Ημερίδα του ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ

Το ΚΕΣΥΠ Αλίμου διοργανώνει, σε συνεργασία με την Δ’ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Αθήνας, Ημερίδα με θέμα «Γονείς-Δάσκαλοι-Εφηβοι: από τις αντιθέσεις στις ουσιαστικές σχέσεις και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής«, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, την Κυριακή 8 Μαΐου 2011, ώρες 09.30-14.00.
 
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
 
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής στους ενδιαφερόμενους.
 
Πατήστε εδώ για να δείτε το πρόγραμμα και την αφίσα της ημερίδας.
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Έναρξη Δημόσιας Διαβούλευσης του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης (www.opengov.gr) με θέμα: «Πρώτα ο Μαθητής» – «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και τις 15/04/2011.

Τα κείμενα και επιπλέον ενημερωτικό υλικό είναι αναρτημένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=854.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το Νέο Σχολείο και ο μαθητής

Το 2ο Συμπόσιο Εκπαιδευτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού με θέμα: «Το Νέο Σχολείο και ο μαθητής» πραγματοποιείται στις 8, 9 και 10 Απριλίου 2011 στη Θήρα, υπό την αιγίδα του Δήμου Θηρών (αίθουσα Χριστιανικής Εστίας).

Στο Συμπόσιο συμμετέχουν 57 εισηγήσεις-στελέχη Εκπαίδευσης και ερευνητές, που εργάζονται για τη Δημόσια Εκπαίδευση στο Νότιο Αιγαίο.

Σκοπός του Συμποσίου είναι να συναντηθούν οι ανησυχίες, οι αναζητήσεις και τα ερωτήματα, που θέτουν οι εισηγήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τα όνειρα των μαθητών σε ένα γόνιμο διάλογο. Γι αυτό, θα δοθεί βήμα και λόγος και στους μαθητές.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για θέσεις εισηγητών για τα ψηφιακά βοηθήματα πανελλαδικών εξετάσεων

Το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΝΠΙΔ, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εποπτευόμενο από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων) για τις ανάγκες υλοποίησης της Πράξης «Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων» (Ε.Π «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, κωδ. Πράξης ΟΠΣ 296437, Χρονική Διάρκεια Πράξης: 1/7/2010 έως 30/06/2013) και συγκεκριμένα των υποέργων «Σχεδιασμός και Παραγωγή του Περιεχομένου των μαθημάτων» και «Ανάπτυξη Ψηφιακού Περιεχομένου και Λειτουργία της Υπηρεσίας», προκηρύσσει την πλήρωση των παρακάτω θέσεων Εισηγητών και καλεί τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος:

1. Έως οκτώ (8) θέσεις Εισηγητών Βοηθήματος «Μαθηματικά Γενικής Παιδείας & Στοιχεία Στατιστικής»
2. Έως δύο (2) θέσεις Εισηγητών Βοηθήματος «Μαθηματικά Κατεύθυνσης»
3. Έως δύο (2) θέσεις Εισηγητών Βοηθήματος «Αρχαία Ελληνικά – Φιλοσοφικός Λόγος»
4. Έως δέκα (10) θέσεις Εισηγητών Βοηθήματος «Λατινικά»
5. Έως τρεις (3) θέσεις Εισηγητών Βοηθήματος «Βιολογία Γενικής Παιδείας»

