ύλη βιολογίας Β΄λυκειου σχολικού έτους 2014-15

ύλη βιολογίας Β΄λυκειου σχολικού έτους 2014-15 
το ΦΕΚ
και

αναλυτικά η ύλη βιολογίας Α και Β Λυκείου
 

 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Για τη διδασκαλία του μαθήματος θα χρησιμοποιηθεί το σχολικό εγχειρίδιο «Βιολογία Γενικής Παιδείας Β΄ Γενικού Λυκείου», των Α. Καψάλη, Ι. Μπουρμπουχάκη, Β. Περάκη, Σ. Σαλαμαστράκη.
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη ορίζεται ως εξής:
Κεφάλαιο 1  (Χημική σύσταση του κυττάρου): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 2 (Κύτταρο: Η θεμελιώδης μονάδα της ζωής): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός των παραγράφων: «Μεταφορά ιόντων – Αντλία Κ+-Νa+» και «Η πλασματική μεμβράνη ως δέκτης μηνυμάτων».
Κεφάλαιο 3 (Μεταβολισμός): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου: «Παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση των ενζύμων».
Κεφάλαιο 4 (Γενετική): Να διδαχτεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου «Γενετική Μηχανική».
Σημειώνεται ότι οι εικόνες και τα γραφικά (σχήματα/διαγράμματα) που συνοδεύουν τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης. Τα παραθέματα και οι πίνακες, αν και δεν περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, είναι χρήσιμο να αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία καθώς προάγουν τη σύνδεση της Βιολογίας με την καθημερινή ζωή και διευκολύνουν την κατανόηση της ύλης.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ» της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Καστορίνη Α., Κωστάκη –  Αποστολοπούλου Μ., Μπαρώνα – Μάμαλη Φ., Περάκη Β., Πιαλόγλου Π.
Τα κεφάλαια να διδαχτούν με τη σειρά: 1, 9, 10, 11, 3, 12.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Κεφάλαιο 1
ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 9
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου: Συνάψεις.
Η διδασκαλία των εννοιών: «Δυναμικό ηρεμίας» και «Νευρική ώση» να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………..)
Κεφάλαιο 10
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ- ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Υποδοχείς – Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Σωματικές Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ειδικές Αισθήσεις
Να μη διδαχθεί η παράγραφος
«Βιοχημεία της όρασης».
Κεφάλαιο 11
ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΣ ΑΔΕΝΕΣ
Εισαγωγή – ορμόνες- τρόποι δράσης ορμονών
Να διδαχθεί η «Εισαγωγή» του κεφαλαίου στην οποία παρατίθενται τα είδη των αδένων και των ορμονών και η ενότητα «Ορμόνες» που περιλαμβάνει και την παράγραφο: «Τρόπος δράσης ορμονών».
Αδένες
Να μη διδαχθεί η ενότητα
Κεφάλαιο 3
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 12
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εισαγωγή – Δομή και Λειτουργία αναπαραγωγικού συστήματος
Να διδαχθεί όλη ενότητα.
Η διδασκαλία του  «Εμμηνορρυσιακού κύκλου»  να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………………)
Από τη μείωση στη γονιμοποίηση
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ανάπτυξη του εμβρύου- Τοκετός
Nα διδαχτεί όλη η ενότητα εκτός των παραγράφων:
«Αυλάκωση»,
«Εμφύτευση»,
«Σχηματισμός πλακούντα»,
«Ανάπτυξη του εμβρύου»,
«Τοκετός»,
«Ανάπτυξη μετά τον τοκετό – Γήρας»
Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο ΒΙΟΛΟΓΙΑ της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Καστορίνη Α., Κωστάκη –  Αποστολοπούλου Μ., Μπαρώνα – Μάμαλη Φ., Περάκη Β., Πιαλόγλου Π.
Α΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
·         Τα κεφάλαια να διδαχτούν με τη σειρά: 1 ,9, 10, 3.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Κεφάλαιο 1
AΠΟ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 9
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου: Συνάψεις.
Η διδασκαλία των εννοιών: «Δυναμικό ηρεμίας» και «Νευρική ώση» να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………..)
Κεφάλαιο 10
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ- ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Υποδοχείς – Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Σωματικές Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ειδικές Αισθήσεις
Να μη διδαχθεί η παράγραφος
«Βιοχημεία της όρασης».
Κεφάλαιο 3
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Β΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
·         Τα κεφάλαια να διδαχτούν με τη σειρά: 11 ,12.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Κεφάλαιο 11
ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΣ ΑΔΕΝΕΣ
Εισαγωγή – ορμόνες- τρόποι δράσης ορμονών
Να διδαχθεί η «Εισαγωγή» του κεφαλαίου στην οποία παρατίθενται τα είδη των αδένων και των ορμονών και η ενότητα «Ορμόνες» που περιλαμβάνει και την παράγραφο: «Τρόπος δράσης ορμονών»
Αδένες
Να μη διδαχθεί η ενότητα
Κεφάλαιο 12
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εισαγωγή – Δομή και Λειτουργία αναπαραγωγικού συστήματος
Να διδαχθεί όλη ενότητα.
Η διδασκαλία του  «Εμμηνορρυσιακού κύκλου»  να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. …………………………………)
Από τη μείωση στη γονιμοποίηση
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ανάπτυξη του εμβρύου- Τοκετός
Nα διδαχτεί όλη η ενότητα εκτός των παραγράφων:
«Αυλάκωση»,
«Εμφύτευση»,
«Σχηματισμός πλακούντα»,
«Ανάπτυξη του εμβρύου»,
«Τοκετός»,
«Ανάπτυξη μετά τον τοκετό – Γήρας»

Δημιουργός: Μαρία Μάντζιου

εκπαιδευτικός χημικός στο 9ο ΓΕΛ Ιωαννίνων
ιστοσελίδες
χημείας ανάλυση http://mariapmantziou.blogspot.gr/
χημειομαθήματα http://blogs.sch.gr/mmantziou/
χημεία http://users.sch.gr/mmantziou/autosch/joomla15/


Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση