Άκης Μπλάνας

ΤΠΕ στο Δημοτικό

Αρχική » Εισαγωγή στον οπτικό προγραμματισμό Scratch

Εισαγωγή στον οπτικό προγραμματισμό Scratch

Tο Scratch αναπτύχθηκε από το MIT Media Lab και αποτελεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από αυτό, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και να δημιουργήσουν τα δικά τους προγράμματα και όχι μόνο, αλλά και παιχνίδια, διαδραστικές ιστορίες, animation, κ.ά.

Η τρέχουσα έκδοση του Scratch είναι η 3.0 και είναι διαθέσιμη online στη διεύθυνση:
https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

Εναλλακτικά μπορείτε να “κατεβάσετε” και την offline έκδοση και να την εγκαταστήσετε στη συσκευή σας από τη διεύθυνση: https://scratch.mit.edu/download

Online ή offline Scratch;

Μπορούμε να δουλέψουμε τα σενάρια εξίσου και με τις δύο εκδόσεις του Scratch. Στην online εφαρμογή, συνδεόμαστε στο Scratch με τον λογαριασμό μας, δημιουργούμε το έργο μας, το αποθηκεύουμε στην πλατφόρμα του Scratch, αν θέλουμε το “κατεβάζουμε” και τοπικά στον υπολογιστή μας και τέλος μπορούμε να το κάνουμε κοινόχρηστο ώστε να το διαμοιράσουμε στην κοινότητα του Scratch και όχι μόνο (σε ιστοσελίδες, ιστολόγια, κλπ.). Στην offline εφαρμογή, δημιουργούμε το έργο μας και το αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας. Αν θέλουμε να το “ανεβάσουμε” στην online εφαρμογή, μπορούμε φορτώνοντας το αρχείο μας από την αντίστοιχη επιλογή.

Στο Scratch είναι εύκολο να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα αφού όλες οι εντολές είναι διαθέσιμες στο αριστερό μέρος του περιβάλλοντος, κατηγοριοποιήμενες ανάλογα με το είδος τους σε χρώματα, με τη μορφή πλακιδίων. Επιλέγουμε τα πλακίδια (εντολές) και τα μεταφέρουμε στο μεσαίο πλαίσιο για να δημιουργήσουμε τα σενάρια μας, κομμάτι-κομμάτι, εντολή-εντολή, σαν παζλ.
Το αποτέλεσμα του προγράμματός μας μπορούμε να το δούμε στο πάνω δεξί τμήμα της οθόνης μας. Εκεί επιλέγουμε τα υπόβαθρα, τοποθετούμε τα αντικείμενά μας όπως τη γατούλα και ορίζουμε τη συμπεριφορά τους και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Τέλος, με το Scratch μπορούμε επίσης να προγραμματίσουμε και διάφορα ρομποτικά συστήματα όπως π.χ. τα Lego Education WeDo 2.0.

 

Δες:

 

Για παλαιότερες εκδόσεις του Scratch:

 

Δραστηριότητες:

  1. Περιβάλλον εφαρμογής Scratch: Τοποθέτησε τις λέξεις στο σωστό πεδίο
  2. Σωστό ή Λάθος;
  3. Επανάληψη στο Scratch

Όνομα συντάκτη

Όνομα: Άκης Μπλάνας

Σύντομο βιογραφικό:
Περισσότερες πληροφορίες

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση