Είμαστε ΜΑΖΙ και ας μένουμε στο σπίτι

Αγαπητοί γονείς επειδή καταλαβαίνουμε ότι το κλείσιμο των σχολείων ήταν τόσο βίαιο και ξαφνικό συνάμα, τα παιδιά δεν μπορούν να αντιληφθούν τον περιορισμό αλλά και την επικινδυνότητα της κατάστασης που βιώνουμε όλοι αυτόν τον καιρό. Για αυτό το λόγο φτιάξαμε αυτό το blog του νηπιαγωγείου μας και που μπορεί ο καθένας να το επισκέπτεται ώστε να βλέπει τις δράσεις μας ακόμα που και τώρα τα σχολεία δε λειτουργούν αφού ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.

Θα γίνει λοιπόν μια προσπάθεια προκειμένου να ανεβάσουμε όλες τις εργασίες από τις πρώτες ημέρες του εγκλεισμού μας.

Ελπίζουμε λοιπόν να το απολαύσετε και να αφήνετε και κάποιο σχόλιο ως ανατροφοδότηση για τα παιδιά και για το σχολείο μας.

Καλή συνέχεια και δύναμη σε όλους μας

Georges Seurat – Γαλλία

Επόμενος σταθμός μας η Γαλλία με εκπρόσωπό της τον Georges Seurat

seurat

https://www.youtube.com/watch?v=QXUzIoSv1dk&nohtml5=False

pizap.com14603215648801

Ο Ζωρζ Σερά (Georges-Pierre Seurat, 1859-1891) ήταν Γάλλος μετα-ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος, ο εισηγητής του πουαντιγισμού (στιγματογραφία).

ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ= (πουά)- μικρές, γρήγορες πινελιές καθαρού χρώματος σαν κουκκίδες, όπου η μια βρίσκεται δίπλα στην άλλη.

Η σχεδίαση μιας εικόνας κάνοντας μόνο τελείες φαίνεται να είναι ένα δύσκολο έργο στην αρχή. Ο Γάλλος ζωγράφος Ζορζ Σερά (1859-1891) δημιούργησε ένα ακόμη εντελώς νέο στυλ στην τέχνη: το «Πουαντιγισμού». Σε αυτήν την τεχνική, κοιτάζοντας σε μία μεμονωμένη τελεία μόνο δεν έχει κανένα αποτέλεσμα, αλλά όταν εξετάζετε ολόκληρη την εικόνα στο σύνολό της, μπορείτε να δείτε πώς οι κουκίδες εναρμονίζονται μεταξύ τους σε μια εικόνα.

Αν κοιτάξετε την εικόνα στεκόμενοι πιο μακριά, οι κουκίδες αποκτούν μορφή πολύχρωμων αντικειμένων ή διαστάσεων εικόνων. Από τη μία πλευρά, η τεχνική αυτή θυμίζει τον τρόπο των παλαιών ψηφιδωτών και από την άλλη πλευρά, μας θυμίζει την αρχή του σύγχρονου τρόπου της διαδικασίας εκτύπωσης.

Επιλέγω τρία αντιπροσωπευτικά του έργα και χωρίζω τα παιδιά σε αντίστοιχες ομάδες. Τους δίνω και έναν μεγενθυντικό φακό και τα ενθαρρύνω να παρατηρήσουν τους πινακές τους και στη συνέχεια να συζητήσουν στην ομάδα τους τις παρατηρήσεις τους.
Όταν τα παιδιά έχουν ανακαλύψει, ότι οι εμφανείς επιφάνειες, σχήματα ή αντικείμενα αποτελούνται από μικρές τελείες και μόνο,τους ζητάω να σκεφτούν τρόπους και μέσα για το πώς να κάνουν κουκκίδες από μόνα τους.
pizap.com14603224748171

«Το Απόγευμα της Κυριακής στο νησί της La Grande Jatte»

pizap.com14603226009431

«Eiffel Tower»

pizap.com14603227272441

«The Circus» , ο οποίος παραμένει ημιτελής λόγω του πρόωρου θανάτου του γιου του.

Στη συνέχεια  τα παιδιά σχηματίζουν δικές τους εικόνες με κουκίδες χρησιμοποιώντας το πίσω μέρος του μολυβιού, τη γόμα.

pizap.com14603244582141pizap.com14603248083731

ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Screenshot_4
Εντελώς αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει στις 12-4-2016 ένα σχέδιο νόμου που στην ουσία καταργεί την προσχολική αγωγή.
Τα προβλήματα που αποσχολούν το νηπιαγωγείο σήμερα όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του) το κτιριακό, η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά θέματα όχι μόνο δεν απασχολούν καθόλου το υπουργείο αλλά βρήκαν τρόπο να τα λύσουν με μιας. Καταργώντας εντελώς το νηπιαγωγείο.
Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιό Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο.
Εμείς οι νηπιαγωγοί παλεύουμε με όλες τις δυσκολίες χρόνια τώρα, χωρίς θεσμοθετημένο ωράριο, χωρίς ανάσα ούτε στα διαλείμματα, με στοιβαγμένα 25 παιδιά μέσα σε μια τάξη στις μεγάλες πόλεις και στις περισσότερες περιπτώσεις σε άθλια κτήρια.
Ίδρυσαν ολοήμερα νηπιαγωγεία χωρίς υποδομές και χρήματα κι όμως αυτά οργανώθηκαν χάρη στην αποφασιστικότητα και το μεράκι των νηπιαγωγών χωρίς καμία βοήθεια.
Με το νέο αυτό μέτρο στα μεγάλα αστικά κέντρα θα στριμώχνονται στην καλύτερη περίπτωση ως και 27 νήπια στις τάξεις ενώ τα χωριά θα ερημώσουν. Ακόμα κι αν στον ελάχιστο αριθμό των 14 νηπίων συμπεριλαμβάνει και τα προνήπια πάλι το πρόβλημα είναι τεράστιο γιατί στα περισσότερα χωριά ,τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με 8 έως 10 με 11 παιδιά νήπια-προνήπια.
Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!
Screenshot_10

Giuseppe Arcimboldo – Ιταλία

Θεωρείται ένας από τους πλέον ασυνήθεις καλλιτέχνες της Αναγέννησης, γνωστός κυρίως για τις  συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λουλούδια, πουλιά, λαχανικά, ζώα, εργαλεία, και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας.Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο  Γεννήθηκε στην Ιταλία για αυτό το λόγο ταξίδέψαμε αυτή τη φορά στην όμορφη Ιταλία, ακούσαμε ταράντέλες, χορέψαμε….

https://www.youtube.com/watch?v=vuxAdMUZWQY

αλλά μάθαμε και δημιουργήσαμε

pizap.com14593669833771

Χωριστήκαμε σε ομάδες και τα παιδια πήραν από ένα έργο του ζωγράφου όπου προσπάθησαν να ανακαλύψουν από τι είναι η συνθεση τους και να δώσουν τον τίτλο που νομίζουν

pizap.com14593675906981pizap.com14593679890361Φέρνουμε φρούτα και λαχανικά και προσπαθούμε να φτιάξουμε τους δικούς μας «ζωντανούς πίνακες». Τα αποτελέσματα εκπληκτικά…!!!

pizap.com14593687485091

Στη συνέχεια τα μεγαλύτερα παιδιά (νήπια), δοκιμάζουν να δουλέψουν και στο ελέυθερο λογισμικό

http://www.oldmasterflash.com/ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΠΕΒΟΥΔΑΣ

Περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, προσπέκτους και ψαλίδια και είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε πια τους πίνακες όπως του Arcimboldo

 

pizap.com14593698883881

τόσο ανφάς

pizap.com14593701531801όσο και προφίλ

pizap.com14593705557481 pizap.com14593706430151

Vasarely Victor και Οπ-Άρτ (Oπτική τέχνη)

tumblr_lh3tutAVYd1qzgrx5o1_500Επόμενος σταθμός η όμορφη Ουγγαρία με πρωτεύουσα τη Βουδαπέστη και κύριο εκπρόσωπο της τον Victor Vasarely.

Ο Βικτώρ Βαζαρελί  ζωγράφος της μοντέρνας τέχνης και διάσημος καλλιτέχνης κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Ανήκε στην παράδοση του Μπάουχαους και του κονστρουκτιβισμού, ενώ ο ίδιος υπήρξε πρόδρομος της «οπτικής τέχνης» (Οπ Αρτ) και κεντρική φυσιογνωμία των νεωτεριστικών τάσεων που απασχόλησαν την μεταπολεμική ευρωπαϊκή τέχνη.

Εντοπίζουμε στον ευρωπαϊκό χάρτη την Ουγγαρία DSCN6100ψάχνουμε τη σημαία της

pizap.com14566922925611

και μέσα από το διαδίκτυο τη μαθαίνουμε καλύτερα:

https://www.youtube.com/watch?v=C7mGRQ0K3QQ

pizap.com14566931089781Ζωγραφίζουμε  ότι μας έκανε εντύπωση από την Ουγγαρία και ιδιαίτερα το μεγάλο της ποτάμι το Δούναβη. Το  συγκρίνουμε με το δικό μας ποτάμι τον Αλφειό. Στην ερώτηση μου μάλιστα, ποιό ποτάμι θεωρούν μεγαλύτερο ομόφωνα φώναξαν …….ΑΛΦΕΙΟΣ. Ίσως γιατί τα παιδικά ματάκια τους αντιλαμβάνονται ως μεγάλο ότι είναι κοντά τους και  πάντα συγκριτικά με τα δικά τους δεδομένα.

pizap.com14566943729481

Βλέπουμε ουγγαρέζικους χορούς και προσπαθούμε να τους χορέψουμε αφού διακρίνονται για τον έντονο ρυθμό τους

pizap.com14566950081021ενώ αργότερα ακούμε και τα γνωστά ουγγαρέζικα βιολιά

https://www.youtube.com/watch?v=ZkVjuyXCnTs

Και μετά από όλο αυτό το υπέροχο ταξίδι ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε τον  Victor Vasarely.

Τα νήπια έρχονται σε επαφή με τα σημαντικότερα έργα του όπως » η Ζέβρα»

Screenshot_4και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας

pizap.com14566973531521pizap.com14566975082811Ε και λόγο του Αγίου Βαλεντίνου φτιάχνουμε τις δικές μας καρδιές επηρεασμένοι από την Οπ Άρτ που πρόδρομός της ήταν ο Vasarely

pizap.com14566981890441Στο τέλος της εβδομάδας με το ξεχασμένο παιχνίδι των παιδιών μου, φτιάχνουμε τα δικά μας έργα

Οπ – Άρτ (οπτική τέχνη),

Screenshot_5

pizap.com14566988786281

pizap.com14566993647871Δεν παραλείπουμε φυσικά να φτιάξουμε το βιογραφικό του Vasarely (ιδέα που είδα στην εκλεκτή συνάδελφο Νίνα : kinderkarten Art Class)

pizap.com14566998505511

Γνωρίζω την Αλφείουσα και όλο τον κόσμο

Στα πλαίσια του  προγράμματος «teachers for Europe» που εκπονούμε κατά τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, έχουμε ξεκινήσει ένα ταξίδι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης που οδηγοί μας κάθε φορά είναι οι ζωγράφοι από τις χώρες από τις οποίες κατάγονται.

pizap.com14560880020951Δε μπορούμε να μιλάμε όμως για Ευρώπη αν δε γνωρίδουμε πρώτα τον τόπο μας, το όμορφο χωριό μας την Αλφειούσα ή αλλιώς Βολάντζα.

Μετά  την ενασχόλησή μας με τον Ολλανδό ζωγράφο Piet Modrian (μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ) προσπαθούμε να εντοπίσουμε το χωριό μας από ψηλά με τη βοήθεια του google mapsDSCN5888και διαπιστώνουμε ότι μοιάζει κάπως έτσι…

Screenshot_100

και αμέσως αυτό γίνεται φύλλο εργασίας για το πως νομίζουν ότι τους μοιάζει το χωριό.
 DSCN5904Οι ζωγραφιές τους μιλάνε από μόνες τους….
pizap.com14557458060651 pizap.com14557454489991 pizap.com14557455904181Στη συνέχεια εντοπίσαμε τα σπίτια μας στο χάρτη που είχαμε ζωγραφίσει από τον πίνακαDSCN5887Περισσότερα όμως για την όλη διαδικασία που ακολουθήσαμε θα σας την παρουσιάσουμε παρακάτω γιατί τα λόγια είναι περιττά.
Και αφού γνωρίσαμε και φτιάξαμε το χωριό μας, ήταν η κατάλληλη στιγμή, να καταλάβουν τα νήπια και τη θέση του τόπου τους στην Ευρώπη αλλά και στη γη.
Και πάλι το google maps αποδείχτηκε πολύ βοηθητικό για να εισαγάγει τα παιδιά στο νόημα της έννοιας «Κόσμος – Γη – Ευρώπη – Ελλάδα – Πελοπόννησος – Ν.Ηλείας – Αλφειούσα»
ΑΛΦΕΙΟΥΣΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗΠεράσαμε και στην πράξη και φτιάξαμε μια κατασκευή (ιδέα από εδώ) για να αντιληφθούν καλύτερα την έννοια του τόπου τους στο χάρτη.
Η ΑΛΦΕΙΟΥΣΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ
Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να μας περιγράψουν τον ατομικό τους χάρτη ξεκινώντας από το σπίτι τους (κάνοντας ανάκληση των όσων μάθαμε στη μακέτα, που βρίσκεται δηλαδή σε σχέση με τα κέντρα  ενδιαφέροντος), την Αλφειούσα, το νομό τους κλπ. Πραγματικά τα κατάφεραν περίφημα…
ΠΑΙΔΙΑΠάντως ένα είναι σίγουρο…..
Είμαστε έτοιμοι να ταξιδέψουμε στην Ευρώπη…..!!!!!

Ο Γλεντζοφλέβαρος

Και ανάμεσα στις φούριες των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, είπαμε να ασχοληθούμε με ένα καινούριο βιβλίο που πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε από την αγαπημένη μας φίλη και συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη: » Ο Γλεντζοφλέβαρος». Μια ιστορία για τον Φλεβάρη, τον μήνα με τα κινητικά προβλήματα, που είναι αναντικατάστατος, χρήσιμος και απολαυστικός.

Απολαυστικό είναι και το παραμύθι που παράλληλα θέλει να αναδείξει την εκφρασμένη χαμηλή αυτοεκτίμηση που νιώθουν πολλές φορές τα παιδιά όταν διαπιστώνουν ότι μειωνεκτούν σε κάποιους τομείς έναντι των αδελφών ή των φίλων τους.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να καλλιέργήσουμε στα παιδιά την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονταιπραγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο.

Με αυτό το βιβλίο (καθώς και με άλλα βιβλία της σειράς), η Γιολάντα καταφέρνει να προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη. Σε ευχαριστούμε πολύ…

Εμείς δε θα σας κουράσουμε με πολλά λόγια αλλά θα σας δείξουμε σε ένα μικρό βίντεο τη δική μας προσπάθεια κατανόησης και επεξεργασίας του βιβλίου.

Σημ: Το τραγούδι που ακούγεται είναι αυτό που μας προτείνει η ίδια η συγγραφέας

 

https://www.youtube.com/watch?v=BVjFrHqNvQc

 

 

Piet Modrian-Ολλανδία

images

Επόμενος σταθμός μας η όμορφη Ολλανδία και δε χάνουμε ευκαιρία να την «επισκεφτούμε» έστω και νοερώς.

Και τι καλύτερο να έχουμε για ξεναγό μας ένα παιδί που θα μας δείξει τα βασικότερα σημεία που μας ενδιαφέρουν όπως ξενάγηση στην πόλη του, διατροφικές συνήθειες, παρουσίαση του σχολείου του αλλά και καθημερινές δραστηριότητες. Εμείς εντυπωσιαστήκαμε από το γεγονός ότι χρησιμοποιούν ποδηλατα μικροί-μεγάλοι, ότι τα σπίτια τους είναι μεγάλα και περίεργα και ότι τρώνε πολύ τυρί.

https://www.youtube.com/watch?v=ecKn6eyQVpg

Προσπαθούμε να την εντοπίσουμε στο χάρτη και να ανακαλύψουμε τη σημαία της. Ταυτόχρονα τους εμφανίζω και το καινούριο ζωγράφο που εκπροσωπεί την Ολλάνδία και δεν είναι άλλος από τον Πιτ Μοντριάν.

Screenshot_3

Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για να μας εισαγάγει στο τρόπο έκφρασης του ζωγράφου που με το πέρασμα των χρόνων αλλάζει και το ύφος του και από συγκεκριμένο γίνεται αφηρημένο.

https://www.youtube.com/watch?v=iSCmWnIoRpI

Τα πρώτα του έργα ήταν τοπία που ακολουθούσαν την ολλανδική παράδοση. Αργότερα, επηρεασμένος από τον κυβισμό, δημιούργησε έργα όπου κυριαρχούσε μια αυστηρή γραμμική πειθαρχία και τα οποία εξελίχτηκαν σε πίνακες με χρωματιστά τετράγωνα και παραλληλόγραμμα που χωρίζονται μεταξύ τους από ένα πλέγμα μαύρων γραμμών. Ο ίδιος ονόμασε την τέχνη του Νεοπλαστικισμό, μια καθαρή αφαίρεση όπου σχήματα, γραμμές και χρώματα έχουν τις δικές τους αυτόνομες αξίες και σχέσεις, ενώ έλεγε: «Το συναίσθημα της ομορφιάς παρεμποδίζεται από την εμφάνιση του αντικειμένου γι’ αυτό και το αντικείμενο πρέπει να αποκλειστεί από τον πίνακα».

Παρακολουθήσαμε και το επόμενο βίντεο για να διαπιστώσουμε ότι τα αγαπημένα χρώματά του ήταν το κόκκινο, το κίτρινο, το άσπρο και το μπλε. Του άρεσαν επίσης οι «όρθιες» και «ξαπλωτές» (οριζόντιες-κάθετες) γραμμές, τα τετράγωνα και τα παραλληλόγραμμα.Α

https://www.youtube.com/watch?v=ZStjKcdbfKc

https://www.youtube.com/watch?v=uO-_HV96ZIU

Αποφασίζουμε να δουλέψουμε και εμείς σαν το Μodrian. Πήρε το κάθε παιδί από ένα μαύρο χαρτόνι και τα γεωμετρικά σχήματα (blogs) της τάξης και  προσπαθήσε να αναπαράγει τα έργα του όπως καλύτερα μπορούσε. Ρίχνει το ζάρι και παίρνει τόσα blogs όσα του δείχνει για να τα τοποθετήσει όπως αυτό θέλει.

pizap.com14552273423291

Στη συνέχεια περάσαμε στο χαρτί όπου τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν τα τετράγωνα και τα παραλληλόγραμμα , όπου 1 βάφουν κίτρινο, 2 κόκκινο, 3 μπλε, 4 μάυρο. (Το βρήκαμε εδώ)

Screenshot_0

DSCN5995

Η εργασία αυτή μου έδωσε την ιδέα να φτιάξω ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Σχημάτισα με κολλητική ταινία ένα μεγάλο τετράγωνο στο πάτωμα και το χώρισα σε μικρά και μεγάλα τεράγωνα και παραλληλόγραμμα. Στόχος του παιχνιδιού ήταν  το παιδί (πιόνι) με την καθοδήγηση του οδηγού του, να καταφέρει να μπει από τη μια μεριά και παιρνόντας, υποχρεωτικά, από όλα τα τετράγωνα να βγει από την άλλη. Από όποιο τετράγωνο πέρναγε το παιδί(πιόνι), ο οδηγός του άφηνε τόσα blogs. Οι εντολές ήταν πήγαινε ….τόσα τετράγωνα αριστερά, δεξιά, εμπρός, πίσω.

Screenshot_16 Screenshot_20 Screenshot_21 Screenshot_22 Screenshot_24

Το παιχνίδι ήταν αρκετά δύσκολο αλλά το ζευγάρι Κωνσταντίνος- Νίκος τα κατάφεραν περίφημα. pizap.com14552294137711Την επόμενη μέρα φτιάξαμε τα δικά μας έργα-κολάζ κατά το πνεύμα του Modrian. Τα παιδιά αυτή τη φορά αφού τους δόθηκαν ψαλίδια και  χαρτιά (γλασέ) στα γνωστά χρώματα, αλλά και τα blogs άρχισαν να σχεδιάζουν μόνα τους, να κόβουν και να κολλούν και ιδού το αποτέλεσμα. (Δε νομίζω να διαφέρουν και πολύ από το πρωτότυπο, τι λέτε;)

pizap.com14552305246581

Φτιάχουμε και τη βιογραφία του

pizap.com14552344183121

Αφού πια γνωρίσαμε τα συγκεκριμένα έργα του και τα παιδιά είχαν κατανοήσει τον τρόπο, τους έδειξα το παρακάτω έργο γνωστό ως Boogie-Woogie

Screenshot_40και παράλληλα τους παρουσιάζω το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=120&v=4b85UBqUy28

 

Στην ερώτηση μου τι να δείχνει αυτός ο πίνακας τα παιδιά πλέον υποψιασμένα μου λένε ότι είναι οι ταράτσες από τα σπίτια ενός χωριού, από γκαράζ  αλλά και νταλίκες που είναι στο δρόμο. Τους αναφέρω τον τίτλο του έργου και παράλληλα τους βάζω να δουν και να ακούσουν το επόμενο βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=fWDfxgngrNc

Τα παιδιά ενθουσιάζονται και τα παροτρύνω να χορέψουν

pizap.com14552318073431Όταν ηρεμούν τα ρωτάω πως ένιωσαν και αφού μου λένε διάφορα, στο τέλος μου αναφέρουν και τη λέξη «ζαλάδα». Έτσι ακριβώς πρέπει να ένιωσε και ο Μodrian όταν έφυγε από την ήρεμη ζωή της  Ολλανδίας και βρέθηκε ξαφνικά σε μια θορυβώδη πόλη σαν τη Νέα Υόρκη όπου παρέμεινε εκεί μέχρι και το θανατό του. Επηρεασμένος από τους έντονους ρυθμούς της πόλης αλλά και το γρήγορο ρυθμό του Boogie-Woogie που τότε ακουγόταν πολύ, ο ζωγράφος μας έφτιαξε το παραπάνω έργο.

«Τι λέτε θέλετε να γνωρίσουμε και τη Νέα Υόρκη;» τα ρωτάω και αμέσως μπαίνουμε στο google maps. Τραβάω ένα τυχαίο στιγμιότυπο

Screenshot_41και τους ζητάω να το ζωγραφίσουν όπως ο Μodrian (όπου άσπρο=δρόμοι χρωματίζουν με μαύρο μαρκαδόρο)

pizap.com14552328549441Με την ίδια λογική μπαίνουμε ξανα στο google maps και ψάχνουμε την Αλφειούσα, το όμορφο χωριό μας. Τραβάμε πάλι στιγμιότυπο τυχαίο

Screenshot_42και ζωγραφίζουμε ξανά με τον ίδιο τρόπο.

pizap.com14552332750181

Συγκρίνουμε και τα δύο έργα μας και διαπιστώνουμε ότι στην Αλφειούσα δε μπορούμε να φτιάξουμε τετράγωνα γιατί οι δρόμοι της δε «είναι εντάξει» (χιχι φράση που μου είπαν τα παιδιά). Προβληματιστήκαμε για αυτό το γεγονός ……αλλά τη συνέχεια του project σας τη φυλάω για την επόμενη ανάρτηση. Άλλωστε αρκετά σας κούρασα .

Καλή σας νύχτα και εις το επανιδείν!