Το τετράδιό μου

Σημειώσεις μιας φιλολόγου ειδικής αγωγής

Δραστηριότητες σε χριστουγεννιάτικο κλίμα

Δεκ 20235



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

1d

 

Untitled 1

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Γιορτές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δραστηριότητες σε χριστουγεννιάτικο κλίμα    

Ένα ελληνικό graphic novel για τη δυσλεξία

Νοέ 202323

https://www.athensvoice.gr/politismos/vivlio/824808/pos-les-boro-otan-to-grafeis-lathos-graphic-novel-duslexia/?fbclid=IwAR2QZPOqtgTiyIiYORmmnNzQvJTPbTXnW4LlSuEK5Kb5XZlCNbqXAlIWmVQ

από κάτω από: Ενημέρωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα ελληνικό graphic novel για τη δυσλεξία    

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Νοέ 202320

19 11 18dikaiomataΗ Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού κάθε χρόνο γιορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου. Από το 1989 υιοθετήθηκε η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες είναι:

1) Η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Το κουτί».

2) Προβολή βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

3) Το βιβλίο της unicef «Μια ζωή σαν τη δική μου».

4) Δημιουργία αφίσας για να απεικονίσουμε τα “Δικαιώματα” των παιδιών.

 

από κάτω από: Ενημέρωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού    

Τα συναισθήματά μου

Νοέ 202318



Λήψη αρχείου

https://blogs.sch.gr/mpolyst/files/2023/11/InsideOutDinnerScene-1.pptx

από κάτω από: Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα συναισθήματά μου    

“Εδώ Πολυτεχνείο!”

Νοέ 202313

Πολυτεχνείο  – 17η Νοεμβρίου 

Πολυτεχνείο - Νοέμβρης 1973

“Πολυτεχνείο – Νοέμβρης 1973” από PIAZZA del POPOLO διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-2.0

Δραστηριότητες για την τάξη 

Εκτυπώνω 2 φορές τις κάρτες και τις κόβω. Τις τοποθετώ ανάποδα και ζητώ από τους μαθητές να βρουν τα ζευγάρια τους.

 

 

από κάτω από: Γιορτές, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, Υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Εδώ Πολυτεχνείο!”    

Halloween δραστηριότητες!

Οκτ 202331



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Γιορτές, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Halloween δραστηριότητες!    

Διάκριση φωνηέντων στα αρχαία ελληνικά

Οκτ 202324



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, Τμήμα ένταξης, Υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διάκριση φωνηέντων στα αρχαία ελληνικά    

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου)

Οκτ 202316
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου)

https://blogs.sch.gr/mpolyst/files/2023/11/391745475_986903522501008_1967737436206677405_n.jpg

από κάτω από: Καθημερινή ρουτίνα, Φαγητό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου)    

Γενέθλια

Οκτ 202311

5fdd1435dc72771a53be611bca308604

από κάτω από: Γιορτές, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γενέθλια    

Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσγραφία

Οκτ 20233

DyslexiaAndDysgraphiaHowToTellDifference

H 3η Οκτωβρίου γιορτάζεται ως Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσγραφία! 

Η δυσγραφία αποτελεί μία μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει σημαντικά τις δεξιότητες γραφής του παιδιού.

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι εκδήλωσής της είναι:

  • Τοποθετεί ανορθόδοξα τον καρπό, τον κορμό του και σφίγγει τα δάχτυλά
  • Τα γράμματα δεν έχουν κανονικό σχήμα και μέγεθος, αναμειγνύονται τα μικρά με τα κεφαλαία ή μπορεί να είναι ημιτελή. Συχνά δεν τηρούνται τα περιθώρια του τετραδίου
  • Δυσκολία στην ορθογραφημένη γραφή
  • Δυσκολία μεταφοράς της σκέψης στο γραπτό λόγο
  • Κακός γραφικός χαρακτήρας
  • Ελλιπής οργάνωση του γραπτού (άσχημη εικόνα τετραδίου τόσο σε επίπεδο γραμμής όσο και σε επίπεδο σελίδας).
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιδί μπορεί να κουράζεται γρήγορα κατά την γραφή ή να παρατηρείται σημαντική αργοπορία στην επίλυση ασκήσεων και στην αντιγραφή.

(Πολυχρόνη,  Χατζηχρήστου & Μπίμπου,  2006)

Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως όποιο παιδί εμφανίζει κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω δυσκολίες δεν σημαίνει πως έχει δυσγραφία αλλά καλό είναι να γίνει αξιολόγηση από κάποιον ειδικό ώστε να υπάρξει πρώιμη παρέμβαση.

 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στο σπίτι; 

  • Χρησιμοποιήστε την πλαστελίνη, για να φτιάξετε γράμματα ή λέξεις.
  • Προτιμήστε τετράδια με γραμμές, έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να κατευθύνεται καλύτερα.
  • Ενθαρρύνετε την ζωγραφική και κυρίως την αναπαράσταση ανθρώπινης φιγούρας. Μέσω αυτής θα μάθει βασικά σχήματα, όπως κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και ορισμένα γράμματα όπως Π,Δ,Ο.
  • Δώστε προγραφικές και γραφοκινητικές ασκήσεις, όπως να ακολουθήσει τελείες ή διακεκομμένες γραμμές για να σχεδιαστούν λέξεις ή γράμματα, να βγει από τον λαβύρινθο χωρίς να ακουμπήσει τις γραμμές ή να βγει έξω από το περίγραμμα. Άλλες δραστηριότητες είναι τα σταυρόλεξα και τα κρυπτόλεξα.
  • Ενθαρρύνετε από νωρίς την σωστή τοποθέτηση του άνω άκρου στο τραπέζι και της σωστής λαβής του μολυβιού. Βεβαιωθείτε ότι ο καρπός του παιδιού δεν γυρίζει προς τα μέσα όταν γράφει. Αν δυσκολεύεται πολύ, κόψτε ένα ρολό χαρτί και βάλτε το στο καρπό του ώστε να βρίσκεται σε ευθειασμό ο καρπός του.
  • Πλαστικοποιήστε αυτά που πρέπει να προσέχει όσον αφορά τα γράμματά του σε ένα χαρτί (π.χ. κενά μεταξύ των λέξεων, τόνοι κ.α. μέγεθος γραμμάτων). Όταν τελειώνει την γραπτή διαδικασία, ενθαρρύνετε την αυτοδιόρθωση από την πλαστικοποιημένη σελίδα.
  • Αν βάζει αρκετή δύναμη το παιδί, τοποθετήστε ένα vetex κάτω από το χαρτί και πείτε του ότι πρέπει να προσέχει πολύ να γράψει χωρίς να σκίσει το χαρτί.
  • Ενθαρρύνετε θέσεις, όπως γονυπετή (στα γόνατα), ξαπλωμένο σε πρηνή θέση (μπρούμυτα), να γράφει σε κάθετο επίπεδο (π.χ. σε πίνακα ή σε χαρτί που βρίσκεται πάνω σε τοίχο).
  • Δοκιμάστε να σχεδιάσετε γράμματα ή λέξεις σε διάφορες επιφάνειες με διαφορετικές υφές (αφρός, άμμος).
  • Μην το αποθαρρύνετε και το τιμωρείτε, αλλά να το ενθαρρύνετε για την προσπάθειά του.
  • Ζωγραφίστε με stabilo την πάνω και την κάτω γραμμή στην σειρά του τετραδίου ώστε να εστιάσει το παιδί καλύτερα για να γράψει την πρόταση.
  • Ενθαρρύνετε τα διαλείμματα.
  • Για να δυναμώσετε την λαβή του παιδιού μπορείτε να βιδώσετε και να ξεβιδώσετε πλαστικές βίδες ή να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε με κλειδιά.
  • Δώστε του τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει την εργασία του.

(Σπαντιδάκης,  2009)

Τέλος, ως γονείς πρέπει να θυμάστε ότι όπως κι άλλες δεξιότητες, έτσι κι η γραφή απαιτεί αρκετό χρόνο κι εξάσκηση για να βελτιωθεί και χρειάζεται αρκετή υπομονή, θετική ενίσχυση και ενθάρρυνση.

 

Πολυχρόνη, Φ., Χατζηχρήστου, Χ. & Μπίμπου, Α. (2006). Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία. Ταξινόμηση, Αξιολόγηση και Παρέμβαση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Σπαντιδάκης, Ι. (2009). Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου παιδιών σχολικής ηλικίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

 

 

 

από κάτω από: Ενημέρωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τη Δυσγραφία    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ποια είμαι

Ονομάζομαι Μάρθα Πολυστηριάδου. Είμαι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ.  Κατέχω δύο μεταπτυχιακούς τίτλους στην Ειδική και ενταξιακή αγωγή (University of Sunderland, U.K.) και στη Μεσαιωνική Ελληνική Φιλολογία (Α.Π.Θ.). Είμαι πιστοποιημένη στην αξιοποίηση και την εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Γνωρίζω τη γραφή Braille. Έχω δεκαετή εμπειρία στη δημόσια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Ζω στη Δράμα και εργάζομαι στα τμήματα εντάξης του 2ου Γυμνασίου Δράμας.

Σαν σήμερα

20/12/1997: C-130 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του ουκρανικού "Γιάκοβλεφ" συντρίβεται στην Οινόη.Νεκρά ανασύρονται και τα πέντε μέλη του πληρώματος.

Αριστερή καμπανούλα Δεξιά καμπανούλα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων