«Το σχολείο δεν πρέπει να θέλει να είναι τίποτα περισσότερο παρά ένα παιχνίδι της ζωής» Freud

κατάλογος

Paul Klee

Μετά την Ελλάδα με εκπρόσωπό της τον Νικηφόρο Λύτρα, επόμενος σταθμός μας είναι η Γερμανία με τον Paul Klee.

 

Screenshot_1Διαβάζουμε τη βιογραφία του ότι γεννήθηκε στην Ελβετία αλλά έζησε στη Γερμανία και πέθανε στην Ιταλία. Εντοπίζουμε στο χάρτη της Ευρώπης τις χώρες  και τοποθετούμε τις ανάλογες σημαίες των χωρών καθώς και τη φωτογραφία του ζωγράφου.

Screenshot_26

Φτιάχνουμε τη βιογραφία του ζωγράφου, (μια ιδέα της αγαπημένης μου Νίνας από το Kindergarten Art Class)pizap.com14542263401251Ακούσαμε μουσική σε σόλο βιολί αφού ο Κlee έπαιζε βιολί από την ηλικία των 7 χρόνων.

και παρτηρήσαμε καλά τα διάφορα έργα του. Μάθαμε πως ο ζωγράφος  ήθελε τα έργα του να δείχνουν απλά, σαν να τα είχε κάνει παιδί. Στην πραγματικότητα, όμως, τα δούλευε με μεγάλη προσοχή. Ο Klee ζωγράφιζε τα έργα του με κέφι και χαρά – απλώς άρχιζε να σχεδιάζει και οι γραμμές γίνονταν σχήματα. “Ένας πίνακας” έλεγε “είναι απλώς μια γραμμή που βγήκε για περίπατο“. Στη συνέχεια περνούσε σε χρώματα και σκιές, προσθέτοντας και αφαιρώντας πράγματα μέχρι να νιώσει ότι η δουλειά του βρισκόταν σε ισορροπία, ότι ήταν “σωστή”!

paul+klee+artΠαρακολουθήσαμε και το παρακάτω βίντεο που βάζει τα παιδιά στο πνεύμα του καλλιτέχνη

Έτσι και εμείς δημιουργήσαμε  μερικές εκπληκτικές ζωγραφιές για να διερευνήσουμε  το χρώμα , τη μορφή  με λίγη έμπνευση από την αφηρημένη τέχνη του καλλιτέχνη Paul Klee !

pizap.com14542305448191Χρησιμοποιώντας μόνο μαύρο μαρκαδόρο και στη συνέχεια πινέλο  τα ενθάρρυνα  να βγάλουν  το πινέλο τους για μια βόλτα κατά μήκος του χαρτιού. Η επόμενη μέρα που ήταν και το επόμενο στάδιο, κάναμε την προσθήκη χρώματος ανάμεσα στις χοντρές μάυρες γραμμές.

pizap.com14542309185121Τα αποτελέσματα των εργασιών τους τα ενθουσίασε και αισθάνθηκαν μικροί ζωγράφοι.

pizap.com14542311066551Σε ομάδες έπρεπε στη συνέχεια να μιλήσουν για το έργο τους και να δώσουν κάποιο τίτλο.

pizap.com14542316141171

 Τίτλοι ευφάνταστοι, τίτλοι καταπληκτικοί όπως ….
Την επόμενη ημέρα με τα “μεγάλα” νήπια, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τη “γάτα” του Klee.

pizap.com14542334560751

 ενώ όλοι μαζί προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το έργο του: “το βάζο”. Παρατηρήσαμε προσεχτικά ότι ο καλλιτέχνης το έχει ζωγραφίσει πάνω σε λινάτσα (υλικό ιδιαίτερα αγαπητό και στα νηπιά μου μιας και το χρησιμοποιούμε πολύ στο νηπιαγωγείο μας) και ανακαλύψαμε διάφορα σύμβολα όπως το “1,2,0, ε, ζ, π, γραμμές, κύκλους και τελείες”. Μας φάνηκε αρκετά εύκολο και θελήσαμε να τον αντιγράψουμε. Το αποτέλεσμα ….
pizap.com14542327022711σχεδόν ίδιο.
Στο τέλος της εβδομάδας δοκιμάσαμε να ασχοληθούμε και με την Χαρακτική αφού παρατηρήσαμε ενδεικτικά κάποιους από τους πίνακες του ζωγράφου
Screenshot_18Τα παιδιά επικαλύπτουν το χαρτί τους με διάφορα χρώματα παστέλ της αρεσκείας τους, διαδοχικά, και περνάνε μια τελευταία στρώση με μαύρη τέμπερα.Έπειτα χαράζουν με τη μύτη του ψαλιδιού τους  αποκαλύπτοντας τα χρώματα και σχεδιάζοντας την σύνθεσή τους.

pizap.com14543428677771Και ιδού τα αποτελέσματά μας

Screenshot_2 Screenshot_3 Screenshot_4 Screenshot_5 Screenshot_6 Screenshot_7 Screenshot_8 Screenshot_9 Screenshot_10 Screenshot_11

Προηγούμενη

Γνωρίζω την Ευρώπη Συντροφιά με τους Ζωγράφους – ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΛΥΤΡΑΣ

Επόμενο

Joan Miró

  1. PITSINA

    Μαζί κι εγώ σαν παιδί,μέσα απο την ματιά σου, προσεγγίζω με διαφορετικό τρόπο την τέχνη!!!!!

  2. Σταυροπούλου Ελένη

    Σε αυτές τις συγκεκριμένες δραστηριότητες
    θα ήθελα να ήμουν και εγώ εκεί
    να παίξω και να ζωγραφίσω σαν παιδί!!!!

  3. katerinapap

    Δεν έχω λόγια! !!!!!
    Απιθανα!!!!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση