Δραστηριότητας 1ης εβδομάδας Επιμόρφωση Β1

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακ- τικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει σύνδεσμος (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο Ανάρτησης Εργασιών Ενότη- τας» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.

 

 

Εργασία

https://www.youtube.com/watch?v=8b-f4z9bpGY

Το παραπάνω βίντεο θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α’ τάξης ΕΠΑΛ. Το μάθημα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ενότητας που αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

 

Θέμα διδακτικής ενότητας «Προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο Εκφοβισμός στο διαδίκτυο».  Σκοπός της παρουσίασης του συγκεκριμένου βίντεο είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τους κίνδυνους που μπορεί να κρύβει το διαδίκτυο και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γενικότερα αλλά και να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν βοήθεια.

 

Στην αρχή οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες (2-3 ατόμων) και αφού γίνει μια συνοπτική παρουσίαση του θέματος θα συζητήσουν και θα καταγράψουν συνοπτικά τις απόψεις του σε μια φόρμα. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η προβολή του βίντεο που έχει δημιουργηθεί από την Ελληνική Αστυνομία και αφορά συμβουλές προς τους ανήλικους, για το πώς πρέπει να αντιδράσουν, όταν κάποιος τους ενοχλεί μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.  Το βασικό μήνυμα είναι: «Αν κάποιος σου ζητήσει να πεις ή να κάνεις πράγματα που δεν θέλεις ή δεν νιώθεις άνετα Ζήτησε βοήθεια».

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τους κινδύνους του διαδικτύου, την καθημερινή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπου  οι μαθητές θέτουν  ερωτήματα (αυτά που είχαν καταγράψει στην αρχή αλλά και αυτά που τους δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια παρακολούθησης του βίντεο). Τέλος μέσω ενός φύλλου εργασίας γίνεται μια καταγραφή των απόψεων των μαθητών ατομικά.