Ομάδα ρομποτικής στο πλαίσιο του προγράμμτος Erasmus plus

     Στην πόλη  Enköping της Σουηδίας και στο σχολείο S:t Ilianskolan τον Οκτώβριο του 2015 έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ εκπαιδευτικών πληροφορικής των χωρών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ για τον συντονισμό ενός διαγωνισμού ρομποτικής με Lego Mindstorms. Οι συζητήσεις αφορούσαν το πως περίπου θα είναι ο διαγωνισμός, από πόσους μαθητές θα απαρτίζονται οι ομάδες καθώς και το επίπεδο δυσκολίας του. Ο διαγωνισμός θα ήταν ένα μικρό κομμάτι του όλου προγράμματος με τίτλο «Τα παιδιά της Europia – σχολείο, εργασία και ζωή σε 100 χρόνια». Οι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν οι ομάδες να αποτελούνται από λίγους μαθητές  (3 εώς 5) και να μάθουν τουλάχιστον τα βασικά πάνω στον προγραμματισμό των Lego Mindstorms. Ο προγραμματισμός με LEGO MINDSTORMS προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να συνθέσουν μια μηχανική οντότητα (π.χ. ένα ρομπότ) και να την κατευθύνουν με τη βοήθεια ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος.

         Αμέσως μετά την συνάντηση στην Σουηδία δημιουργήθηκε η ομάδα ρομποτικής του Μουσικού Σχολείου Άρτας αποτελούμενη από τους μαθητές : Μαριλένα Κρεσπάι, Θεονύμφη Τσίγα, Ιωάννη Παπαχατζάκη, Λάμπρο Ψωμά, Χρήστο Γουίδα και Χρήστο Βασιλάκη. Οι μαθητές αυτοί μαζί με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κ. Τσάιμο Άρη οργάνωσαν συναντήσεις εντός του σχολικού χώρου με στόχο να προετοιμαστούν κατάλληλα για τον διαγωνισμό που θα γινόταν στην Γερμανία τον Μάρτιο του 2016. Στις συναντήσεις που ακολούθησαν οι μαθητές ασχολήθηκαν τόσο με το κατασκευαστικό κομμάτι των Lego όσο και με το προγραμματιστικό. Έγινε ανάθεση ρόλων όπως ποιος θα είναι ο κατασκευαστής, ο συντονιστής , ο προγραμματιστής και με την βοήθεια διαφόρων φύλλων εργασίας με οδηγίες και πάντα υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού ξεκίνησαν οι μαθητές να κατασκευάζουν τα πρώτα προγράμματα. Έχοντας την ενεργό  συμμετοχή  από  τους  μαθητές,  αναπτύχθηκε  η  κριτική και δημιουργική  σκέψη  η  πρωτοτυπία, υπήρξε  άμεση  αλληλεπίδραση  με την εκάστοτε κατασκευή και  οι  μαθητές  δεν χρειάστηκε να απομνημονεύσουν  κάποια  γλώσσα  προγραμματισμού.

         Τον Μάρτιο του 2016 ο Γερμανός εκπαιδευτικός που είχε υπό την εποπτεία του τον όλο διαγωνισμό ρομποτικής  έδωσε περαιτέρω διευκρινίσεις για το πώς ακριβώς θα ήταν ο διαγωνισμός. Πλέον ήταν γνωστό ότι οι ομάδες θα αποτελούνταν από αυστηρά 3 άτομα και πως ο διαγωνισμός θα είχε 2 σκέλη. Στο πρώτο σκέλος  οι ομάδες θα δημιουργούνταν ανάλογα με την χώρα προέλευσης και θα έπρεπε να έχουν έτοιμο ένα ρομπότ το οποίο θα ήταν σε θέση να ακολουθήσει μια μαύρη γραμμή η οποία δεν είχε συγκεκριμένο σχήμα. Η ομάδα που θα τα κατάφερνε κάνοντας τον καλύτερο (μικρότερο) χρόνο θα ήταν η νικήτρια.

IMG_20160411_091514

         Έπειτα από αυτές τις διευκρινήσεις έχοντας πλέον λιγότερο από 20 μέρες πριν τον διαγωνισμό στην διάθεσή μας συναποφασίσαμε μαζί με τους μαθητές ότι οι 3 που θα συμμετείχαν στον συγκεκριμένο εγχείρημα θα ήταν οι : Ιωάννης Παπαχατζάκης,  Χρήστος Γουίδας και Χρήστος Βασιλάκης. Δοκιμάζοντας διάφορες τεχνικές και κατασκευές καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα άκρως ανταγωνιστικό ρομπότ που όχι μόνο ακολουθούσε πιστά κάθε ακανόνιστη μαύρη γραμμή αλλά έκανε εν τέλει και τον καλύτερο χρόνο στον διαγωνισμό τον Απρίλιο του 2016 στη Γερμανία (συγκεκριμένα στην πόλη Rheinzabern) κερδίζοντας το βραβείο και την πρώτη θέση. Η πρώτη θέση ήρθε λόγω του ζήλου, της διάθεσης και της ενέργειας που έδωσαν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί όλους αυτούς του μήνες που ασχολήθηκαν με τα Lego Mindstorms.

IMG_20160411_110129

 

Ο υπεύθυνος καθηγητής

Άρης Τσάιμος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *