Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού κάθε χρόνο γιορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου. Από το 1989 υιοθετήθηκε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες είναι:
1) Η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Το κουτί».
2) Προβολή βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
3) Το βιβλίο της unicef «Μια ζωή σαν τη δική μου».
4) Δημιουργία αφίσας για να απεικονίσουμε τα “Δικαιώματα” των παιδιών.
https://blogs.sch.gr/mpolyst/files/2023/11/InsideOutDinnerScene-1.pptx
Πολυτεχνείο – 17η Νοεμβρίου
“Πολυτεχνείο – Νοέμβρης 1973” από PIAZZA del POPOLO διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-2.0
Δραστηριότητες για την τάξη
Εκτυπώνω 2 φορές τις κάρτες και τις κόβω. Τις τοποθετώ ανάποδα και ζητώ από τους μαθητές να βρουν τα ζευγάρια τους.
https://blogs.sch.gr/mpolyst/files/2023/11/391745475_986903522501008_1967737436206677405_n.jpg
H 3η Οκτωβρίου γιορτάζεται ως Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσγραφία!
Η δυσγραφία αποτελεί μία μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει σημαντικά τις δεξιότητες γραφής του παιδιού.
Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι εκδήλωσής της είναι:
(Πολυχρόνη, Χατζηχρήστου & Μπίμπου, 2006)
Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως όποιο παιδί εμφανίζει κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω δυσκολίες δεν σημαίνει πως έχει δυσγραφία αλλά καλό είναι να γίνει αξιολόγηση από κάποιον ειδικό ώστε να υπάρξει πρώιμη παρέμβαση.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στο σπίτι;
(Σπαντιδάκης, 2009)
Τέλος, ως γονείς πρέπει να θυμάστε ότι όπως κι άλλες δεξιότητες, έτσι κι η γραφή απαιτεί αρκετό χρόνο κι εξάσκηση για να βελτιωθεί και χρειάζεται αρκετή υπομονή, θετική ενίσχυση και ενθάρρυνση.
Πολυχρόνη, Φ., Χατζηχρήστου, Χ. & Μπίμπου, Α. (2006). Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία. Ταξινόμηση, Αξιολόγηση και Παρέμβαση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Σπαντιδάκης, Ι. (2009). Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου παιδιών σχολικής ηλικίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.