Σκηνή και συντεταγμένες στο Scratch
Η σκηνή του Scratch έχει σχήμα ορθογωνίου με διαστάσεις: 480 μήκος επί 360 ύψος.
Ορίζονται δυο άξονες, ο Χ και ο Y. Ένα σημείο της σκηνής καθορίζεται συνεπώς από δυο ακέραιους αριθμούς, τις συντεταγμένες (Χ,Υ), για τις οποίες ισχύει το -240 <= Χ <=240 και -180 <= Y <= 180.
Συνεπώς, ο οριζόντιος άξονας Χ, ξεκινάει από το σημείο Χ=-240 αριστερά και φτάνει στο σημείο Χ=240 δεξιά.
Ο κάθετος άξονας Y, ξεκινάει από το σημείο Y=-180 κάτω και φτάνει στο σημείο Y=180 πάνω.
Το σημείο (0,0) σημαίνει X=0 και Y=0 και βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής.
Κατανοώντας τους δυο άξονες και τις συντεταγμένες των σημείων της σκηνής μπορούμε εύκολα να τοποθετήσουμε τα αντικείμενά μας εκεί που επιθυμούμε.
Δραστηριότητα:
Φτιάξε πρόγραμμα στο Scratch όπου η γατούλα να μας λέει ανά πάσα στιγμή τις συντεταγμένες κάθε σημείου που δείχνει ο δείκτης του ποντικιού μας. Δες πως πρέπει να είναι το τελικό σου πρόγραμμα. Για εικόνα σκηνικού επέλεξε τη Xy-grid από τη συλλογή του Scratch.
Για βοήθεια σχετικά με τις εντολές κάνε κλικ εδώ.