Καλώς ήρθατε!

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο του Τμήματος Ένταξης του 2ου Γυμνασίου Χαλάστρας.

Στο τμήμα ένταξης διδάσκουμε και αναπτύσσουμε στρατηγικές μάθησης ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να θυμούνται, να μαθαίνουν, να σκέφτονται και να οργανώνουν τον έλεγχο της μάθησής τους χρησιμοποιώντας:

  • Μνημονικά βοηθήματα
  • Γνωστική χαρτογράφηση
  • Θησαυρούς ορισμών
  • Ανακεφαλαίωση σε στήλες
  • Παραγωγή σημειώσεων
  • Πίνακες καθηκόντων, προτεραιοτήτων, ελέγχου
  • Χρονοδιάγραμμα μελέτης

Παπαδοπούλου Μαρία – ΠΕ02 ΕΑΕ Φιλόλογος

Μπορεί η επίσκεψη στο μουσείο να είναι συναρπαστική;

 

Η απάντηση είναι ΝΑΙ!!! Ακόμα και για τους μικρούς μας μαθητές… Πώς; Ακολουθούν μερικές ιδέες…

Μοιράστε… Χρησιμοποιήστε…Οργανώστε…

Ø  Ερωτηματολόγια ή  φύλλα εργασίας που λαμβάνουν τη μορφή τευχιδίου, φακέλου ή συρραμμένων σελίδων. Μπορεί να είναι έγχρωμα, ασπρόμαυρα, σε χαρτί πολυτελείας, ή σε απλές σελίδες.

Ανάλογα με την ομάδα- στόχου και τα σενάρια χρήσης διακρίνονται σε αυτόνομα φύλλα για μεμονωμένους επισκέπτες και σε φύλλα εργασίας ενταγμένα σε ένα ευρύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε οργανωμένες ομάδες επισκεπτών.

Τα «φύλλα εργασίας» επιλέγονται ως δραστηριότητα, κυρίως, κατά την επίσκεψη σχολικών ομάδων. Ο χρόνος συμπλήρωσης αυτών ποικίλει και διενεργείται είτε κατά την περιήγηση είτε στο τέλος αυτής. Άλλες φορές τα φυλλάδια συμπληρώνονται και μετά το πέρας της επίσκεψης, εντός της σχολικής αίθουσας. Τα «φύλλα εργασίας», επιτυγχάνουν τους στόχους τους, όταν είναι καλά σχεδιασμένα, όταν μπορούν να δομήσουν και να οργανώσουν σωστά την μουσειακή επίσκεψη και όταν μπορούν να αποτελέσουν πηγή πληροφοριών για τον μαθητή.

Ø  Εποπτικό υλικό: Εποπτικό υλικό θεωρούνται οι χάρτες, εικόνες, φωτογραφίες, γραφικά, βιντεοταινίες, χρήση μοντέλων αναπαράστασης (αντίγραφα αντικειμένων και μακέτες), χρήση πολυμέσων της νέας τεχνολογίας και οποιοδήποτε άλλο υλικό υπομνηματίζει και συνδράμει στην ερμηνεία των μουσειακών αντικειμένων.

Ø  Οπτικοακουστικό υλικό: Στην κατηγορία αυτήν μπορούν ως παραδείγματα να αναφερθούν η περιήγηση στις συλλογές με την χρήση των τεχνολογικών μέσων (εικονική πραγματικότητα, πολυμέσα), βίντεο, ακουστικά ξενάγησης, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.λ.π.

Ø  Παιγνίδια: Είναι ιδιαίτερα αγαπητά στα παιδιά που ηλικιακά εντάσσονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και είναι τα παιγνίδια ρόλων/ δραματοποίησης, τα παιγνίδια παρατηρητικότητας, τα μουσικά παιγνίδια, κυνήγι θησαυρού κ.α.

Ø  Ασκήσεις αισθήσεων και σώματος: Εδώ εμπεριέχονται η μιμική, οι σχηματισμοί, οι ψυχοκινητικές ασκήσεις, οι ασκήσεις βλέμματος/ συγκέντρωσης, οι ασκήσεις σιωπής κ.α.

Ø  Ασκήσεις γλωσσικής διατύπωσης: Αναφερόμαστε σε σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, αντιστοιχήσεις κ.α.

Ø  Εικαστικές δραστηριότητες- Κατασκευές: Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας των παιδιών και πραγματώνονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή στον αρχικό χώρο υποδοχής.

Και μην ξεχνάτε… Διασκεδάστε με τους μικρούς σας μαθητές!!!