Όψεις της Αγίας Σοφίας

Φεβ 201815

(Πρόκειται για υποθετικό σενάριο για το Β1 επίπεδο. Όλα τα στοιχεία είναι πλασματικά).

Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία

Διδακτική ενότητα: Κεφ. 15 – Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής   

Τάξη: Ε’ Δημοτικού

Τόπος διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Μεθοδολογία: Διάλεξη, ομαδοσυνεργατική

 

Διδακτικοί στόχοι

 Οι μαθητές να:

1.   Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:    

  •      γνωρίσουν τους συντελεστές κατασκευής της Αγίας Σοφίας και στοιχεία από το αρχιτεκτονικό σχέδιο και τζωγραφικό διάκοσμό της.   
  •      εκτιμήσουν τη σημασία της Αγίας Σοφίας ως καλλιτεχνικού μνημείου και ως κέντρου της θρησκευτικής και της      εθνικής ζωής των βυζαντινών και των Ελλήνων.

2.  Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:

  •      εξοικειωθούν με τη χρήση υπολογιστών και ενός λογισμικού.

3.  Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

  •      εντοπίσουν τα στοιχεία που τους ζητούνται από την παρακολούθηση ενός πολυμεσικού μέσου
  •      κατανοούν τις πληροφορίες, να τις μετασχηματίζουν σε γνώση και να οικοδομούν νέες.

 

Συνοπτική περιγραφή

      Οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες των 4 ατόμων, θα δουλέψουν στο εργαστήριο υπολογιστών με τη βοήθεια του διαδραστικού βιβλίου.

      Στο στάδιο άσκησης εμπέδωσης, ο δάσκαλος ρωτά  «γιατί ο αυτοκράτορας εντυπωσιάστηκε μόλις αντίκρισε τον ναό της Αγίας Σοφίας; Γιατί ήταν ξεχωριστός;;».  Μετά από τις απαντήσεις των μαθητών, θα πατήσουν το πράσινο πλαίσιο στην παρακάτω εικόνα.

 

 

 

 

 

 

μ-δραστηριότητα

  •  Αρχικά, οι μαθητές παρατηρούν την κάτοψη του ναού. Προσέχουν τον ρυθμό του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    Πρώτα, πατούν με το ποντίκι του υπολογιστή την κάθε κουκκίδα εξερευνώντας ομαδικά για ένα λεπτό το διαδραστικό πληροφοριακό υλικό κι έπειτα με τη σειρά που τους υποδεικνύεται από τον δάσκαλο. Ταυτόχρονα γίνεται συζήτηση δίνοντας έμφαση στα στοιχεία που κάνουν τον ναό ένα μοναδικό καλλιτεχνικό μνημείο. (π.χ. αρχιτεκτονικός ρυθμός, τρούλος, υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ζωγραφικό διάκοσμο, πολυάριθμοι εργάτες, η ολοκλήρωση του ναού μέσα σε πέντε χρόνια).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •     Ο δάσκαλος επαναλαμβάνει την αρχική ερώτηση «είχε δίκιο ο αυτοκράτορας που το 537 μ.Χ. εντυπωσιάστηκε μόλις αντίκρισε τον ναό της Αγίας Σοφίας; Από τότε πέρασαν 15 αιώνες. Τι δείχνουν όλοι αυτοί οι αιώνες;».

 

Φύλλο εργασίας

Οι μαθητές αντιστοιχούν τις εικόνες με τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς στο φύλλο εργασίας που βρίσκεται εδώ

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων