Το τετράδιό μου

Σημειώσεις μιας φιλολόγου ειδικής αγωγής

Τρόποι ενίσχυσης ενός μαθητή με δυσλεξία στο σχολείο και στο σπίτι

Φεβ 20235

 Αν έχει γίνει η διάγνωση δυσλεξίας απαιτείται η κατανόηση και οι κατάλληλες παρεμβάσεις  από την οικογένεια και τους εκπαιδευτικούς,  αλλά και η στενή συνεργασία μεταξύ τους.

Στην τάξη

  • Η διδασκαλία πρέπει να γίνεται μέσω πολύ-αισθητηριακή προσέγγισης, η οποία θα περιλαμβάνει ταυτόχρονα την αφή, την όραση, την κίνηση και τον ήχο.
  • Φροντίστε το παιδί να κάθεται κοντά στον εκπαιδευτικό δάσκαλο.
  • Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητά από το μαθητή με δυσλεξία προφορικές αντί για γραπτές περιγραφές.
  • Στο τέλος του μαθήματος, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει μια ανακεφαλαίωση. Η περίληψη είναι χρήσιμη.
  • Όταν δίνεται η εργασία για το σπίτι, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να ελέγχει ότι το παιδί έχει σημειώσει σωστά τις οδηγίες.
  • Η αξιολόγηση και τα σχόλια θα πρέπει να σημειώνονται και με μολυβί και όχι μόνο με κόκκινο στυλό.

Τρόποι διδασκαλίας σε παιδιά με δυσλεξία

Στον πίνακα

  • Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να χρησιμοποιεί κιμωλίες/μαρκαδόρους διαφορετικού χρώματος για κάθε γραμμή ή να υπογραμμίζει κάθε δεύτερη γραμμή με διαφορετικό χρώμα. Χρώματος. Επίσης, θα πρέπει να αφήνει όσα γράφει στον πίνακα αρκετή ώρα, για να προλάβει ο μαθητής να κάνει την αντιγραφή.

Ανάγνωση

  • Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενημερώσει τον μαθητή μία ημέρα πριν, δίνοντάς του την ύλη, ώστε να προετοιμαστεί και να εξασκηθεί στο σπίτι.

Γραφή

  • Η χρήση ενός είδους γραμματοσειράς είναι περισσότερο βοηθητική. Ενθαρρύνετε τον μαθητή να διαβάζει ξανά τις εργασίες του, αναζητώντας τα λάθη του και κάνοντας την αυτοκριτική του.

Ορθογραφία

  • Ξεκινήστε με 2-3 λέξεις κάθε φορά, τις οποίες το παιδί θα επαναλαμβάνει συχνά.
  • Χρησιμοποιήστε χρώματα για να τονίσετε τις βασικές καταλήξεις των λέξεων.
  • Εξασκήστε την ορθογραφία μέσα από παιχνίδια, όπως κρεμάλα, scrabble, σταυρόλεξα, κ.λ.π.
  • Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα όπου θα μπορεί να γράφει με χρωματιστούς μαρκαδόρους και να σβήνει εύκολα τις λέξεις όταν κάνει λάθος ή έναν μαγνητικό πίνακα για να κολλάει εκεί τις λέξεις.

Στο σπίτι

  • Φτιάξτε μία λίστα με τις καθημερινές υποχρεώσεις του παιδιού.
  • Χωρίστε τα καθήκοντά του ώστε να είναι πιο εύκολο να τα θυμάται.
  • Οργανώστε τη δουλειά του χωρίζοντας τις εργασίες σε φακέλους ή ντοσιέ.
  • Ορίστε ένα χρονικό όριο για την εργασία για το σπίτι.
  • Φροντίστε να υπάρχουν διαθέσιμα βιβλία, τα οποία το παιδί μπορεί να διαβάσει με έναν ενήλικα, ώστε να ενθαρρύνετε την αγάπη του για τα βιβλία.

 

 

 

 

 

από κάτω από: Συμβουλές - Ιδέες| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τρόποι ενίσχυσης ενός μαθητή με δυσλεξία στο σχολείο και στο σπίτι    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ποια είμαι

Ονομάζομαι Μάρθα Πολυστηριάδου. Είμαι πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ.  Κατέχω δύο μεταπτυχιακούς τίτλους στην Ειδική και ενταξιακή αγωγή (University of Sunderland, U.K.) και στη Μεσαιωνική Ελληνική Φιλολογία (Α.Π.Θ.). Είμαι πιστοποιημένη στην αξιοποίηση και την εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Γνωρίζω τη γραφή Braille. Έχω δεκαετή εμπειρία στη δημόσια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Ζω στη Δράμα και εργάζομαι στα τμήματα εντάξης του 2ου Γυμνασίου Δράμας.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων