Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΑΓΕΥΕΙ

Στις  16-17-18 Δεκεμβρίου  2016  στο ΤΕΙ Αθήνας , η  Ένωση Ελλήνων Φυσικών διοργάνωσε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά την πρωτότυπη και ξεχωριστή συνάντηση αριστούχων μαθητών Α΄,  Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄ και Γ΄  Λυκείου του σχολικού έτους 2015-2016.

Οι συμμετέχοντες μαθητές σε αυτή την πρωτότυπη  και δημιουργική συνάντηση είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή  με Διακεκριμένους Πανεπιστημιακούς Δασκάλους και να γνωρίσουν όλες τις εξελίξεις της Σύγχρονης Φυσικής. Επίσης, να εισαχθούν στην σύγχρονη επιστημονική γνώση και μέθοδο, να κατανοήσουν σε βάθος θέματα Σύγχρονης Φυσικής, να αποσαφηνίσουν τις έννοιες που  τα συγκροτούν και να αποκτήσουν  κριτική και συνδυαστική σκέψη. Συμμετείχαν ομάδες μαθητών που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής 2016 και στα Θερινά Σχολεία  2016 της Ε.Ε.Φ., καθώς  ομάδες μαθητών σχολείων της Αττικής και της Περιφέρειας σε Πειραματικές Δραστηριότητες

 Η Βασιλική Καββαδία, μαθήτρια του Γ1 τμήματος του Μουσικού Σχολείου Άρτας συμμετείχε στη συνάντηση αυτή. Με στόχο να γίνει κατανοητό ότι μπορούμε να θέσουμε σε εφαρμογή αρχές μεγάλων φυσικών με απλά υλικά που μπορούμε να βρούμε στην καθημερινότητά μας, μαζί με την Μαρίνα Γαβριλάκη από την Κλειτορία έφεραν εις πέρας με επιτυχία τρία πειράματα.

«Έμαθα για το σεμινάριο και αποφάσισα να πάρω μέρος σε παρουσίαση πειραμάτων το καλοκαίρι του 2016, μέσω των θερινών σχολείων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, όπου και γνώρισα, τόσο την Μαρίνα Γαβριλάκη από τα Καλάβρυτα, με την οποία παρουσιάσαμε τα πειράματα , όσο και τον καθηγητή Ηλία Καλογήρου, ο οποίος μας βοήθησε καθ΄όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και της παρουσίασης.

Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε διάφορες διατάξεις με την Αρχή του Σιφωνίου και την Αρχή του Πασκάλ, όπως επίσης και συνδυασμό τους. Συγκεκριμένα, δείξαμε ένα μηχανικό ανάλογο του σιφωνίου χρησιμοποιώντας μια αλυσίδα από χάντρες και μια τροχαλία. Στη δεύτερη διάταξη, χρησιμοποιώντας δύο δοχεία, έναν σωλήνα και νερό, διεγείραμε τον σιφώνα λόγω διαφοράς ύψους των δύο δοχείων. Έπειτα, παρουσιάσαμε μια διάταξη, στην οποία διεγείραμε τον σιφώνα με αναρρόφηση. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια συγκοινωνούντων δοχείων, δείξαμε την Αρχή του Πασκάλ, και έπειτα χρησιμοποιώντας την, διεγείραμε το σιφώνα ανάμεσα σε ένα άδειο και και ένα γεμάτο δοχείο με νερό. Στο τέλος, εξηγήσαμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η κούπα του Πυθαγόρα, έχοντας ετοιμάσει διατάξεις οι οποίες αναπαριστούσαν την αρχή λειτουργίας της.

Η συμμετοχή μου στο σεμινάριο ήταν μια τεράστια εμπειρία, καθώς για πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με μαθητές από όλη την Ελλάδα, συνεργάστηκα και συζήτησα με καθηγητές που διδάσκουν σε Γυμνάσια, Λύκεια και Πανεπιστήμια από όλη την Ελλάδα και διάφορους ερευνητές.

Αξέχαστες θα μου μείνουν επίσης, οι παρουσιάσεις άλλων μαθητών και οι ομιλίες που παρακολούθησα κατά τη διάρκεια αυτής της μαθητικής συνάντησης. Η πιο έντονη εικόνα όμως, νομίζω θα είναι αυτή που θα μου θυμίζει το πόσο όμορφα πέρασα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και το πώς είναι να προετοιμάζεσαι και να γίνεσαι εσύ ο εισηγητής!»  Βασιλική Καββαδία, μαθήτρια του  Γ1 Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Άρτας

Θερμά συγχαρητήρια στη Βασιλική Καββαδία για τη συμμετοχή της.

IMG_20161217_114335 IMG_20161217_114307 IMG_20161217_115337

assets_LARGE_t_420_55082800_type13145

Για περισσότερες πληροφορίες

http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/boutia_sti_fysiki_apo_mikrous_epistimones-64771504/

http://eef.gr/enimerosi/1308-fisiki-mageyei-2016-2017.html

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *