Από τον μεγάλο επιταχυντή του CERN στο σχολικό εργαστήριο

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής συνδιοργανώνουν πενθήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο από 20-24 Νοεμβρίου 2010 με θέμα «Το πείραμα του αιώνα στο σχολικό εργαστήριο» στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη.

Οι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο ελπίζουν να βρουν κάποιες απαντήσεις σε μια σειρά από θεμελιώδη, αλλά ακόμη αναπάντητα, ερωτήματα της Φυσικής ενω την ίδια ώρα μία διεθνής ομάδα επιστημόνων και εκπαιδευτικών σχεδιάζει και αναπτύσσει μία σειρά εκπαιδευτικών εφαρμογών και σεναρίων που μπορούν να βοηθήσουν στην παρουσίαση, μέσα στο σχολικό περιβάλλον, των πολύπλοκων φυσικών φαινομένων που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό του Μεγάλου επιταχυντή.

Για τους περισσότερους, οι συγκρουσεις σωματιδιων στον Μεγαλο Επιταχυντή Αδρονίων αποτελούν μαλλον σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ενω οι εικόνες της μεγαμηχανης παραπέμπουν σε δημιουργήματα computer animation. Σημερα ομως έρχεται η ιδια η τεχνολογία να πλησιάσει την σχολική εκπαίδευση : με την χρήση διαδραστικών εφαρμογων, ο μαθητης αντιλαμβάνεται οτι τελικά η επιστημη και η τεχνολογία δεν αποτελούν γνωση που απευθυνεται αποκλειστικά και μονο στους επαιοντες αλλα ειναι προσβασιμη και απο ενα μαθητη γυμνασιου και λυκείου. Οι εφαρμογες αυτές που εχουν την δυνατοτητα να εισαχθουν επιτυχως στο αναλυτικο πρόγραμμα στοχευουν στο να καταστήσουν – επιτελους – τα πολυπλοκα φυσικα φαινομενα που λαμβανουν χωρα στην καρδια του CERN προσιτα και «ευαναγνωστα» στο ευρυτερο κοινο. Γιατι, για ποιο λογο αλλωστε αναπτυσουμε νεες τεχνολογιες αν οχι για να τις δουμε να «αγγιζουν» την καθημερινοτητα μας επιτυχως;

Το πρόγραμμα «Το πείραμα του αιώνα στο σχολικό εργαστήριο», συντονίζει η κα Χρ. Κουρκουμέλη, Καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και φιλοδοξεί να βοηθήσει την εκπαιδευτική κοινότητα στην κατανόηση των βασικών αρχών λειτουργίας του επιταχυντή, παρουσιάζοντας στους μαθητές τη διαδικασία της επιστημονικής μεθοδολογίας δίνοντας τους την ευκαιρία να επεξεργαστούν – μέσω μίας σειράς διαδραστικών εφαρμογών και εργαλείων – πραγματικά δεδομένα από τα πειράματα που εκτελούνται στο CERN.

Με στόχο τοσο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών μέσω των διαλέξεων και των παρουσιασεων των επιστημονικών δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα στο CERN όσο και την εφαρμογη τους στην εκπαιδευτικη διαδικασία μέσω διαδραστικών εφαρμογών στην σχολική τάξη και εργαστήρια, το σεμιναριο απευθύνεται σε επιστημονες, παιδαγωγούς και ειδικούς στον σχεδιασμό εκπαιδευτικου υλικου και προγράμματος.

Εκτός των διακεκριμένων ξένων ομιλητών, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και την ελληνική επιστημονική παρουσία στο CERN, τους καθηγητές κκ Μ. Τσεσμελή, Ε. Γαζή και Μ. Κορατζίνο.

Η Science View, η Ελληνική Ένωση Δημοσιογράφων, Συγγραφέων & Επικοινωνιολόγων της Επιστήμης και μέλος της EUSJA – European Union of Science Journalists’ Associations έχει σαν βασικό της στόχο την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των δεσμών μεταξύ της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας καθώς και την προώθηση των επαφών μεταξύ μελών Επιστημονικών Ενώσεων, επιστημόνων και δημοσιογράφων.

Στα πλαισια των δράσεων της, η Science View υποστηριζει επικοινωνιακά αυτό το εκπαιδευτικό σεμινάριο.

Πηγή: Η Καθημερινή (17.11.2010).

Σχετικά με Μαρία Τερζάκη

Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Προσωπικό ιστολόγιο: http://makinganoteof/blogspot.com/ (Σημειώνοντας)


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *