Εκπαιδευτική εκδρομή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της διημερίδας με θέμα τη σχολική βία. (Πέμπτη 9-3-2023)

Την Πέμπτη 09/03/2023 οι τρεις τάξεις του Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Άρτας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της διημερίδας με θέμα τη σχολική βία, που διοργάνωσε το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης (ΔΣΣΔ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (ΠΤΝ) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων υπό την εποπτεία του κυρίου Θεόδωρου Θάνου, Καθηγητή Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του Τμήματος.

Viber 2023 03 09 21 38 53 681 1

Οι μαθήτριες και οι μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου συμμετείχαν με εικαστικά έργα, ατομικά, ομαδικά και με ψηφιακό κολάζ έργων τύπου stop motion, όλα ενταγμένα στη θεματική του σχολικού εκφοβισμού.

Με την άφιξή μας στην πανεπιστημιούπολη μας υποδέχθηκαν οι φοιτήτριες του τμήματος, Δήμητρα Μυλωνά και Αναστασία Τσούρτη απόφοιτη του σχολείου μας, που μας συνόδευσαν

σε όλη τη διάρκεια των δράσεων. Στο φουαγέ του αμφιθεάτρου περιηγηθήκαμε στην εικαστική έκθεση και στη συνέχεια μας υποδέχθηκαν στο αμφιθέατρο οι συντονίστριες κυρία Τατιανή Γκάτσα, ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και η κυρία Παρασκευή Μπουκουβάλα, ΕΔΠ του Παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης μίλησαν για τις εμπειρίες τους  μαθητές και μαθήτριες και ακολούθησε η προβολή των ψηφιακών έργων από σχολεία όλης της χώρας. Στο κλείσιμο της ημερίδας, κάλεσαν στο βήμα κάποιους από τους εκπαιδευτικούς συνοδούς. Μεταξύ αυτών μίλησε και η Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Άρτας, κυρία Ανθούλα Ζιώρη. Τοποθετήθηκε τόσο στο θέμα της ενδοσχολικής βίας γενικά, στο ρόλο της μουσικής στην εκπαίδευση με αναφορά στο πρόγραμμα με τίτλο: «Η μουσική ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό» που υλοποίησε το Μουσικό Σχολείο Άρτας κατά το διδακτικό έτος 2014-2015 με τη συνεργασία 12 Δημοτικών Σχολείων του νομού Άρτας και βασική ιδέα, ότι η τέχνη και ο πολιτισμός μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην εμφάνιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού. Εύστοχα αναφέρθηκε στο θέμα των διαπροσωπικών σχέσεων και της συνεργασίας στη μετά covid εποχή, στις δυσκολίες που βιώνουμε όλοι μας μα πολύ περισσότερο οι μαθητές και οι μαθήτριες που επανεντάσσονται στις φυσικές συνθήκες του σχολείου που απαιτούν επαφή, επικοινωνία, συνεργασία, και στην ανάγκη στελέχωσης των σχολείων μας με ομάδες ειδικών που θα βοηθήσουν να αποβάλλουμε τις φοβίες που δημιουργήθηκαν στην περίοδο της καραντίνας και να αναπτύξουμε τις κοινωνικές δεξιότητες που αποτελούν προϋπόθεση για αρμονική συνύπαρξη.

Στη συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος τα δύο τμήματα της Α΄ Γυμνασίου υποδέχθηκε ο κύριος  Χάρης Ράπτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Μουσικής, στην αίθουσα Μουσικής του Τμήματος και αφού έκανε μία σύντομη αναφορά στις σχολές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στις δυνατότητες σπουδών που προσφέρει, στη συνέχεια αναφέρθηκε στη μεγάλη προσφορά των Μουσικών Σχολείων, στο πλεονέκτημα των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών που γνωρίζουν κάποιο μουσικό όργανο και στη βοήθεια που τους προσφέρει στην προσέγγιση των μικρών παιδιών, στην ευεργετική επίδραση της μουσικής στον ψυχισμό μας και στην προσωπικότητά μας γενικότερα.

Τα τμήματα της Β΄ και Γ΄ γυμνασίου επισκέφτηκαν διαδοχικά τα εργαστήρια Χαρακτικής και Ζωγραφικής του τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπου εκεί συνάντησαν φοιτητές και φοιτήτριες να σκαλίζουν τις μήτρες χάραξης υψιτυπίας, να μελανώνουν και να τυπώνουν τις εργασίες τους. Εξήγησαν στα παιδιά τα στάδια δημιουργίας χαρακτικών τυπωμάτων, από τα σχέδια στο πέρασμα στις ξύλινες μήτρες, τον τρόπο χάραξης, το μελάνωμα, το τύπωμα. Επίδειξη σχετικά με κάποιες από τις τεχνικές της χαρακτικής, πραγματοποίησε η χαράκτρια- εικαστικός κυρία Γιάννα Καλογιάννη, που ανήκει στο ειδικό προσωπικό του εργαστηρίου. Στο εργαστήρι της ζωγραφικής η Κωνσταντίνα, προπτυχιακή φοιτήτρια και ο Απόστολος, μεταπτυχιακός φοιτητής, μίλησαν στους μαθητές και στις μαθήτριες για τις σπουδές με μοντέλο [=γρήγορο σκίτσο απόδοση του ανθρώπινου σώματος] και έδειξαν έργα με κάρβουνο και συνθέσεις με χρώμα. Εξήγησαν πώς διαχειρίζονται και υλοποιούν κάποια πρότζεκτ και τις διπλωματικές εργασίες και έδειξαν πολλά εικαστικά έργα δημιουργημένα με διαφορετικές τεχνικές.

Διαδοχικά τα τμήματα όλων των τάξεων επισκέφτηκαν την ΘΕΣΠΙ, την θεατρική συντροφιά από φοιτητές και φοιτήτριες διαφορετικών σχολών και τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με κοινό στοιχείο την αγάπη τους για το θέατρο. Εκεί η Ελένη, ο Ζήσης, η Βιβή, ο Νικόλας, η Λυδία, η Νιόβη, και η Μάγδα, κάποια από τα μέλη της θεατρικής συντροφιάς, εξήγησαν στα παιδιά κάποια από τα σήματα-κώδικες επικοινωνίας, τη διαδικασία δημιουργίας στήσιμο μιας παράστασης, και κάλεσαν τα παιδιά στην σκηνή για αυτοσχέδιο θεατρικό παιχνίδι. Το μεσημέρι γευματίσαμε όλοι μαζί στην λέσχη σίτισης. Στα πρόσωπα όλων μας ήταν ζωγραφισμένη η χαρά μιας κοινής εμπειρίας με πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα, από διαφορετικών ειδών τέχνης.

Ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του

Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών και της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη συνεργασία, την ευγένεια και το δημιουργικό κλίμα, τους/τις συναδέλφους

του Μουσικού Σχολείου Άρτας που συνόδευσαν τα παιδιά, τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν για την άψογη συνεργασία και τη δημιουργική τους διάθεση. Οι εικόνες, οι ήχοι, τα χρώματα ας συντροφεύουν τα παιδιά στο άνοιγμα των φτερών τους σε νέα οράματα και στόχους.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Αγαθή Σιόλου, κλάδου ΠΕ08

Εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα έργα των παιδιών:

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *