Μαθηματικά 15/02/2025

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Πρόβλημα 1: Η Μαρία έχει 12 κουτιά με μπισκότα. Κάθε κουτί περιέχει 15 μπισκότα. Πόσα μπισκότα έχει συνολικά η Μαρία;

 

Πρόβλημα 2: Σε μια βιβλιοθήκη υπάρχουν 25 ράφια με 32 βιβλία σε κάθε ράφι. Πόσα βιβλία υπάρχουν συνολικά στη βιβλιοθήκη;

 

Πρόβλημα 3: Το σχολείο  έχει 78 μαθητές και κάθε μαθητής πρέπει να αγοράσει 16 τετράδια σημειώσεων. Πόσα τετράδια σημειώσεων πρέπει να αγοραστούν συνολικά;

 

Πρόβλημα 4: Η οικογένεια του Γιάννη θέλει να αγοράσει 19 κουτιά με 24 αυγά σε κάθε κουτί. Πόσα αυγά θα αγοράσουν συνολικά;

 

ΓΛΩΣΣΑ

Άσκηση 1:
Συμπλήρωσε τον συγκριτικό των επιθέτων.

  1. καλός → __________
  2. μικρός → __________
  3. όμορφος → __________
  4. ψηλός → __________
  5. γρήγορος → __________
  6. ζεστός → __________
  7. μεγάλος → __________

 

Άσκηση 2:
Διάβασε τις παρακάτω προτάσεις και βάλε το σωστό παραθετικό του επιθέτου:

  1. Ο Αντώνης είναι _______ από τον Γιάννη. (ψηλός)
  2. Το σχολείο μας είναι _______ από το δικό τους. (μεγάλος)
  3. Η Μαρία είναι _______ από την Κατερίνα. (γρήγορος)
  4. Ο καιρός σήμερα είναι _______ από χθες. (ζεστός)
  5. Η Σοφία είναι _______ από τον Κώστα. (όμορφος)

Μαθηματικά 08/02/2025

Σας αναρτώ μερικά προβλήματα εξάσκησης !

 

Στην αίθουσα υπάρχουν 254 φοιτητές και έρχονται 125  ακόμα. Πόσοι φοιτητές είναι τώρα στην αίθουσα;

 

 

Ένα βιβλιοπωλείο είχε 432 βιβλία και πούλησε 186. Πόσα βιβλία έχουν μείνει στο βιβλιοπωλείο;

 

 

Ο κάθε μαθητής έχει 15 βιβλία. Αν στο σχολείο υπάρχουν 218 μαθητές, πόσα βιβλία υπάρχουν συνολικά;

 

 

Στην αγορά υπήρχαν 500 πορτοκάλια και 215 από αυτά αγοράστηκαν. Πόσα πορτοκάλια έμειναν;

 

 

Σε κάθε καρέκλα υπάρχουν 27 βιβλία. Αν υπάρχουν 58 καρέκλες, πόσα βιβλία υπάρχουν συνολικά;

 

 

Ο Γιάννης είχε 155 ευρώ και του έδωσαν 239 ευρώ ακόμα. Πόσα χρήματα έχει τώρα;

 

 

 

Από το κουτί με 800 σοκολάτες, πήραν 367. Πόσες σοκολάτες έμειναν;

 

 

Γλώσσα 25/01/2025

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,εδώ είναι μερικές ασκήσεις για τα παιδιά  ώστε να εξασκηθούν και να ξεχωρίσουν τα ουσιαστικά, τα επίθετα και τα ρήματα:

 

Άσκηση 1: Ταξινόμηση Λέξεων

Δώστε μια λίστα λέξεων και ζητήστε από τα παιδιά να τις ταξινομήσουν σε τρεις κατηγορίες: Ουσιαστικά, Επίθετα και Ρήματα.

  • Λίστα λέξεων: φίλος, γρήγορος, τρέχω, χαρά, όμορφος, διάβασμα, σκύλος, διαβάζω
  • Απάντηση:
    • Ουσιαστικά: φίλος, χαρά, σκύλος
    • Επίθετα: γρήγορος, όμορφος
    • Ρήματα: τρέχω, διαβάζω

 

Άσκηση 2: Συμπλήρωσε με τη σωστή κατηγορία

Δώστε προτάσεις με κενά και ζητήστε από τα παιδιά να συμπληρώσουν τα κενά με τις σωστές λέξεις από μια λίστα, που περιέχει ουσιαστικά, επίθετα και ρήματα.

  • Λίστα λέξεων: τρέχει, μεγάλο, σπίτι, πηγαίνω, καλός, σκύλος
  • Προτάσεις:
    1. Ο __________ σκύλος τρέχει γρήγορα.
    2. Το __________ σπίτι είναι πολύ όμορφο.
    3. Κάθε πρωί __________ στο σχολείο.
  • Απαντήσεις:
    1. Ο σκύλος τρέχει γρήγορα.
    2. Το μεγάλο σπίτι είναι πολύ όμορφο.
    3. Κάθε πρωί πηγαίνω στο σχολείο.

 

Άσκηση 3: Βρες τα Ουσιαστικά, Επίθετα και Ρήματα

Δώστε μια πρόταση και ζητήστε από τα παιδιά να εντοπίσουν τα ουσιαστικά, τα επίθετα και τα ρήματα.

  • Πρόταση: Ο γρήγορος σκύλος τρέχει γρήγορα στο πάρκο και παίζει με το μεγάλο μπαλάκι.
  • Απάντηση:
    • Ουσιαστικά: σκύλος, πάρκο, μπαλάκι
    • Επίθετα: γρήγορος, μεγάλο
    • Ρήματα: τρέχει, παίζει

 

Άσκηση 4: Δημιουργία Προτάσεων

Δώστε στα παιδιά μια σειρά λέξεων και ζητήστε τους να φτιάξουν προτάσεις χρησιμοποιώντας τουλάχιστον μία λέξη από κάθε κατηγορία (ουσιαστικό, επίθετο, ρήμα).

  • Λέξεις: βιβλίο (ουσιαστικό), ενδιαφέρον (επίθετο), διαβάζω (ρήμα)
  • Πρόταση: Διαβάζω ένα ενδιαφέρον βιβλίο.
  • Λέξεις: καρέκλα (ουσιαστικό), άνετος (επίθετο), κάθομαι (ρήμα)
  • Πρόταση: Καθόμουν σε μια άνετη καρέκλα.

 

 

Άσκηση 5: Σύνδεσε τις Κατηγορίες

Δώστε στα παιδιά λίστες με ουσιαστικά, επίθετα και ρήματα και ζητήστε τους να δημιουργήσουν προτάσεις συνδυάζοντας μια λέξη από κάθε κατηγορία.

  • Ουσιαστικά: παιδί, δέντρο, βιβλίο
  • Επίθετα: ψηλός, κόκκινος, ενδιαφέρον
  • Ρήματα: τρέχει, διαβάζει, φυτρώνω
  • Παράδειγμα προτάσεων:
    • Το ψηλό δέντρο φυτρώνει κοντά στο ποτάμι.
    • Το κόκκινο βιβλίο διαβάζει ο φίλος μου.
    • Το παιδί τρέχει στο πάρκο.

 

 

Άσκηση 6: Πες το Αντίθετο

Ζητήστε από τα παιδιά να βρουν το αντίθετο από μια σειρά λέξεων και να τις κατατάξουν σε κατηγορίες.

  • Λέξεις: καλός (επίθετο), μικρός (επίθετο), διαβάζω (ρήμα), φίλος (ουσιαστικό)
  • Αντίθετα:
    • καλός → κακός
    • μικρός → μεγάλος
    • διαβάζω → παίζω
    • φίλος → εχθρός

 

 

Άσκηση 7: Δημιουργία Ιστορίας

Ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν μια σύντομη ιστορία χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 5 ουσιαστικά, 5 επίθετα και 3 ρήματα.

  • Παράδειγμα:
    • Ιστορία: Μια μέρα, η Μαρία (ουσιαστικό) αποφάσισε να πάει στο πολύ (επίθετο) όμορφο (επίθετο) δάσος (ουσιαστικό). Εκεί, είδε ένα μεγάλο (επίθετο) δέντρο (ουσιαστικό) και κάθισε (ρήμα) κάτω από τις πράσινες (επίθετο) φυλλωσιές (ουσιαστικό). Η Μαρία διάβασε (ρήμα) το αγαπημένο της βιβλίο μέχρι να επιστρέψει (ρήμα) σπίτι.

 

Αυτές οι ασκήσεις θα βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις διαφορές μεταξύ ουσιαστικών, επιθέτων και ρημάτων, και να βελτιώσουν την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις σωστά στη γραφή τους.

Γλώσσα 10/03/2023

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες !

Για τη Δευτέρα, γλώσσα θα έχουν να διαβάσουν το μάθημα ,Φτιάξε μου έναν σιδερένιο άνθρωπο,στη σελ.56 .

Θα γράψουν την περίληψη του κειμένου στο Τετράδιό Παραγωγής Γραπτού Λόγου (μην ξεχνάτε το “κολπάκι” της μούντζας και τα ερωτήματα ποιος, που, ποτέ, γιατί,τι).

Θα συμπληρώσουν την ασκ.7 στη σελ.59 του βιβλίου που οι απαντήσεις είναι μέσα από το κείμενο και συγκεκριμένα από την πρώτη παράγραφο και την οποία άσκηση θα έχουν και ορθογραφία .

Δεν βάζω κάτι άλλο από ασκήσεις .
Και ούτε στα Μαθηματικά.Τη Δευτέρα θα μπούμε κατευθείαν στα δεκαδικά κλάσματα .
Μην ξεχάσουν να φέρουν τη ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ,για να προχωρήσουμε στο μάθημα που χάσαμε την Πέμπτη για να είμαστε εντάξει με το χρόνο μας.

Όσα παιδιά θέλουν και μπορούν να κάνουν το παρακάτω παιχνιδι με τις αντωνυμίες, προσωπικές και κτητικές .
Γιατί από βδομάδα θα ασχοληθούμε ξανά και θα τις ξανά θυμηθουμε .

παιχνιδι με τις αντωνυμίες

Αυτά…
Οτιδήποτε χρειαστείτε είμαι στη διάθεσή σας !

Γλώσσα 03/02/2023

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,

Σας αποστέλλω τις ασκήσεις που θα έχετε για τη Δευτέρα.
Ορθογραφία θα έχουν αυτή που δεν γράψαμε σήμερα.Δηλαδη την ασκ.9 με τις λέξεις από την οικογένεια λέξεων του παγώνω και πάγος .
Στο τετράδιο της γραμματικής θα έχουν :
1)Να κλίνουν σε όλα τα πρόσωπα στους χρόνους ενεστώτα,αόριστο και παρακείμενο τα ρήματα
Παρακολουθώ
Πηγαίνω
Βγαίνω
2) Θα διαβάσουν πάρα πολύ καλά τη θεωρία των κτητικών και προσωπικών αντωνυμιών,θα κάνουν το παιχνιδάκι (εδώ) και θα μου στείλετε αν θέλετε ότι έγινε! Μετά θα γράψουν στο τετράδιό τους 4 δικές τους προτάσεις με προσωπικές αντωνυμίες και 4 με κτητικές.

Μαθηματικά θα κάνουν μια πολύ πολύ καλή επανάληψη τον πολλαπλασιασμό γιατί θα μπουμε στον κάθετο από Δευτέρα!

ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΩΣ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑ και θα έχουν να μάθουν το μάθημα με τον Πάτροκλο.

Αυτά…
Καλό σαββατοκύριακο !

Γλώσσα 21/01/2023

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας στέλνω όπως σας είχα ενημερώσει δύο δραστηριότητες στο μάθημα της γλώσσας. Είναι μια επανάληψη για τα επίθετα και τα ουσιαστικά “Ουσιαστικά & ρήματα” (ξεκινάμε πάλι τη Δευτέρα μια υπενθύμιση) και φυσικά οι αόριστοι των ρημάτων “Καταλήξεις ρημάτων” (αυτά δεν θα τα αφήσουμε και ποτέ,να ξέρετε).

Καλή συνέχεια!
Καλό σαββατοκύριακο!

Γλώσσα 04/12/2022

Καλησπέρα σας !

Σας στέλνω όπως σας είχα υποσχεθεί μερικά διαδραστικά παιχνίδια για τη μικρή γραπτή εξέταση της Δευτέρας .
Το ένα είναι για να βρουν τα ρήματα στους δύο μέλλοντες που μάθαμε (εξακολουθητικό και στιγμιαίο) και να επιλέξουν το σωστό (εδώ).
Το δεύτερο είναι για να εξασκηθούν στα ρήματα σε -ιζω και με τις εξαιρέσεις τους (εδώ).
Αυτά…
Καλή εξάσκηση και με πολλούς… πόντους

Γλώσσα – Μαθηματικά 17/11/2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,

Σας στέλνω τα καθήκοντα για αύριο, Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022 .

Γλώσσα θα φέρουν ΜΟΝΟ το τετράδιο ορθογραφίας τους και θα γράψουμε τις λέξεις της σελίδας 62 από το βιβλίο της γλώσσας !
ΔΕΝ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ!

Μαθηματικά θα έχουν να λύσουν τα προβλήματα που θα δείτε στη φωτογραφία. Μπορείτε να γράψετε είτε τις εκφωνήσεις των προβλημάτων είτε κατευθείαν την απάντηση,αρκεί να υπάρχουν οι λέξεις ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!

0 02 05 c5be1acec1ec42c93fca649659ae7f4b2a14b6c0113a36339e9956350bf4797e 6f49a08616c41adb

 

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΑΥΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑ !

Αυτά…
Σας ευχαριστώ θερμά !!!

Γλώσσα 04/11/2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,

Σας αναρτώ μερικά παιχνίδια εξάσκησης γραμματικής, στο κομμάτι που μας ενδιαφέρει για το επαναληπτικό της ερχόμενης Τρίτης .
Δεν είναι υποχρεωτικό.
Αν όμως εξασκηθούν, μόνο καλό θα τους κάνει!
Και αν επιθυμείτε, μου στέλνετε και σε ιδιωτικό μήνυμα το σκορ τους ή τις εντυπωσεις τους!

Ειδικότερα για το ρήμα του είμαι μπορούν να πατήσουν (εδώ ).

Εν συνεχεία για την ενεργητική και την παθητική φωνή, μπορούν να πατήσουν (εδώ).

Τέλος,για μια μικρή επανάληψη των πτώσεων ας πατήσουν (εδώ )

Καλό σας σαββατοκύριακο!

Γλώσσα – Μαθηματικά 21/10/2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
Για τη Δευτέρα θα έχουμε τα εξής:

Γλώσσα
Ορθογραφία :τα ρήματα του είμαι και του έχω

Τετράδιο γραμματικής
1. Να σχηματίσεις προτάσεις με τις λέξεις
μυθολογία , εκδρομή , Σάββατο , γιορτή , χαρίσματα
2. Να κλίνεις και στους δύο αριθμούς τα ουσιαστικά : ο καθηγητής , η κλωστή , το σύννεφο
3.Να κλίνεις στον Ενεστώτα τα ρήματα : εγώ κάθομαι , εγώ φορτίζω

Και να γίνει η άσκηση-παιχνιδι (πατήστε εδώ)

Μαθηματικά :
Να γράψουν ένα δικό τους πρόβλημα που να ζητάνε τα πολλά και να κάνουν πολλαπλασιασμό και το αντίστροφο τους με λόγια.

Να γίνει και η άσκηση -παιχνιδι (πατήστε εδώ )

Αυτά
Καλό σαββατοκύριακο !