• ΜικρογραφίαΠραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση των γονέων με τον κοινωνικό λειτουργό της Διόδου Κον Στογιάννη Σπύρο με θέμα: «Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης ως βασικός παράγοντας για το μεγάλωμα των μελών της οικογένειας – Το […]

  • Για τη φετινή μας εκδρομή επιλέξαμε μέρη με ενδιαφέρον φυσικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό. Η πρώτη μας στάση ήταν στις Πηγές Καλλιθέας, ένα μέρος με ιστορικό ενδιαφέρον:

    Πηγές Καλλιθέας

    Τα εγκαίνια των […]

  • Mε δύμαμη, ευχές για το καλύτερο και δωράκια από το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων κόψαμε και φέτος τη βασιλόπιτά μας. Καλή χρονιά!

  • Στο Γυμνάσιο Σορωνής βρεθήκαμε αυτή τη φορά για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Ο Μ.Αλέξανδρος» από το Θέατρο Σκιών.

    Η παράσταση διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σορωνής «Αμπερνάλλι» και την παρακολούθησαν πολλά Δημοτικά Σχολεία της περιοχής
    Η παράσταση είναι βασισμένη στον μύθο του Μινώταυρου, που αποδίδεται με τη σπιρτάδα και το μπρίο του θεάτρου σκιών και του γνωστού και αγαπημένου σε όλους μας Καραγκιόζη, έχοντας πολλά στοιχεία από τη μυθολογία μας. Η Αθηνά και ο Ποσειδώνας ζωντανεύουν μπρος στα μάτια των θεατών σε γιγαντόκουκλες με ανθρώπινο μέγεθος και σε βίντεο-προβολή στο ταξίδι…
    Η ιστορία: Ο φόρος προς την Κρήτη συνεχίζεται. Οι νέοι και οι νέες έχουν λιγοστέψει με αποτέλεσμα να πάνε για τροφή στον τρομερό Μινώταυρο, τον Καραγκιόζη, τα Κολλητήρια, την κόρη του Διονύση, το Μορφονιό και το Θησέα ο οποίος μόλις έχει επιστρέψει στην Αθήνα μετά τους άθλους του. Ο Έρωτας στοχεύει με τα βέλη του την καρδιά της Αριάδνης, η οποία βοηθά τον Θησέα να νικήσει το Θηρίο
    O Kαραγκιοζοπαίχτης Νίκος Μπλαζάκης, είναι μέλος της Ένωσης πνευματικών δημιουργών και ασχολείται με το θέατρο σκιών, τη μουσική και τη ζωγραφική. Έχει κάνει παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έπαιξε Καραγκιόζη στην έναρξη των Παραολυμπιακών Αγώνων το 2004 στην Αθήνα. Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται μόνιμα στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας αλλά και σε ιδιωτικές συλλογές. Έχει ασχοληθεί με την εικονογράφηση βιβλίων και επί χρόνια εικονογραφεί το χριστουγεννιάτικο διήγημα στα «Χανιώτικα νέα». Συνεργάζεται και διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου αλλά και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το ΕΛΚΕΘΕ σε περιβαλλοντολογικά θέματα, σε τμήμα Δανών φοιτητών του τμήματος Κοινωνιολογίας με θέμα τον Ελληνικό λαϊκό πολιτισμό και με το ΙΕΚ Χανίων. Συνεργάστηκε με τα κέντρα παιδικής μέριμνας του Δήμου Χανίων ενώ αυτήν τη περίοδο εργάζεται στους Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς «ΚΟΙΣΠΕ» ως εκπαιδευτής στο εργαστήρι ζωγραφικής με άτομα με ψυχικά προβλήματα.
    Πηγή: http://rodosalarm.gr/parastaseis-theatrou-skiwn-thiseas-kai-minotavros-organonei-to-ampernalli/

  • Το Δ.Κ.Σ.Μ. για άλλη μια φορά στο σχολείο μας, αυτήν τη φορά για να παρουσιάσει στα παιδιά τη μουσειοσκευή του Μουσείου Μπενάκη για τη Γραφή. Η Κα Μαρία Σπανού, πάντα ευχάριστη και γλυκειά παρουσία, μίλησε στα παι […]

  • Όπως κάθε χρόνο, το σχολείο μας με τις μεγαλύτερες τάξεις -Γ΄, Δ΄Ε΄και Στ΄- συμμετείχε στον διαγωνισμό μικρών συγγραφέων που προκηρύσσει το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και μεταφραστών Ρόδου, και όπως κάθε χρόνο […]

  • Ο πρώτος μας καθιερωμένος περίπατος στην παραλία του χωριού μας συνοδεύτηκε από πολύ παιχνίδι, ευχές για το καλύτερο ξεκίνημα…καλό μεζε΄και μια όμορφη κατασκευή για το παράκτιο οικοσύστημα του χωριού μας από τα […]

  • Φέτος πριν το Πάσχα καλέσαμε την Κα Αγγελική στο σχολείο μας να μας μάθει πώς ζυμώνουν τα Λαζαράκια. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, κάθε ομάδα είχε τα υλικά της και το κάθε παιδί έφυγε με το Λαζαράκι του (ή το […]

  • Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Κας Σβορώνου στο σχολείο μας για την ημέρα Βιβλίου και Περιβάλλοντος, οι μεγαλύτερες τάξεις (Ε΄Στ΄) ασχοληθήκαμε με την ιστορία και τον πολιτισμό. Συγκεκριμένα, είχαμε ετοιμάσει […]

  • Μετά την επιτυχημένη περσινή διοργάνωση του σχολείου μας για τις 2 Απριλίου, ημέρα αφιερωμένη στο παιδικό βιβλίο, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και να οργανώσουμε και φέτος μια τέτοια εκδήλωση. Αυτή τη φορά, συνδυάσαμε το παιδικό βιβλίο με την ημέρα Περιβάλλοντος και -όχι τυχαία λοιπόν- καλεσμένη μας ήταν η Κα Ελένη Σβορώνου, συγγραφέας βιβλίων για παιδιά και υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων της WWF. Φέτος συμμετείχε στην εκδήλωσή μας το Νηπιαγωγείο Καλαβαρδών και το Δημοτικό Σχολείο Φανών.

    Οι ομάδες δημιουργήθηκαν ανά τάξεις και η συγγραφέας απασχόλησε τα παιδιά με τρόπο βιωματικό και θέμα το περιβάλλον στις μικρότερες τάξεις (Α΄, Β΄, Γ΄Δ΄) ενώ στις μεγαλύτερες τάξεις (Ε΄Στ΄) ασχοληθήκαμε με την ιστορία και τον πολιτισμό. Συγκεκριμένα, είχαμε ετοιμάσει στην τάξη ένα παιχνίδι ερωτήσεων όπου η αντίστοιχη τάξη (Ε΄, Στ΄) των Φανών, έπρεπε μέσα από τις πληροφορίες και τα αυτοσχέδια κοστούμια των παιδιών να καταλάβει ποια πρόσωπα και ιδέες αντιπροσώπευαν από τη φετινή τους Βυζαντινή ιστορία.

     

     

    Η Κα Σβορώνου παρέμεινε και τις ώρες του ολοήμερου στο σχολείο μας και εκεί, τα παιδιά της πήραν συνέντευξη, ενώ συνέχισαν τις βιωματικές τους περιβαλλοντικές δράσεις στην παιδική χαρά του σχολείου.

    Παράλληλα, η Κα Τσαμπίκα Αντωνάκη είχε την καλή διάθεση να έρθει στο σχολείο και να απασχολεί τα υπόλοιπα παιδιά με επιδαπέδια παιχνίδια, τα οποία ζωγράφισε μαζί τους στην αυλή του σχολείου.

     

     

    Ευχαριστούμε πολύ την Κα Σβορώνου , την Κα Αντωνάκη και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που προσέφερε τον μπουφέ για τα  παιδιά.

     

     

    Χαιρόμαστε που αυτή η περσινή μας πρωτοβουλία συνεχίστηκε με τόσο δημιουργικό τρόπο και φέτος, και θα συνεχίσουμε αυτήν την προσπάθεια γιατί ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ!

     

    Τη δράση μας αυτή δημοσίευσε η εφημερίδα Ροδιακή  http://www.rodiaki.gr/entypi-ekdosi/paper/1496#features/25

  • Οι φετινές εκπαιδευτικές δράσεις σε σχέση με το θέμα της σχολικής βίας εμπεριείχαν ένα τριήμερο σεμινάριο επιμορφωτικό και βιωματικό, όπου συμμετείχαν οι διευθυντές και προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων, ανάμεσά τους και η γράφουσα, προϊσταμένη του σχολείου μας Κα Γιόλα Πελεκάνου.

    Το θέμα της βίας σε όλες της τις μορφές (λεκτική, σωματική, ψυχολογική κ.α.) και γενικότερα οι μη αποδεκτές συμπεριφορές δεν απασχολεί το σχολείο μας φυσικά – και κάθε σχολείο, κάθε εκπαιδευτικό – μόνο της ημέρα αυτή. Γι’ αυτό άλλωστε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς συζητάμε με συναδέλφους και παιδιά, καθορίζουμε κανόνες και αρχές, ποινές και συνέπειες από την αρχή και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οργανώνουμε σεμινάρια για γονείς και παιδιά, συνεργαζόμαστε με τους γονείς και γενικότερα φροντίζουμε και μας απασχολεί το θέμα συμπεριφορά όσο και η διδακτική των μαθημάτων.

    Φέτος, την 6η Μαρτίου, ημέρα που έχει καθιερωθεί  να συζητάμε και να κάνουμε δράσεις για τη σχολική βία σκεφτήκαμε και πραγματοποιήσαμε τις εξής δράσεις με την τάξη μου (Ε΄, Στ΄)  την ίδια, αλλά και τις προηγούμενες ημέρες:

    • Ετοιμάσαμε ένα θεατρικό με τους ρόλους που έχουν τα παιδιά σε περιπτώσεις παρενόχλησης (θύμα, θύτης, βοηθός, παρατηρητής) και το παρουσιάσαμε στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου:

     

    • Δημιουργήσαμε αφίσες με τις οποίες συμμετείχαμε και στον διαγωνισμό καλύτερης αφίσας για την 6η Μαρτίου:

     

    • Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και δημιούργησαν Φωτοκόμικς με θέμα «Η σύγκρουση και η λύση της, όπου επινόησαν ένα πρόβλημα, μια σύγκρουση μέσα στην ομάδα και τον τρόπο να επιλυθεί. Έφτιαξαν το σενάριο, χρησιμοποίησαν τους χώρους του σχολείου που θα εξυπηρετούσαν το σενάριο της κάθε ομάδας, φωτογράφισαν την ομάδα και επέλεξαν τις φωτογραφίες που θα σχημάτιζαν την ιστορία τους. Στη συνέχεια, παρουσίασαν τη δουλειά τους στα υπόλοιπα παιδιά:

     

    Οι τάξεις Γ΄και Δ΄παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο για τη διαφορετικότητα,, ζωντανεύοντας το απόσπασμα από το βιβλίο της Γλώσσας του έργου «Το χαρούμενο λιβάδι»

    Στα πλαίσια των δράσεων αυτών επίσης, καλέσαμε τη Δίοδο (διαβάστε το αντίστοιχο άρθρο) για ένα βιωματικό σεμινάριο γύρω από τη διαφορετικότητα και την επικοινωνία.

  • Το 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info) θα διεξαχθεί στο Ηράκλειο, στο Αγρίνιο, στην Καλαμάτα, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη, στη Ξάνθη, στην Πάτρα, στη Ρόδο και στα Χανιά την Πέμπτη 3, την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Απριλίου 2014. Στην πόλη της Ρόδου το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στο 5ο Γυμνάσιο Ρόδου.

    Η κοινή μέρα όλων των πόλεων θα είναι η Παρασκευή 4 Απριλίου, όταν στις 12 το μεσημέρι θα συναντηθούν όλες οι πόλεις με τηλεδιάσκεψη.

    Στο πλαίσιο του μαθητικού φεστιβάλ θα υπάρξει η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στις δραστηριότητες «Δημιουργώντας με Κώδικα» (Hour of Code), στις βιωματικές δράσεις του Γυμνασίου, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και στο μάθημα Ειδική Θεματική Δραστηριότητα (ΕΘΔ) των ΕΠΑΛ. Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια Σχολική δραστηριότητα (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο συν-εργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.

    Προϋπόθεση συμμετοχής ενός μαθητικού έργου στο Φεστιβάλ αποτελεί η συμμετοχή εκπαιδευτικού Πληροφορικής στην ομάδα των εκπαιδευτικών που συντονίζει το έργο, αν δεν το συντονίζει αποκλειστικά ο ίδιος.

    Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση θα δώσει την ευκαιρία:

    α) της ανάδειξης της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και της παρουσίασης της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,

    β) της ενημέρωσης και της διάδοσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και

    γ) της επικοινωνίας των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη κοινωνία.

    Γι’ αυτό το λόγο το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά βραβεύεται κάθε συμμετοχή.

    Πηγή: http://digifest-rho.blogspot.gr/p/blog-page_4.html

    Το σχολείο μας συμμετείχε με την ταινία»Έφαγα τον κόσμο να σε βρω» που γυρίστηκε στα πλαίσια του προγράμματος»Πάμε Σινεμά» , κατά τα έτη 2012-2013 και 2013-2014.

    Η ιδέα και το σενάριο γράφτηκαν από τα παιδιά των τάξεων Γ΄, Δ΄Ε΄και Στ΄και τα γυρίσματα έγιναν εντός και εκτός σχολικού ωραρίου, στην πλατεία του χωριού και στο σχολείο. Το αποτέλεσμα είναι μια «μαύρη» κωμωδία» που διασκέδασε τα παιδιά και στη διαδικασία και στην παρακολούθησή της.
    Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

    http://www.youtube.com/watch?v=eW3cFggOtc0

  • Είμαστε πολύ χαρούμενοι/ες γιατί, μετά από πολλές βέβαια πιέσεις, μας διέθεσαν γυμναστή. Έχουμε συζητήσει πολλές φορές για το θέμα των ειδικοτήτων στα ολιγοθέσια σχολεία, γνωρίζουμε ότι είναι πολυτέλεια για το […]

  • Το Κέντρο Πρόληψης Δίοδος ξεκίνησε την δράση του το 2000, με σκοπό την πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της υγείας. Απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν άμεση εμπλοκή με την χρήση ουσιών και […]

  • Ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε το 2013 το Μουσείο Αγροτικής Κληρονομιάς στις Φάνες χώρο του παλαιού οινοποιητικού εργοστάσιου της ΚΑΙΡ.  Η ιδέα της σύστασης του Κέντρου γεννήθηκε από […]

  • Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, τη φετινή χρονιά, με τις τάξεις Ε΄και Στ΄συνεχίσαμε το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Κινηματογράφος και παιδί» που περιέλαβε Κινηματογραφικές Προβολές, δημιουργία Φωτοκόμικς, αλλά το σημαντικότερο, την παραγωγή ταινίας από τα ίδια τα παιδιά.

    Η επιλογή του θέματος έγινε από τα ίδια τα παιδιά μετά από συζήτηση, και η απόφασή τους να καλέσουμε τον παραολυμπιονίκη Θανάση Μπαράκα πραγματοποιήθηκε. Τα παιδιά ετοίμασαν ερωτήσεις, διαμόρφωσαν τον χώρο της τάξης για τη συνέντευξη και γυρίσαμε μια ταινία μικρού μήκους με αποσπάσματα από τη συνέντευξη αυτή.

    Είχε προηγηθεί μια σειρά από δράσεις σχετικές με τα άτομα με ειδικές ανάγκες: ανάγνωση και σχολιασμός του κειμένου «Ο Θωμάς» από το Ανθολόγιο, παρακολούθηση ταινιών και συνεντεύξεων με τυφλούς ανθρώπους, παιχνίδι βιωματικό στην αυλή του σχολείου με ρόλους τυφλού-οδηγού και γνωριμία με τη γραφή Braille μέσα από ένα λογοτεχνικό βιβλίο.

    Η συνέντευξη με τον Κο Μπαράκα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τα παιδιά γιατί μέσα από την εξιστόρηση της ζωής τους, τα παιδιά πήραν ένα μάθημα δύναμης και προσπάθειας, την ανάγκη να αγωνίζεσαι για τη βελτίωση της ζωής σου κάτω από κάθε συνθήκη. Πέραν τούτου, όλοι προβληματιστήκαμε γύρω από το θέμα των ατόμων με ειδικές ανάγκες και το πώς πρέπει να αλλάξει η εκπαίδευση- παιδεία, υποδομές, επιμόρφωση, νοοτροπία- για να μπορούμε -όπως υποστηρίζει και ο κΚος Μπαράκας, να έχουμε αυτά τα παιδιά σε κανονικές τάξεις.

    Ο παραολυμπιονίκης γνωρίστηκε και με τα άλλα παιδιά του σχολείου και πέρασε πολλή ώρα μαζί τους στα διαλείμματα παίζοντας μπάσκετ, αλλά και ποδόσφαιρο. Όπως είπε στη συνέντευξη, οι τυφλοί χρησιμοποιούν μπάλα με κουδουνάκια για να παίζουν ποδόσφαιρο. Με τα παιδιά έκανε κάτι διαφορετικό: τύλιξε τη μπάλα με πλαστική σακούλα για να ακούγεται και δένοντας τα παιδιά τα μάτια τους καλούνταν να παίξουν και να βάλουν γκολ, προσανατολιζόμενοι μόνο με τον ήχο της σακούλας

    Το δώρο των παιδιών ήταν η επιγραφή «Διαφορετικοί αλλά ίσοι» γραμμένη με πινέζες στη γραφή Braille, δημιουργικό και εντυπωσιακό. Ως δασκάλα, το μάθημα που πήρα είναι ότι τα παιδιά κάνουν θαύματα όταν τα αφήσεις να ασχοληθούν με κάτι που τους ενδιαφέρει και είναι δικής τους απόφασης και επιλογής.

    Η ταινία της τάξης μας ονομάστηκε «Δε βλέπει… κι όμως τρέχει» και συμμετείχε στον διαγωνισμό Βιντεομουσεία του ¨Καρπού¨ (Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας).

    Ευχαριστούμε τον Κον Θανάση Μπαράκα και τον συνοδοιπόρο και συναθλητή του Κον Παύλο Οικονομίδη για την ανταπόκρισή τους και για τη ξεχωριστή ημέρα που μας χάρισαν.

     

     

     

     

     

     

  • Οι Εθελοντές Σαμαρείτες για άλλη μια φορά αποδέχτηκαν την πρόσκληση του σχολείου μας και πραγματοποίησαν μια ενημέρωση με βιωματικό τρόπο στα παιδιά του σχολείου μας, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας, γονείς-και […]

  • Η Β΄Εφορεία Βυζαντινών αρχαιοτήτων συνέχισε και φέτος τα ενδιαφέροντα προγράμματά της για τα σχολεία. Έχοντας παρακολουθήσει πριν 2 χρόνια με τις τάξεις Ε΄και Στ΄ το πρόγραμμα για τη Μεσαιωνική Πόλη, απο […]

  • Για άλλη μια φορά, οι εθελοντές της ΕΥ.ΘΥ.ΤΑ. ‘ήρθαν στο σχολείο μας για να ενημερώσουν τα παιδιά σε θέματα οδικής ασφάλειας και να πραγματοποιήσουν βιωματικά παιχνίδια μαζί τους. Υπάρχει ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και επαγρύπνηση όσον αφορά την ασφάλεια των παιδιών και τη συνεχή επαγρύπνηση μικρών και μεγάλων στο δρόμο, πεζών, ποδηλατών και οδηγών δικύκλων και αυτοκινήτων.

    Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ΕΥ.ΘΥ.ΤΑ. πατήστε εδώ.

  • Επειδή η γνωριμία με τον τόπο μας και την τοπική ιστορία είναι απαραίτητη για μια ολόπλευρη εκπαίδευση, προσπαθούμε μέσα από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις σταδιακά να επιτύχουμε αυτή τη γνωριμία και εξοικείωση των […]

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων