Η δράση Ενεργού Πολίτη: “Ασφαλώς στη Ζωή” που υλοποίησα την φετινή σχολική χρονιά εντάσσεται στο πλαίσιο της καλλιέργειας της ενεργού πολιτειότητας, της οδικής ασφάλειας και της κοινωνικής υπευθυνότητας των μαθητών. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο στην καταγραφή προβλημάτων της πόλης τους, στην ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και στην προώθηση μηνυμάτων ασφαλούς κυκλοφορίας.
- Περίπατος Ασφάλειας στην Πόλη
Οι μαθητές πραγματοποίησαν «Περίπατο Ασφάλειας» στους δρόμους της πόλης. Κατά τη διάρκεια της δράσης παρατήρησαν και κατέγραψαν επικίνδυνες διαβάσεις, φθαρμένες σημάνσεις, ελλιπή φωτισμό, προβλήματα πεζοδρομίων, σημεία αυξημένης επικινδυνότητας για πεζούς και μαθητές.Η δραστηριότητα βοήθησε τους μαθητές να αντιληφθούν βιωματικά τη σημασία της πρόληψης και της ασφαλούς μετακίνησης.
- Επίσκεψη στον Δήμαρχο της πόλης
Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο της πόλης και του παρέδωσαν επιστολή με τα προβλήματα που εντόπισαν. Κατά τη συνάντηση παρουσίασαν τις παρατηρήσεις τους, συζήτησαν πιθανές λύσεις και εξέφρασαν τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους για ασφαλέστερους δρόμους.
- Επίσκεψη στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Πρέβεζας
Οι μαθητές επισκέφθηκαν το δημοτικό ραδιόφωνο, όπου ενημέρωσαν την τοπική κοινωνία σχετικά με τη δράση «Ασφαλώς στη Ζωή». Μέσα από τη ραδιοφωνική παρουσία ανέδειξαν τη σημασία της οδικής ασφάλειας, μίλησαν για τα προβλήματα που κατέγραψαν, ενώ κάλεσαν τους πολίτες να υιοθετήσουν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά.
- Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Μοτοσυκλετώντας Χαίρομαι»
Στο σχολείο πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μοτοσυκλετώντας Χαίρομαι», μέσα από το οποίο οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σωστή χρήση κράνους, τη σημασία του σεβασμού του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων και την ασφαλή συμπεριφορά οδηγών και πεζών.Το πρόγραμμα προσέφερε πολύτιμες γνώσεις και βιωματικές εμπειρίες σχετικά με την ασφαλή μετακίνηση.
5. Δημιουργία Σποτ Ευαισθητοποίησης
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη δημιουργία σποτ ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια. Με δημιουργικότητα και συνεργασία διαμόρφωσαν μηνύματα πρόληψης, ανέδειξαν τη σημασία της υπεύθυνης συμπεριφοράς στον δρόμο και προώθησαν την αξία της προστασίας της ανθρώπινης ζωής. Η δράση αυτή έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά και να μεταφέρουν ισχυρά κοινωνικά μηνύματα.






