“Brother and sister learning with their parents.” από shixart1985 διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-2.0
Στους γονείς που υποστηρίζουν τη μάθηση στο σπίτι, λέμε: Μπράβο σας!
Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές
1. Καλλιεργήστε δεξιότητες σκέψης
Ενθαρρύνετε το παιδί σας να γίνει ανεξάρτητο. Ενθαρρύνετε την περιέργειά τους. Συζητήστε το πρόβλημα ή το θέμα που εμπλέκεται σε μια σχολική εργασία ή ανάγνωση. Μοιραστείτε τις απόψεις σας!
2. Βοηθήστε στη μελέτη κάνοντας βοηθητικές ερωτήσεις
Ρωτήστε το παιδί σας: Τι συμβαίνει; Τι έχετε να μάθετε; Τι γνωρίζετε ήδη; Ποιοι είναι οι κεντρικοί χαρακτήρες; Ποιες είναι οι βασικές ιδέες; Έχετε διαβάσει κάτι τέτοιο στο παρελθόν;
3. Χωρίστε την εργασία σε μικρότερα μέρη
Μπορείτε να διαχωρίσετε τις ερωτήσεις σε ένα φύλλο εργασίας σχεδιάζοντας κύκλους γύρω από διαφορετικές ομάδες. Εάν τη Δευτέρα η σχολική εργασία είναι μια λίστα με 10 ορθογραφικές λέξεις ή ένα χρονοδιάγραμμα που πρέπει να μάθετε μέχρι την Παρασκευή, ενθαρρύνετε το παιδί σας να κάνει λίγο κάθε μέρα.
4. Επιβραβεύστε την προσπάθειά του
Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για να αναγνωρίσετε την προσπάθειά τους και τονίστε τα θετικά όπου μπορείτε.
5. Βοηθήστε το να χτίσει μια θετική εικόνα για τον εαυτό του
Μιλήστε του για τα δυνατά του σημεία και βοηθήστε το να νιώσει καλύτερα όταν έχει μια κακή μέρα.
6. Δημιουργήστε ένα χώρο μελέτης.
Ο τρόπος εκμάθησης κάθε παιδιού είναι διαφορετικός. Μερικοί θα είναι ευτυχισμένοι στο τραπέζι της κουζίνας με ένα σφύριγμα δραστηριότητας που συμβαίνει γύρω τους και άλλοι θα χρειαστούν ειρήνη και ησυχία για να κάνουν οτιδήποτε. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζει ότι έχει έναν ειδικό χώρο για να διαβάζει.
7. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο
Μπορείτε να βάλετε ένα ημερολόγιο σε έναν πίνακα ανακοινώσεων ή στο ψυγείο και να το ενημερώνετε μαζί με το παιδί για τα μαθήματά του.
8. Καθιερώστε κάποιους βασικούς κανόνες
Να υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα στη μελέτη και να προσπαθείτε να το τηρείτε έχοντας συμφωνήσει από κοινού τους κανόνες μελέτης.
9. Δημιουργήστε ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον
Μπορείτε να παρουσιάσετε τη σχολική εργασία ως μια ευχάριστη δραστηριότητα και όχι ως τιμωρία.
10. Δώστε του την ευκαιρία να επιλέγει
Ποια άσκηση θέλει πρώτα και ποια δεύτερη, το χρώμα που θα χρησιμοποιήσετε κτλ.
Βιβλιογραφία
Chase, C., Chin, D., Oppezzo, M. & Schwartz, D. (2009). Teachable agents and the protege effect: Increasing the effort. Journal of Science Education and Technology, 18, 334-352.
Παντελιάδου Σ. & Μπότσας Γ., Μαθησιακές Δυσκολίες: Βασικές έννοιες και χαρακηριστικά, εκδόσεις Γράφημα, Βόλος 2007
Στασινός Δ., Μαθησιακές Δυσκολίες του Παιδιού και του Εφήβου, εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2003
Μάρθα Πολυστηριάδου
Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής
ΜΑ Education (Special Needs and Inclusive Education)
MΔΕ Μεσαιωνικής Ελληνικής Φιλολογίας