Οἱ νέοι καὶ οἱ ἐθισμοὶ ἀπὸ ἐπιστημονικῆς ἀπόψεως 1

«Οι εθισμοί από επιστημονική άποψη»

Εικόνα 01 α

 

ΟΜΑΔΑ:

Παπαγεωργίου Ηλίας

Σελιμάς Σωτήριος-Ηλίας

Σκαρμίντζος Παναγιώτης

Στάμος Φίλιππος

Σταυρογιαννόπουλος Ιωάννης

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Η ερευνητική αυτή εργασία αφορά την επιστημονική προσέγγιση διάφορων τύπων εθισμού. Η ομάδα μας αρχικά διερεύνησε τα αίτια και τα είδη των διάφορων τύπων εθισμών, όπως ναρκωτικά, αλκοόλ, διαδίκτυο, κάπνισμα, τζόγος κλπ.

Στη συνέχεια γίνεται αναφορά ως προς τις συνέπειές τους για τον άνθρωπο, καθώς κάθε εθισμός έχει επιπτώσεις  τόσο σωματικές, όσο και ψυχολογικές.

Τέλος αναλύονται στην εργασία οι προτεινόμενοι τρόποι  αντιμετώπισής τους.

Εικόνα 01 β

  Συνέχεια

Κατηγορίες: Project | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οἱ νέοι καὶ οἱ ἐθισμοὶ ἀπὸ ἐπιστημονικῆς ἀπόψεως 1

Ὁ μαθηματικός, καὶ οἱ ἀσχολίες του…

Σὲ ἕνα σχολεῖο, (καλῶς ἢ κακῶς) ἕνας μαθηματικὸς δὲν κάνει μόνο “μαθηματικά”… Βέβαια ὅλα μπορεῖ νὰ τὰ δεῖ ὠς μαθηματικά, ἀλλὰ ὁ πολὺς κόσμος δὲν τὰ βλέπει ἔτσι…

Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ καλεῖται νὰ “ὑπηρετήσει” εἶναι καὶ ἡ συνθετικὴ ἐργασία (project).

Ἕνα project ποὺ κλήθηκα νὰ ἐπιβλέψω φέτος στὸ σχολεῖο ποὺ βρέθηκα ἀπέδωσε καρποὺς ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ δημοσιευθοῦν.

Αὐτὸ θὰ γίνει μὲ τὰ ἑπόμενα ἄρθρα.

Κατηγορίες: Ἀνακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ὁ μαθηματικός, καὶ οἱ ἀσχολίες του…

Ἡ σημερινὴ πραγματικότητα

Ἔτσι εἶναι τὰ πράγματα στὸν κόσμο μας σήμερα…  Δυστυχῶς….

Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ οἱ ἀποδείξεις θεωρημάτων ἔχουν ἐκλείψει ἀπὸ καιρὸ (πλὴν ἐλαχίστων ἀσήμαντων ἐξαιρέσεων) ἀπὸ τὴν ὕλη τῶν Μαθηματικῶν Γυμνασίου καὶ Λυκείου…

Σε ποιο βαθμό (οἱ ἄνθρωποι) δέχονται να σκύψουν το κεφάλι και να υπακούσουν στις εντολές της εξουσίας και πότε αρχίζουν να αμφισβητούν και να αντιστέκονται;”

Δυστυχῶς τὰ ποσοστά, (σὲ πολλὰ παραδείγματα καὶ πειράματα) εἶναι ἀπογοητευτικά.

Κατηγορίες: Κοινωνικά | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἡ σημερινὴ πραγματικότητα

Μερικὲς εἰκόνες ἀπὸ τὸ τηλεσκόπιο του Hubble

Μερικὰ ἀπὸ τὰ θαυμάσια τῆς δημιουργίας μᾶς ἔδωσε τὸ τηλεσκόπιο τοῦ Hubble, καὶ τὰ ὁποῖα ἀσφαλῶς δὲν θὰ σταματήσουν ἐδῶ…

RD_Hubble_el

Κατηγορίες: Ἀστρονομία, Προβολές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μερικὲς εἰκόνες ἀπὸ τὸ τηλεσκόπιο του Hubble

Ὑπατίας συνέχεια

Μιὰ ὁμιλία ἐπίσης γιὰ τὸ ἴδιο θέμα καὶ στὸ ἴδιο, περίπου, μῆκος κύματος ποὺ ἀφορᾶ τὴν Ὑπατία ἀλλὰ καὶ τὴ σχέση της μὲ τὴν Ἁγία Αἰκατερίνη δόθηκε καὶ ἀπὸ τὸν καθηγητὴ πανεπιστημίου π. Γεώργιο Μεταλληνὸ τὴν 1-12-2014 καὶ μπορεῖτε νὰ τὴν παρακολουθήσετε στὸ βίντεο ποὺ ἀκολουθεῖ.

Κατηγορίες: Ἱστορία τῶν Μαθηματικῶν, Μαθηματικὰ καὶ Θεολογία | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ὑπατίας συνέχεια

Ἁγία Αἰκατερίνα καὶ Ὑπατία.

Εἶναι ἀλήθεια πὼς στοὺς κύκλους τῶν “θετικῶν” ἐπιστημῶν ἔχουν χυθεῖ ποταμοὶ μελάνι γιὰ νὰ περιγράψουν καὶ νὰ στηλιτεύσουν τὸ θάνατο τῆς μεγάλης καὶ σοφῆς φιλοσόφου τῆς ἀρχαιότητος (τοῦ 4ου – 5ου αἰῶνα – 370-416 μ.Χ) τῆς Ὑπατίας ποὺ πέθανε στὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ ἡ ὁποία ἦταν ἐγκρατὴς στὰ θέματα ποὺ ἀφοροῦν τὰ Μαθηματικά, τὴν Ἀστρονομία, καὶ τὶς ἄλλες ἐπιστῆμες τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, τόσο, ὅσο λίγοι ἄνδρες τῆς ἐποχῆς της.

Βέβαια Συνέχεια

Κατηγορίες: Ἱστορία τῶν Μαθηματικῶν, Μαθηματικὰ καὶ Θεολογία | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἁγία Αἰκατερίνα καὶ Ὑπατία.

Τὸ Σύμπαν ποὺ ἀγάπησα

Μιὰ πολὺ ἐνδιαφέρουσα σειρὰ ντοκυμαντὲρ σχετικὰ μὲ τὸ Σύμπαν καὶ τὴ Φυσικὴ περὶ αὐτό, εἶναι καὶ ἡ σειρὰ τῆς ΕΤ3 “Τὸ Σύμπαν ποὺ ἀγάπησα”. Ἴσως ὅλα τὰ ἐπεισόδεια νὰ μὴν εἶναι κατάλληλα γιὰ τὴν ἡλικία τῶν μικρῶν μας φίλων… Ἀπολαύστε ὅ,τι σᾶς ἐνδιαφέρει…

ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ – ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ

 

Κατηγορίες: Γιὰ τὸ Λύκειο, Προβολές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τὸ Σύμπαν ποὺ ἀγάπησα

Σταυρόλεξο γιὰ τὴν Α΄ Γυμνασίου

Πολὺ βαρύναμε τὸ κλῖμα μὲ τὰ τελευταῖα ἄρθρα… Ἀς δώσουμε καὶ κάτι εὐχάριστο καὶ εὔκολο γιὰ τοὺς μικρούς μας φίλους. Τῶρα μάλιστα ποὺ πλησιάζουν καὶ οἱ ἐπαναλήψεις…

Ἐπαναληπτικὸ σταυρόλεξο γιὰ τὴν Α΄ Γυμνασίου.

(Χρησιμοποιῆστε μόνο Internet Explorer ἢ Mozilla ὄχι πάντως google chrome)

Κατηγορίες: Quiz, Γεωμετρία, Γιὰ τὴν Α΄ Γυμνασίου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σταυρόλεξο γιὰ τὴν Α΄ Γυμνασίου

Τὸ Πυθαγόρειο Μονόχορδο 2 – διευκρινήσεις (συνέχεια – περὶ τῶν διαφόρων προόδων)

 

Εἴδαμε ἐδῶ τί ὀνομάζεται ἀκολουθία. Ὑπάρχουν πάντως καὶ κάποιες ἀκολουθίες ποὺ ἔχουν “εἰδικὸ” ὄνομα… Τὶς λέμε προόδους. Ἤδη ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ἦταν γνωστὲς 3 τέτοιες πρόοδοι: Ἡ ἀριθμητική, ἡ γεωμετρικὴ καὶ ἡ ἁρμονική. Ἀς τοὺς ῥίξουμε μιὰ ματιά.

Μιὰ ἀκολουθία λέγεται “ἀριθμητικὴ πρόοδος” ὅταν ὁ “ἑπόμενος” ὄρος προκύπτει ἂν στὸν προηγούμενο προσθέτω πάντα μιὰ (τὴν ἴδια) σταθερὴ ποσότητα. Ἄρα οἱ φυσικοὶ ἀριθμοὶ ὅπως τοὺς ξέρουμε μποροῦμε νὰ θεωρήσουμε ὅτι εἶναι ὄροι ἀριθμητικῆς προόδου ἀφοῦ σ΄ αὐτοὺς ὁ “ἑπόμενος” προκύπτει ἀπὸ τὸν προηγούμενο, ἂν προσθέσουμε σ’ αὐτὸν τὸ 1. Πάντως ἀντὶ γιὰ τὸ 1 θὰ μποροῦσε νὰ βρίσκεται ὁποιοσδήποτε ἀριθμός.

Μιὰ ἀκολουθία λέγεται “γεωμετρικὴ πρόοδος” ὅταν Συνέχεια

Κατηγορίες: Γιὰ τὸ Λύκειο, Μουσικὴ καὶ Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τὸ Πυθαγόρειο Μονόχορδο 2 – διευκρινήσεις (συνέχεια – περὶ τῶν διαφόρων προόδων)

Τὸ Πυθαγόρειο Μονόχορδο 2 – Διευκρινήσεις (Τὰ βέλτιστα μόρια γιὰ μιὰ κλίμακα)

Εἴδαμε σὲ προηγούμενο ἄρθρο  ὅτι εἶναι ἀδύνατο νὰ βρεθεῖ μιὰ n-οστὴ ῥίζα τοῦ \frac{8}{9} ἢ τοῦ \frac{9}{8} (ἀδιάφορο) ἔτσι ὥστε ὁ μείζων τόνος καὶ κατ’ ἐπέκταση καὶ οἱ ὑπόλοιπες νότες τῆς κλίμακας νὰ ἀποτελοῦν ἀκέραια “πολλαπλάσια” μιᾶς ποσότητας τὴν ὁποία θὰ ὀνομάζουμε στὸ ἑξῆς “μόριο”. Ἂν γιὰ παράδειγμα Συνέχεια

Κατηγορίες: Γιὰ τὸ Λύκειο, Μουσικὴ καὶ Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τὸ Πυθαγόρειο Μονόχορδο 2 – Διευκρινήσεις (Τὰ βέλτιστα μόρια γιὰ μιὰ κλίμακα)