Γλώσσα – 10η Ενότητα #2

αλφαβητο

Αγαπημένα μου παιδάκια,

Μόλις ολοκληρώσαμε το webexoμάθημά μας, στο οποίο μιλήσαμε για τη νοηματική Γλώσσα, αλλά και τη γραφή Μπράιγ, οι οποίες δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν ανθρώπους με προβλήματα ακοής και όρασης αντίστοιχα. Επίσης ασχοληθήκαμε με τους τροπικούς προσδιορισμούς, δηλαδή διάφορες εκφράσεις για να απαντήσουμε στην ερώτηση “πώς;”.

 

Δραστηριότητες:

  1. Μελετήστε την παρουσίαση#2 για τη 10η Ενότητα στο eclass και συγκεκριμένα τους τροπικούς προσδιορισμούς, με τους οποίους ασχοληθήκαμε σήμερα.
  2. Κάνετε τις ασκήσεις σελ. 92 και σελ. 98 Βιβλίο Γλώσσας.
  3. Δείτε την αλφαβήτα στην ελληνική Νοηματική Γλώσσα και προσπαθήστε να πείτε το όνομά σας με τις κινήσεις των χεριών σας! Πώς σας φάνηκε; Το βρήκατε δύσκολο;
  4. Διαβάστε την ιστορία του Λουδοβίκου Μπράιγ, ενός τυφλού αγοριού που δημιούργησε τη γραφή Μπράιγ, η οποία αποτελεί τον κώδικα επικοινωνίας μεταξύ τυφλών. Εξερευνήστε το σπίτι σας για συσκευασίες προϊόντων που περιλαμβάνουν τη γραφή αυτή για να εξυπηρετούν ανθρώπους με προβλήματα όρασης(κουτιά γάλακτος, φάρμακα κλπ.)
  5. Ώρα για εξάσκηση στη γραμματική του μαθήματος!Θυμηθείτε ξανά πώς εκφράζουμε τον τρόπο!

Υ.Γ. : Σας αφήνω με ένα ποίημα από το Ανθολόγιο, το οποίο έχει δημιουργηθεί από διάφορους γλωσσοδέτες της ελληνικής γλώσσας. Τους αναγνωρίζετε μέσα στο ποίημα;

 

Γλωσσοδέτης

Μια μέρα άσπρη ξέξασπρη
που εγώ δεν είχα μία
με τον Ρουμποκομπολογή

Στον κήπο όταν ετάιζε
μια πάπια μα ποια πάπια
του παπά μας του παχύ
τη φακή κατάπια.

Να τρέξει πήγε πίσω μου
μα κάτω κουβαριάστηκε
της καρέκλας το ποδάρι
ξεκαρεκλοποδαριάστηκε.

Ανέβηκα στη Τζιτζιριά
για να φωνάξω «κούι»
μα ο Τζιτζιμιτζιχότζιρας
ποτέ του δεν ακούει.

Όλου του κόσμου η Βαβέλ
σα γλωσσοδέτης μοιάζει
κι αν γλώσσεψες τη μπέρδα σου
κανέναν δεν τον νοιάζει.

 

Ποίημα της Νανάς Νικολάου -Ανθολόγιο Γ’ και Δ΄δημοτικού