3.1 + 3.2 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ – Εργασίες

Να επιλέξετε μία από τις 3 εργασίες.

 

Εργασία 1η. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΡΟΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ.

Αφού ακούσεις το τραγούδι Η μέρα μιας Μαίρης και διαβάσεις τους στίχους του (βιβλίο Νοελ.Γλώσας β’ Γυμν.),  στη συνέχεια να διαβάσεις τη νομοθεσία περί προστασίας της μητρότητας

Να γράψεις ένα σύντομο κείμενο όπου

  1. θα περιγράψεις τη σύγκρουση ρόλων της εργαζόμενης μητέρας και συζύγου.
  2. θα εξηγήσεις με ποια συγκεκριμένα άρθρα η νομοθεσία βοηθά τη γυναίκα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των ρόλων της.
  3. Ποια άλλα μέτρα πιστεύεις ότι θα μπορούσε να πάρει η πολιτεία για να διευκολύνει την ανατροφή των παιδιών των σύγχρονων εργαζόμενων ζευγαριών;

 

Εργασία 2η: Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

Αφού διαβάσεις τα παρακάτω άρθρα για τη σχολική ζωή στο χθες

και για τη σχολική ζωή στο σήμερα

να γράψεις ένα κείμενο όπου

  1. θα περιγράφεις το ρόλο του καθηγητή και των μαθητών στο παρελθόν
  2.  το πώς έχουν αλλάξει οι ρόλοι αυτοί μέσα στα χρόνια με την αλλαγή της νομοθεσίας
  3. ποιες επιπλέον αλλαγές θα πρότεινες να γίνουν στο σχολικό κανονισμό;

 

Εργασία 3η Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.

Στο άρθρο Όταν δεν υπήρχαν καλές νύφες, άλλα καλές προίκες. Τα σεντούκια, οι πομπές και οι φιλενάδες της νύφης. Ο θεσμός καταργήθηκε το 1983 … περιγράφεται η ιστορική εξέλιξη του θεσμού της προίκας που αποτελούσε βασικό στοιχείο της κοινωνικής θέσης της γυναίκας στο παρελθόν.

Στη συνέχεια, αφού μελετήσεις τη νομοθεσία περί Οικογενειακού Δικαίου του 1982, και συγκεκριμένα το Νόμο 1329/83 (ΦΕΚ 25/Α/18-2-1983) να γράψεις ένα κείμενο:

  1. στο οποίο θα περιγράψεις τις διαφορές ανάμεσα στους ρόλους των συζύγων στο παρελθόν
  2. θα εξηγήσεις με ποιον τρόπο συνέβαλε η νομοθεσία του 1983 στην κατοχύρωση της ισότητας των δύο φύλων.
  3. Πιστεύεις ότι υπάρχουν ακόμη κατάλοιπα της πατριαρχίας στη σύγχρονη εποχή;