα από 600 νομίσματα και 250 τραπεζογραμμάτια παρουσιάζονται στους εξαιρετικούς εκθεσιακούς χώρους. Και μέσα από αυτά ο επισκέπτης δεν μπορεί παρά να παρακολουθήσει και την ιστορία της χώρας καθώς ορισμένα χαρτονομίσματα είναι «σημαδεμένα» λόγω της ιστορικότητάς τους. Οπως εκείνα της πτώχευσης του ελληνικού κράτους μετά από τη Μικρασιατική Καταστροφή ή το άκρον άωτον του πληθωρισμού, ένα χαρτονόμισμα των 100 δισεκατομμυρίων δραχμών που εκδόθηκε το 1944 αμέσως μετά από την απελευθέρωση.

Για τους νοσταλγούς της δραχμής εξάλλου όλα τα προπλάσματα και όλες οι μήτρες των δραχμών βρίσκονται εδώ σε παράθεση (διαψεύδοντας και τις διαδόσεις, που προ καιρού ήθελαν να κόβονται πάλι δραχμές στο Νομισματοκοπείο…).

Ο επισκέπτης όμως, μπορεί ακόμη να δει εργαλεία και μηχανές, που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διαδικασία παραγωγής τραπεζογραμματίων και νομισμάτων. Μακέτες, χαλκογραφικές εκτυπώσεις, εκτυπωτικές πλάκες, μήτρες πρωτότυπες & εργασίας, προπλάσματα και άλλα ακόμη αντικείμενα, το σύνολο πάνω από 300,που σχετίζονται με τη διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής νομισμάτων και τραπεζογραμματίων εκτίθενται επίσης στο μουσείο. Ανάμεσά τους οι δημιουργίες του Ιδρύματος Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών της Τράπεζας της Ελλάδος, οι οποίες αποτελούν εκτός από σημαντικά ιστορικά τεκμήρια και έργα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας.

Το μουσείο αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα και ο επισκέπτης, στο πρώτο εκ των οποίων ο επισκέπτης ακολουθώντας το νήμα της παρουσίασης, αναζητεί τις ρίζες του χρήματος στους αρχαίους χρόνους, παρακολουθεί την εισαγωγή και καθιέρωση διαφόρων μέσων συναλλαγής, μαθαίνει για τη νομισματική πολιτική της χώρας, καθώς και για την εξέλιξη του θεσμού των κεντρικών τραπεζών και την πορεία προς την ευρωπαϊκή νομισματική ενοποίηση. Ακολουθούν στο δεύτερο επίπεδο τα εκθέματα με τα νομίσματα, τα χαρτονομίσματα, τα αναμνηστικά νομίσματα δραχμών, τα ευρώ κλπ.

Τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του μουσείου τόνισε πάντως ιδιαίτερα ο διοικητής της Τράπεζας κ. Γ. Προβόπουλος στο χαιρετισμό του επισημαίνοντας την δυνατότητα ενημέρωσης, ιδίως των νέων, σε θέματα όπως είναιη σταθερότητα των τιμών και η κεντρική τράπεζα καθώς και το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα και οι τραπεζικές εργασίες. Συμπληρώνοντας, η υποδιοικητής της Τράπεζας κυρία Ελένη Δενδρινού-Λουρή ανέφερε μάλιστα, ότι ο αριθμός των μαθητών από Λύκεια της χώρας, που θα επισκεφθούν το Μουσείο τους επόμενους μήνες, αναμένεται να ξεπεράσει τις 6.000.

Tο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος είναι ιδιαίτερα εμπλουτισμένο, αναβαθμισμένο τεχνολογικά με ειδικά σχεδιασμένες εφαρμογές πολυμέσων διαδραστικού χαρακτήρα και με την αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων μουσειολογικών πρακτικών.

Πηγή: Το Βήμα (21.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Το ωράριο των Μουσείων και Μνημείων μέχρι τον Μάρτιο 2011

Κλειστοί θα παραμείνουν όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα μνημεία της χώρας κατά την 25η και 26η Δεκεμβρίου, 1η Ιανουαρίου και 25η Μαρτίου (επίσημες αργίες του κράτους), όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού. Καθορίστηκε επίσης το χειμερινό ωράριο λειτουργίας 08:30 – 15:00 το οποίο θα ισχύσει ως την 31η Μαρτίου 2011 για όλα τα μουσεία κ.λ.π. πλην όσων αναφέρονται στους ειδικούς πίνακες που ανακοινώθηκαν.

Πηγή: Το Βήμα (22.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

«Αναλυτική σκέψη και δημιουργικότητα»

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών διοργανώνουν το Συνέδριο «Αναλυτική σκέψη και δημιουργικότητα» που θα πραγματοποιηθεί στις 19-20 Ιανουαρίου 2011, στο αμφιθέτρο Λεωνίδας Ζέρβας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Βασ. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα).

Το συνέδριο εντάσσεται στις Ειδικές Μορφωτικές Εκδηλώσεις «Επιστήμης Κοινωνία».

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

«Λιτότητα» η λέξη της χρονιάς

Η λέξη «λιτότητα» είναι η λέξη του χρόνου που φεύγει, σύμφωνα με το αμερικανικό λεξικό Merriam-Webster, κάτι που αντανακλά την τάση για περικοπές δαπανών που έχει κυριαρχήσει στην αμερικανική κοινωνία. «Η λέξη λιτότητα ακούγεται από τους περισσότερους ανθρώπους», δήλωσε ο Πίτερ Σοκολόβσκι, διευθυντής του λεξικού Merriam-Webster, που καταγράφει τις αναζητήσεις λέξεων που γίνονται σε διαδικτυακά λεξικά. «Συχνά την ακούμε με την έννοια των κυβερνητικών μέτρων, αλλά τη χρησιμοποιούμε και για τα δικά μας οικονομικά και κάποιες φορές χαρακτηρίζεται
ως νέα πραγματικότητα», πρόσθεσε ο Σοκολόβσκι.

Δεύτερη σε αναζητήσεις στα διαδικτυακά λεξικά είναι η λέξη «πραγματιστής». Οι χρήστες των λεξικών θεωρούν ότι «πρόκειται για μία υψηλή αξία, την οποία θέλουν να κατανοήσουν πλήρως και θα ήθελαν να αναγνωρίσουν στους ηγέτες τους», σύμφωνα με τον διευθυντή του Merriam-Webster.
Οι λέξεις που ακολουθούν με τη μεγαλύτερη συχνότητα αναζήτησης στα διαδικτυακά λεξικά είναι το «μορατόριουμ» και ο «σοσιαλισμός».

Πηγή: Το Βήμα (21.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Βραβείο Αναγνωστών Εθνικού Κέντρου Βιβλίου στο «Όπως θα ήθελα να ζήσω» της Ελένης Πριοβόλου

«Αυτό το βραβείο μου δίνει την ευκαιρία να γίνει ευρέως γνωστή η δουλειά μου, παρόλο που δουλεύω 25 χρόνια ως συγγραφέας «, δήλωσε η νικήτρια του διαγωνισμού Ελένη Πριοβόλου.

Το μυθιστόρημα της συγγραφέως μας μεταφέρει στην Αθήνα του τέλους του 19ου αιώνα, μια εποχή έντονου πολιτικού κλίματος αλλά και παθών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο ώστε να «φέρνει το άρωμα» της σημερινής πραγματικότητας στον αναγνώστη.

«Εμείς οι συγγραφείς ψάχνουμε το τις πταίει σε αυτή τη χώρα στο βάθος της εξέλιξης της.Το βιβλίο αυτό έχει κοινωνικό, ιστορικό και πολιτικό υπόβαθρο» συνέχισε η συγγραφέας.

Η Ελένη Πριοβόλου γεννήθηκε στο Αγγελόκαστρο Μεσολογγίου και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και η τάση της να αναπαριστά με σύμβολα τον κόσμο τη στράτευσε στο παραμύθι το οποίο υπηρετεί επί είκοσι τρία χρόνια. Μέχρι σήμερα έχει γράψει δεκαεπτά βιβλία για παιδιά και εφήβους και το «Όπως θα ήθελα να ζήσω» είναι το τρίτο μυθιστόρημα που υπογράφει για μεγάλους.

«Το Βραβείο Αναγνωστών είναι από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του ΕΚΕΒΙ και τέσσερα από τα έξι βραβεία έχουν απονεμηθεί σε βιβλία των εκδόσεων Καστανιώτη.Οι αναγνώστες ψάχνουν βιβλία με ιστορίες μεστές, καλογραμμένες και ιστορημένες και πιστεύω θα απολαύσουν το βιβλίο της κυρίας Πριοβόλου» ανέφερε ο εκδότης Θανάσης Καστανιώτης που ήταν παρών στην ζεστή εκδήλωση που διοργανώθηκε νωρίς σήμερα, στο εστιατόριο του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

Φέτος, η νικήτρια αναδείχθηκε με πάνω από έξι χιλιάδες ψήφους, την μεγαλύτερη συμμετοχή που έχει σημειώσει ποτέ η διοργάνωση, στα έξι χρόνια που αισίως μετρά.

Στην εκδήλωση παρεβρέθηκε για να παραδόσει τη σκυτάλη, ο περσινός νικητής της διοργάνωσης Γιάννης Καλπούζος που είχε τιμηθεί με το βραβείο του 2009 για το βιβλίο του «Ιμαρέτ». «Είμαι από τους πρώτους που έχουν διαβάσει το βιβλίο που βραβεύεται σήμερα . Το βρίσκω εξαιρετικό, η ιστορία του που εκτιλίσεται στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα έχει πολλά κοινά στοιχεία με τη σημερινή εποχή» ανέφερε ο συγγραφέας και περσινός νικητής του διαγωνισμού Γιάννης Καλπούζος.

Το βιβλίο της Ελένης Πριοβόλου αναδείχθηκε ανάμεσα από άλλα δεκατέσσερα βιβλία που έπαιρναν μέρος στο διαγωνισμό. Τα μέλη των 280 Λέσχεων Ανάγνωσης που λειτουργούν σε Ελλάδα και Κύπρο ψήφισαν με γραπτά μηνύματα μέσω κινητού από τις 10 Νοεμβρίου έως και την περασμένη Δευτέρα. Η συγγραφέας παρέλαβε το βραβείο από την πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου Κατρίν Βελλισάρη.

Πηγή: Η Καθημερινή (08.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Τα πολλά πρόσωπα της αστυνομικής λογοτεχνίας

Ημερίδα με θέμα «Τα πολλά πρόσωπα της αστυνομικής λογοτεχνίας» διοργανώνει το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50) η Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (Ε.Λ.Σ.Α.Λ.), με τη συμμετοχή γνωστών συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας και μελετητών του είδους (μελών της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.).

Πηγή: Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Εκθεση για τη Δούκισσα της Πλακεντίας στο Βυζαντινό Μουσείο

Ομορφη, έξυπνη και εκκεντρική. Δυναμική, αλλά και παραιτημένη από τη ζωή. Φειδωλή, ιδιότροπη και σαφώς πολύ πλούσια. Ο λόγος για τη Δούκισσα της Πλακεντίας (1785-1854), της οποίας η ζωή και το έργο θα παρουσιαστούν στο Βυζαντινό Μουσείο. Μια έκθεση που αναζητεί την αλήθεια πίσω από τον μύθο της Σοφί ντε Μαρπουά, της πολυταξιδεμένης Γαλλοαμερικανίδας που ήρθε να ζήσει στην Ελλάδα τα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια εμφορούμενη από τις ιδέες του ρομαντισμού και του παγκόσμιου φιλελληνικού κινήματος.

Η βίλα Ιλίσια, άλλωστε, το χειμερινό ανάκτορο της Δούκισσας, είναι ο κρίκος που τη συνδέει με το Βυζαντινό Μουσείο, το οποίο εγκαταστάθηκε εκεί από το 1926. Τώρα λοιπόν που ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση και επανέκθεση του μουσείου, μια έκθεση αφιερωμένη στην πρώτη ιδιοκτήτρια του μεγάρου των Ιλισίων είναι ένας φόρος τιμής που οφείλει να αποδοθεί. Ωστόσο «η Δούκισσα της Πλακεντίας δεν διευκόλυνε καθόλου το έργο μας!» σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης κυρία Ελένη Μάργαρη. Και κυριολεκτεί: «Οπως πέρασε ολόκληρη τη ζωή της στην Ελλάδα αφοσιωμένη στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αποτραβηγμένη από τον κόσμο και αδιάφορη για την εικόνα των άλλων για αυτήν, έτσι δεν ασχολήθηκε καθόλου με την υστεροφημία της».

Τι σημαίνει αυτό; Δεν άφησε καν διαθήκη, με αποτέλεσμα να μοιρασθούν τα υπάρχοντά της σε συγγενείς ή φίλους και να «χαθούν» στην Ελλάδα, στην Αμερική και στη Γαλλία. Η ιδιόμορφη προσωπικότητά της εξάλλου θα ενέπνεε πολλούς μύθους που γοήτευαν τον κόσμο _ ασχέτως αν είχαν σχέση με την πραγματικότητα.

Πάντως στη συγκεκριμένη έκθεση η αφήγηση της συναρπαστικής ζωής της Δούκισσας κατορθώνει να καλύπτει τα κενά. Γίνεται αναφορά των σημαντικότερων ιστορικών γεγονότων στην Ελλάδα και στη Γαλλία την εποχή όπου η Δούκισσα ζούσε σε αυτές τις χώρες, παρουσιάζεται το πολιτικό, ιδεολογικό και πολιτιστικό πλαίσιο, ενώ όσον αφορά την προσέγγιση της προσωπικότητάς της, αυτή γίνεται μέσα από χειρόγραφα, αντικείμενα και τεκμηριωμένα γεγονότα. Οπως η απαγωγή της από ληστές, η πυρκαγιά που κατέστρεψε το πρώτο σπίτι της στην οδό Πειραιώς, ο θάνατος της κόρης της και εν τέλει ο δικός της _ στοιχεία δηλαδή που αποτέλεσαν τον βασικό καμβά για τη δημιουργία του μύθου που περιβάλλει το όνομά της.

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Βασιλίσσης Σοφίας 22, εγκαίνια 16 Δεκεμβρίου 2010.

Πηγή: Το Βήμα (09.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων υποψήφιων εκπαιδευομένων

Στις 3 Δεκεμβρίου 2010 άρχισε η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων υποψήφιων εκπαιδευομένων για τα 78 τμήματα μάθησης της εκπαιδευτικής περιόδου 2010 – 2011 της Πράξης «Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω του ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ. της Γ.Γ.Δ.Β.Μ. – ΑΠ 7, 8, 9» που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007 – 2013».

Η ηλεκτρονική αίτηση  είναι διαθέσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.keeenap.gr/lms/.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αίτησης: 10 Ιανουαρίου 2011.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε