Η συμπερίληψη των παιδιών με σύνδρομο Down στο συνηθισμένο σχολείο της γειτονιάς τους, εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και διαμορφωθούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις, μπορεί να προσφέρει πολλά στην εξελικτική τους πορεία.
Ας δούμε τις παρακάτω στρατηγικές μάθησης:
- Διδάξτε το πρόγραμμα, τις ρουτίνες και τους κανόνες του σχολείου αναλυτικά, δίνοντας το χρόνο και τις ευκαιρίες για να τα μάθουν.
- Να προβάλετε οπτικά το πρόγραμμα: με χρήση του γραπτού λόγου, εικόνες, σχέδια, σήματα και φωτογραφίες.
- Τοποθετείστε το μαθητή κοντά στο μπροστινό μέρος της τάξης.
- Ενισχύστε την ομιλία με οπτική υποστήριξη-έντυπο, εικόνες, συμπαγή υλικά.
- Γράψτε το νέο λεξιλόγιο στον πίνακα.
- Χρησιμοποιείτε απλή και οικεία γλώσσα και σύντομες συνοπτικές προτάσεις.
- Ελέγξτε την κατανόηση-ζητήστε από το παιδί να επαναλάβει τις οδηγίες.
- Αποφύγετε διφορούμενο λεξιλόγιο.
- Η χρήση ενός ημερολογίου “σπίτι-σχολείο” μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να διηγηθούν τα “νέα τους”. Αναπτύξτε τη γλώσσα μέσα από τη δραματοποίηση και τα παιχνίδια ρόλων.
- Αλληλουχία πρότασης με κάρτες και με εικόνες.
- Διδασκαλία ορθογραφίας όσο το δυνατόν οπτικά (καρτέλες, εικόνες).
- Κωδικοποίηση με το ίδιο χρώμα παρόμοιων ομάδων γραμμάτων μέσα σε λέξεις.
- Εξερεύνηση δραστηριοτήτων ορθογραφίας στον Η/Υ.
Βιβλιογραφία
Bird, G. and Buckley, S. (1994). Meeting the educational needs of children with Down syndrome:A resource pack teachers. Portsmouth, U.K: The Sarah Duffen Centre, University of Portsmouth.
Buckley S, Bird G.(1993). Teaching children with Down syndrome to read, Down Syndrome Research and Practice, 1.