• Γράφει η Πετρούλα Μαντζώρου,φοιτήτρια Τ.Ε.Ε.Α.Π.Υ ,Τμήματος επιστημών της εκπαίδευσης και της αγωγής στην προσχολική ηλικία,Πανεπιστημίου Πατρών.Με αφορμή ένα αδέσποτο σκυλάκι που είδαν τα παιδιά έξω από το νηπιαγωγείο και με εμφανές το ενδιαφέρον τους για αυτό, ξεκίνησε μια διδακτική παρέμβαση γύρω από το θέμα των αδέσποτων ζώων.Ο μικρός ΡΕΞ (έτσι το ονόμασαν τα παιδιά)Έγινε ανίχνευση των ιδεών των παιδιών, θέτοντάς τους κατάλληλες ερωτήσεις σχετικά με τα αδέσποτα, όπως για παράδειγμα που ζουν, τι τρώνε, ποιανού είναι, αν έχουν δει κάποιο και αν είχαν κάποια εμπειρία με αδέσποτο ζώο. Έπειτα, τα παιδιά παρακολούθησαν το πρώτο μισό μέρος μιας ιστορίας ενός ζώου που έδειχνε πως ένα σκυλάκι μπορεί να γίνει αδέσποτο. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις φάσεις του βίντεου που παρακολούθησαν σε 4 ομάδες και άλλες 2 ομάδες ζωγράφισαν τι θα μπορούσε να γίνει στην συνέχεια του βίντεο.ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩΜιλάμε για τα αδέσποτα ζώα, όμως δεν πρέπει να ξέρουμε τι σημαίνει και πως γράφεται αυτή η λέξη; Γράψαμε την λέξη “αδέσποτος” σε ένα χαρτί και γράψαμε και την αντίθετή της “δεσποζόμενος”, τα παιδιά προσπάθησαν να την διαβάσουν και βρήκαμε και άλλες λεξούλες που έχουν μπροστά αυτό το “α”.Μέσα στις επόμενες μέρες, παρακολουθήσαμε την συνέχεια του βίντεο με το αδέσποτο σκυλάκι, που από αδέσποτο υιοθετήθηκε και έγινε δεσποζόμενο. Για να κατανοήσουν περαιτέρω τα παιδιά την διαφορά του αδέσποτου από το δεσποζόμενο ζώο, εξηγήσαμε τα χαρακτηριστικά του ενός και του άλλου. Στην συνέχεια, μοιράσαμε φωτογραφίες ζώων αδέσποτων και δεσποζόμενων και τα παιδιά καλούνταν να αναγνωρίσουν τι είναι το κάθε ζωάκι και έπειτα να τις κολλήσουν στην σωστή κατηγορία.Τα παιδιά προσπάθησαν να γράψουν τις δύο λέξεις που έμαθαν, όπως μπορούσαν, αφού πρώτα αναγνώρισαν ποιά εικόνα παρουσιάζει αδέσποτα ζώα και ποιά δεσποζόμενα.  Έγινε προσέγγιση στην έννοια του καταφύγιου ζώων με μια ιστοριούλα και τα παιδιά φάνηκε να έχουν αρκετές γνώσεις πάνω στο θέμα.Στην συνέχεια, μέσα από μια εικονο-ιστορία, τα παιδιά είδαν ότι δεν συμπεριφέρονται όλοι οι άνθρωποι καλά στα δεσποζόμενα ζώα τους. Δεν τα φροντίζουν όπως τους αρμόζει και τα παραμελούν. Όπου υπήρχε κανό στην ιστορία, τα παιδιά προσπαθούσαν από τις δοσμένες λέξεις-εικόνες να το βρουν και το κολλούσαν. Τα ζώα αισθάνονται και αυτά, σαν τους ανθρώπους, ανάλογα με το πως τους φερόμαστε. Με ερωτήσεις του τύπου: “Tι αισθάνεται ένα σκυλάκι όταν το αγαπάμε και το φροντίζουμε;”, “Όταν παρατήσουμε την γατούλα μας στον δρόμο, τι θα νιώθει;”, “Ένα σκυλάκι μόνο του στο δρόμο, όταν θα πέφτει το σκοτάδι και θα έρχεται η νύχτα, τι θα νιώθει; Θα είναι χαρούμενο;”, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν τι θα αισθάνονται τα ζώα. Στην συνέχεια, μας είπαν και άλλα συναισθήματα σε συνδυασμό με διάφορες συμπεριφορές του ανθρώπου προς τα ζώα. Τα παιδιά λένε αυθόρμητα τις ιδέες τους και έτσι συμπληρώνεται ένας πίνακας συναισθημάτων για τα ζώα. Και γίνεται τίποτα για τα αδέσποτα ζώα; Φυσικά! Υπάρχει Παγκόσμια Ημέρα για τα αδέσποτα ζώα και αυτή είναι στις 4/4. Οι άνθρωποι τότε υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ζώων, συγκεντρώνουν λεφτά για να τα φροντίσουν και υιοθετούν!Κάναμε και παντομίμα, πως μπορούμε να φροντίζουμε τα ζωάκια μας, για να είναι χαρούμενα….παίζοντας το παιχνίδι της λύπης και της χαράς για τους μικρούς μας φίλους.Ζωάκια που ζουν δεσποζ’ομεν νιώθουν χαρά.Ζωάκια που ζουν αδέσποτα νιώθουν λύπη.Και οι ρόλοι αντιστράφηκαν όταν οι μικροί ζωόφιλοι ,οδήγησαν τα αδέσποτα στα «μονοπάτια «της ΧΑΡΑΣ!!Και υιοθετήσαμε το δικό μας ζωάκι για να το αγαπάμε και να το φροντίζουμεΝέμο το ονομάσαμε και κάθε μέρα το ταΐζουμε ,το φροντίζουμε και του μιλάμε!!!Φροντίσαμε και τα σκυλάκια στις εργασίες μας, δίνοντας στο καθένα από ένα κόκαλο, για να είναι και αυτά χαρούμενα και ευτυχισμένα. Μετρήσαμε πόσα σκυλάκια υπάρχουν, στην συνέχεια πόσα κόκαλα υπάρχουν, τα ενώσαμε με γραμμές και στο τέλος μετρήσαμε και γράψαμε πόσα κόκαλα περισσεύουν…Ποτέ δε θα πειράξωτα ζώα τα καημένα,μην τάχα σαν εμένακι εκείνα δεν πονούν;Θα τα χαϊδεύω πάντα,προστάτης τους θα γίνω.Ποτέ δε θα τ’ αφήνωστους δρόμους να πεινούν.Ακόμα κι όταν βλέπωπως τα παιδεύουν άλλοι,εγώ θα τρέχω πάλιμε θάρρος σταθερό, θα προσπαθώ με χάδιατον πόνο τους να γιάνωκι ό,τι μπορώ θα κάνωνα τα παρηγορώ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΕΜΗΣΠρόγραμμα που εκπονήθηκε από την φοιτήτρια Πετρούλα Μαντζώρου ,φοιτήτρια  ΕΣΠΑ του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Υ Πανεπιστημίου Πατρών

  • Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας.6 Μαρτίου !Ένας όρος ,μια έννοια που ηχεί τα τελευταία χρόνια μέσα στα σχολεία αλλά και στα σπίτια απελπισμένων και φοβισμένων γονέων.Ξεχωρίσαμε τις έννοιες «μαρτυριάρης» ή «καρφί » από τον ήρωα από αυτόν δηλαδή που ενημερώνει κάποιον ενήλικα για ένα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ γεγονός.Για τα ασήμαντα γεγονότα και τις συγκρούσεις που μπορούν να συμβούν ανά πάσα στιγμή ανάμεσα στα παιδιά ,τις επιλύουμε μόνοι μας ,μεταξύ μας.Ενημερώνουμε μόνο για κάτι που μας ενοχλεί ,κάτι που μας πληγώνει ,κάτι που μας κάνει να νιώθουμε άσχημα,κάτι που τσαλακώνει την ψυχή μας!!!Μας βοήθησε πολύ η ιστοσελίδα της συναδέλφου -δασκάλας ,της Ιωάννας .ΤΑΞΗ ΑΣΤΕΡΑΤΗ (Καρφί ή Ήρωας)(πατήστε)Με τα παραδείγματα καταλάβαμε καλά και παίξαμε το παιχνίδι με τις λέξεις ΗΡΩΑΣ και ΚΑΡΦΙ.Μοιράσαμε τις λέξεις ,τις αναγνωρίσαμε.Δείχναμε και διαβάζαμε ένα γεγονός .Τα παιδιά απαντούσαν ,σηκώνοντας το καρτελάκι τους και εξηγούσαν και γιατί.Μπορώ να ζητήσω ευγενικά τη σβήστρα μου πίσω.Δε χρειάζεται  να ενημερώσω την δασκάλα μου.Τρέχω να το  πω στη δασκάλα μου ,το παιδάκι κινδυνεύει.Στη συνέχει διαβάσαμε το παραμύθι «Τα μπαλόνια της φιλίας»Θα το βρείτε εδώ σε ηλεκτρονική μορφή.Τα μπαλόνια της φιλίας!Και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς τα δικά μας μπαλόνια της φιλίας.Κάθε παιδάκι κι ένα μπαλόνι ,όπου πάνω θα γράψουν το όνομα οι καλύτεροί του φίλοι.Ένα μπαλόνι μοναδικό ,που θα μας κάνει περήφανους για τους φίλους που έχουμε .Θα δανειστώ τα λόγια ενός καλού συναδέλφου…«Μπούλινγκ δεν είναι όταν ο Γιαννάκης πλακωθεί στο ξύλο με τον Κωστάκη και μετά από 5 λεπτά είναι και πάλι φίλοι. Το λέω, σήμερα που είναι παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, επειδή αυτός ο όρος, όπως και ο όρος φασισμός, χρησιμοποιούνται όπου λάχει, όπως λάχει, με συνέπεια να απονευρώνονται.»Ζούμε σε δύσκολες εποχές.Αναπολώντας την δική μου παιδική ηλικία ,οι μόνες πληγές που έχουν μείνει ,είναι τα σημάδια στα γόνατα και στους αγκώνες από τα άπειρα πεσίματα στις αλάνες και στις αυλές,από τα σκαρφαλώματα στα δέντρα και στα μυτερά βράχια.Κάτι έχουμε χάσει ,κάτι έχουμε μπερδέψει ,κάποιοι μας αποσυντόνισαν ,λάθος πρότυπα…Ένα απόσπασμα αφιερωμένο  στη γενιά που έζησε τα παιδικά της χρόνια κάπου στη δεκαετία του ΄80.…Τότε, ζούσαμε κάθε στιγμή.. Πέφταμε, χτυπούσαμε και ξανασηκωνόμασταν. Μαθαίναμε γράμματα και οι δάσκαλοι μας τραβούσαν τα αυτιά. Παίζαμε μέχρι αργά και κλέβαμε φρούτα από τα δέντρα. Μεγαλώναμε με μουσική που δεν θα ξαναυπάρξει ποτέ..Το πρωί, μας έφτιαχναν ψωμί με μερέντα και γάλα από την κατσίκα. Τα βράδια μας σκέπαζαν με τα ναϋλον λουλουδάτα σεντόνια και μας χαϊδευαν τα μαλλιά μέχρι να μας πάρει ο ύπνος… Το χειμώνα μας μάθαιναν πολλαπλασιασμό και γραμματική. Μας έπαιρναν από το σχολείο και όταν γυρνούσαμε σπίτι βρίσκαμε ένα ζεστό πιάτο φαϊ.Τα απογεύματα, η γιαγιά κι ο παππούς μας πήγαιναν στην παιδική χαρά και όσο εμείς παίζαμε, εκείνοι κάνανε πηγαδάκια με άλλες γιαγιάδες και παππούδες αναπολώντας τις ωραίες στιγμές της εποχής τους.Το βράδυ μας κυνηγούσανε στις γειτονιές και φωνάζανε να κατέβουμε από τα δέντρα και να μη φάμε άλλα κορόμηλα μη μας πιάσει η κοιλιά μας! Όταν σπάγαμε τα κεφάλια μας και πέφταμε από τα ποδήλατα μας έβαζαν τσιρώτα, τότε τα μοντέρνα αδιάβροχα χαντζαπλάστ… δεν υπήρχαν.Η μοναδική μας σχέση με την τηλεόραση ήταν για να δούμε κάντυ-κάντυ, roadrunner, Bugs Bunny, Thundercats και Οδύσσεια, παρέα με ένα carnation. Τότε δεν υπήρχαν παιδικά με τεράστιους κακούς με κόκκινα μάτια και ανατριχιαστικές φωνές. Αγαπούσαμε αληθινά και παρ’όλες τις δυσκολίες.. ζούσαμε, αναπνέαμε και ρουφούσαμε τη ζωή…Κι όμως μεγαλώσαμε…

  • Ένα παραμύθι από την καλή μου φίλη και συνάδελφο Ελένη-pitsina ,ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για την Καθαρά Δευτέρα ,που είχε περάσει και είχαν βιώσει τα παιδιά,αλλά αυτό δεν μας ενόχλησε καθόλου να εκφράσουμε τις απόψεις και τις εμπειρίες της μέρας.Ένα καλάμι μόνο του ,που το μεγάλο του όνειρο ήταν να πετάξει ψηλά…..Άραγε θα τα καταφέρει;H συνέχεια στο μπλογκ της φίλης pitsinasΤο καλάμι που ήθελε να πετάξει!(πατήστε)ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕ ΣΧΗΜΑ ΡΟΜΒΟΥ.Ιδέα από συνάδελφο του Παιδικού Πλανήτη.ΧΡΩΜΑΤΙΣΑΜΕΑΦΗΣΑΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΟΥΝΒΑΛΑΜΕ ΟΥΡΑΚαι γράψαμε σε ένα συννεφάκι το δικό μας όνειρο.Να πάει ψηλά με το χαρταετό μας ,να το ακούσει ο άνεμος ,να το πει στον ήλιο και από εκεί να γίνει πραγματικότητα!!! Φυσικά δεν θα έλειπε και το έθιμο της κυρα Σαρακοστής.Έθιμο από παλιά από τις γιαγιάδες μας.Ομολογώ πως τα τελευταία χρόνια ,χαίρομαι πολύ που βλέπω νηπιαγωγούς ιδίως ,να αναβιώνουν και να συνεχίζουν αυτό το έθιμο στα νηπιαγωγεία μας.Κουτάλια,πιρούνια, σαρακοστιανά φαγητά και το ποιηματάκι για την κυρα Σαρακοστή.Φόρεμα της βάλαμε ένα πιάτο.Ιδέα από τη φίλη μας και συνάδελφο Δέσποινα ΠαρταλάΜετρήσαμε τα κουταλοπίρουνα.Είναι εφτά ,όσα και τα πόδια της κυρα Σαρακοστής που χρειαζόμαστε για τις 7 εβδομάδες μέχρι το Πάσχα .Κολλήσαμε τα φαγητά που θα τρώει η κυρα Σαρακοστή κάθε εβδομάδα.Την πρώτη εβδομάδα θα τρώει πατάτες με το πιρούνι ,τη 2η ταραμοσαλάτα με το κουτάλι,την 3η αρακά με το κουτάλι επίσης ,την 4η γαρίδες,την 5η φακές με το κουτάλι ,την 6η χταπόδι με πιρούνι ,την 7η φασολάδα με κουτάλι.Τα φαγητά τα υπόλοιπα τα βάλαμε μέσα στο πιάτο.Βρήκαμε και τις λέξεις που αντιστοιχούν στις εικόνες-φαγητά ,ανάλογα με το φώνημα που ακούγαμε .Τα φαγητά που περίσσεψαν τα βάλαμε μέσα στο πιάτο Και η κυρα Σαρακοστή μας ΕΤΟΙΜΗΗΗΗΤο πρώτο πιρουνάκι θα το βγάλουμε την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ αφού η καλή μας κυρα Σαρακοστή ,θα μας έχει φάει όλες τις πατάτεςςς!!!Δε ξεχάσαμε και τον Μάρτη μας να φορέσουμε.Τα κορίτσια της Στ΄τάξης ,μας το φόρεσαν στα χεράκια μας ,να μη μας πιάσει ο ήλιος ,τραγουδώντας μας ένα χελιδόνισμα.Πήραμε τους χαρταετούς μας ,πιστέψαμε στο όνειρό μας και θα τον πετάξουμε ψηλά ,ψηλά ,ψηλάαααα!!!ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

  • H μάσκα !!!Αναπόσπαστο στοιχείο του Πατρινού Καρναβαλιού. Μάσκες νεκρικές ,θεατρικές ,πολεμικές,καρναβαλικές κ.α.Η Πάτρα λόγω της γεωγραφικής της θέσης και την επαφή της με την γειτονική Ιταλία,επηρεάστηκε από το μοναδικό καρναβάλι της Βενετίας.Οι βενετσιάνικες μάσκες μοναδικές.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τις δικές μας βενετσιάνικες μάσκες.Χάρτινο πιάτο,χρώματα και χρυσόσκονη!Δε σταματήσαμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού.Βρήκαμε πολλά αντικείμενα και τα αντιστοιχίσαμε στο κατάλληλο κουτάκι .Μικρή σκάλαΠριγκίπισσαΈνα άλλο στοιχείο που κάνει μοναδικό το καρναβάλι της Πάτρας,είναι η μασκαράτα.Ειδική κατασκευή που φοριέται πάνω από το κεφάλι και στηρίζεται στους ώμους.Στην αρχή ήταν φτιαγμένη με φθηνά και ευτελή υλικά  και εφήμερη.Σήμερα ,η φαντασία και το μεράκι των Πατρινών καρναβαλιστών κάνουν τις μασκαράτες ξεχωριστές!Έτσι και εμείς με τα υλικά του νηπιαγωγείου μας ,φτιάξαμε μια μασκαράτα.Εφημερίδα ,κόλλα και χρώματα. Με μεράκι και φαντασία την χρωματίσαμε ,πολύχρωμη ,ουράνιο τόξο.Την φορέσαμε!Και νιώσαμε περήφανοι!!Μια μάσκα από τη Βενετία ,παρατήρησαν τα παιδιά ένα πρωϊνό στο νηπιαγωγείο.Μια μάσκα μαγική.Τη φορέσαμε .Αυτός που την φόραγε μεταμορφωνόταν σε αυτό που πραγματικά ήθελε να είναι.Πειρατής,πριγκίπισσα,βασίλισσα,ζωάκι ,ιππότης ,δράκος.Η έκφραση των ματιών μέσα από τη μάσκα ,μοναδική ,για κάθε παιδί ξεχωριστά!!!!Ζωγραφίσαμε και τις δικές μας μάσκες!Και ήρθε η ώρα να πούμε την αγαπημένη μας ιστορία!Την ιστορία του μικρού αγοριού από τη Βενετία ,του Αρλεκίνου ,που βλέποντας τους καρναβαλιστές στους δρόμους ,ζήλεψε και ένα δάκρυ κύλησε στο παιδικό του μάγουλο.Η αγάπη της μαμάς του ,κατάφερε με μικρά κουρελάκια από το μπαουλάκι της ,να φτιάξει την ωραιότερη αποκριάτικη στολή του κόσμου!!!!Ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ έμεινε στην καρναβαλική ιστορία!ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ(πατήστε)Η αφίσα του φετινού Πατρινού Καρναβαλιού απεικονίζει έναν ΑΡΛΕΚΙΝΟΑναγνωρίσαμε τα σχήματα στη στολή του Αρλεκίνου και παίξαμε με τους ρόμβους.Και ανοίξαμε το δικό μας μπαουλάκι της μεταμφίεσης και ανακαλύψαμε πως ήταν γεμάτο από μικρά κουρελάκια πολύχρωμα.Επιλέξαμε κάθε παιδάκι το κουρελάκι του και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να βρούμε τα παιδιά που είχαμε το ίδιο κουρελάκι ,ανάλογα με το χρώμα.Φτιάξαμε ομάδες και καθήσαμε μαζί.Και δημιουργήσαμε!!!!Ένας ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ για όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας! Την ελεύθερη ώρα ,κάποια παιδιά έφτιαξαν Αρλεκίνους και μασκαράτες!  Και ο φαταούλας μας, έτοιμος για το αυριανό μας πάρτυ bal masque ,περιμένει να τον ταΐσουμε με τα εφημεριδομπαλάκια.Θα μασκαρευτούμε και θα ζήσουμε για λίγο την μαγεία του καρναβαλιού με πολλά παιχνίδια ,κέφι και χορό!Φορέσαμε τις μάσκες μας …Και σας ευχόμαστε Καλό Καρναβάλι!!!Το σίγουρο είναι πως εμείς θα γλεντήσουμε με την ψυχή μας ,στην πρωτεύουσα του Ελληνικού καρναβαλιού,στην Πάτρα!!!ΚΑΛΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!

  • Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το μεγαλύτερο γεγονός της Πάτρας και αυτό που εδώ και χρόνια είναι θεσμός και συνεχίζεται και στηρίζεται από τους πολίτες της Πάτρας.Το Πατρινό Καρναβάλι.Παρακολουθήσαμε το βίντεο και εξηγήσαμε.Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΝΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 6 ΛΕΠΤΑΟ κρυμμένος θησαυρός της Πάτρας είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Πατρινού Καρναβαλιού .Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς το δικό μας κρυμμένο θησαυρό.Ένα αλφάβητο με κουτάκια.Σε κάθε κουτάκι αντιστοιχεί και ένα γράμμα του ελληνικού μας αλφάβητου.Στόχος μας η αντιστοίχιση των κρυμμένων θησαυρών που βρίσκονται σκορπισμένοι μέσα στην τάξη μας ,ανάλογα με την πρώτη φωνούλα του θησαυρού.Ο κρυμμένος θησαυρός της Πάτρας.Η συμμετοχή των παιδιών απαραίτητη στην κατασκευή του  Για να βοηθήσουμε τα παιδιά ,τους δώσαμε ένα αίνιγμα και έπρεπε να βρουν το κρυμμένο θηασαυρό ,ψάχνοντας μέσα στο νηπιαγωγείο .Ζεστό καθώς πλησίαζαν ,κρύο καθώς απομακρύνονταν από το σημείο του θησαυρού.Κάθε μέρα κι ένας θησαυρός.Ψάχνοντας και βρίσκοντας την Σερπαντίνα.Αντιστοιχίζοντας στο κατάλληλο κουτάκι . Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού έχει εντυπωσιάσει τα παιδιά και το περιμένουν με μεγάλη αγωνία κάθε μέρααα!!Αποφασίσαμε να φτιάξουμε το λάβαρο του Πατρινού Καρναβαλιού .Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και δημιουργήσαμε!!!Κίτρινη ομάδαΜπλε ομάδαΚόκκινη ομάδα Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό .Η σημαία του Πατρινού Καρναβαλιού σε ψηφιδωτό.Τα παιδιά συνεργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό .Προσθέσαμε και τις λέξεις ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ,κοιτώντας από την αφίσα του φετινού Πατρινού Καρναβαλιού.Και έφτασε η Τσικνοπέμπτη Ο γάμος της Γιαννούλας της Κουλουρού είναι ένα δρώμενο ,ένας ντόρος που διαδραματίζεται στην Άνω πόλη της Πάτρας και συγκεκριμένα στην οδό Γερμανού που περνά μπροστά από το Αρχαίο Ωδείο.Η Γιαννούλα ήταν ο γραφικός τύπος μιας γυναίκας ρομαντικής και ονειροπόλας .Πούλαγε κουλούρια.Πίστευε πως θα έρθει να την παντρευτεί ο πρόεδρος της Αμερικής ο Ουΐλσον .Οι γείτονες της της έστησαν μια φάρσα ,στέλνοντάς της γράμματα που είχε γράψει τάχα ο Ουΐλσον και περιέπαιζαν την καημένη την Γιαννούλα.Από τότε η Γιαννούλα κατέβαινε στο λιμάνι και περίμενε τον καλό της να την παντρευτεί .Η Γιαννούλα η Κουλουρού Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε τον σύνδεσμο.Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ ΤΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΟΥΚαι με δημοκρατικές διαδικασίες ,ρίχνουμε κλήρο για την Γιαννούλα την Κουλουρού .Σε μια γυάλα όλα τα ονόματα των κοριτσιών μας.Ο γαμπρός θα είναι από την Α΄τάξη του 40ου δημοτικού σχολείου.Και ο κλήρος……Η Μαρίλια θα είναι φέτος η Γιαννούλα η Κουλουρού.Οι προετοιμασίες της νύφης και οι παράνυφες.Τα καλαθάκια μας με το ρύζι.Το λάβαρο του Καρναβαλιού μας Ο γαμπρός περιμένει σκεφτικόςΣήμερα γάμος γίνεται…συνοδεύεται από τις παράνυφες και τα αγόρια που κρατούν τσίγκινα κουτάκια ,κάνοντας φασαρία.σε ωραίο περιβόλι…Κουμπάρε άλλαξε τα στέφανα…Ωχ όχι …ο πρόεδρος δεν έχει διαβατήριο και οι αστυνόμοι τον συλλαμβάνουν…πάει ο γάμος!!!Αλί ,αλί και τρισαλίιιι….οϊμέεεεΚαι νααα….ο καπετάνιος που έφερε τον πρόεδρο ,αρπάζει τη Γιαννούλα και φεύγοοοοοοουννν…..Να ζήσετεεεεεεε!!!!!!Αλλάξαμε λίγο το σενάριο στο τέλος για να χαρούν τα παιδιά ,να έρθει η «κάθαρση » και να δώσουμε ένα όμορφο τέλος στο δρώμενο!!!!Τα σουβλάκια μας ψήνονται…Και ο χορός καλά κρατεί…Χορός της σκούπαςΧορός της νύφηςΓαϊτανάκι ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ!!!!!Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται…

  • Το τραγούδι που σας υποσχεθήκαμε .Τραγουδισμένο από τις παιδικές μας φωνές.Μουσική στίχοι :MπουτάκογλουΠΑΤΡΑ ΜΟΥ ,ΠΑΤΡΑ ΜΟΥ!!! (πατήστε εδώ)Ο Έπαινος για όλα τα παιδιά ,από την υπεύθυνη του τμήματος πολιτιστικών θεμάτων ,για τη συμμετοχή μας στη δράση.

  •  Εντοπίσαμε στο χάρτη το αρχαίο ωδείο της Πάτρας.Το Ρωμαϊκό ωδείο.Είδαμε πολλές φωτογραφίες ,παλιές και νέες του θεάτρου.Μα πού βρίσκεται το Αρχαίο ωδείο;Xωρίσαμε με μια νοητή γραμμή το χάρτη της Πάτρας στη μέση και ονομάσαμε την πάνω πόλη σε Άνω πόλη και την κάτω σε κάτω πόλη ,όπως επικρατεί εδώ και χρόνια.Μα γιατί να την χωρίσουμε την Πάτρα;Και τι είναι αυτό που ενώνει την πάνω πόλη με την κάτω;Παλιά η Πάτρα ήταν μόνο η άνω ,σιγά σιγά επεκτάθηκε λόγω του λιμανιού της.Αυτό που ενώνει την πάνω με την κάτω πόλη είναι …φυσικά οι σκάλες.Πολλές σκάλες!!!Σκάλες Αγίου Νικολάου ,πήρε το όνομα από τον Ιερό ναό του Αγίου Νικολάου που βρίσκεται στο κάτω μέρος.193 σκαλιά!!!!Οι γραφικές σκάλες της οδού  Πατρέως που οδηγούν στην Πάνω πόληΟι φημισμένες σκάλες της Γεροκωστοπούλου .Μας οδηγούν στο Αρχαίο ωδείο.Φτιάξαμε ένα ομαδικό χάρτη ,που παριστάνει την πάνω και την κάτω πόλη.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας μικρή σκάλα.Και στην κορυφή εμείς!!Φτάσαμε στο Αρχαίο ωδείο .Θα παρακολουθήσουμε παράσταση.Έτοιμοι οι ηθοποιοί.Νάτος ο πειρατής βγαίνει από την πόρτα(παρασκήνια) στη σκηνή .Πιάνει τις πριγκίπισσες και τις αιχμαλωτίζειΕυτυχώς ήρθε ο γενναίος ιππότης και τις ελευθέρωσε.Ουφφφ μας έφυγε η αγωνία!Υπόκλισηηηηη. Μάθαμε τα μέρη του αρχαίου θεάτρου και πού έπαιζαν οι ηθοποιοί.Παίξαμε και το παιχνίδι για τα μέρη του αρχαίου θεάτρουΜΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥΠοιους άλλους τρόπους έχουν οι Πατρινοί να διασκεδάζουν ,εκτός από το θέατρο;Πολλούς!!!Θέατρα μικρά ,μεγάλα ,μπουάτ,καραγκιόζη,ταβερνάκια,ρεμπετάδικα ,σινεμά και φυσικά το Καρναβάλι.Δεν είναι τυχαίο που η Πάτρα φημίζεται για το κέφι της και τους γλεντζέδες της!Παίξαμε παιχνίδι μνήμης  memory (εργασία της φοιτήτριας)Αποφασίσαμε να πάμε εκπαιδευτική επίσκεψη.Πρώτα πρέπει να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις πινακίδες με την ονομασία της Πάτρας.Παίξαμε με τις φωνούλες της λέξης ΠάτραΚαι εντοπίσαμε την Πάτρα στις πινακίδες μας.Ο Διονύσης μας έφερε παραδοσιακά λουκουμάκια ,τοπικό προϊόν για τα γενέθλιά του . Η 14η  Φεβρουαρίου ,ήταν μέρα εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Μουσείο τεχνολογίας και Επιστημών του Πανεπιστημίου της Πάτρας.Αφορμή η  παγκόσμια ημέρα εορτής του ραδιοφώνου.Οι φοιτητές του ραδιοφωνικού σταθμού του  Πανεπιστημίου ,μας υποδέχτηκαν και εμείς τους τραγουδήσαμε ένα παλιό τραγούδι για την Πάτρα μας.φτάνοντας στο μουσείοΠεριμένοντας τη σειρά μας και ακούγοντας και τα άλλα σχολεία Οι φοιτήτριες του ραδιοφωνικού σταθμού του Πανεπιστημίου ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ!!!Μαζί τους μέσα στο μικρό στούντιο. Και απέξω…στο μικρόφωνοΠεριήγηση στο χώρο. Έξω από το χώρο του μουσείου .Να φάμε ,να πιούμε και να επιστρέψουμε γεμάτοι με όμορφες εικόνες ,όμορφα ακούσματα ,όμορφες εμπειρίες!! Το τραγούδι που τραγουδήσαμε …Στην επόμενη ανάρτηση θα μας ακούσετε με τις παιδικές μας φωνές!!!ΕΚΠΛΗΞΗΗΗΗΗΗ!!!Ευχαριστούμε !!!!

  • Το νηπιαγωγείο μας ,φέτος θα γνωρίσει την πολιτεία της Πάτρας.(καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα)Τα παιδιά θα μας οδηγήσουν να μάθουμε πράγματα για την πόλη που ζούμε και να την  αγαπήσουμε ακόμα πιο πολύ.Αφορμή μας ,η παρακολούθηση ενός βίντεο, που κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών τόσο του νηπιαγωγείου μας ,όσο και των παιδιών της Α΄ τάξης του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου  όπου συνεργαζόμαστε.(δείτε το)BINTEO ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑΠρώτο μας μέλημα ,η ανίχνευση των παραστάσεων των νηπίων ,με το μοναδικό τους τρόπο.Τη ζωγραφική!ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΣΤΗ ΠΑΤΡΑΤΟΥΝΕΛ,ΠΑΓΚΑΚΙΑ,ΔΕΝΤΡΑ…ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ,ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΠΑΛΙΑ…ΤΗ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ…ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ…ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣΤΟ ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ ΤΗΣ ΠΛ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ…ΤΙΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ,ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΜΩΡΟ ,ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ…ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ…ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ…ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ ,ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ…ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ,ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ…ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ,ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ… Παρατηρήσαμε στην υδρόγειο σφαίρα ,πού βρίσκεται η Πάτρα…μμμ δε φαινόταν ….μα είμαστε τόοοοοοοσο μικροί!!! Για να το καταλάβουμε καλύτερα ,έπρεπε τα νήπια να κατανοήσουν πως είμαστε μέρος αυτού του απέραντου κόσμου.Ο κόσμος ξεκινάει από το σύμπαν….Ταξινομήσαμε !!!ΣΥΜΠΑΝΓΗΕΥΡΩΠΗΕΛΛΑΔΑΝΟΜΟΣ ΑΧΑΪΑΣΠΑΤΡΑ ,Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ                                                                                              ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ Τα βάλαμε σε μια σειρά και φτιάξαμε τη «κοσμογραμμή» .Για να το καταλάβουμε καλύτερα ,κόψαμε στρογγυλά χαρτόνια σε διάφορα μεγέθη και τοποθετούσαμε το κόσμο μας από το μεγάλο προς το μικρό … Αφουγκραστήκαμε τις ιδέες και τις απόψεις των παιδιών ,για αυτά που θέλουν να μάθουν για τη πόλη που ζουν!Τις καταγράψαμε.Και ξεκινήσαμε με την ιστορία της Πάτρας .Άραγε από πού πήρε το όνομά της;Aπό τον βασιλιά Πατρέα γιο του Πρευγένη σύμφωνα με την μυθολογία ,ύστερα από μάχες που έγιναν,από  πληροφορίες που έχουμε από τον τότε γεωγράφο Παυσανία.ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΕΑ Τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν το όνομα του Πατρέα ή Πατρεύς.Φτιάξαμε μια ιστορική ,χρονική γραμμή της Πάτρας και θέσαμε σαν σημείο αναφοράς την γέννηση  του Χριστού.Βάλαμε την ιστορική γραμμή στο τοίχο του νηπιαγωγείου μας ,θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα την πορεία εξέλιξης της πόλης μας και των γεγονότων της.Πρώτος σταθμός μας το κάστρο της πόλης μας ,ψηλά στο λόφο σε απόσταση 800μ. από τη θάλασσα.ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣΑπό τι  να είναι φτιαγμένο;Oι απαντήσεις των παιδιών.Για να φτιάξουμε και το δικό μας κάστρο .Τι έχουμε στο νηπιαγωγείο να το φτιάξουμε;Μα φυσικά τουβλάκια!!!Εντοπίσαμε το κάστρο στο χάρτη και παρατηρήσαμε το σημαδάκι που το απεικονίζει.Και άλλο κάστρο!!»Στο Ρίο ,στο σπίτι του παππού μου ,περνώ κάθε μέρα από εκεί»είπε ο Παναγιώτης.Κάστρο Ρίου (Καστέλλι Μορέως) Στο κάστρο της Πάτρας το παλιό ,να ΄μαι και γω  να ……….. Ευκαιρία να ζήσουμε λίγο την εποχή !!Μάχες ,ιππότες ,πειρατές ,βασίλισσες ,πριγκίπισσες…ΞιφομάγχοιΜια βασίλισσα με την πριγκίπισσα.βαδίζοντας στους βασιλικούς τους κήπους..Πειρατές έτοιμοι για μάχηΑααα μια νυχτερίδα στο κάστρο..Βασίλισσα και πριγκίπισσα συζητούν στα ιδιαίτερα δωμάτιά τους.Πληγωμένος ιππότης ,ξιφομάγχος..Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τα παιδιά!!!

  • Έφτασε και ο Φεβρουάριος!!!Η φοιτήτρια Πετρούλα ,έφτασε κι αυτή στο νηπιαγωγείο μας και θα είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς περίπου ,μαζί μας.Καλώς ήρθες Πετρούλα!!!Ώρα να γνωριστούμε με τον Άκη τον μαϊμουδάκη το φίλο μας.Η θέση η διπλανή μου είναι αδειανή ,ελάτε παιδάκια να κάτσουμε μαζί και να γνωριστούμε!Στολίσαμε το νηπιαγωγείο μας με πολύχρωμες κορδέλες και μασκαράδες χαρούμενους.Μα γιατί από το άσπρο του Γενάρη ,ο Φλεβάρης μας έφερε χρώματα ,χαρά και γέλια;To βιβλίο της Λότη Πέτροβιτς ,μας το εξηγεί με εκπληκτικό τρόπο. Ο Φλεβάρης είναι ο πιο χαρούμενος ,χρωματιστός ,κεφάτος ,γλεντζές μήνας του χρόνου αλλά και σκανδαλιάρης.Μα για εμάς εδώ στη Πάτρα ,ακόμα περισσότερο.Γιατί αναπόσπαστο κομμάτι του ,είναι το καρναβάλι μας ,που τρέχουμε στους δρόμους της πόλης μας και γλεντάμε ,τραγουδάμε με την ψυχή μας.Μα γιατί ο Φλεβάρης έχει 28 κουτάκια στο ημερολόγιο μας;Μια χρονιά που η παραγωγή του κρασιού ήταν μικρή οι μήνες Γενάρης, Φλεβάρης και Μάρτιος συμφώνησαν να ενώσουν σ” ένα κοινό πιθάρι το κρασί τους και να το χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια όλοι εξίσου.Ο Φλεβάρης που είχε βάλει πρώτος το δικό του το κρασί, άνοιξε μια τρύπα στο πιθάρι για να πιει το δικό του μερίδιο χωρίς να τον καταλάβουν οι υπόλοιποι. Φυσικά μη μπορώντας να χορτάσει και να ελέγξει τον εαυτό του ήπιε και το κρασί των άλλων και μέθυσε.Έτσι, ο Ιανουάριος και ο Μάρτιος θύμωσαν και για να τον τιμωρήσουν του πήραν από μία μέρα κι έμεινε με 28 ενώ αυτοί απέκτησαν 31 μέρες.Έτσι ο Φεβρουάριος έχει το παρατσούκλι ,Κουτσοφλέβαρος!!!Τον ζωγραφίσαμε ,έτσι όπως τον φανταστήκαμε.Τον Φεβρουάριο ,κάποια δεντράκια ,φορτώνουν τα κλαδιά τους με άπρα και ροζ ανθάκια.Οι αμυγδαλιές!!!Για να δούμε τι είναι η αμυγδαλιά;(εργασία της φοιτήτριας Πετρούλας ΕΣΠΑ)Εικόνες κι άλλες για να μπερδέψουμε τους μικρούς μας φίλους. Φτιάξαμε τη δική μας αμυγδαλιά ,να στολίσει το νηπιαγωγείο μας.Από το κάτω μέρος ενός πλαστικού μπουκαλιού ,βουτήξαμε σε χρώμα και φτιάξαμε τα ανθάκια της. Την τεχνική μπορείτε να τη δείτε εδώ Λουλούδια στένσιλ με πλαστικό μπουκάλι Και το τραγούδι της αμυγδαλιάς εδώ Το τραγούδι της αμυγδαλιάς!Και εμείς είμαστε χαρούμενοι γιατί ο Φεβρουάριος είναι ο τελευταίος μήνας του Χειμώνα.Αν και είμαστε στην αρχή του …ετοιμαστείτεεεε έεεεερχεται η Άνοιξη ,η αγαπημένη κόρη του Χρόνου!!!!!

  •  Είχαμε την τιμή ,να φτάσει στο νηπιαγωγείο μας το εξαίρετο βιβλιοτετράδιο, από το 2ο  νηπιαγωγείο των Ν.Μουδανιών.Ένα βιβλίο που κάθε νηπιαγωγείο θα δώσει το δικό του μήνυμα για όλα τα παιδιά της γης.Μια πρωτοβουλία  της αγαπημένης μου συναδέλφου Κικής Μιχαλάρου.Δεν ξεφύγαμε καθόλου από το πρόγραμμά μας ,ίσα -ίσα μας βοήθησε να καταλάβουμε πως είμαστε κι εμείς μέρος του κόσμου (σε άλλη αναρτησούλα αυτό). Και εμείς με τη σειρά μας, να αφήσουμε το δικό μας μήνυμα για τα παιδιά όλου του κόσμου. Το δικό μας μήνυμα !!!Επηρεασμένα τα παιδιά από το περσινό πρόγραμμα της UNICEF (ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ),αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα σπίτι για ΟΛΑ τα παιδιά του κόσμου με άφθονα αγαθά ,που να μην τελειώνουν ποτέ και  κάθε παιδάκι να έχει πάντα όλα τα αγαθά!Κική Μιχαλάρου σε ευχαριστούμε που μας συμπεριέλαβες και εμάς ,στο πιο όμορφο βιβλίο που έχουν φτιάξει,που θα φτιάξουν τα παιδιά από τα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και όχι μόνο!Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ ΕΤο ταξίδι του βιβλίου συνεχίζεται σε κοντινό χωριουδάκι της Πάτρας!

  • H μέρα σήμερα κατάλληλη να μιλήσουμε για το σεισμό,αφού τελευταία έχει επισκεφθεί τους γείτονές μας ,τους Κεφαλλονίτες.Το βράδυ μάλιστα έκανε σεισμό με επίκεντρο την πόλη μας.Καταγράψαμε όλες τις απόψεις των παιδιών ,»τι είναι σεισμός».Όλα τα παιδιά έχουν νιώσει και έχουν δει το σπίτι,  να κουνιέται .Συζητήσαμε τι πρέπει να κάνουμε πριν το σεισμό.Κανένα παιδί δεν ήξερε ή δεν είχε στο σπίτι του το βαλιτσάκι τοτ σεισμού.Αποφασίσαμε τι θα βάλουμε μέσα ,ύστερα από πληροφορίες που πήραμε από τη σελίδα του ΟΑΣΠ.Χωριστήκαμε σε 6 ομάδες1η ομάδα2η ομάδα3η ομάδα4η ομάδα5η ομάδα6η ομάδα Τα κολλήσαμε στο εσωτερικό από το βαλιτσάκι μας.Μάθαμε και τα τηλέφωνα από πυροσβεστική ,ΕΚΑΒ ,αστυνομία.Κάναμε άσκηση σεισμού (παιχνίδι του σεισμού) ,βγήκαμε έξω στο προαύλιο με προσοχή και συγκεντρωθήκαμε στη μέση της αυλής μας.  Ζωγραφίσαμε το σεισμό ,έτσι όπως τον αντιλαμβανόμαστε. Τα βελάκια δείχνουν την κίνηση του σεισμού ,καθώς και οι άστατες γραμμές. Μιλήσαμε για τη γη και το εσωτερικό της και τι είναι αυτό που προκαλεί το σεισμό.Ξέρουμε πως η Ελλάδα είναι μια σεισμογενής χώρα και σχεδόν κάθε μέρα γίνονται σεισμοί που μπορεί και να μην τους αντιληφθούμε .Κάναμε φίλο μας τον σεισμό και συμφωνήσαμε πως η ψυχραιμία την ώρα του σεισμού θα μας κρατήσει ασφαλείς  κάτω ή δίπλα από ένα τραπέζι ή γραφείο.Αγαπήσαμε πολύ το τραγούδι του σεισμού από τα Ημισκούμπρια ,το χορέψαμε και ακόμα το τραγουδάμε!!!Σεισμός ,σεισμός ,γίνεται χαμός ….έλα φιλαράκο μη σε πιάνει πανικός!

  •  Κατασκευούλα για να τιμήσουμε τους 3 Ιεράρχες,προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών,τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, τον Βασίλειο το Μέγα και τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό ή Γρηγόριο  Θεολόγο που η εκκλησία μας γιορτάζει στις 30 Ιανουαρίου . Παλαιωμένη εικόνα ,βυζαντινής τέχνης με την τεχική του νες καφέ.Από τα χεράκια των μικρών δημιουργών της πολιτείας μας!!Και μια και μιλήσαμε για τους προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών,φτιάχνουμε σιγά σιγά και το τμήμα ,γωνίτσα της δανειστικής μας βιβλιοθήκης .Καδράκια για το σπίτι μας.Καλή αυριανή . Εύχομαι οι 3 Ιεράρχες να μας οδηγούν με το παράδειγμά τους,και να δίνουν φώτιση στους μαθητές και στους δασκάλους τους!!

  •  Σε συνέχεια τις δραστηριότητες για ενδυνάμωση της ομάδας,σήμερα ήταν η μέρα που θα φτιάχναμε την τούρτα της φιλίας.Πριν από αυτό ,δραματοποιήσαμε μια ψεύτικη σύγκρουση ανάμεσα σε δυο νήπια.Θύμωσαν και στενοχωρήθηκαν.Τι θα κάνουμε για αυτό;Να λύσουν τη διαφορά ,σε δυο καρεκλάκαι όπου ο ένας θα μιλά και ο άλλος θα ακούει.Για να δώσουμε έμφαση στο γεγονός,φτιάξαμε 2 μεγάλα αυτιά και ένα στόμα.Το στόμα θα το κρατά το παιδάκι που ενοχλήθηκε από το φίλο του ,ενώ τα αυτιά το παιδάκι που ενόχλησε και στενοχώρησε το φίλο του.Θέσαμε κανόνες και λύσεις.Και βάλαμε τα κερεκλάκια σε μια ζεστή γωνίτσα για να πηγαίνουν τα παιδιά να λύνουν τις διαφορές τους. Τα ονομάσαμε τα κερεκλάκια της αγάπης και της φιλίαςΤα καρεκλάκια της αγάπης και της φιλίας.χαμόγελα και αγκαλιάΚαι έφτασε η μεγάλη ώρααααα.Γλυκόοοοοο.Τα υλικά μαςAντιστοιχίσαμε τα υλικά της συνταγής μας(τούρτα της φιλίας) ,με τα υλικά που έπρεπε να ρίξουμε στο μπολ.Έτσι τα ονόμασαν τα παιδιά:Τα μπισκότα της αγάπης.Το κακάο του σεβασμού.Το γάλα της συνεργασίας .Το γάλα της ειρήνης.Η συνεργασία έχει χρώμα άσπρο!!!!Σπάσαμε τα μπισκότα της αγάπης. Ανακατέψαμε με το κακάο του σεβασμού και προσθέσαμε το γάλα της συνεργασίας και της ειρήνης. Κάναμε 2 μασουράκια και τα βάλαμε στο ψυγείο για λίγο.Γράψαμε τα υλικά της τούρτας μας(γλυκού). Και λίγο πριν φύγουμε ,σαλαμάκι γλυκό ,μωσαϊκό ,νοστιμότατο και υγιεινό.Το γλυκό της φιλίας.Μπορεί να μην φτιάξαμε τούρτα αλλά το σαλαμάκι ήταν τόσο γλυκό ,όσο και μια υπέροχη και δυνατή φιλία!!!Το γλυκό της φιλίαςΚαι επειδή και εμείς οι μεγάλοι έχουμε φίλους και φίλες στη ζωή μας ,επιτρέψτε μου ,να αφιερώσω το παρακάτω βίντεο στις μεγάλες φιλίες της ζωής μου!!!Αυτές από το νηπιαγωγείοοοοοο εως και σήμερα!!!!!!ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

  •  Δραστηριότητες για την ενδυνάμωση της ομάδας.Συγκρούσεις πάντα υπάρχουν στο νηπιαγωγείο.Φτιάξαμε το βάζο με τα καλά και και κακά λογάκια.Υπήρχε στη τάξη μας το βάζο με τα γλυκά λογάκια.Βάζο με καλά λογάκια ,γεμάτο λιχουδιές και γλυκίσματα.Βάζο με κακά λογάκια,γεμάτο τερατάκιαΓεμίσαμε τα βάζα με λέξεις ευγενικές και με λέξεις που πληγώνουν.Προσθήκη λεζάνταςΛογάκια ευγενικάΤο βάζο με τα κακά λογάκια το σφραγίσαμε καλά ,πολύ καλά και μάλιστα βάλαμε και ένα τραπέζι πάνω ,να μην ανοίγει με τίποτα.Λογάκια που πληγώνουν Χωριστήκαμε σε ζευγάρια,κρατώντας μια κορδέλα.Με τη μουσική χορέψαμε,κάναμε την κορδέλα μας φιδάκι,την τεντώσαμε στον αέρα,την κάναμε κουβαράκι κτλ χωρίς να την αφήσουμε ,με μεγάλη προσοχή να μη μας πέσει και σεβόμενοι τον φίλο μας .Μάθαμε πως η συνεργασία έχει μεγάλη δύναμη και επιτυχές αποτέλεσμα.Όταν συνεργαζόμαστε ,τα καταφέρνουμε καλύτερα.Σε κάποια ζευγάρια επικράτησε ο εγωκεντρισμός …και η κορδελίτσα τους έπεσε. Φτιάξαμε τη συνταγή της φιλίας.Τι χρειάζεται μια καλή και δυνατή φιλία;Aντιγράψαμε τις λέξεις σε καρτελάκια για να φτιάξουμε τα υλικά για την κατσαρόλα μας. Και καρδούλες για να γίνει πιο νόστιμη η φιλία μας. Τσιγαρίσαμε τις καρδούλες και σιγά σιγά ρίξαμε τα υλικά ,ζητώντας από τα παιδιά να αναγνωρίσουν το υλικό από το πρώτο γράμμα.Ανακατέψαμε καλά.Προσθέσαμε και τις καρδούλες και έτοιμη  Αφού ο καθένας διάλεξε τον αγαπημένο του φίλο ,έγραψε σε καρτελάκι το όνομα του φίλου του Και έτσι φτιάξαμε μια αλυσίδα .Την αλυσίδα της φιλίας.Την κρεμάσαμε στο φως για να προσθέσουμε και τα παιδάκια που σήμερα έλειπαν.Θα μας υπενθυμίζει ,πως αν σπάσει ένας κρίκος ,θα χαλάσει η αλυσίδα μας. Σαν επιβράβευση για κάθε γλυκό λογάκι ,για κάθε καλή χειρονομία που θα λένε ή θα κάνουν  τα παιδιά ,χρησιμοποιώ το class Dojo ,ιδέα από τη φίλη μου τη Δέσποινα.Είναι αποτελεσματικό.Μικρά τερατάκια προσθέτουν πόντους στα παιδιά.Αύριο με μεγάλη χαρά θα συνεχίσουμε με την τούρτα της φιλίας,ιδέα του Γιάννη -Μάριου.

  •  Και από την ανατριχίλα ,στα περί δέρματος.Τι είναι δέρμα;Τι χρώμα είναι το δέρμα μας;Είναι χοντρό ,είναι λεπτό;Tι πρέπει να κάνουμε για να είναι υγιές;Xρώματα δέρματοςΠεριποίησηΔιαχωρισμός δέρματος ανάλογα με το σημείο στο σώμα μαςΟ σωματούλης και το δέρμα του Aναφέραμε κι άλλα πράγματα της τάξης μας που είναι λεπτά και χοντρά και συγκρίναμε.Για ένα υγιές δέρμα τι κάνουμε;Mένουμε στο σπίτι και πίνουμε πορτοκαλάδα!Κομόμαστε και τρώμε αχλάδι ,μπανάνα και μήλο.Τρώμε φράουλα και μήλοΦρούτα,μακαρόνια με κιμά,τοστ με τυρί,φράουλα,μήλοΠορτοκαλάδα ,μήλο,πάω βόλτες.Πίνω σπράιτΠίνω πορτοκαλάδα,τρώω μπανάνα,πίνω γάλα,σπράιτ,λεμονάδα,πορτοκαλάδαΤρώω φρούτα,μακαρόνια,μαρούλι,γάλα ,αυγά και πλένουμε και τα ρούχα μας στο πλυντήριοΠίνω πορτοκαλάδα και πλένω τα ρούχα μου στο πλυντήριο ,να φύγουν οι βρωμιές.Το ελαιόλαδο κάνει πολύ καλό στο δέρμα μας.Όχι μόνο να το τρώμε αλλά και να το χρησιμοποιήσουμε και αλλιώς.Πώς;Δε το τρώμε μόνο,μαζί με ψωμάκι και ελίτσες …Το ζυγίζουμε και το  λιώνουμε ,μαζί με κερί.Το βάζουμε σε βαζάκια.Το αφήνουμε να πήξει.(Διαδικασία τήξης -πήξης).Και γίνεται αγνή ,θεραπευτική ΚΕΡΑΛΟΙΦΗΣτολίζουμε τα βαζάκια μας.Το εφαρμόζουμε στην πράξη.Το βλέπουμε να πήζει ,το ζωγραφίζουμεΚαι το παίρνουμε με μεγάλη χαρά να το δώσουμε στους γονείς μας ,για να υπενθυμίσουμε τις θεραπευτικές ιδιότητες της κεραλοιφής στο ΔΕΡΜΑ μας!!!!Η  διαδικασία της κεραλοιφής πραγματοποιήθηκε  σε συνεργασία με το 40ο δημοτικό σχολείο Πατρών.Ευχαριστώ τις εκπαιδευτικούς Ελένη Μπιλάλη και Ελένη Τσιρίμπα, για  την  συνεργασία και τις όμορφες στιγμές που χάρισαν στα παιδιά μου.Ευχαριστώ και την μαμά της μαθήτριάς μου Μαρίνας ,που με μεγάλη προθυμία μας έφερε το κερί από τον μελισσοκόμο.

  • Από τις πολικές αρκούδες ,στις αρκούδες του δάσους .Μαύρες ή καφέ.Μα γιατί οι αρκούδες «κοιμούνται «το χειμώνα».Πώς λέγεται αυτός ο ύπνος;ΖΩΑΚΙΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗΠαρατηρούμε…Ζωάκια σε χειμέρια νάρκηΜα πού πάνε οι αρκούδες να κοιμηθούν;Σε σπηλιές φυσικά.Και ήρθε η ώρα να πάμε για αρκούδες.Τα μυστικά ,μου τα έμαθε η φίλη και συνάδελφος ΔέσποιναΘΑ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΕΣ!!!Ας φτιάξουμε τη διαδρομή.Θα πάμε για αρκούδες!!!!Τα παιδιά μου είναι τόοοσο θαρραλέα που βρήκαμε πολλές αρκούδες.Δεν τις πειράξαμε .απλά τις παρακολουθήσαμε.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε την δική μας αρκουδίτσα που είδαμε.Ρολό από χαρτί,τέμπερα άσπρη,βαμβάκι  και ένα χάρτινο πιάτοΧιόνιΚαι η αρκουδίτσα μας «κοιμάται»Αυτό που επισήμανα ήταν, πως οι αρκούδες μπορεί να πέφτουν σε χειμέρια νάρκη αλλά είναι τα μοναδικά ζώα από αυτά που βρίσκονται  σε χειμέρια νάρκη ,που μπορούν να ξυπνήσουν από ένα θόρυβο και μάλιστα να ξυπνήσουν και πολύ πεινασμένες.Ας βάλουμε και τα άλλα ζωάκια σε ένα σπιτάκι -φωλίτσα. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τις φωλιές -κρυψώνες των ζώων.Τα κρύψαμε για τα καλά.Βάλαμε με αγάπη και σεβασμό τα ζωάκια σε μια γωνίτσα της τάξης μας.Θα τα δούμε να ξυπνούν την ΑΝΟΙΞΗ. Μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε το Χειμώνα και φτιάξαμε και κάποια παζλ.Ο προβληματισμός μας όμως….Μα γιατί οι αρκούδες δεν κρυώνουν;Eμείς γιατί κρυώνουμε και τρέχει η μύτη μας και φτερνιζόμαστε και τρέμουμε;Τι είναι αυτό που έχει η αρκούδα και εμείς δεν έχουμε;Eμείς έχουμε ΔΕΡΜΑ και όχι γούνα -τρίχες.Πιάσαμε το δέρμα μας και το παρατηρήσαμε.Μα γιατί ανατριχιάζουμε ,όταν κρυώνουμε; Tι είναι αυτό που μας προκαλεί ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ; Bρήκαμε τις λέξεις από το πρώτο φώνημα της κάθε λέξης.Ανατριχίλα έχω όταν φοβάμαι,όταν ακούω μουσική ,όταν κάνει κρύο και όταν είμαι άρρωστος.Η Φωτεινή και ο Φαίδωνας βρήκαν τον φόβο.Ο Ανδρέας και η Άννα βρήκαν το ακούω μουσική.Παρατηρήσαμε τις 2 λέξεις αλλά μας ενδιέφερε το φώνημα της 1ης λέξης.Ο Κωνσταντίνος και ο Κωνσταντίνος βρήκαν το κρύο.Και το όνομα της κυρίας ξεκινά από το  πρώτο φώνημα της λέξης «άρρωστος» Ο Σωματούλης μας, επέστρεψε από τις διακοπές του.Πόση χαρά για να μας λύσει τις απορίες μας! Και η αντιστοίχιση σε ατομικό επίπεδο ,χωρίς δυσκολία.Λίγο πριν φύγουμε ,ρώτησα τα παιδιά να μου πουν ένα τραγούδι που ακούγοντάς το ανατρίχιαζαν.Δεν ήξεραν να μου πουν.-Κυρία εσένα ποιο τραγούδι σε κάνει και ανατριχιάζεις;Χωρίς μεγάλη σκέψη ,έβαλα στα παιδιά να ακούσουν μια μουσική.Τα παιδιά άκουσαν μόνο τη μουσική..-Γιατί κυρία ανατριχιάζεις με αυτή τη μουσική ;…………………………………………………………..Aκούστε http://www.youtube.com/watch?v=Vpa1uD0l0TcΠώς να κρυφτείς απ΄ τα παιδιά;

  • Είχα την τιμή χθες ,να παραλάβω βραβειάκι για το μπλογκ μου ,από την αγαπημένη μου συνάδελφο ΔΙΟΝΗ.Σε ευχαριστώ συναδέλφισσα !!!Ήταν τονωτικό για μένα.Με τη σειρά μου να δώσω κι εγώ βραβειάκια στις συναδέλφους που με βοηθάνε καθημερινά στο έργο μου και τις οποίες ,ναι το ομολογώωω…τις έχω κατακλέψει!!!1.Στη συνάδελφο ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΑΠΠΟΥΤΣΑΚΗ και στο εξαιρετικό της μπλογκ.2.Στη συνάδελφο ΚΙΚΗ ΜΙΧΑΛΑΡΟΥ για το εξαιρετικό υλικό που μας προσφέρει.3.Στη συνάδελφο ΜΑΡΛΕΝ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ και το μπλογκάκι της4.Στο ELNIPLEX , στην ομάδα  παιδαγωγών με τα ιδιαίτερα,ποικίλα και ενδιαφέροντα θέματα.5.Και φυσικά στην ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΡΤΑΛΑ ,γιατί μας έμαθε να βρίσκουμε αρκούδες!!!Η απόφαση μου ήταν δύσκολη .Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που κάνουν εξαιρετική και αξιοζήλευτη δουλειά.Κάθε μέρα !!!!Κριτήριο επιλογής μου έθεσα ,αυτά που αποκόμισα (οκ «έκλεψα») πρόσφατα!!!Σας ευχαριστώ πολύ !!!Σας φιλώ!!!

  •  Επιστροφή από διακοπούλες.ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΕΙΜΩΝΑΣ -ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣΣύνθεση λέξης με μανταλάκιαΟι μέρες ήταν υπέροχες.Αλκυονίδες μέρες.Ποιό είναι αυτό το πουλί;Παρακολουθήσαμε το μύθο της Αλκυόνας και μετρήσαμε πόσα ψαράκια τρώει η Αλκυόνα . ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ(πατήστε)ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΧΕΙΜΩΝΑ .ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑΤο τραγουδήσαμε ξανά και ξανάΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ Οι υπέροχοι  χειμωνιάτικοι πίνακες της φίλης μου Πόπης http://www.popi-it.gr/,μας βοήθησαν να γίνουμε καλλιτέχνες,να μπούμε στον πίνακα και να ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ τη δική μας πινελιά…5 ΟΜΑΔΕΣ5 ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣΦΕΛΛΟΠΙΝΑΚΑΣΧΙΟΝΟΤΡΕΝΟΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑ Τα κορίτσια μου, αποφάσισαν να φτιάξουν έναν χειμωνιάτικο πίνακα με τα χρώματα του Χειμώνα.Γκοφρέ,χαρτόνι ,κόλλα…ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ Τρισδιάστατα γαι στολισμό τάξης ΑΡΚΟΥΔΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣΠού ζουν οι πολικές αρκούδες;Ξεχωρίσαμε τον Βόρειο από Νότιο πόλο .Οι αρκούδες ,οι πολικές ζουν στον Βόρειο πόλο.Φτιάξαμε ιστορία με την ροζ αρκουδίτσα και τα σκυλιά των πάγων που βγήκαν μια βόλτα…..Η ΡΟΖ ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΚΤΙΚΑ ΣΚΥΛΙΑ Η ιστορία μας ,έμοιαζε πολύ με την ιστορία της συγγραφέας Γιολάντας !!!Μας άρεσε πολύ και την διαβάζαμε συνεχώς.Με αφορμή το βιβλίο του Μεγάλου χνουδωτού…ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑ(ΒΙΝΤΕΟ)ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ-ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΥλικό από τη φίλη μου Κική Χαρούμενες φατσούλες Πώς φτιάχνεται μια αρκούδα;Από πολλούς κύκλους…ΑΡΚΟΥΔΙΤΣΑ ΜΕ ΚΥΚΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΣΟΙ ΠΟΛΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣΣυνεχίζουμε….

  • Νέα χρονιά ,νέα αρχή ,νέοι στόχοι,νέες ελπίδες!!!Ευχόμαστε σε όλους σας, να είμαστε γεροί ,υγιείς και να προχωράμε με βήματα σταθερά και δυνατά σε ήσυχα ,όμορφα ,παραμυθένια μονοπάτια!!Χρόνια σας πολλά!!!Καλή χρονιά!!!38ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων