computrer01

Το υπολογιστικό σύστημα του εργαστηρίου Πληροφορικής

Α' - Β' τάξη Γνωρίζω - χειρίζομαι τον υπολογιστή (Α'-Β') Δημιουργώ κι εκφράζομαι με τη ζωγραφική στο Δημοτικό

Οι μικροί μας μαθητές κι οι μικρές μας μαθήτριες της Α’ τάξης (τη σχολική χρονιά 2018-19) έμαθαν για το υπολογιστικό σύστημα, έτσι όπως το έχουν μπροστά τους όταν κάθονται στις θέσεις τους στο εργαστήριο Πληροφορικής καθώς και για τον εκτυπωτή και την κάμερα που βρίσκονται στον κεντρικό υπολογιστή του εργαστηρίου.

Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να μάθουν ποιες είναι οι συσκευές που αποτελούν το υπολογιστικό σύστημα. Να συνειδητοποιήσουν ότι η κεντρική μονάδα αποτελεί τον “πυρήνα” του συστήματος και όλες οι συσκευές λειτουργούν επικοινωνώντας με την κεντρική μονάδα. Να ασκηθούν στα γεωμετρικά σχήματα της ζωγραφικής και στην εισαγωγή κειμένου στη ζωγραφική. Να αποθηκεύουν και να ανακτούν το αρχείο τους. Να εκφραστούν αισθητικά. Να συνεργαστούν με σκοπό να προκύψει η τελική ζωγραφιά.

  1. Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Συζητήσαμε για αυτά που έβλεπαν μπροστά τους: κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, μικρόφωνα, κάμερα και εκτυπωτή. Τι κάνει το κάθε ένα από αυτά και πώς συνδέεται ώστε να αποτελέσει μέρος του υπολογιστικού συστήματος;
  2. Επίδειξη των εργαλείων της Ζωγραφικής: επίδειξη των εργαλείων που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν καθώς και επισήμανση ότι πρέπει να χρησιμοποιηθούν γραμμές που θα ενώνουν τις συσκευές με την κεντρική μονάδα.
  3. Ζωγραφική (των Windows): Τα παιδιά ζωγραφίζουν το υπολογιστικό σύστημα υπενθυμίζοντας μέσα στην τάξη πολύ συχνά τα ονόματα των συσκευών καθώς και τη διασυνδεσιμότητά τους. Όλες οι συσκευές μας κανονικά στο εργαστήριο είναι σκουρόχρωμες (μαύρες, άντε και λίγο γκρίζες). Συμφωνήσαμε ότι επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε όσα χρώματα, φωτεινά και ζωντανά, θέλουμε! Μερικοί σκέφτηκαν μέσα στην οθόνη να ζωγραφίσουν κάτι, ζωγραφική μέσα στη ζωγραφική. Τέλειο!
  4. Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή: Aφού τα μικρά μας παιδιά άρχισαν πια να διαβάζουν και να γράφουν, έγραψαν και τα ονόματά τους. Διαχείριση πληκτρολογίου, αλλαγή πληκτρολογίου από τα Αγγλικά στα Ελληνικά, διαχείριση του πλήκτρου CapsLock. Επίσης, η παραπάνω εργασία αποθηκεύτηκε και ανακτήθηκε πολλές φορές.

Να ‘τα λοιπόν τα έργα τους που προέκυψαν πάντα σε ένα πνεύμα συνεργασίας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *