1.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
ΓΡΑΣΕΠ – ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ
Σχολική χρονιά 2007-2008
1. <>
Τι κάνω; Πού απευθύνομαι;»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Είναι ένα πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας που έχει σχέση με ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών, την ΑΝΕΡΓΙΑ. Είναι γνωστό ότι η ανεργία είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα για τους πολίτες, τους πολιτικούς, τους οικονομολόγους, τους τοπικούς φορείς κτλ.
Επιδιωκόμενοι στόχοι του προγράμματος είναι:
Α) Να γνωρίσουν οι μαθητές τους θεσμοποιημένους τρόπους εύρεσης εργασίας.
Β) Να διερευνήσουν τις παραμέτρους που έχει το πρόβλημα της ανεργίας
Γ) Να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για δράση σε περίπτωση δικής τους ανεργίας।
2।<< «Εκπαιδευτικές επιλογές μαθητών ΓΕΛ Φιλοθέης, παράγοντες που τις επηρεάζουν, ο ρόλος του ΣΕΠ»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα συνεργασίαs των μαθητών του Σχολείου. Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με χρήση ερωτηματολογίου σε μαθητές, Αριθμός παιδιών 50.
Το πρόγραμμα είχε σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές έτσι ώστε:
?Να μάθουν να συνεργάζονται σε επίπεδο ομάδας
? Να επικοινωνήσουν και να αναπτύξουν συνεργασία με μαθητές της περιοχής.
? Να γνωρίσουν τη διαδικασία της έρευνας.
?Να γνωρίσουν τις εκπαιδευτικές επιλογές και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν
?Να έρθουν σε επαφή και να χρησιμοποιήσουν τεχνολογικά μέσα (Η/Υ κλπ ).
Μέθοδοι:
Βιωματική-Ενεργητική μάθηση
Εργασία σε ομάδες.
?οργάνωση εργασιών κατά ομάδες
?συζήτηση και προγραμματισμός ενεργειών μέσα σε ομάδα
?επισκέψεις σε χώρους για αναζήτηση πληροφοριών
?συγγραφή κειμένων, συρραφή αρχείων, δημιουργία παρουσίασης του προγράμματος
?δημοσίευση του προγράμματος στο διαδίκτυο.
3.<>
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η επιλογή του προγράμματος έγινε στα πλαίσια της υλοποίησης δραστηριοτήτων που άπτονται στη θεματολογία του θεσμού της Συμβουλευτικής και ΣΕΠ .
Επιλέχτηκε δράση σχετική με την τοπική κοινωνία (Δήμος Φιλοθέης-Δ. Γ. Καραισκάκη Άρτας).
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές να :
१.Αναπτύξουν τη συνεργασία μεταξύ τους.
?Γνωρίσουν τη διαδικασία της έρευνας.
?Γνωρίσουν την οργανωτική και διοικητική δομή του Δήμου τους και τα προσόντα των εργαζομένων.
?Εργαστούν ομαδικά.
?Αναζητήσουν πληροφορίες.
?Έρθουν σε επαφή και να χρησιμοποιήσουν σύγχρονα τεχνολογικά μέσα