Το Άγχος των Εξετάσεων

Όσο πλησιάζει η περίοδος των εξετάσεων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο περισσότερο, γονείς και μαθητές εστιάζουν την προσοχή τους στη λέξη «επιτυχία». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία άγχους η οποία συνδέεται με το φόβο της αποτυχίας. Το άγχος μπορεί να είναι ωφέλιμο για το μαθητή αλλά από την άλλη, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για αυτόν. Όταν το άγχος κινητοποιεί το μαθητή να αναλάβει δράση προκειμένου να πετύχει τους στόχους του, τότε χαρακτηρίζεται ως ευεργετικό. Όταν όμως εμφανίζεται σε υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί τις θετικές ιδιότητές του, τότε, δημιουργείται ο κίνδυνος να χάσει τον έλεγχο της κατάστασης και να μη μπορεί να τη διαχειριστεί. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μαθητής δεν επικεντρώνεται στην προετοιμασία του καθεαυτή αλλά και στην αντιμετώπιση του άγχους του.

Η αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων γίνεται αρκετά πιο αποτελεσματική όταν διαπιστωθεί τί ακριβώς φοβίζει το μαθητή. Ο μαθητής μπορεί να φοβάται μήπως απογοητεύσει τους γονείς του ή τους καθηγητές του. Επίσης, φοβάται μήπως δεν φανεί αντάξιος των συμμαθητών του και τέλος, μήπως δεν ανταποκριθεί σε αυτό που προσμένει από τον εαυτό του και αναβάλλει τα σχέδιά του.

Δημοσιεύθηκε στην Σχολικό Ετος 2011-2012. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση