Εισαγωγή στον οπτικό προγραμματισμό Scratch
Tο Scratch αναπτύχθηκε από το MIT Media Lab και αποτελεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από αυτό, τα παιδιά μπορούν να μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και να δημιουργήσουν τα δικά τους προγράμματα και όχι μόνο, αλλά και παιχνίδια, διαδραστικές ιστορίες, animation, κ.ά.
Εναλλακτικά μπορείτε να “κατεβάσετε” και την offline έκδοση και να την εγκαταστήσετε στη συσκευή σας από τη διεύθυνση: https://scratch.mit.edu/download
Online ή offline Scratch;
Μπορούμε να δουλέψουμε τα σενάρια εξίσου και με τις δύο εκδόσεις του Scratch. Στην online εφαρμογή, συνδεόμαστε στο Scratch με τον λογαριασμό μας, δημιουργούμε το έργο μας, το αποθηκεύουμε στην πλατφόρμα του Scratch, αν θέλουμε το “κατεβάζουμε” και τοπικά στον υπολογιστή μας και τέλος μπορούμε να το κάνουμε κοινόχρηστο ώστε να το διαμοιράσουμε στην κοινότητα του Scratch και όχι μόνο (σε ιστοσελίδες, ιστολόγια, κλπ.). Στην offline εφαρμογή, δημιουργούμε το έργο μας και το αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας. Αν θέλουμε να το “ανεβάσουμε” στην online εφαρμογή, μπορούμε φορτώνοντας το αρχείο μας από την αντίστοιχη επιλογή.
Τέλος, με το Scratch μπορούμε επίσης να προγραμματίσουμε και διάφορα ρομποτικά συστήματα όπως π.χ. τα Lego Education WeDo 2.0.
Δες:
- τι είναι ο οπτικός προγραμματισμός
- το βίντεο με μια γενική εικόνα των λειτουργιών του Scratch
- τις βασικές εντολές στο Scratch
- το περιβάλλον του Scratch
- Scratch σε 10 λεπτά
- το βιβλίο με αναλυτικές σημειώσεις και παραδείγματα: Μάθε το Scratch 3
Για παλαιότερες εκδόσεις του Scratch:
- Οδηγός ξεκινήματος Scratch 2.0
- Οδηγός χρήσης Scratch 1.4
- Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch
- Εισαγωγή Scratch
- Ξενάγηση στο περιβάλλον εργασίας
- Πρώτη επαφή: Γεια σου
- Τα πράγματά μου
- Βασικές επεξεργασίες
- Ενδυμασίες και υπόβαθρα
- Κίνηση και πένα
- Τρεις εντολές ελέγχου
- Συντεταγμένες
Δραστηριότητες: