• Tο πρόγραμμα ένωσε το σχολείο μας φέτος με εκατοντάδες άλλα σχολεία προκειμένου οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν την ιστορία της Κύπρου. Οι μαθητές του Γ/σίου Νιγρίτας, θέτοντας σε κίνηση κάθε ίντσα της δημιουργ […]

  • Μικρογραφία 

     

     

     

     

     

    Το γυμνάσιο Νιγρίτας συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus + | Strategic Partnerships | School για τα σχολικά έτη 2015-2018 με θέμα τη “Διαφορετικότητα” με τους εξής […]

  • Οι μαθητές της Β΄και Γ΄τάξης του γυμνασίου Νιγρίτας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-16 εργάστηκαν πάνω στο πολιτιστικό πρόγραμμα «Σε μια ξένη χώρα…» με υπεύθυνη καθηγήτρια την φιλόλογο Ε. […]

  • ΜικρογραφίαΣτο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων e-Twinning που αφορά ηλεκτρονικές αδελφοποιήσεις σχολείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες μέσω του Διαδικτύο πραγματοποιήθηκε το σχολ. έτος 2014-15 πρόγραμμα e-Twinning από […]

  • ΜικρογραφίαΕγώ γνωρίζω την κληρονομιά μου, εσύ;
    Yo conozco mi herencia, ¿y tú?
     
    Συνεχίζεται και φέτος η διαδραστική εκστρατεία που έχει ξεκινήσει με πρωτοβουλία του Συνδέσμου AMUPROLAG και της Ισπανικής Εταιρίας Κλασικών […]

  • Μικρογραφία 

    Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδας

    5ο ΓΕΛ Σερρών

    Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων – European Youth Parliament (Ε.Κ.Ν. – E.Y.P.) είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 1987 στο Φοντενεμπλό της […]

  • Ο/Η ΘΑΝΑΣΟΥΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ανάρτησε το άρθρο, screen, στο ιστότοπο thanasouda's blog πριν από 4 έτη, 3 μήνες

    Μικρογραφία

  • Ο/Η ΘΑΝΑΣΟΥΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ανάρτησε το άρθρο, Ευχές, στο ιστότοπο thanasouda's blog πριν από 4 έτη, 4 μήνες

    Μικρογραφία Αγαπητοί συνάδελφοι

    Σας εύχομαι ευτυχισμένα  Χριστούγεννα με τους αγαπημένους σας

    καλή ξεκούραση
    και δημιουργικό το 2015

  • Μικρογραφία<iframe src=»https://docs.google.com/forms/d/124WMg5b859qw77xL6UgUPu0AMnleSbwVADyhEwTjBVY/viewform?embedded=true» width=»760″ height=»500″ frameborder=»0″ marginheight=»0″ marginwidth=»0″>Φόρτωση…</iframe>

  • Στο πλαίσιο μιας διαδικτυακής εκστρατείας που έχει ξεκινήσεις ήδη από το 2012 ,με τίτλο «Yo conozco mi herencia y Tu?» , » I know my heritage , du you?», » Εγώ γνωρίζω την κληρονομιά μου, εσύ ;» και σχεδιάστηκε […]

  • Διαχείριση συγκρούσεων

    Το Γυμνάσιο Νιγρίτας και συγκεκριμένο το Β1 τμήμα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2007-08 αποφάσισε να συμμμετάσχει εφέτος στο Πιλοτικό πρόγραμμα του τμήματος Αγωγής Υγείας της Β/θμιας Εκπ/σης Σερρών διαχείριση συγκρούσεων.Οι στόχοι του προγράμματος ήταν να καταλάβουν τα παιδιά πως υπάρχουν εκτός από τον εκνευρισμό , το θυμό και την υποταγή πολλοί άλλοι τρόποι επίλυσης των διαφωνιών και να ελέγχουν τις παρορμητικές αντιδράσεις σε καταστάσεις πίεση

     


    Υπάρχει μια παροιμία που λέει πως αν δώσουμε σε κάποιον ένα ψάρι, θα έχει φαγητό για μια μέρα, αλλά αν του μάθουμε να ψαρεύει, θα εξασφαλίσει φαγητό για όλη του τη ζωή. Η  εκπαίδευση λοιπόν πρέπει να επιτρέπει στα παιδιά να χρησιμοποιούν τη γνώση και τις δεξιότητες που μαθαίνουν στον πραγματικό κόσμο του αύριο. Τα προγράμματα Αγωγής Υγείας ανήκουν στους καινοτόμους σταθμούς της ελληνικής εκπαίδευσης και συμβάλλουν στη διαμόρφωση ή και τροποποίηση προτύπων συμπεριφοράς τα οποία οδηγούν στην προάσπιση και τη βελτίωση του επιπέδου υγεία ς των μαθητών και της σωματικής και της ψυχικής.

    Το Γυμνάσιο Νιγρίτας και συγκεκριμένα το πρώτο τμήμα της δευτέρας τάξης αποφάσισε να συμμετάσχει εφέτος στο Πιλοτικό πρόγραμμα του τμήματος Αγωγής Υγείας της Β/θμιας Δ/νσης Ν.Σερρών με θέμα «Διαχείριση Συγκρούσεων».

    Οι θεματικές ενότητες τις οποίες μελετήσαμε ήταν:

    • Ατομική ταυτότητα και αυτοεκτίμηση
    • Επικοινωνία και ενεργητική ακρόαση
    • Λήψη αποφάσεων-Κριτική σκέψη
    • Επιρροές συνομηλίκων
    • Συναισθήματα
    • Άγχος
    • Βία
    • Ρατσισμός-Διαφορετικότητα

    Η βιωματική μάθηση και οι  τεχνικές ενεργητικής προσέγγισης που ακολούθησαν τα παιδιά ήταν:

    • Παιδαγωγικά παιχνίδια
    • Ελεύθερος συνειρμός
    • Παιχνίδια ρόλων-Δραματοποιήσεις
    • Ζωγραφική-Σχέδιο
    • Εργασία σε μικρές ομάδες
    • Προσομοιώσεις
    • Ρητορική(Αγώνες επιχειρηματολογίας)
    •                                                                                                      Επιρροές συνομηλίκων

    Στόχοι:

    • Διερεύνηση των επιρροών
    • Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι άλλοι άνθρωποι και καταστάσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τα συναισθήματά μας
    • Προσδιορισμός τρόπων αντίστασης στις αρνητικές επιρροές και πιέσεις

    Η ομάδα των μαθητών του Γυμνασίου Νιγρίτας ασχολήθηκε με την ενότητα:

    Επιρροές συνομηλίκων

     Οι άλλοι , Εγώ και οι    Δυναμικές μου

    Στην ενότητα αυτή παράλληλα με το κεντρικό θέμα της διαχείρισης των συγκρούσεων η ομάδα αποφάσισε να μην εργαστεί με τον καθιερωμένο τρόπο συγκέντρωσης υλικού ή με εικαστικές συνθέσεις αλλά με παιχνίδι ρόλων και με μια χορευτική σύνθεση .

    «Η βία κυριαρχεί στις καθημερινές διαφωνίες στο σχολείο. Οι συμμαθητές μας σε κάθε πίεση τις περισσότερες φορές αντιδρούν με βίαιο τρόπο. Το τρίγωνο της βίας μπορεί να περιλαμβάνει τις λέξεις ξυλοδαρμός, απειλή, ειρωνεία, γελοιοποίηση, απόρριψη , βρισιά, περιθωριοποίηση. Για να παρουσιάσουμε αυτή την αρνητική κατάσταση με ήπιο και χιουμοριστικό τρόπο επιλέξαμε την τεχνική <παιχνίδι ρόλων> αφού δανειστήκαμε μία ιστορία συγκρούσεων από το δημοφιλές περιοδικό <Αστερίξ και Οβελίξ>. Η ιστορία παρουσιάζεται στο γαλατικό χωριό με τα αγόρια να μη θέλουν τα κορίτσια στα παιχνίδια τους. Μετά τη σύγκρουση των παιδιών ακολουθεί και η σύγκρουση των ενηλίκων.»

    Για την προετοιμασία της παράστασης ζητήσαμε τη βοήθεια του καθηγητή  των Καλών Τεχνών του ΤΤΕ Νιγρίτας κ. Γιαννακούδη Στράτο που μας βοήθησε να κατασκευάσουμε το ξύλινο τείχος του γαλατικού χωριού.

    Τα παιδιά έκαναν πολλές πρόβες μέχρι να αποδώσουν σωστά τους ρόλους.

    «Οι στόχοι του προγράμματος ήταν να καταλάβουν τα παιδιά πως υπάρχουν εκτός από τον εκνευρισμό, το θυμό και την υποταγή πολλοί άλλοι τρόποι επίλυσης των διαφωνιών και να ελέγχουν τις παρορμητικές αντιδράσεις σε καταστάσεις πίεσης. Αφού συνθέσαμε ένα τραγούδια κατά της βίας και το ηχογραφήσαμε με τη βοήθεια του καθηγητή της Μουσικής κ. Κατσιαούνη Θεόδωρο ,η χορευτική ομάδα δημιούργησε ένα χορευτικό το οποίο και παρουσιάσαμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς στην ημερίδα που διοργάνωσε το σχολείο μας για τα προγράμματα που ανέλαβαν οι μαθητές. 

  • Συνεργασία eTwinning:Griechisch Held –Europaisch Held –Heldentat-Έλληνες ήρωες-Ευρωπαϊκοί ήρωες-Ηρωισμός  
    Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2013-2014, οι μαθητές της Γ΄ και Β΄ Γυμνασίου Νιγρίτας, σε συνεργασία με μαθητές άλλων Ευρωπαϊκών σχολείων, συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning: Griechisch Held –Europaisch Held –Heldentat-Έλληνες ήρωες-Ευρωπαϊκοί ήρωες-Ηρωισμός. Η συνεργασία αυτή έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Β ΄ Γυμνασίου.  Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου, και ειδικότερα του θεματικού κύκλου της Κρητικής Λογοτεχνίας, ασχοληθήκαμε με την επεξεργασία του έργου του Βιτσέντσου Κορνάρου «Ερωτόκριτος».Από τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πρωταγωνιστή , εκτός από το ιπποτικό ήθος, είναι και η έξαρση του ηρωικού πνεύματος. Ένα φαινόμενο που προβλημάτισε τους μαθητές, διότι στην εποχή μας η έννοια του ηρωισμού, δεν πλαισιώνεται από τα χαρακτηριστικά του κλασικού ήρωα άλλων εποχών(γενναιότητα, εκπλήρωση καθήκοντος απέναντι στην πατρίδα και την οικογένεια, αίσθηση του χρέους αίσθηση ανιδιοτελούς προσφοράς ),αλλά έχει αντικαταστεί από άλλες αξίες(υπερφυσικές δυνάμεις, ομορφιά-το ιδανικού πρότυπο  του  άνδρα και το ιδανικό πρότυπο της γυναίκας-, υπερβολικά γυμνασμένο κορμί –απαραίτητη η χρήση αναβολικών- , άσκηση  βίας σε υπερβολικό βαθμό, υιοθέτηση κυρίως αθέμιτων μέσων για την επίτευξη των στόχων). Η εξέλιξη καθώς και η πορεία της έννοιας του ηρωισμού αποτέλεσε ένα θέμα –πρόκληση για τους μαθητές , οι οποίοι θέλησαν να το προσεγγίσουν και να το κατανοήσουν. Ασχοληθήκαμε με πολλές πτυχές  του  ηρωισμού από το παρελθόν-μυθολογικοί ήρωες, ήρωες της  αρχαίας τραγωδίας-μέχρι και τη νεότερη εποχή-ήρωες της ελληνικής ιστορίας σε όλες τις φάσεις της, ήρωες της μουσικής σκηνής, ήρωες των κινουμένων σχεδίων- Ο ηρωισμός στη διδακτική πρακτική ήταν μια πρόκληση για τους μαθητές ώστε να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά , να αντιληφθούν την έννοια της πολυτροπικότητας των κειμένων , να ενεργοποιήσουν την αυτοβουλία τους με συνέπεια να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Στόχοι: v    Η ενασχόληση και η προσέγγιση της έννοιας του ηρωισμού (ορισμός, ξενόγλωσσο λεξιλόγιο ηρωισμού) v    Διαθεματικότητα του ηρωισμού (Μυθικοί ήρωες, ήρωες κατά χρονικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, ήρωες της αρχαίας τραγωδίας , ο λαϊκός ήρωας Καραγκιόζης, ήρωες καρτούν –ηλεκτρονικοί ήρωες, ήρωες στη μουσική σκηνή, ο ηρωισμός στον αθλητισμό, ο ηρωισμός στα σχολικά εγχειρίδια (αρχαία ελληνική γλώσσα Α΄, Β΄ τάξης, Νεοελληνική Λογοτεχνία Γ΄ τάξης). v    Να καταδείξουν οι μαθητές πως η ενασχόλησή τους με τους ηλεκτρονικούς ήρωες αποτελεί έναν προσωπικό τρόπο έκφρασης , επικοινωνίας και εκτόνωσης. v    Να επιτύχουν τη βιωματικότητα του έργου μέσω δράσεων που να εκφράζουν το ηρωικό πνεύμα προσφοράς και αλληλεγγύης. v    Να στοχεύσουν στη δυνατότητα βιωσιμότητας –παγίωσης φιλανθρωπικών δράσεων του σχολείου  
    Η διεύθυνση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνεργασίας είναι: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p101520
    Ηρωισμός

    Γνωριμία σχολείων Τσεχίας-Πολωνίας-Ελλάδας 
    Unser Heimatort-Bezik Olomok-Tschechi   
     
    Unsere Schule (Von Polen)

    Prasentation,von Polen
     

     

     

    Unsere Schule

     

     
    Γυμνάσιο Νιγρίτας Παρουσίαση του τόπου μας

     Sehenwurtigkeiten 1
     

     
    Ήρωες της Βισαλτίας των μυθικών, κλασικών και βυζαντινών χρόνων 
     
      Die mythologischen Heroischen von Gemeinenstadt 
    Visaltias


     

     

     
     

     Έλληνες μυθικοί ήρωες στην Τσεχία

    Tschechicher Held aus Mythologie

    Tschechische mythologische Helden

     

    Ο ηρωισμός στη διδακτική πράξη

    Der Heldenmut in der Facher der griechischen Schule

    Ο ηρωισμός στη διδακτική διαδικασία

    Ήρωες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας

    Ήρωες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας

     

     
     Αλέξιος Βρανάς (1185)-Η μάχη του Δημητριτσίου

     

    Η μάχη των Νορμανδών- Βυζαντινών
     

    Νάσκος Αθανάσιος

    Μαυρουδής

    Γιαν Χους- Ιαν Πάλατς Τσέχοι ήρωες

    ΓΙΑΝ ΧΟΥΣ

    Ήρωες της μουσικής σκηνής

    Οι ήρωες στη μουσική σκηνή

    Καραγκιόζης

    Ήρωες καρτούν

    ήρωες κινουμένων σχεδίων 1

    ήρωες κινουμένων σχεδίων 2

    ήρωες κινουμένων σχεδίων 3

     
     

     

     

     

     

     

  •  

      Η σημασία και η αξία της μουσικής που είχε κατανοηθεί ήδη από την αρχαιότητα αποτελεί το γενικό υπόστρωμα για την πνευματική και ψυχική μόρφωση και ηθική εξέλιξη του ανθρώπου.Η γνώση και αξιοποίηση των σύγχρονων τάσεων και αντιλήψεων στη μουσική βοηθά στην επικοινωνία και την εκτίμηση της μουσικής κληρονομιάς και του πολιτισμού των άλλων λαών.Στην τεχνοκρατική εποχή μας υπάρχουν συνήθως περιορισμένες ώρες  ελεύθερου χρόνου για τους μαθητές. Η  ανάγκη για διαπαιδαγώγηση των παιδιών πώς να χρησιμοποιούν δημιουργικά αυτές τις ώρες είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Η μουσική είναι μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες που αρέσει πολύ σ΄όλη σχεδόν τη νεολαία και η ενασχόληση μαζί της εμποδίζει τον μαθητή από του να πέσει στη ρουτίνα της παθητικής αποδοχής προκατασκευασμένης και τετριμμένης διασκέδασης και ψυχαγωγίας.

    Στόχοι:

    ü      Να γνωριστεί η ομάδα μεταξύ της και με την καθηγήτρια με έναν «καινούριο τρόπο»

    ü      Να μάθουν τα παιδιά να βάζουν στόχους που τους ενδιαφέρουν

    ü      Να θέσουν και να διατυπώσουν βασικούς κανόνες για τη λειτουργία της τάξης.

    ü      Οι μαθητές συμμετέχοντας ενεργά στην εκπαίδευσή τους  να αναπτύξουν ενεργό σχέση με τη μουσική

    ü      Να γίνει συλλογή κλασικών αλλά και λαϊκών τραγουδιών ώστε να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η  έμφυτη δημιουργικότητα των μαθητών

    ü      Να εξοικειωθούν οι μαθητές με το φαινόμενο της μουσικής πολυγλωσσίας που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο πολιτισμό μας μέσω της συνεργασίας τους με το ελληνικό γυμνάσιου Νυρεμβέργης

    ü      Να αντιληφθούν οι μαθητές τη μουσική ως μια δυναμική επιδίωξη στις ώρες του ελεύθερου χρόνου

    Οι θεματικές ενότητες που θα επεξεργαστούν τα παιδιά είναι οι εξής:

    Σύντομη περιήγηση στις απαρχές της Μουσικής         

            Βυζαντινή μουσική             

       Κλασική μουσική της Ευρώπης       

               Μοντέρνο τραγούδι                

    Έντεχνο –Ρεμπέτικο-Λαϊκό ελληνικό τραγούδι                     

             Γίνεται ενημέρωση στα παιδιά ότι θα εφαρμοστεί μια νέα μαθησιακή προσέγγιση ,η βιωματική μάθηση και τεχνικές ενεργητικής μάθησης όπως:

    • Παιδαγωγικά παιχνίδια
    • Ελεύθερος συνειρμός
    • Εγγραφή c.d. με τις μουσικές επιλογές των μαθητών-Δραματοποιήσεις
    • Κατασκευές κολάζ-δίσκων
    • Ζωγραφική-Σχέδιο
    • Εργασία σε μικρές ομάδες
    • Χορευτικές ομάδες

    <iframe src=»http://www.slideshare.net/litsathana/slideshelf» width=»760px» height=»570px» frameborder=»0″ marginwidth=»0″ marginheight=»0″ scrolling=»no» style=»border:none;» allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen></iframe>

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων