ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ./Σ.Δ.Ε.Υ./Ε.Δ.Υ.

unnamed

Οδηγίες – κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης (2023)



Λήψη αρχείου

Παναγιώτου Α. (ΣΕΑ & ΕΕ ΔΠΕ & ΔΔΕ Σερρών & Δράμας), Λειτουργία Τ.Ε. ΔΠΕ & ΔΔΕ, Διαδικασία ίδρυσης Τ.Ε. και άλλες διατάξεις Ε.Α.Ε. (2023)



Λήψη αρχείου

Παναγιώτου Α. (ΣΕΑ & ΕΕ ΔΠΕ & ΔΔΕ Σερρών & Δράμας), Παράλληλη στήριξη, ΕΒΠ, Μαθητές με αναπηρία, Ε.Ε.Α. και Ε.Μ.Δ. (Δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις Ε.Α.Ε. (2023)



Λήψη αρχείου


ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Διαδικασία παραπομπής και αξιολόγησης μαθητών/τριών στο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)

Σύμφωνα με το νόμο 4823/3-8-2021 η διαδικασία παραπομπής των μαθητών στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ έχει ως  εξής:

Άρθρο11. παρ. 7  Εδάφιο 1: «…Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. διενεργούν ατομικές αξιολογήσεις και εκδίδουν αξιολογικές εκθέσεις στις εξής περιπτώσεις:

α) Ύστερα από αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων προς το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ

β) Ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Ε.Δ.Υ ή, εάν δεν υφίσταται, του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

γ) Όταν διαπιστώνεται σχετική ανάγκη από τις δράσεις διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών.

Ως προς την παραπομπή από το σχολείο, όπου υφίσταται ΕΔΥ, προβλέπονται:

(άρθρο 11 και 17)

  • Δήλωση συναίνεσης των γονέων ή κηδεμόνων για την αξιολόγηση του παιδιού του από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
  • Αντίγραφο πρακτικού συλλόγου διδασκόντων, με τεκμηριωμένη εισήγηση της ΕΔΥ και του συλλόγου για την παραπομπή.

Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή και την Ε.Δ.Υ σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες και ότι ο/η μαθητής/τρια συνεχίζει να έχει δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον

  • Περιγραφική έκθεση για το εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ψυχολογικό προφίλ του  παιδιού συμπεριλαμβανομένων των  μέτρων που λήφθησαν από την σχολική μονάδα καθώς και των σχετικών αποτελεσμάτων.

Ως προς την παραπομπή από το σχολείο, όπου δεν υφίσταται ΕΔΥ, προβλέπονται:

  • Δήλωση συναίνεσης των γονέων ή κηδεμόνων για την αξιολόγηση του παιδιού του από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
  • Αντίγραφο πρακτικού συλλόγου διδασκόντων, με τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου για την παραπομπή.
  • Περιγραφική εκπαιδευτική έκθεση

Σας υπενθυμίζουμε πως, σύμφωνα με τους Νόμους 2817/2000 και 3699/2008, οι μαθητές και μαθήτριες που η χαμηλή επίδοσή τους συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι παραπάνω κατηγορίες πρέπει να υποστηρίζονται από Τάξεις Υποδοχής και Ενισχυτική διδασκαλία.

  • 2ο ΚΕΔΑΣΥ Β΄ Θεσσαλονίκης

Διαδικασία έκδοσης αξιολογικής έκθεσης/γνωμάτευσης μαθητή/τριας από το ΚΕΔΑΣΥ



Λήψη αρχείου

  • ΚΕΔΑΣΥ Φλώρινας
Διαδικασία παραπομπής και αξιολόγησης μαθητών/τριών στο ΚΕΔΑΣΥ



Λήψη αρχείου

Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ αξιολογικών εκθέσεωνγνωματεύσεων, βάσει του Νόμου 4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021)



Λήψη αρχείου

Συχνές ερωτήσεις: https://keddyxanthis.gr/?page_id=196

ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

1ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β΄ Θεσσαλονίκης (Δυτικής Θεσσαλονίκης)

Το 1ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β΄ Θεσσαλονίκης (Δυτικής Θεσσαλονίκης) καλύπτει τα σχολεία των παρακάτω δήμων:

  • Δήμου Βόλβης
  • Δήμου Δέλτα
  • Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου
  • Δήμου Νεάπολης-Συκεών (Πεύκα)

Τα σχολεία των δήμων ευθύνης του 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  που περιλαμβάνουν τα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) είναι αναρτημένα στον υπερσύνδεσμο https://1kesy-v-new.thess.sch.gr/?page_id=329

ΣΔΕΥ

Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα Θεσσαλονίκης

ιατροπαιδαγωγικά


Σ.Δ.Ε.Υ./Ε.Δ.Υ.
ΦΕΚ 5009/Β/27-10-2021
Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων των μελών αυτών



Λήψη αρχείου

Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021)
  • ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Άρθρα 11-15
  • Σ.Δ.Ε.Υ.: Άρθρο 16
  • Ε.Δ.Υ.:  Άρθρο 17
Οδηγοί για ΣΔΕΥ/ΕΔΕΑΥ & ΕΕΠ: http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/odhgoi-gia-sdey-edeay-eep

ΠΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Ίδρυση Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας



Λήψη αρχείου


Διαδικασία ατομικής αξιολόγησης μαθητή/τριας

Α. Το Κ.Ε.Σ.Υ. διενεργεί ατομικές αξιολογήσεις και εκδίδει αξιολογικές εκθέσεις – γνωματεύσεις σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 11 του ν. 4547/2018.

Παράθεση των παρ. 3 και 4 του άρθρου 11 του ν. 4547/2018:

3. Τα Κ.Ε.Σ.Υ. διενεργούν ατομικές αξιολογήσεις και εκδίδουν αξιολογικές εκθέσεις – γνωματεύσεις στις εξής περιπτώσεις:

α) όταν διαπιστώνεται σχετική ανάγκη από τις δράσεις διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών. Στις περιπτώσεις αυτές, οι μαθητές για τους οποίους προκύπτουν ενδείξεις ότι εμφανίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αντιμετωπίζουν άλλες ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολίες, αξιολογούνται περαιτέρω από το Κ.Ε.Σ.Υ., αν κρίνεται σκόπιμο, ύστερα από την εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος υποστήριξης

β) ύστερα από πρόταση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ., όταν κρίνεται ότι μαθητές χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης και έκδοσης σχετικής γνωμάτευσης, παρά την εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος υποστήριξης στο σχολείο τους

γ) ύστερα από πρόταση της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών στις σχολικές μονάδες στις οποίες δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., η οποία διατυπώνεται μετά την εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος υποστήριξης

δ) ύστερα από αίτημα του γονέα ή κηδεμόνα προς το Κ.Ε.Σ.Υ. Στην περίπτωση αυτή, το Κ.Ε.Σ.Υ. συνεργάζεται με το σχολείο και μπορεί, εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να ζητά τη γνώμη των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών

4. Σε κάθε περίπτωση, για την αξιολόγηση και την έκδοση σχετικών αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παράγραφο 3, απαιτείται η:

α) προηγούμενη της διενέργειας της αξιολόγησης υποβολή σχετικού αιτήματος των γονέων ή κηδεμόνων προς το Κ.Ε.Σ.Υ.,

β) αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων προς το Κ.Ε.Σ.Υ., από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών της παραγράφου 2.

Β. Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 3 της Υ.Α. 211076/ΓΔ4/6-12-2018 (ΦΕΚ Β΄ 5614/13.12.2018) – Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους:

1. Για την περίπτωση εισήγησης για αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας από τη σχολική μονάδα κατατίθενται στο Κ.Ε.Σ.Υ.:

α) αίτηση των γονέων, η οποία κατατίθεται από τους ίδιους και
β) αντίγραφα πρακτικών παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων τα οποία περιλαμβάνουν όλες τις υποστηρικτικές παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν από τη σχολική μονάδα του/της μαθητή/τριας, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, τα οποία διαβιβάζονται από τη σχολική μονάδα στο Κ.Ε.Σ.Υ.

2. Για την περίπτωση υποβολής αιτήματος αξιολόγησης, εκ μέρους των γονέων ή κηδεμόνων, το Κ.Ε.Σ.Υ. ζητεί από τη σχολική μονάδα:

α) αίτηση των γονέων, η οποία κατατίθεται από τους ίδιους και
β) αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας του Συλλόγου Διδασκόντων, το οποίο περιλαμβάνει περιγραφική παιδαγωγική έκθεση σχετική με τη μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή/τριας, την οποία εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος, ή/και του Τμήματος Ένταξης και των μελών της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και τα εκπαιδευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή/τριας και τα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών.

Γ. Διαδικασία ατομικής αξιολόγησης στην περίπτωση που δεν λειτουργεί στη σχολική μονάδα Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και μέχρι την έναρξη λειτουργίας των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης:

Υ.Α. 32078 /ΓΔ4/28 /2/2019 (Διευκρινήσεις σχετικά με τη λειτουργία των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών και τη διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) η αξιολόγηση μαθητών/τριών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., για τις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και μέχρι την έναρξη λειτουργίας των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 της ΥΑ 211076/ΓΔ4/13-12-2018 (Β΄ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους».

Συγκεκριμένα:

  1. Οι γονείς ή κηδεμόνες υποβάλουν σχετικό αίτημα αξιολόγησης στο Κ.Ε.Σ.Υ.
  2. Η Σχολική Μονάδα αποστέλλει αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων συμπεριλαμβάνονται συνοπτικά βασικά στοιχεία της περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης, σχετικά με την μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή την οποία εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος, ή/και του Τμήματος Ένταξης, πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και τα εκπαιδευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του/της μαθητή/τριας και τα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών. Η περιγραφική παιδαγωγική έκθεση μαζί με το αντίγραφο του πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων αποστέλλονται υπηρεσιακά στο Κ.Ε.Σ.Υ. με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.