Όσοι επιλεγούν θα απασχοληθούν με σύμβαση μισθώσεως έργου και έδρα την Πάτρα ή την Αθήνα, για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και σε κάθε περίπτωση με δυνατότητα ανανέωσης μέχρι την λήξη της Πράξης, με βασικό αντικείμενο εργασιών τη βιντεοσκόπηση των διαλέξεων επιλεγμένων ενοτήτων κάθε βοηθήματος.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν οφείλουν για κάθε μία από τις ενότητες του βοηθήματος που θα τους ανατεθούν:
– Να παραδώσουν: α) γραπτές σημειώσεις της θεωρίας της ενότητας και β) αναλυτικό σενάριο της βιντεοδιάλεξης που θα πραγματοποιήσουν και θα αφορά στην παρουσίαση της θεωρίας της ενότητας καθώς και της επίλυσης αντιπροσωπευτικών ασκήσεων της ενότητας,
– Να πραγματοποιήσουν τη βιντεοσκόπηση με βάση το εγκεκριμένο σενάριο και τις ειδικές οδηγίες που θα παρέχει η Επιστημονική Ομάδα του βοηθήματος καθώς και ομάδα του ΕΑ ΙΤΥ.

Το παραπάνω αντικείμενο εργασιών εξειδικεύεται ανά βοήθημα.

Η υποβολή του συνόλου του υλικού από τον Εισηγητή θα γίνεται υποχρεωτικά σε ηλεκτρονική μορφή. Στη βιντεοδιάλεξη θα γίνεται χρήση διαδραστικού πίνακα διδασκαλίας. Για το σκοπό αυτό θα παρασχεθεί στους Εισηγητές που θα επιλεγούν η απαραίτητη εκπαίδευση από το ΕΑ ΙΤΥ.

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο της Πράξης, το αντικείμενο εργασιών των προκηρυσσόμενων θέσεων, τα απαιτούμενα προσόντα, τα δικαιολογητικά, την υποβολή των αιτήσεων και την διαδικασία επιλογής βρίσκονται στον δικτυακό τόπο http://partners4study.cti.gr και http://www.cti.gr/.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους μέσω του δικτυακού τόπου http://partners4study.cti.gr/ το αργότερο μέχρι τις 18/04/2011, ώρα 17:00. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής, η πρόσβαση στην ηλεκτρονική φόρμα της αίτησης δεν θα είναι δυνατή.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πώς τα μπλογκ και τα κοινωνικά δίκτυα αλλάζουν τη δημοσιογραφία

Ακόμη και οι Financial Times αναγκάστηκαν να στρατολογήσουν το ταλέντο του Γκιντόν Ράχμαν και του μπλογκ του, για να μη μείνουν πίσω. Τα οφέλη των μπλογκ για τα μεγάλα δίκτυα και έντυπα, υπήρξε η μεγάλη αύξηση των επισκέψεων στις ιστοσελίδες τους. Παρόλα αυτά, πολλές φωνές διαμαρτυρίας υψώθηκαν, με αναγνώστες να χαρακτηρίζουν τα μπλογκ ως το «θάνατο της δημοσιογραφίας».

Στα ταχέως εξελισσόμενα θέματα, τα μπλογκ και τα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν την άμεση δημοσίευση θεμάτων και εξελίξεων, ενώ επιτρέπουν επίσης τη διασύνδεση των χρηστών (linking) με άλλες ιστοσελίδες ή ενδιαφέροντα άρθρα, μέχρι και την ενσωμάτωση εικόνων, βίντεο ή τη δυνατότητα σχολιασμού των γεγονότων από τους αναγνώστες. Ο διευθυντής της ηλεκτρονικής Wall Street Journal Νιλ Μάκιντος, εξηγεί: «Τα ειδησεογραφικά μπλογκ αποτελούν μία χαριτωμένη άποψη της δημοσιογραφίας, χάρη στην αμεσότητά τους. Στην καλύτερη εκδοχή τους, τα μπλογκ είναι εντελώς απαλλαγμένα από κάθε συγγραφική έξη και επιτρέπουν στο συντάκτη τους να διηγηθεί απλά τί ακριβώς συνέβη».

Τα μπλογκ έχουν, όμως, και σημαντικά μειονεκτήματα. Σε θέματα χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, όπως οι εξεγέρσεις της Αραβικής ‘Ανοιξης, τα μπλογκ μπορούν να γίνουν πληκτικά ή υπερβολικά μακροσκελή. Ο μπλόγκερ των New York Times, Ρόμπερτ Μάκι, προειδοποιεί: «Αυτό που κάνουν οι μπλόγκερ είναι να προσφέρουν πρωτογενές υλικό στον αναγνώστη. Η πίεση των γεγονότων και η ταχύτητα μετάδοσής τους μέσω του μπλογκ δεν αφήνει χρόνο για ανάλυση».

Παρά τα προβλήματα αυτά, όμως, η πίστη στο μέσο αυτό παραμένει ισχυρή. Ο μπλόγκερ, Μάρτιν Μπέλαμ, που συνεργάζεται με τον Guardian, λέει: «Πρόκειται για ένα είδος δημοσιογραφίας, που γεννήθηκε μέσα στο Διαδίκτυο και εμφανίζει έτσι τις ιδιαιτερότητες του χώρου αυτού». Ο σύμβουλος ηλεκτρονικών ΜΜΕ, Κέβιν Αντερσον, λέει ότι οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί πρέπει να γίνουν πιο προσεκτικοί στη χρήση μπλογκ. «Ορισμένα live blogs δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα συνονθύλευμα αποσπασμάτων του Twitter, χωρίς καμία συνοχή και χωρίς την παραμικρή πληροφορία που θα συνέδεε τα στοιχεία αυτά με το κεντρικό θέμα», λέει ο κ. Αντερσον.
 
Πηγή: Η Καθημερινή (29.03.2011).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το έτος 2010

Δημοσιεύθηκε η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το έτος 2010.

Περιλαμβάνονται οι παρακάτω ενότητες δραστηριοποίησης:
•Κύκλος Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
•Κύκλος Κοινωνικής Προστασίας
•Κύκλος Ποιότητας Ζωής
•Κύκλος Σχέσεων Κράτους Πολίτη
•Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού
•Κύκλος Ισότητας των Φύλων

Εδώ μπορείτε να δείτε το πλήρες κείμενο της έκθεσης.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Διάλεξη του Wolfgang U.Dressler στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Προσκεκλημένος από τον Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής και το Εργαστήριo Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ο Wolfgang U.Dressler, Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης και μέλος της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών, θα δώσει διάλεξη με θέμα: «Markedness, frequency and age of acquisition in morphology».

Η διάλεξη, που είναι ανοιχτή για το κοινό, θα πραγματοποιηθεί στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου 30, την Παρασκευή, 8 Απριλίου 2011, ώρα 5.00 μ.μ.

Πηγή: Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρουσίασε σήμερα 30/03/2011, τις προτάσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο.

Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, το Λύκειο δεν είναι απλά ο προθάλαμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των νέων, τη διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη, την ενδυνάμωση αξιών συλλογικότητας και αλληλεγγύης. Εισάγεται νέα αντίληψη για τη λειτουργία του Λυκείου και ένα διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών.

Προβλέπει:

• Μείωση αριθμού μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας ανά τάξη.

• Δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε μαθήματα που επιλέγει ο μαθητής με βάση τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα εμβάθυνσης, εντός του σχολικού προγράμματος, για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με βάση τις προτιμήσεις του.

• Οι εξετάσεις θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή.

• Εισάγεται η ερευνητική εργασία ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες του μαθητή και προάγει την συλλογικότητα και συνεργασία μεταξύ των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε:

Οι Έλληνες έφηβοι είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες. Το Νέο Λύκειο θα αποκαταστήσει την ισορροπία στη ζωή τους. Ο νέος έχει δικαίωμα στη γνώση, αλλά έχει δικαίωμα και στη ζωή, στον ελεύθερο χρόνο και στη συμμετοχή.

Ο μαθητής γίνεται συνειδητοποιημένος Έλληνας πολίτης του κόσμου με γνώση και περηφάνια για την ιστορία και τον πολιτισμό του, μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον μέσα και έξω από τη χώρα.

Η εμπέδωση, από κάθε οικογένεια, της αντίληψης ότι η εξωσχολική βοήθεια και το φροντιστήριο είναι μία αδήριτη ανάγκη -αλλιώς ο μαθητής δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους στόχους του- έχει οδηγήσει στην απαξίωση του Λυκείου, στο φαινόμενο του να απέχουν οι μαθητές από το δημόσιο σχολείο και να παρακολουθούν ανελλιπώς το ιδιωτικό φροντιστήριο, προκαλώντας στις οικογένειες οικονομική αιμορραγία.

Μέσα στην πολύ βαθιά κρίση και στο γκρίζο τοπίο όπου όλοι ζούμε η φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής. Μόνο με πολλή δουλειά και ουσιαστικές αλλαγές παντού μπορούμε να επανεκκινήσουμε τη χώρα και αυτό θα ξεκινήσει από την Παιδεία.

Η Υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά την ομιλία της ανέφερε:

Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα Λύκειο ουσίας, σε ένα Λύκειο που οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να επιλέξουν κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εμβαθύνουν, ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις.

Ο Υφυπουργός, Ιωάννης Πανάρετος, υπογράμμισε:

Αν δεν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία, να βλέπουμε τα πράγματα μόνο μέσα από το πρίσμα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο -φυσικά ο πολίτης, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο- και, αν δεν συνειδητοποιήσουμε ή δεν μπορέσουμε να πετύχουμε, να είναι οι εξετάσεις απλώς ένας τρόπος για να ξεχωρίσουμε ποιος μαθητής θα εισαχθεί πού, θα επανερχόμαστε συνεχώς σε αυτή τη σύγχυση, το μπέρδεμα Λυκείου και Πανεπιστημίου.

Ο Γενικός Γραμματέας, Βασίλης Κουλαϊδής, ανέφερε:

Το Λύκειο αναβαθμίζεται ουσιαστικά: Πρώτα, επέρχεται ισορροπία μεταξύ της γενικής παιδείας και της βαθμιαίας εξειδίκευσης. Δεύτερον, παρέχεται στο μαθητή η δυνατότητα να επικεντρωθεί σε μαθήματα που ανταποκρίνονται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, στα οποία δίνεται μεγαλύτερος διδακτικός χρόνος, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κατακτήσουν τις βαθιές δομές της γνώσης. Είναι ακριβώς αυτό που θα μας επιτρέψει να απομακρυνθούμε από τη μηχανιστική και επιφανειακή γνώση που έχει ως επακόλουθο την παπαγαλία.

Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας θα κατατεθεί αύριο 31/03/2011 στο Εθνικό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δείτε την αναλυτική πρόταση πατώντας εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Ιστορίες χριστουγεννιάτικων εθίμων από όλο τον κόσμο

Πολυάριθμα είναι τα έθιμα που κάθε τόπος έχει συνδέσει με τον εορτασμό των Χριστουγέννων. Πώς, όμως, γεννήθηκαν οι συνήθειες, που σήμερα ονομάζουμε παραδόσεις;

Τα Χριστούγεννα ήταν αρχικά μια κινητή γιορτή που εορταζόταν σε διάφορες ημερομηνίες στη διάρκεια του έτους. Η επιλογή της 25ης Δεκεμβρίου έγινε από τον Πάπα Ιούλιο Α τον 4ο αιώνα, επειδή εκείνη η ημερομηνία συνέπιπτε με τα ειδωλολατρικά τελετουργικά για το χειμερινό ηλιοστάσιο.

Η πρόθεσή του Πάπα ήταν να αντικατασταθεί ο αρχαίος εορτασμός με τον χριστιανικό. Ωστόσο, υπάρχουν μαρτυρίες ότι τα Χριστούγεννα γιορτάζονταν στη Ρώμη στις 25 Δεκεμβρίου από το 336. Και η ίδια αυτή μέρα ήταν η Πρωτοχρονιά.

Πολλά από τα έθιμα που συνδέονται με τα Χριστούγεννα, όπως η ανταλλαγή δώρων, τα κάλαντα, ο στολισμός του δέντρου έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες.

Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, οι χριστουγεννιάτικες δοξασίες και παραδόσεις αποτελούν ένα μείγμα από κατάλοιπα της λατρείας του Σατούρνου (μιας θεότητας που ταυτίζεται με τον Κρόνο) και άλλων δοξασιών που αναμείχθηκαν με τις χριστιανικές, για να ξεχαστεί στο πέρασμα των αιώνων η αρχική τους προέλευση.

Στη Σικελία οι χωρικοί συνηθίζουν να βγάζουν τα μεσάνυχτα των Χριστουγέννων νερό από τα πηγάδια και με αυτό ραντίζουν τα ζώα τους. Πιστεύουν ότι το νερό αυτό είναι αγιασμένο, επειδή την ίδια ώρα γεννιέται και ο Σωτήρας του κόσμου.

Στη Σαρδηνία πιστεύουν ότι όποιος γεννηθεί τη νύχτα των Χριστουγέννων, και μάλιστα τα μεσάνυχτα, φέρει την ευλογία του Θεού όχι μόνο στους δικούς του, αλλά και στους γείτονες των εφτά σπιτιών που βρίσκονται πιο κοντά στο δικό του.

Σε περιοχές της πρώην Γιουγκοσλαβίας, οι νοικοκυρές ραντίζουν τα τραπεζομάντηλά τους με κρασί για να μη ντραπούν οι φιλοξενούμενοί τους, εάν λερώσουν κάποιο.

Στη Ρωσία συνήθιζαν τη νύχτα των Χριστουγέννων να ντύνουν στα άσπρα μια κοπέλλα του σπιτιού, η οποία παρίστανε την Παναγία.

Σε μερικές βρετανικές περιοχές, το έθιμο του γλεντιού σε κήπους με μηλιές την παραμονή των Χριστουγέννων είναι μια παραλλαγή μιας ειδωλολατρικής τελετής. Αφού σκοτεινιάσει, οι αγρότες πηγαίνουν στα περιβόλια, σχηματίζουν παρέες γύρω από τα παλιότερα δέντρα και πίνοντας μπύρα τραγουδούν τα κάλαντα. Πυροβολούν στα κλαριά για να διώξουν τα κακά πνεύματα, ενώ μέχρι πριν από λίγα χρόνια άφηναν γλυκά, για να καλοπιάσουν τα πνεύματα και να εξασφαλίζουν καλή σοδειά.

Στη Σουηδία, την αυγή της 13ης Δεκεμβρίου η «Λουτσία» -σύμβολο του φωτός-, συνήθως το μεγαλύτερο κορίτσι του σπιτιού, φορώντας ένα μακρύ λευκό χιτώνα και ένα στεφάνι από αναμένα κεριά στα μαλλιά, πηγαίνει από σπίτι σε σπίτι προσφέροντας ζεστό καφέ και κουλουράκια, ενώ τραγουδά παλιά κάλαντα. Οι θρύλοι της Λουτσία γεννήθηκαν στις Συρακούσες περίπου κατά το έτος 300 μ.Χ. Σε μερικές επαρχίες της Σουηδίας οι κάτοικοι των χωριών συνηθίζουν ανήμερα τα Χριστούγεννα να ρίχνουν έξω από τα σπίτια και τα χωράφια τους σιτάρι, για να γιορτάσουν μαζί τους και τα πουλιά.

Μεσαιωνικά έθιμα

Στη Βενετία, ο Δόγης κι ο λαός πήγαιναν την νύχτα των Χριστουγέννων στο γειτονικό νησάκι του Αγίου Γεωργίου για να προσκυνήσουν το λείψανο του Αγίου Στεφάνου. Στην παραλία του νησιού περίμεναν βενετσιάνικες αρχόντισσες ντυμένες στα μαύρα και στολισμένες με κοσμήματα, για να υποδεχτούν τον Δόγη και να τον συνοδέψουν μέχρι το ναό. Μετά το τέλος της λειτουργίας, όλη η λαμπρή συνοδεία έμπαινε στις γόνδολες και διασχίζοντας τα νερά ξαναγύριζε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, όπου άρχιζε μεγάλο γλέντι, που συνεχιζόταν μέχρι το πρωί.

Στη Βαρκελώνη, το Μεσαίωνα, είχαν έθιμο την «τελετή του παγωνιού». Την ημέρα των Χριστουγέννων, ο βασιλιάς έπαιρνε μέσα σε χρυσή πιατέλα ένα ψητό παγώνι και το μετέφερε στην τραπεζαρία. Σε αυτή την πομπή τον ακολουθούσε πλήθος από ευγενείς, υπηρέτες και σωματοφύλακες. Στην τραπεζαρία μέσα βρισκόταν η βασίλισσα. Ο βασιλιάς της προσέφερε το παγώνι, για να το μοιράσει σε όλους τους παρευρισκόμενους. Όσοι δέχονταν την εξαιρετική αυτή τιμή, ήταν υποχρεωμένοι να ορκιστούν μπροστά στην ομήγυρη ότι θα προσπαθήσουν να ανδραγαθήσουν στον πόλεμο ή στις ταυρομαχίες.

Πηγή: newsroom -ΔΟΛ (24.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ξωτικά και αερικά μάς περιμένουν στον Εθνικό Κήπο

Στα Χριστουγεννιάτικα «ντυμένος» ο Εθνικός Κήπος προκειμένου να υποδεχθεί μικρούς και μεγάλους επισκέπτες. Ξωτικά και αερικά περιμένουν τα παιδιά, για να τα οδηγήσουν σε ένα μοναδικό χριστουγεννιάτικο ταξίδι ανακάλυψης. Στον Εθνικό Κήπο φιλοξενούνται όλες οι αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών, που με σύμμαχό τους το εορταστικό πνεύμα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να ταξιδέψουν στην χριστουγεννιάτικη φαντασία.

Ο Εθνικός Κήπος θυμίζει ένα φανταστικό σκηνικό από μικρά ξύλινα σπιτάκια, όπου τα παιδιά συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές διαδραστικές δράσεις. Ένα ταξίδι, από το οποίο δεν λείπει το Σπίτι του Άγιου Βασίλη, που περιμένει τα παιδιά για να τους διηγηθεί τις περιπέτειές του από τα ταξίδια του.

Στην Πράσινη Φαντασία τα παιδιά ενημερώνονται για τα οικολογικά προβλήματα του πλανήτη και μέσα από διαδραστικά παιχνίδια εκπαιδεύονται για την αντιμετώπισή τους. Στο Εργαστήρι Φαντασίας, μαθαίνουν να κατασκευάζουν χριστουγεννιάτικα καπέλα, ενώ στα Παραμύθια των Χριστουγέννων παιδαγωγός αφηγείται χριστουγεννιάτικες ιστορίες από όλο τον κόσμο. Τα παιδιά μπορούν να γράφουν τις ευχές τους σε χρωματιστά στολίδια, και να τα κρεμάνε σε αληθινά δεντράκια εξωτερικά του χώρου Φανταστικές Ευχές.

Ο Εθνικός Κήπος θα λειτουργεί έως τις 6 Ιανουαρίου 2011 (ώρες 10.00 έως 17.00) με ελεύθερη είσοδο.

Υπενθυμίζεται ότι στην Πλατεία Κοτζιά λειτουργεί δωρεάν παγοδρόμιο για μικρούς και μεγάλους.
 
Πηγή: newsroom – ΔΟΛ (24.12.2010).

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε