Γεωμετρικά Σχήματα

Η κατανόηση των ιδιοτήτων των επίπεδων σχημάτων (two-dimensional shapes), όσο βέβαια και των στερεών (three- dimensional shapes), θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εντοπίζουν, να συγκρίνουν, να ομαδοποιούν και να ταξινομούν τα σχήματα, όχι μόνο από τη γενική τους όψη, αλλά και από τα ιδιαίτερα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά. (Αριθμός πλευρών, αριθμός κορυφών, μήκος πλευρών, αριθμός γωνιών, παράλληλες γραμμές).

 

 

 

Δεδομένου ότι τα νέα προγράμματα σπουδών για το Νηπιαγωγείο προσανατολίζονται προς την κατεύθυνση αυτή και συγχρόνως εντάσσουν στην προσχολική ηλικία όλους τους άξονες των μαθηματικών εννοιών, στην παρούσα εργασία προτείνεται ένα διδακτικό σενάριο που επιχειρεί να ξεφύγει από τις συνήθεις προσεγγίσεις για την κατανόηση των σχημάτων στην προσχολική ηλικία. Επιδίωξη του νηπιαγωγείου είναι,  μέσα από  προτεινόμενες δραστηριότητες, οι μαθητές να μην αντιμετωπίζουν με ολιστικό και αισθησιο-κινητικό τρόπο τις έννοιες των σχημάτων, αλλά να διευρύνουν τις καθημερινές τους γνώσεις, να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, να κάνουν υποθέσεις και να καταλήγουν σε συμπεράσματα, να πειραματιστούν και να οδηγηθούν σε ένα πιο αφηρημένο επίπεδο προσέγγισης ιδιοτήτων και σχέσεων (Τζεκάκη, 2010).

Πηγή:

Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, Ζυγός, Θεσσαλονίκη.