Αν έχει γίνει η διάγνωση δυσλεξίας απαιτείται η κατανόηση και οι κατάλληλες παρεμβάσεις από την οικογένεια και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και η στενή συνεργασία μεταξύ τους.
Στην τάξη
- Η διδασκαλία πρέπει να γίνεται μέσω πολύ-αισθητηριακή προσέγγισης, η οποία θα περιλαμβάνει ταυτόχρονα την αφή, την όραση, την κίνηση και τον ήχο.
- Φροντίστε το παιδί να κάθεται κοντά στον εκπαιδευτικό δάσκαλο.
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητά από το μαθητή με δυσλεξία προφορικές αντί για γραπτές περιγραφές.
- Στο τέλος του μαθήματος, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει μια ανακεφαλαίωση. Η περίληψη είναι χρήσιμη.
- Όταν δίνεται η εργασία για το σπίτι, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να ελέγχει ότι το παιδί έχει σημειώσει σωστά τις οδηγίες.
- Η αξιολόγηση και τα σχόλια θα πρέπει να σημειώνονται και με μολυβί και όχι μόνο με κόκκινο στυλό.
Τρόποι διδασκαλίας σε παιδιά με δυσλεξία
Στον πίνακα
- Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να χρησιμοποιεί κιμωλίες/μαρκαδόρους διαφορετικού χρώματος για κάθε γραμμή ή να υπογραμμίζει κάθε δεύτερη γραμμή με διαφορετικό χρώμα. Χρώματος. Επίσης, θα πρέπει να αφήνει όσα γράφει στον πίνακα αρκετή ώρα, για να προλάβει ο μαθητής να κάνει την αντιγραφή.
Ανάγνωση
- Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενημερώσει τον μαθητή μία ημέρα πριν, δίνοντάς του την ύλη, ώστε να προετοιμαστεί και να εξασκηθεί στο σπίτι.
Γραφή
- Η χρήση ενός είδους γραμματοσειράς είναι περισσότερο βοηθητική. Ενθαρρύνετε τον μαθητή να διαβάζει ξανά τις εργασίες του, αναζητώντας τα λάθη του και κάνοντας την αυτοκριτική του.
Ορθογραφία
- Ξεκινήστε με 2-3 λέξεις κάθε φορά, τις οποίες το παιδί θα επαναλαμβάνει συχνά.
- Χρησιμοποιήστε χρώματα για να τονίσετε τις βασικές καταλήξεις των λέξεων.
- Εξασκήστε την ορθογραφία μέσα από παιχνίδια, όπως κρεμάλα, scrabble, σταυρόλεξα, κ.λ.π.
- Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα όπου θα μπορεί να γράφει με χρωματιστούς μαρκαδόρους και να σβήνει εύκολα τις λέξεις όταν κάνει λάθος ή έναν μαγνητικό πίνακα για να κολλάει εκεί τις λέξεις.
Στο σπίτι
- Φτιάξτε μία λίστα με τις καθημερινές υποχρεώσεις του παιδιού.
- Χωρίστε τα καθήκοντά του ώστε να είναι πιο εύκολο να τα θυμάται.
- Οργανώστε τη δουλειά του χωρίζοντας τις εργασίες σε φακέλους ή ντοσιέ.
- Ορίστε ένα χρονικό όριο για την εργασία για το σπίτι.
- Φροντίστε να υπάρχουν διαθέσιμα βιβλία, τα οποία το παιδί μπορεί να διαβάσει με έναν ενήλικα, ώστε να ενθαρρύνετε την αγάπη του για τα βιβλία.