ΟΔΗΓΟΣ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ
30 Ιανουαρίου 2012 από M.i.l
Σας παραθέτω έναν οδηγό φωτοβολταϊκών για την ενημέρωση σας
Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | | | 0 Σχόλια
Εξαρτήματα και όργανα καυστήρα πετρελαίου (Μέρος 1ο)
30 Ιανουαρίου 2012 από M.i.l
Καυστήρες πετρελαίου διασκορπισμού υψηλής πίεσης
Οι καυστήρες πετρελαίου διασκορπισμού υψηλής πίεσης, μονοβάθμιοι ή διαβάθμιοι, με ένα ή με δύο μπεκ, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σήμερα στις εγκαταστάσεις κεντρικής θέρμανσης και αυτοί θα εννοούνται παρακάτω, με την γενική ονομασία Καυστήρες.
Ένας καυστήρας αποτελείται από ένα σύνολο εξαρτημάτων και οργάνων που είναι προσαρμοσμένα πάνω στον κορμό του καυστήρα. Ένας καυστήρας αποτελείται λοιπόν από:
1. Τον κορμό ή σώμα ή σασί
2. Τον κινητήρα (μοτέρ)
3. Τον ανεμιστήρα ή φτερωτή ή φυσητήρα
4. Τον μετασχηματιστή
5. Την αντλία πετρελαίου
6. Τον προγραμματιστή ή εγκέφαλο ή ηλεκτρονικό
7. Την βάση του προγραμματιστή
8. Το μπεκ ή ακροφύσιο ψεκασμού
9. Το φωτοκύτταρο ή φωτοαντίσταση
10. Τα ηλεκτρόδια ή σπινθηριστές ή αναφλεκτήρες
11. Την κεφαλή ή μπούκα ή φλογοσωλήνα
12. Τον διασκορπιστήρα ή αναμικτήρα
13. Την ηλεκτρομαγνητική βάνα πετρελαίου
14. Την φλάντζα στήριξης
15. Τον σωλήνα πετρελαίου
16. Τα καλώδια υψηλής τάσης
17. Τον πυκνωτή του μοτέρ
18. Το τάμπερ αέρα
19. Το ρυθμιστικό του αέρα
20. Το κόμπλερ της αντλίας
21. Το γυαλί επιθεώρησης της φλόγας (όχι όλοι)
22. Τον προθερμαντήρα πετρελαίου (όχι όλοι)
23. Το κάλυμμα (όχι όλοι)
Σχέδιο με τα όργανα και τα εξαρτήματα ενός καυστήρα πετρελαίου, καθώς και την θέση του καθενός, υπάρχει στο Πίνακες Σχέδια και Διαγράμματα
Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε πως λειτουργεί ο καυστήρας και έτσι να μπορέσουμε να τον ρυθμίσουμε ή να εντοπίσουμε τις βλάβες του, θα πρέπει να αναφερθεί ο ρόλος και η λειτουργία κάθε οργάνου χωριστά και σε συνεργασία μεταξύ τους.
1.Κορμός του καυστήρα
Πάνω στον κορμό είναι προσαρμοσμένα όλα τα απαραίτητα όργανα για την λειτουργία του καυστήρα. Είναι έτσι διαμορφωμένος, ώστε να οδηγεί τον αέρα της φτερωτής, μέσω της μπούκας, στον διασκορπιστήρα για την ανάμειξή του με το πετρέλαιο.
2.Κινητήρας του καυστήρα
Ο κινητήρας του καυστήρα είναι ηλεκτρικός μονοφασικός ή τριφασικός. Δίνει κίνηση στην φτερωτή και στην αντλία πετρελαίου.
α. Μονοφασικοί κινητήρες
Οι μονοφασικοί κινητήρες λειτουργούν με πυκνωτή. Σε περίπτωση που χαλάσει ή πάθει βλάβη ο πυκνωτής τότε, ο κινητήρας για να μην υπερθερμανθούν τα τυλίγματά του και καεί, μπλοκάρει την λειτουργία του καυστήρα, κόβοντας έτσι την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος προς αυτόν.
α. Τριφασικοί κινητήρες
Στους τριφασικούς κινητήρες δεν έχουμε πυκνωτή. Στην περίπτωση λοιπόν κάποιας βλάβης και για να μη καεί ο κινητήρας, χρησιμοποιούμε αυτόματο διακόπτη προστασίας (ρελέ) και θερμικό προστασίας.
Οι κινητήρες διακρίνονται από τον αριθμό των στροφών ανά λεπτό.
Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | | | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξαρτήματα και όργανα καυστήρα πετρελαίου (Μέρος 1ο)