ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΚΛΙΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ (Συντάκτης: Γεωργιάδης Μιχάλης)
- Στις προτάσεις που ακολουθούν υπογραμμίζουμε τα επίθετα και στη συνέχεια κυκλώνουμε το ουσιαστικό που προσδιορίζουν. Τι μας φανερώνουν τα επίθετα για τα ουσιαστικά που προσδιορίζουν; (Γράφουμε την απάντησή μας κάτω από τα παραδείγματα, σε μια σειρά )
Η ξύλινη πόρτα άνοιξε διάπλατα.
Η σωστή απάντηση δόθηκε από τους μαθητές.
Ήταν μια ένοπλη ληστεία που κατέληξε σε φιάσκο
- Γράφουμε, στα Νέα Ελληνικά, το θηλυκό και το ουδέτερο γένος των επιθέτων που ακολουθούν:
ο καλός η ………………. το ……………………
ο δίκαιος η ………………… το…………………….
ο ένδοξος η ………………… το…………………….
Διαβάζουμε τον πίνακα ( Δευτερόκλιτα επίθετα, σελ. 65) με τα ίδια επίθετα, αλλά στην Αρχαία Ελληνική, και υπογραμμίζουμε τις διαφορές τους με τη Νέα Ελληνική.
- Διαβάζουμε τον πίνακα και τις παρατηρήσεις 2 και 4 (σελ. 65) και γράφουμε τα τρία γένη των επιθέτων στα Αρχαία Ελληνικά:
ὁ δεινός ἡ………………… τό ……………….
ὁ ὀλίγος ἡ………………… τό ……………….
ὁ ἅγιος ἡ………………… τό ……………….
ὁ μικρός ἡ………………… τό ……………….
ὁ ἄνανδρος ἡ………………… τό ……………….
- Συμπληρώνουμε τον πίνακα, στη σελίδα 66, τις πτώσεις που λείπουν στο επίθετο φαιδρός. Συμβουλευόμαστε προηγουμένως την παράγραφο 1 και 3 στη σελίδα 65 για να βοηθηθούμε .
- Κάνουμε την άσκηση 5 στη σελίδα 67, υπογραμμίζοντας στο βιβλίο τα επίθετα που θα βρείτε.
- Κάνουμε στο σπίτι την άσκηση 2 και 3.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΚΛΙΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ (δίδεται ως χωριστό φύλλο)
Α) Κυκλώνουμε το Σ (ΣΩΣΤΟ) ή Λ (ΛΑΘΟΣ)
- Το θηλυκό γένος του επιθέτου ὁ φαιδρός είναι:
ἡ φαιδρά Σ ή Λ
- Το θηλυκό γένος του επιθέτου ὁ άκαρπος είναι:
ἡ ἄκαρπος Σ ή Λ
- Η αιτιατική πληθυντικού στο ουδέτερο γένος του επιθέτου
ὁ δίκαιος είναι:
τά δίκαια Σ ή Λ
Β) Κυκλώνουμε τη σωστή επιλογή
- Ο σωστός τύπος της γενικής πληθυντικού του θηλυκού γένους του επιθέτου ὁ θεῖος είναι:
α) τῶν θειών
β) τῶν θείων
γ) τῶν θειῶν
- Ο σωστός τύπος της δοτικής ενικού του αρσενικού γένους του επιθέτου ὁ δεξιός είναι:
α) τῷ δεξιῷ
β) τῷ δεξίω
γ) τῷ δεξιό
δ) τῷ δεξίο
- Η αιτιατιατική ενικού του θηκυκού γένους του επιθέτου ὁ
ἄφθονος είναι :
α) τήν ἄφθονην
β) τήν ἄφθονον
γ) την ἄφθονη
ΑΝΑΤΡΟΦΟΤΗΣΗ (ενεργοποιούμε τον σύνδεσμο προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στο αρχείο διαφανειών με τα στοιχεία ανατροφοδότησης των μαθητών)
Αφήστε μια απάντηση