Πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να βοηθήσουν τους μαθητές που αγωνίζονται με την ανάγνωση στην τάξη;
- Προτείνετε τα ηχητικά βιβλία (audiobooks) ή εντοπίστε έναν ενήλικα πρόθυμο να διαβάσει το βιβλίο που έχει ανατεθεί στον μαθητή. Διαβάστε μαζί με την έκδοση του ηχητικού βιβλίου.
- Προτείνετε τη χρήση βοηθητικών τεχνολογιών που είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή που διαβάζουν το υλικό δυνατά στον μαθητή. Το Kindle, το iPad ή το tablet είναι χρήσιμα.
- Εάν το βιβλίο/το περιεχόμενο έχει μετατραπεί σε ταινία προτείνετε στον μαθητή να το παρακολουθήσει.
- Προσφέρετε επιπλέον χρόνο για να ολοκληρώσετε τις εργασίες ανάγνωσης. Οι αναγνώστες με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν το υλικό που τους έχει ανατεθεί.
- Προτείνετε την ανάγνωση βιβλίων με μεγαλύτερες γραμματοσειρές. Οι εκδόσεις με σκληρό εξώφυλλο από τη βιβλιοθήκη είναι οπτικά ευκολότερες και οι E-readers προσφέρουν τη δυνατότητα προσαρμογής του μεγέθους γραμματοσειράς επίσης.
- Προτείνετε τα graphic novels. Τα εικονογραφημένα μυθιστορήματα παρέχουν στους αναγνώστες που αγωνίζονται έναν τρόπο να ενισχύσουν το λεξιλόγιό τους, να χτίσουν την αναγνωστική τους εμπιστοσύνη και να τονώσουν την εκτίμησή τους για την ιστορία.
Σχετικές ιστοσελίδες:
https://www.ebooks4greeks.gr/vivlia-pou-akougontai-audiobooks
Με ένα “κλικ” το ταξίδι στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας αρχίζει
Πηγή
https://dyslexia.yale.edu/resources/educators/instruction/kids-cant-wait-strategies-to-support-struggling-readers/