•            Ὁ Γέροντας μοῦ διηγήθηκε: «Μιὰ φορὰ μὲ ἐπισκέφθηκε ἕνας χίπης. Ἦταν ντυμένος μὲ κάτι πολύχρωμα, παράξενα ροῦχα, φοροῦσε χαϊμαλιὰ καὶ κοσμήματα καὶ ζητοῦσε νὰ μὲ δεῖ. Οἱ μοναχὲς ἀνησύχησαν, ἦρθαν καὶ μὲ ρώτησαν καὶ τοὺς εἶπα νὰ περάσει. Μόλις κάθισε ἀπέναντί μου εἶδα τὴν ψυχή του. Εἶχε καλὴ ψυχή, ἀλλὰ πληγωμένη καὶ γι᾿ αὐτὸ ἐπαναστατημένη. Τοῦ μίλησα μὲ ἀγάπη κι᾿ ἐκεῖνος συγκινήθηκε. Γέροντα, μοῦ λέει, κανεὶς μέχρι σήμερα δὲν μοῦ μίλησε ἔτσι. Εἶπα τὸ ὀνομά του κι᾿ ἐκεῖνος παραξενεύθηκε, πῶς τὸ γνώριζα. Ἔ, τοῦ λέω, ὁ Θεὸς μοῦ φανέρωσε καὶ τ’ ὄνομά σου καὶ ὅτι ταξίδεψες μέχρι τὴν Ἰνδία καὶ γνώρισες ἐκεῖ τοὺς γκουροὺ καὶ τοὺς ἀκολούθησες. Ἀπόρησε πιὸ πολύ. Τοῦ εἶπα κι᾿ ἄλλα πράγματα γιὰ τὸν ἑαυτό του, κι᾿ ἔφυγε εὐχαριστημένος. Τὴν ἄλλη ἑβδομάδα, νά’σου καὶ καταφθάνει ὁ ἴδιος μὲ μιὰ παρέα χίπιδες. Μπῆκαν ὅλοι μαζὶ στὸ κελλί μου καὶ κάθισαν γύρω μου. Ἦταν μαζί τους καὶ μιὰ κοπέλα. Τοὺς συμπάθησα πολύ. Ἦταν καλὲς ψυχές, ἀλλὰ πληγωμένες. Δὲν τοὺς μίλησα γιὰ τὸ Χριστό, γιατί εἶδα ὅτι δὲν ἦταν ἕτοιμοι ν᾿ ἀκούσουν. Τοὺς μίλησα στὴ γλώσσα τους, γιὰ πράγματα ποὺ τοὺς ἐνδιέφεραν. Ὅταν τελειώσαμε καὶ σηκώθηκαν νὰ φύγουν, μοῦ εἶπαν: Γέροντα, θέλουμε μιὰ χάρη: Νὰ μᾶς ἐπιτρέψεις νὰ σοῦ φιλήσουμε τὰ πόδια. Ἐγὼ ντράπηκα, ἀλλὰ τί νὰ κάνω, τοὺς ἄφησα. Μετὰ μοῦ ἔδωσαν δῶρο μιὰ κουβέρτα. Θὰ φωνάξω νὰ τὴν φέρουν, νὰ τὴν δεῖς. Εἶναι πολὺ ὡραία. Ἔπειτα ἀπὸ καιρὸ μὲ ἐπισκέφθηκε ἡ κοπέλα, ἡ χίπισσα, μόνη της. Τὴν ἔλεγαν Μαρία. Εἶδα ὅτι ἡ Μαρία ἦταν πιὸ προχωρημένη στὴν ψυχὴ ἀπὸ τοὺς φίλους της καὶ τῆς πρωτομίλησα γιὰ τὸ Χριστό. Δέχτηκε τὰ λόγια μου. Ἦρθε κι᾿ ἄλλες φορές, ἔχει πάρει καλὸ δρόμο. Εἶπε μάλιστα ἡ Μαρία στοὺς φίλους της: «Βρὲ σεῖς, δὲν φαντάσθηκα ποτέ, ὅτι θὰ γνώριζα τὸν Χριστό, μέσα ἀπὸ μιὰ χίπικη παρέα».Αναδημοσίευση (με μόνη προσθήκη το video):  http://www.porphyrios.net/?p=6961

  • Σχολικό Ημερολόγιο 2014-15Κάντε ΚΛΙΚ πάνω στην εικόναΜια από από τις σημαντικότερες παραμέτρους μιας καλής και δημιουργικής χρονιάς είναι ο σωστός προγραμματισμός, ώστε να διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας. Ας μην το αμελούμε, γιατί στο τέλος της χρονιάς αγχωνόμαστε και τρέχουμε να καλύψουμε την ύλη των μαθημάτων ή να ολοκληρώσουμε διάφορες δραστηριότητες. Εδώ θα βρείτε ένα εύχρηστο σχολικό ημερολόγιο για τη νέα χρονιά 2014-15. Μπορείτε να το παρακολουθείτε οποιαδήποτε στιγμή από το taexeiola ή να το κατεβάσετε, να το εκτυπώσετε και να το έχετε στο γραφείο σας.http://taexeiola.blogspot.co.uk/

  • ΔΙΑΦΑΝΑ ΚΡΙΝΑΓλείφω το οξύ απ’ τις ρωγμές των χειλιών σουκαι προσπαθώ να σου απαλύνω τον πόνο.Τα χρόνια που περάσανε μ’ αφήσανε μόνονα ψάχνω την πνοή μου στον νεκρό εαυτό σου.Ζητάω βοήθεια από ανήμπορα χέριαπου ριγούν στην αγάπη και τον τρόμο.Πήρες λάθος τον δικό μου δρόμοκαι ψάχνεις το φως μου σε σβησμένα αστέρια.Η απουσία σου μ’ εξουθενώνεικαι δεν μπορώ να συνηθίσω.Νιώθω να προχωράω μπροστάμα πάντα φτάνω πίσω.Κι αυτή η αλήθεια με σκοτώνει.Σβήνω τα ίχνη από τα ψέματά μαςπαραπατάω στη σιωπή.Έγινε η απώλεια συνήθειά μαςκι ο έρωτας μια άρρωστη κραυγή.

  • Β’ ΛυκείουΤο επίκεντρο της χριστιανικής διδασκαλίας και πίστης για το Θεό συνοψίζεται στη φράση: «ο ένας ως προς την ουσία ή φύση Θεός είναι Τριαδικός ως προς τις υποστάσεις ή πρόσωπα» (Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα). Το μυστήριο του Τριαδικού Θεού είναι ασύλληπτο από την ανθρώπινη σκέψη. Επομένως, είναι αδύνατο να το διερευνήσουμε λογικά. Η μία και ενιαία φύση του Τριαδικού Θεού είναι άναρχη, αιώνια, άπειρη, άκτιστη και ακατάληπτη. Κάθε πρόσωπο του Τριαδικού Θεού είναι φορέας της θείας ουσίας και συγχρόνως είναι όλος ο Θεός. Η θεία ουσία «κατοικεί», υπάρχει «ασυγχύτως, ατρέπτως και αδιαιρέτως» ολόκληρη στα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13169/Η παρουσίαση του μαθήματος. 4. ποιος ειναι ο θεος του χριστιανισμου β λυκείου from nimessalas53 Τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας έχουν τα προσωπικά τους ιδιώματα. Ο Πατέρας είναι αγέννητος, ο Υιός «γεννάται» προαιώνια από τον Πατέρα, και το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται προαιώνια από τον Πατέρα. Ο ομοούσιος Τριαδικός Θεός ενεργεί και εκδηλώνεται προς τον κόσμο ενιαία και αδιαίρετα.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13169/

  •                       Όταν έχεις διαβάσει ένα καράβι βιβλία και έχεις ακούσει χίλιες παλέτες ομιλίες από την εποχή της κασέτας μέχρι το mp3, καθώς δε συγχρόνως έχεις γνωρίσει και όλους τους γνωστούς γεροντάδες και λόγιους της εποχής σου, και στο τέλος δεν ξεκαθάρισες τίποτα, μια και η επαφή με τον Θεό δεν καθορίζεται από τον σταρ γέροντα σου ή τον ευφυή διανοούμενο, μα από την προσωπική σου επαφή με τον Θεό και τους συνανθρώπους σου. Ε τότε όταν ακούς «κηρυγματικά» παραληρήματα και «κατηχητικές»νοησιαρχίες με τα ατελείωτα ενοχικά «πρέπει» και «μη» που χαμένα από την αγία διάκριση τσουβαλιάζουν και ομαδοποιούν την ιερή μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, και μάλιστα στο όνομα του Θεού. Τότε λες στοπ, ευχαριστώ δεν θα πάρω άλλο πνευματικό κάρβουνο, ζητώ την ελευθερία και το φως του Χριστού και όχι την διαολολαγνεία, προφητολαγνεία και εσχατολαγνεία, που μαυρίζουν και απειλούν τις ψυχές των ανθρώπων που το μόνο που ζητάνε κουρασμένες και απελπισμένες είναι η αγάπη το φώς και η παρηγοριά του Χριστού μας. Μου έλεγε μια νεαρή κοπέλα. Εγώ πάτερ μεγάλωσα σε ένα καταθλιπτικό σπίτι. Όλα ήταν μαύρα εκεί μέσα, όλα αρνητικά και μίζερα, χωρίς φως και ζωή. Είχα ανάγκη να αναπνεύσω και πήγα σε μια παρέα χριστιανών με την ελπίδα ότι εκεί θα έβρισκα το οξυγόνο που μου έλειπε. Μα και εκεί, γρήγορα κατάλαβα ότι κυριαρχούσε ο φόβος, η μελαγχολία, η ενοχή, τα πρόσωπα τα καταθλιπτικά και μίζερα γεμάτα απειλή. Πιο πολύ μιλούσαμε για το διάβολο και λιγότερο για τον Χριστό, περισσότερο για την κόλαση και καθόλου για την ζωή. Ευτυχώς αργότερα συνάντησα τον Γέροντα Πορφύριο και άνθισε η καρδιά μου. Κατάλαβα ότι ο Χριστός είναι φως και χαρά.Γι αυτό και εγώ σήμερα το πρωί δεν διάβασα κανένα βιβλίο, άνοιξα το παράθυρο είδα την χαραυγή, μύρισα το βρεγμένο χώμα, καλημέρισα την Σύντια (δεν είναι φωτομοντέλο σκύλος είναι) και χάθηκα μες στην ευχή του Ιησού…….π.Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

  • Α’ ΛυκείουΤο σχέδιο της θείας οικονομίας πέρασε από τρεις φάσεις. Για την πραγματοποίησή του απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η ελεύθερη συνεργασία, η συγκατάθεση των ανθρώπων. Καλεί πρώτα ο Θεός τον Αβραάμ, που συνεργάζεται με το Θεό υποδειγματικά και μεταφέρει στο λαό τις υποσχέσεις του για σωτηρία. Το ίδιο κάνουν και οι άλλοι πατριάρχες της Π. Διαθήκης. Η ζωή του Κυρίου, τα θαύματα, η διδασκαλία, το Πάθος και η Ανάστασή του είναι η δεύτερη φάση του θείου σχεδίου. Ο Κύριος είναι σωτήρας όχι ενός λαού, αλλ’ όλων των ανθρώπων (Λουκ. 3,6). Δεν ήρθε στη γη για να κρίνει, αλλά να σώσει το χαμένο πρόβατο, δηλαδή τον αποστάτη άνθρωπο. Ζητά από μας πίστη, μετάνοια, καλά έργα, αγάπη, αφοσίωση στο Θεό. Να είμαστε άγρυπνοι, αγωνιστές, ετοιμοπόλεμοι στο κακό και στα πάθη μας.Η τρίτη φάση της Θείας οικονομίας είναι η Εκκλησία που ίδρυσε ο Κύριος. Αυτή συνεχίζει το σωτήριο έργο του. Σωζόμαστε μέσα στην Εκκλησία. Με τα μυστήριά της και μάλιστα με τη Θεία Ευχαριστία, παίρνουμε τον ίδιο το Χριστό, το Σώμα του και το Αίμα του. Προγευόμαστε τη Βασιλεία του Θεού, που έχει εγκαινιαστεί με την έλευση του Χριστού. Την πλήρη δόξα και μακαριότητα θα απολαύσουν οι πιστοί μετά την ανάσταση των νεκρών. Τότε θα ανακαινιστεί η κτίση και θα μεταμορφωθεί ο άνθρωποςΗ παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». Η παρουσία του θεού στην ανθρώπινη ιστορία from ΠΕ 01 Και οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 7η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης Μπάλτος

  • ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙΣ. ΑΚΟΥΣΕ ΤΟΥΣ.Και πάρε θέση κατά του ρατσισμού. Aς υψώσουμε το ανθρωπιστικό ανάστημά μας ενάντια στα καθημερινά περιστατικά ρατσισμού στη χώρα μας! Στo νέο μας βίντεο «Μην τους καταδικάζεις. Άκουσέ τους.» ο Θοδωρής Αθερίδης, η Ξένια Καλογεροπούλου, ο Γιώργος Καραγκούνης, η Σμαράγδα Καρύδη, ο Λευτέρης Λαζάρου, η Κατερίνα Λέχου, ο Παναγιώτης Μπουγιούρης, η Μαίρη Συνατσάκη και η Μαρία Χούκλη* αφηγούνται μια ιστορία σαν κι αυτές που συμβαίνουν καθημερινά σε μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα.

  • ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ    Το Short Term 12 είναι, στην κυριολεξία, ένα ίδρυμα που φιλοξενεί παιδιά και εφήβους με προβλήματα συμπεριφοράς. Μια ιστορία για ένα γκρουπ «σπασμένων» παιδιών και νέων που προσπαθούν, βοηθώντας το ένα το άλλο, να επουλώσουν τις πληγές που τους δημιούργησαν οι οικογένειες και ο κοινωνικός τους περίγυρος.       Η ταινία ακολουθεί ένα νεαρό ζευγάρι, την Γκρέις και τον Μέισον, οι οποίοι εργάζονται ως σύμβουλοι σε ένα ίδρυμα όπου φιλοξενούνται παιδιά με ανάρμοστη κοινωνική συμπεριφορά. Καθένα από αυτά, κουβαλάει και από μια ιστορία που τα βαραίνει και που γεννά καθημερινές εντάσεις, τις οποίες όμως η ομάδα του κέντρου φιλοξενίας διαχειρίζεται με τις αποτελεσματικότερες των μεθόδων: την συζήτηση και την επικοινωνία.Όταν στο ίδρυμα εντάσσεται η Τζέιντεν, ένα προικισμένο αλλά ταλαιπωρημένο ψυχολογικά κορίτσι, η Γκρέις ταυτίζεται με τους πόνους ενός παιδιού που οφείλει αρχικά να προστατέψει, ενώ παράλληλα αφυπνίζονται οι προσωπικοί δαίμονες του σκοτεινού παρελθόντος της.Αν και αποτελεί μόλις τη δεύτερη ταινία του Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον, το «Μικρά Όμορφα Πλάσματα» χαρακτηρίζεται από την σοκαριστικά ώριμη γραφή ενός σκηνοθέτη που προσεγγίζει με αξιοθαύμαστη ισορροπία και με αποδραματοποιημένη διάθεση ένα θέμα άκρως ευαίσθητο. ΟΤΑΝ  ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Αυτοσαρκασμός   και   ειρηνευτικά   μηνύματα στην   προσέγγιση   ενός   βαρυσήμαντου   θέματος   όπως   ο   θρησκευτικός    φανατισμός.Σε ένα απομονωμένο χωριό του Λιβάνου, μια ομάδα γυναικών προσπαθεί να κρατήσει τα μίση μακριά από την τοπική κοινωνία. Μητέρες στην πλειονότητά τους αποφασίζουν να προστατέψουν με κάθε τρόπο τα παιδιά τους από έναν εμφύλιο πόλεμο: κάνουν δολιοφθορές στην κεραία της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, καίνε εφημερίδες και καταστρέφουν οτιδήποτε ενδέχεται να μολύνει την ειρηνική συμβίωση. Τίποτα όμως δεν μπορεί να παραμείνει αποστειρωμένο από τη θλιβερή πραγματικότητα, με το θρησκευτικό μίσος να αρχίσει να αναζωπυρώνεται ανάμεσα στους συγχωριανούς…

  • Του Θανάση Νεοφώτιστου, του μεγάλου νικητή του Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Ταινιών της Δράμας, ο οποίος απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο για την ταινία του Προσευχή. TRAILER v1: PROSEFHI GREEK SCHOOL PRAYER | Short Film (NF) | from Thanasis Neofotistos on Vimeo.Ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με το δύσκολο θέμα της σεξουαλικής αφύπνισης μέσα σε ένα περιβάλλον bullying.Στο Γυμνάσιο του Δημήτρη, ο Βασίλης με την παρέα του, μια ομάδα νταήδων, του προκαλούν τρόμο. Όταν μαθαίνει ότι πρέπει να πει την πρωινή προσευχή, ο Βασίλης καταλαμβάνει όλη του τη σκέψη. Τι θα γίνει όμως όταν θα φτάσει η μέρα να σταθεί μπροστά σε όλο το σχολείο και κυρίως μπροστά σ’ αυτόν;  Αναζητώντας την ταυτότητά τους, μέσα από τη βία, ο ένας θα παίξει με τα όρια του άλλου.http://www.prosefhifilm.com/

  • Το τραγικό μέτρο της παθολογίας και της παρακμής της γερμανικής κοινωνίας του μεσοπολέμου δεν ήταν ο Χίτλερ αλλά τα εκατομμύρια των Γερμανών που τον αποθέωναν.”(π. Φιλόθεος Φάρος[1]) Πηγή: patigandolfo.wordpress.com/Τα τελευταία χρόνια όλο και σε περισσότερες χώρες κάνει έντονη επανεμφάνιση ο αγκυλωτός σταυρός. Νεοναζιστικά κινήματα, των οποίων οι οπαδοί νοσταλγούν τον Χίτλερ και τις μεθόδους δράσης του, κερδίζουν έδαφος και δημοτικότητα που συνοδεύεται με έξαρση φαινομένων βίας. Δολοφονίες και ξυλοδαρμοί εναντίον μεταναστών και Ρομά, λεκτική βία, ρητορική αντισημιτισμού και μίσους σε συνανθρώπους με διαφορετικότητα, καθώς και διαδικτυακές προτροπές σε βία συνθέτουν το σύγχρονο σκηνικό μιας εγκληματικότητας με εξτρεμιστικό ιδεολογικό υπόβαθρο.            Σε διάφορους κύκλους κυριαρχεί η άποψη ότι ο χώρος οξυγόνου ή έστω ανοχής του φαινομένου μπορεί να «αγγίζει» ή και να εγκολπώνει χριστιανούς. Η παραπάνω γνώμη όμως απέχει από την πραγματικότητα. Στο ερώτημα: «είναι δυνατόν ένας χριστιανός να είναι νεοναζιστής;», η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι».            Το ζήτημα δεν είναι για τον χριστιανό πολιτικό ή ακόμη περισσότερο κομματικό. Ο άνθρωπος που πιστεύει στον Χριστό δεν μπαίνει, ούτε περιορίζεται απαραίτητα εκ των προτέρων σε συγκεκριμένα πολιτικά ή κομματικά καλούπια. Ο νεοναζισμός αφορά τον πιστό ως έκφραση αρνητικών αξιών που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις αρχές του Χριστιανισμού. Η Εκκλησία, μακριά και η ιδία από κάθε φυλετισμό, διακηρύσσει την αξία κάθε ανθρώπου ως δημιουργήματος κατ’εικόνα και καθ’ ομοίωση του Θεού. Δεν υπάρχουν άνθρωποι ανώτεροι και κατώτεροι, «υπεράνθρωποι» και «υπάνθρωποι» μέσα στην Εκκλησία. Μπορεί η κοινωνία να διακρίνεται σε κάστες και τάξεις, η ίδια η φύση να ευνοεί ή να «αδικεί» ανθρώπους, αλλά στα μάτια του Θεού τα παραπάνω δεν ισχύουν. Το χρώμα του δέρματος, η σωματική αρτιότητα ή η αναπηρία και η ασθένεια, η ηλικία, το φύλο δεν επηρεάζουν την αγάπη του Ουράνιου Πατέρα προς τα παιδιά του. Το αίμα του Χριστού χύθηκε για όλους και όλοι στη Θεία Λειτουργία κοινωνούν από το ίδιο ποτήριο.Ο χριστιανός δεν μπορεί να μισεί τον ξένο. Ξέρει ότι ο Κύριος υπήρξε «ξένος» στον κόσμο αυτόν και κάθε Μ. Παρασκευή ψέλνει με κατάνυξη «δός μοι τούτον τον ξένον». Ο χριστιανός δεν μπορεί να εχθρεύεται τον μετανάστη, ούτε ακόμη και να είναι αδιάφορος στα προβλήματα του. Θυμάται ότι ο ίδιος ο Ιησούς έγινε μετανάστης και πρόσφυγας, όταν βρέφος ακόμη αναγκάστηκε να φύγει στην Αίγυπτο με την Παναγία και τον Δίκαιο Ιωσήφ για να γλυτώσει από τη μανία του Ηρώδη. Ο χριστιανός δεν μπορεί να επικροτεί, ούτε φυσικά να συμμετέχει ο ίδιος σε πράξεις εγκληματικής βίας. Βάση της πίστης και της ζωής του είναι η αγάπη προς τον πλησίον και μοντέλο προς μίμηση ο πράος Χριστός που δίνει τη ζωή Του για τον άνθρωπο.Και στο θέμα του αντισημιτισμού τα μέλη της Εκκλησίας δεν μπορούν παρά να στέκονται απέναντι σε κάθε θεωρία και ιδεολογία μίσους, προκατάληψης και διακρίσεων. Η Εκκλησία αποκαλείται νέος Ισραήλ, αλλά δεν περιφρονεί, ούτε μισεί τον παλαιό. Ούτε φυσικά θεωρεί ξένη την Παλαιά Διαθήκη ως προς τα δόγματα και τη λειτουργική της πραγματικότητα. Θεωρίες που απορρίπτουν την Παλαιά Διαθήκη και φθάνουν ακόμη και σε ανιστόρητες εικασίες περί μη ιουδαϊκής καταγωγής του Ιησού Χριστού δεν έχουν θέση στην Εκκλησία. Το μοντέλο της στάσης του χριστιανού απέναντι στο φαινόμενο του αντισημιτισμού- ειδικά στη χώρα μας- δόθηκε τόσο από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Δαμασκηνό, όσο και από τον Επίσκοπο Ζακύνθου Χρυσόστομο που κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής προστάτεψαν τον εβραϊκό πληθυσμό με θάρρος και καινοδιαθηκική αυτοθυσία.            Ο σταυρός του Κυρίου είναι σύμβολο αυτοθυσίας, που εκφράζει την υπέρτατη αλληλεγγύη και ενώνει τους ανθρώπους στη σκιά του. Είναι σύμβολο ζωής, ο προπομπός και η προϋπόθεση της Ανάστασης, της όντως Ζωής. Αντίθετα ο αγκυλωτός σταυρός έφερε τη βία και τον θάνατο στην ανθρωπότητα. Θυμίζει πόλεμο, μανία εξουσίας, εξόντωση εκατομμυρίων συνανθρώπων και εκφράζει μια ιδεολογία που διαχωρίζει ρατσιστικά ανθρώπους.Στη ζωή του χριστιανού υπάρχει χώρος μόνο για έναν σταυρό, του Κυρίου.[1]    Από το βιβλίο “Ο μύθος της ψυχικής νόσου”, π. Φιλόθεος Φάρος, εκδόσεις Αρμός 2001, σελ. 65.Αναδημοσίευση: pemptousia.gr

  • Α΄ Λυκείου.Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο μ’ έναν ιδιαίτερο σκοπό; να φθάσει σε βαθύτερη κοινωνία μαζί του. Κανένα άλλο δημιούργημα δεν πλάστηκε με παρόμοια δυνατότητα και προοπτική. Γι’ αυτό και η διαδικασία της δημιουργίας του ανθρώπου είναι διαφορετική από τη διαδικασία δημιουργίας των υπόλοιπων κτισμάτων του Θεού.Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». 6. Ποιήσωμεν άνθρωπον… from ΠΕ 01 Και οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 6η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης Μπάλτος

  • ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Η διδακτέα και  εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών προδιαγράφει τα όρια ενός στοιχειώδους γραμματισμού των μαθητών, σύμφωνα με τα υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα και με βάση τα εγκεκριμένα διδακτικά μέσα και βιβλία. Ο ορισμός της εξυπηρετεί τον σχεδιασμό της μάθησης από τον εκπαιδευτικό αλλά και τις βασικές απαιτήσεις της διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης και, ασφαλώς, είναι χρήσιμος για τον μαθησιακό προσανατολισμό των μαθητών και για την προετοιμασία τους στις εξετάσεις. Ωστόσο, η διδακτική διεργασία και η διδασκαλία στο μάθημα των Θρησκευτικών αφορούν σε στόχους και προσδοκώμενη μάθηση,  η οποία σαφέστατα υπερβαίνει τα στενά όρια μιας ορισμένης ποσότητας εξεταστέας ύλης.Επομένως, η διδασκαλία δεν πρέπει να είναι απλώς μια τυπική διαδικασία μεταφοράς/παράδοσης έτοιμης γνώσης με βάση την  εξεταστέα ύλη. Επιπλέον, η διδασκαλία δεν μπορεί να είναι προσκολλημένη στα γνωσιακά περιεχόμενα του διδακτικού βιβλίου, κατά τρόπο αποκλειστικό, και μάλιστα χωρίς τη δημιουργική συμβολή και τον κριτικό αναστοχασμό των ίδιων των μαθητών, ούτε μπορεί να έχει ως μοναδικό στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τις τελικές εξετάσεις. Σύμφωνα με τα προηγούμενα, η οριζόμενη εξεταστέα ύλη αποτελεί τον κεντρικό κορμό της ετήσιας διδακτικής πορείας, χωρίς να αποκλείεται, ανάλογα με τις αντικειμενικές συνθήκες και σύμφωνα με την κρίση  του διδάσκοντα, η συμπληρωματική διδασκαλία και άλλων διδακτικών θεμάτων που  περιλαμβάνονται στα διδακτικά βιβλία των τάξεων του Λυκείου.ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ καιΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝΒιβλίο: «Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία», Χ. Γκότση, π. Γ. Μεταλληνού, Γ. ΦίλιαΗ διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»11. Η Ανάσταση του Χριστού13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας24. Το μυστήριο της Μετάνοιας25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και μουσική32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί37. Πνευματισμός-εσωτερισμός-δεισιδαιμονία-Προλήψειςhttp://religionslehrer.blogspot.gr/

  • Β΄ Λυκείου.Ο άνθρωπος είναι ον θρησκευτικό (homo religiosus).Η θρησκεία ως πανανθρώπινο φαινόμενο διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην πνευματική ζωή των ανθρώπων, αλλά συγχρόνως επηρεάζει βαθιά την ουσία και τις εκφάνσεις του πολιτισμού των λαών. Το θρησκευτικό βίωμα χαρακτηρίζεται από το βάθος και την ένταση. Σ’ αυτό συμμετέχει όλος ο ψυχισμός του ανθρώπου ως νόηση, συναίσθημα και βούληση. Επηρεάζει βαθιά την προσωπικότητα του πιστού και τη διαμορφώνει ανάλογα με το είδος του απολύτου, στο οποίο αναφέρεται.(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3243,13167/Η παρουσίαση του μαθήματος. Θρησκεία ένα πανανθρώπινο φαινόμενο from ΠΕ 01

  • Κάντε ΚΛΙΚ πάνω στο εξώφυλλο για να κατεβάσετε το έγγραφοΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β΄ ΤΑΞΗ  ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥΒιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. ΠαπαλεξανδρόπουλουΗ διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής: 3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού5. Η Βασιλεία του Θεού: όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»9. Αρχή και πορεία του κόσμου10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία24. Πίστη και Επιστήμη: αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα;25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός28. Τα αφρικανικά θρησκεύματα29. Ο Ιουδαϊσμός30. Το Ισλάμ (Α΄)31. Το Ισλάμ (Β΄)32.Ο Ινδουισμός (Α΄)33.Ο Ινδουισμός (Β΄)35. Ο Βουδισμός36. Η κινεζική θρησκεία37. Η ιαπωνική θρησκείαΓ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥΒιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. ΠαπαλεξανδρόπουλουΗ διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής: 3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»9. Αρχή και πορεία του κόσμου10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός29. Ο Ιουδαϊσμός30. Το Ισλάμ (Α΄)31. Το Ισλάμ (Β΄)32.Ο Ινδουισμός (Α΄)33.Ο Ινδουισμός (Β΄)35. Ο Βουδισμός

  • Α’ Λυκείου 3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρείαΔιάλογος του Κυρίου με τη Σαμαρείτισσα (αποσπάσματα)… Έφτασε (ο Ιησούς) σε μια πόλη της Σαμάρειας που λεγόταν Συχάρ… Εκεί βρισκόταν το πηγάδι του Ιακώβ… Έρχεται τότε μια γυναίκα από τη Σαμάρεια να βγάλει νερό. Ο Ιησούς της λέει: «Δώσ’ μου να πιω». Η γυναίκα του απάντησε: «Εσύ είσαι Ιουδαίος κι εγώ Σαμαρείτισσα. Πώς μπορείς να ζητάς να σου δώσω νερό να πιεις;» – οι Ιουδαίοι αποφεύγουν κάθε επικοινωνία με τους Σαμαρείτες. Ο Ιησούς της απάντησε: «Αν ήξερες τη δωρεά του Θεού και ποιος είναι αυτός που σου λέει «δώσ’ μου να πιω», τότε εσύ θα του ζητούσες κι εκείνος θα σου έδινε ζωντανό νερό». Του λέει η γυναίκα: «Κύριε, εσύ δεν έχεις ούτε καν κουβά, και το πηγάδι είναι βαθύ από πού, λοιπόν, το ’χεις το τρεχούμενο νερό;»… Ο Ιησούς της απάντησε: «Όποιος πίνει απ’ αυτό το νερό θα διψάσει πάλι· όποιος όμως πιει από το νερό που θα του δώσω εγώ δε θα διψάσει ποτέ, αλλά το νερό που θα του δώσω θα γίνει μέσα του μια πηγή που θα αναβλύζει νερό ζωής αιώνιας». Του λέει η γυναίκα: «Κύριε, βλέπω ότι εσύ είσαι προφήτης· οι προπάτορές μας λάτρεψαν το Θεό σ’ αυτό το βουνό (το Γαριζίν) εσείς όμως λέτε ότι στα Ιεροσόλυμα βρίσκεται ο τόπος όπου πρέπει κανείς να τον λατρεύει». «Πίστεψέ με, γυναίκα», της λέει τότε ο Ιησούς, «είναι κοντά ο καιρός που δε θα λατρεύετε τον Πατέρα ούτε σ’ αυτό το βουνό ούτε στα Ιεροσόλυμα… Είναι κοντά ο καιρός, ήρθε κιόλας, που όσοι πραγματικά λατρεύουν, θα λατρέψουν τον Πατέρα με τη δύναμη του Πνεύματος, που αποκαλύπτει την αλήθεια· γιατί έτσι τους θέλει ο Πατέρας αυτούς που τον λατρεύουν. Ο Θεός είναι πνεύμα. Κι αυτοί που τον λατρεύουν πρέπει να τον λατρεύουν με τη δύναμη του Πνεύματος, που φανερώνει την αλήθεια». Του λέει τότε η γυναίκα: «Ξέρω ότι θα έρθει ο Μεσσίας, δηλαδή ο Χριστός όταν έρθει εκείνος, θα μας τα εξηγήσει όλα». «Εγώ είμαι», της λέει ο Ιησούς, «εγώ που σου μιλάω αυτή τη στιγμή» (Ιωάν. 4. 5-26).Jesus met the woman at the wellJesus met the woman at the wellAnd he told her, everything that she’d done, that she’d doneAnd he said, woman, look-a here woman,Tell me where is your husband?She said whoa, whoa, whoa, whoa, I don’t have oneHe said, woman, look-a here woman,They tell me you have five husbandsAnd that man you have now sure ain’t oneShe went running, crying, God help meShe said whoa, whoa, whoa, whoa, you must be the prophetBecause you told me everything that I’ve doneJesus met the woman at the wellJesus met the woman at the wellJesus met the woman at the wellAnd he told her everything she’d ever doneHe said, woman, woman, where is your husband?He said, woman, woman, where is your husband?He said, woman, woman, where is your husband?I know everything you’ve ever doneShe said, jesus, jesus, I ain’t got no husbandShe said, jesus, jesus, I ain’t got no husbandShe said, jesus, jesus, ain’t got no husbandAnd you don’t know everything I’ve ever doneHe said, woman, woman, you’ve got five husbandsHe said, woman, woman, you’ve got five husbandsHe said, woman, woman, you’ve got five husbandsAnd the one you have now, he’s not your ownShe said, this man, this man, he must be a prophetShe said, this man, this man, he must be a prophetShe said, this man, this man, he must be a prophetHe done told me everything I’ve ever doneJesus met the woman at the wellJesus met the woman at the wellJesus met the woman at the wellAnd he told her everything she’d ever done

  • Οι Πατέρες της Εκκλησίας επισημαίνουν ότι τρία κίνητρα ωθούν τους ανθρώπους στη σχέση τους με το Θεό, ο φόβος, ο μισθός και η αγάπη, που αντιστοιχούν σε τρεις ανθρώπινους τύπους, στο δούλο, το μισθωτό και τον ελεύθερο ή υιό.Ο «δούλος» (με την έννοια που είχε ο όρος στην αρχαιότητα) προσπαθεί να τηρεί τις εντολές του Θεού, για να αποφύγει την τιμωρία που πιστεύει πως επισύρει η παράβασή τους. Βασικό κίνητρο του είναι ο φόβος της κόλασης. Η βαθμίδα αυτή μόνο ως πρώτο σκαλοπάτι μπορεί να κατανοηθεί. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναπαύεται κανείς θεωρώντας την ως υγιή σχέση. Στην επόμενη βαθμίδα ο άνθρωπος ενεργεί επειδή προσβλέπει στην ανταπόδοση, στο «μισθό» που θα λάβει από το Θεό. Και τούτη η βαθμίδα, μολονότι ελευθερώνεται από τον βραχνά του φόβου, δεν φανερώνει πλήρη ωριμότητα, διότι θεμελιώνει μια «λογιστική» και υπαλληλική σχέση με το Θεό. Και στις δυο αυτές βαθμίδες το πρόσωπο του Θεού παραμορφώνεται. Ο «δούλος» έχει μπροστά στα μάτια του ένα Θεό δικαστή κι εκδικητικό, κι ο «μισθωτός» ένα Θεό ταμία. Η κατεξοχήν βαθμίδα ωριμότητας είναι αυτή που κίνητρο έχει την αγάπη. Ο άνθρωπος εδώ ενεργεί σαν ελεύθερος κι όχι σαν δούλος, σαν γιος κι όχι σαν υπάλληλος. Ανοίγεται στον απέναντι (είτε αυτός είναι ο Θεός είτε ο συνάνθρωπος) επειδή βρίσκει νόημα σ’ αυτό το άνοιγμα και το θέλει ελεύθερα και συνειδητά. Κι ο Θεός, επί τέλους, βιώνεται ως φίλος κι ως πατέρας. Αναδημοσίευση: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C134/152/1091,4006/from: http://issuu.com/mkatsaveli#

  • Α΄ Λυκείου.Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με τα θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». 2. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία. from ΠΕ 01 Και οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 3η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης Μπάλτος

  • Α΄ Λυκείου.Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με τα θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». ΔΕ 2η Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας from ΠΕ 01 Και οι λύσεις της τράπεζας θεμάτωνΔΕ 2η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων