• Ταξιδέψτε κι εσείς μαζί μας ,μέσα από την μεγάλη οθόνη,τον καλό παλιό ελληνικό κινηματογράφο!Μακέτα νηπιαγωγείου «Πάτρα μου»Τα σκηνικά μαςΤα ναυτάκια μαςΠαρουσίαση τηςε θεατρικής ομάδας του συλλόγου γονέων «Βρεγμένο σανίδι»Δρώμενο της Στ΄τάξης «Ο γυμναστής «από την ταινία το «ξύλο βγήκε από τον παράδεισο»Τράβα εμπρόςΤα ναυτάκια περιμένουνΈχω στενάχωρη καρδιάαααα….Το χάλυ γκάλυ…Διάλειμμα ολίγων λεπτών με ζεστό ποπ κορν.Ατάκες που έμειναν στην ιστορία.Θέλω τα όπα μου…Δρώμενο από την ταινία «Λατέρνα ,φτώχεια και γαρύφαλλο»Σήκω χόρεψε συρτάκιΓαρύφαλο στο αυτίΑχ βρε παλιομισοφόριαΜένουμε πάντα παιδιά!!!Παρακολούθηση βίντεο με τις κοινές μας δράσεις και ένα αποχαιρετιστήριο βίντεο για τα  παιδιά που φεύγουν.Πυροτεχνήματα φώτισαν τον ουρανό.Οι φάροι μας!Ευχόμαστε να φωτίζει πάντα τα όνειρα και τις ελπίδες σας  Παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος στους γονείς «Πάτρα μου ,Πάτρα μου»Τοπικά παραδοσιακά προϊόντα της ΠάτραςΛουκούμιαΤεντούρες Ευχαριστούμε θερμά τον κ.Κούλου καθώς και την ευγενέστατη πωλήτρια που μας εξυπηρέτησε για την προσφορά των λουκουμιών.Ευχαριστούμε και την κάβα του κ.Πιλαβά για την προσφορά της τεντούρας σαν κέρασμα στους γονείς των παιδιών.Τον κ.Φραγκάκη για την προσφορά της μαυροδάφνης. Τα αναμνηστικά μας !!! Ευχόμαστε σε όλους σας ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

  • «Σαν παλιό σινεμά.»…σε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο.Ως εξέλιξη του ραδιοφώνου ,υπήρξε η τηλεόραση και το σινεμά.Η μικρή και μεγάλη οθόνη.Δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι ατάκες από τις υπέροχες ελληνικές ταινίες μας.Η γιορτή μας αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο.Την μεγάλη οθόνη ,το άσπρο πανί που μεγάλωσε γενιές και γενιές με το άφθονο γέλιο και τις υπέροχες καλοκαιρινές βραδιές τρώγοντας ποπ κορν ,πασατέμπια και πίνοντας αναψυκτικά και μπύρες.Κάπως έτσι σας μεταφέρω στο κλίμα….Η λατέρνα μας Τα σπίτια μας  Οι προσκλήσεις μας (ιδέα της Μαρίνας Ζαχαριά,την ευχαριστούμε πολύ)Τα καπελάκια μας για τα ναυτάκια μας.»Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει θάρρος η ζωή μας θέλει»…..Η πολιτεία της Πάτρας(κέντρο) σε μακέταΚαι το λιμάνι με τα καραβάκια του .Σκάλες Αγίου Νικολάου και στο βάθος το κάστρο.ΓειτονιέςΠλατεία Γεωργίου Α΄ Και αναμνηστικά δωράκια φτιαγμένα για τα παιδιά.(μια ιδέα από το MELENIRO) Και ένας φάρος για να σου θυμίζει ,πως θα φωτίζει πάντα τις ελπίδες και τα όνειρά σου!!! Και πολλά άλλα …συνεχίζεται η προετοιμασία…. KAΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

  •  Με αφορμή  το πολιτιστικό μας πρόγραμμα «Πάτρα μου ,Πάτρα μου » συμμετείχαμε στο δίκτυο ραδιοφώνου και συνδυάσαμε τις γνώσεις  για την πόλη μας ,με την δισκέδαση και ψυχαγωγία μιας άλλης Πάτρας ,μιας άλλης εποχής.Τρόποι έκφρασης της τέχνης μας.Ταψιδέψαμε από την παλιά Πάτρα …με τις μικρές κυρίες της εποχής……εως το σημερινό χορευτή του δρόμου της Πάτρας που δίνει ρυθμό στην καθημερινότητά μας ,με το σίντι πλέιερ στην πλάτη του…Θαυμάσαμε και κάποια έργα άλλων σχολείων που επισκέφθηκαν το Μουσείο Τεχνολογίας και Επιστημών.Και τα νηπιαγωγείαΟ Ρούλης ο ΜελλοντούληςΡαδιόφωνο έχεις ταλέντοΒιβλίο για το ραδιόφωνοΠεριηγηθήκαμε στο χώρο του μουσείου και είδαμε ένα κόκο ζάχαρης στο μικροσκόπιο.Ώρα για παιχνίδι!!!Φτιάχνοντας παζλ σε ομάδες και μαντεύοντας τις εικόνες της εξέλιξης του ραδιοφώνου!Και η τοπική διάλεκτος της Πάτρας.Κάποιες λέξεις που «πλάστηκαν» από τους Πατρινούς και κυριαρχούν ακόμα και σήμερα στον λόγο τους.Τις ζωγράφισαν τα παιδιά.ΓΟΥΒΑ=ΛΑΚΟΥΒΑ ΛΙΑΡΔΑ=ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑΤΣΙΜΠΙΜΠΟ=ΣΤΑΦΙΔΑ(Θυμάμαι τον παππού μου να ονοματίζει τσιμπίμπο τις σταφίδες μαζί με στραγάλια που πάντα υπήρχε σε κάθε Πατρινό σπίτι παλιά)ΜΠΙΖΑ=ΑΡΑΚΑΣΣΚΑΜΠΙΛΙ=ΧΑΣΤΟΥΚΙΜΑΠΑ=ΛΑΧΑΝΟΚΑΓΙΑΝΑ=ΑΥΓΑ ΤΗΓΑΝΗΤΑ ΜΕ ΝΤΟΜΑΤΑ ΑΙΝΤΡΙΟΣ=ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣΑυτή την εβδομάδα αποχαιρετίσαμε και την φοιτήτρια Πετρούλα που μας κράτησε παρέα για 4 μήνες με την πρακτική της.Τα παιδιά την αποχαιρετούν.Της ευχόμαστε να είναι πάντα καλά ,καλό πτυχίο και να παλέψει για αυτά που ονειρεύτηκε.ΚΑΛΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚάπου εδώ το πρόγραμμά μας οδεύει στο τέλος ,με την τελική παρουσίαση στους γονείς με πολλές εκπλήξεις αλλά και την μεγάλη εορτή μας στις 11 Ιουνίου «ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ»από όλο το σχολείο νηπιαγωγείο και δημοτικό μαζί.Μέχρι τότε σας χαιρετούμε…Προσθήκη λεζάνταςΚάποιες στιγμές από την παρουσίασή μας στο ΜΕΤ.Το διασκεδάσαμε και εισπράξαμε το πιο ζεστό χειροκρότημα!Θαυμάστε μας!!!

  • Κοιτώ ψηλά!Ένα βιβλίο που αγαπώ και αγαπούν και τα παιδιά ,είναι το «Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης»Το διαβάζω πάντα λίγο πριν τελειώσει η χρονιά.Το βιβλίο μιλάει για ένα Α που έχει ένα βατραχάκι στο όνομά του.Ψάχνει να βρει σε όλο το κόσμο τι είναι αυτό το Α ανάμεσα στο όνομά του.Τα παιδιά σκέφτονται και του απαντούν!!!Αγάπη ,Άλογο ,Αεροπλάνο ,Αυτοκίνητο.Αγάπη ,Αγάπη.Ανανάς ,Άνθρωπος ,Αυτοκίνητο.Αγάπη ,Ανανάς.Αυτοκίνητο ,Ανανάς.Ανθρωπάκι ,Ανανάς.Αμάξι,Αμάξι.Άνθρωπος,Άλογο ,Ανανάς.ΆνθρωποςΑυτοκίνητο ,Αμάξι.»Φεύγω!» απάντησε ο μικρούληςΕμμανουήλ Α. Μπακακούλης.»Όλο τον κόσμο θα γυρίσω,να βρω σοφούς να τους ρωτήσω:το ‘Αλφα αυτό το κεφαλαίοσημαίνει τίποτα ωραίοή τίποτ’ άλλο, συμφορά μου,που μου ντροπιάζει τ’ όνομά μου;»Σε λίγο θα φύγουν τα περισσότερα παιδάκια από την αγκαλιά του νηπιαγωγείου.Θα ανοίξουν τα φτερά τους και θα πετάξουν μέσα σε ασκήσεις γλώσσας ,μαθηματικών,μέσα στον κόσμο των γραμμάτων ,των επιστημών ,των γνώσεων.Να επιμένετε και να εμμένετε στους στόχους σας παιδάκια,να μην απογοητεύεστε από τα εμπόδια , τις δυσκολίες ,τις απορρίψεις .Κι αν όλα σας φανούν βουνό μη σκύψτε το κεφάλι….κοιτάξτε ψηλά ,ταξιδέψτε με το βλέμμα σας και τότε θα βρείτε κάτι που αρχίζει από Α..….ΑΓΑΠΗ!!!!

  • Πώς διασκέδαζαν οι Πατρινοί πολίτες ,τα Πατρινόπουλα παλιά;Τι υπήρχε για να ακούν ή  να βλέπουν ;Παρατηρήσαμε ένα παλιό ραδιόφωνο…Μάθαμε την ιστορία και τον εφευρέτη του ραδιοφώνου. Ιστορία ραδιοφώνου(συνοπτική)-ραδιοφωνικός σταθμός from Άννη Λιβαθινού Παρατηρήσαμε το δικό μας ραδιόφωνο στην τάξη μας.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν ραδιοφωνικό σταθμό. Nip 38,1 fm που θα παίζει μουσική non stop…  Zωγραφίσαμε έναν ραδιοφωνικό σταθμό!Φτιάξαμε ένα ραδιόφωνο με ανακυκλώσιμα υλικά…καιΑκούσαμε ειδήσειςπαιδικά έργαΑλλάξαμε συχνότηταΑκούσαμε ..τα θλιβερά γεγονότα του πολέμου του 1940Και …χορέψαμε!!!!Kαι αριθμήσαμε τις φωτογραφίες της εξέλιξης του ραδιοφώνου…μέχρι την τηλεόραση.Στη συνέχεια μιλήσαμε για την εξέλιξη του ραδιοφώνου ….από την μεγάλη οθόνη στην σύγχρονη τηλεόραση που κοσμεί τον τοίχο μας σαν σύγχρονο έργο τέχνης.. Από το ραδιόφωνο… στην τηλεοραση from Άννη Λιβαθινού Φτιάξαμε την αφίσα μας ,οργανώσαμε ένα μουσικοχορευτικό δρώμενο που θα παρουσιάσουμε στις 30 Μαΐου στο ΜΕΤ (Μουσείο επιστημών και τεχνολογίας ,στο Πανεπιστήμιο Πάτρας).Ακούσαμε και τον κύριο ΠολυλογάΑγαπήσαμε την Θεία Λένα και την θρυλική της καλημέρα που μεγάλωσε γενιές.Είδαμε κάποια αποσπάσματα από παλιές ελληνικές ταινίες και την αγαπημένη μας «ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ»,ακούσαμε τραγούδια παιλιών Πατρινών τραγουδιστών.         Δείτε απόσπασμα από την ταινίαhttps://www.youtube.com/watch?v=LaHUyQtD80EΣε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο αποφασίσαμε η τελική εορτή μας να έχει κάτι από την μεγάλη οθόνη…»Σαν παλιό σινεμά»…Φτιάξαμε και την πρόσκλησή μας από ιδέα της φίλης και συναδέλφου Μαρίνας Ζαχαριά.Πρόσκληση κλακέταΚαι τέλος αφού χορέψαμε και ακούσαμε πολλά τραγούδια από ελληνικές ταινίες,αφού επιλέξαμε το τραγούδι που θα χορέψουμε στην τελική μας εορτή,τα παιδιά έφτιαξαν το ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ.Οι ιδέες που μας είπαν επιβεβαιώνουν την ανοιχτή σκέψη που έχουν τα νήπια!!!Τις αποτύπωσαν σε χαρτί.TO ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣΜε κουμπιά,γυρίζω τα κουμπιά και γεμίζει ένα υγρό που βγάζει φαγητά!Ραδιόφωνο με κούκο ,πατάω ένα κουμπί και βγαίνει και τηλεόραση.Έχουμε και σχολικό ραδιόφωνο με αριθμούς για τα παιδιά και πικάπ με θήκες για δίσκους.Ραδιόφωνο που βγάζει τριαντάφυλλαΠολύχρωμο ραδιόφωνο που βγάζει καρδούλεςΡαδιόφωνο με ένα κοριτσάκι που τραγουδάει και βγάζει αστεράκια και καρδούλεςΗ Θεία Λένα που λέει παραμύθια στα παιδιάΡαδιόφωνο που μετράει την θερμοκρασίαααφφραδιόφωνο με καρδούλες Η εβδομάδας μας έκλεισε με επίσκεψη στην Α΄τάξη για να συνεργαστούμε σε ομάδες για να κλείσουμε το πρόγραμμα «Πάτρα μου ,Πάτρα μου» .(Θα ακολουθήσει και παρουσίαση στους γονείς.)η χρονογραμμή της ΠάτραςΟ χάρτης της Πάτρας όπου κολλήσαμε -αντιστοιχίσαμε εικόνες και ζωγραφίσαμε Τα τοπικά προϊόντα της Πάτρας.ΛΟΥΚΟΥΜΙΑ ΜΑΥΡΟΔΑΦΝΗκρασιά και η φημισμένη τεντούραΤο πρόγραμμά μας έκλεισε με ερώτημα στα παιδιά»Τι θα θέλατε να κάνετε για την Πάτρα σαν αυριανοί πολίτες ή τι είναι αυτό που λείπει από την Πάτρα;»Oι απαντήσεις των παιδιών και οι ζωγραφιές μας εξέπληξανΠολύ θα ήθελα να τις λάβει υπόψη του ο αυριανός Δήμαρχος της Πάτρας….ίσως τότε κάτι να αλλάξει ,κάτι θα έχουν αλλάξει τα ΠΑΙΔΙΑ!(Οι ετοιμασίες μας συνεχίζονται ….)μια μικρούτσικη γεύση…..

  • Ένα μέρος της εβδομάδας ήταν αφιερωμένο στην μονάκριβη μανούλα μας.Η μαμά μας είναι ο ΗΛΙΟΣ που μας φωτίζει.Μια κατασκευή που είχα δει από πέρσι και ήθελα πολύ να την κάνω ,θα την βρείτε http://www.blessingsoverflowing.com/sunshine-footprint-art/Δεν δυσκολεύτηκα και πολύ .Τα παιδιά μου είπαν πως για αυτά είναι ο ήλιος τους κι άλλα πολλά.Επιχείρηση ξεκινάααααα.Σούπερ γαργάλημαααααα…..αχαχαχαχχα Και περιμένοντας να στεγνώσουν τα δημιουργήματά μας.Ας διαβάσουμε και το εκπληκτικό παραμύθι …  Και με αφορμή το βιβλίο φτιάξαμε και το δικό μας αλφαβητάρι της μαμάς! Και αποφασίσαμε με πρωτοβουλία των παιδιών να γράψουμε κι ένα γράμμα.Έκοψα καρδούλες ,γράψαμε «Σε αγαπώ Μαμά»,διπλώσαμε ,κολλήσαμε γραμματόσημο,βάλαμε σφραγίδα ταχυδρομείου ΕΥΘΡΑΥΣΤΟΝ και έτοιμο να φτάσει στα χέρια της μανούλας μας!Ζωγραφίσαμε και την μαμά μας!!!Την βάλαμε στα καβαλέτα ,όπου θα κάναμε μια μικρή έκπληξη στις μανούλες μας! Οι μανούλες !!!Η  μοναδική ζωγραφιά που γεμίζει το χαρτί!!!Έπειτα διαβάσαμε ένα βιβλίο ,που κάθε χρόνο διαβάζω γιατί αρέσει πολύ στα παιδιά.Περιέχεται και στο ανθολόγιο της Α΄και Β΄Δημοτικού.ΘΑ Σ΄ΑΓΑΠΩ Ό,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ.Ένα βιβλίο για την ανασφάλεια που νιώθουν τα παιδιά για την ύπαρξη και αγάπη της μάνας!Σας παραθέτω το κείμενο (από τα paidika)Θα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνειΓνωστά ΠαραμύθιαΘα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνει (της Debi Gliori, παιδικό παραμύθι)(Μαμά αλεπού και το αλεπουδάκι)Ο Μικρός ήταν πολύ κακόκεφος.Κλείστηκε στο δωμάτιοκι άρχιζε να στριφογυρίζεικι όλα τα πράγματα ν΄ αναποδογυρίζει.Τις ζωγραφιές από τον τοίχο ξεκολλούσεΚι όλα τα παιχνίδια του χαλούσε.«Θεέ μου!» είπε η Μαμά «τι έχεις πάθει;»«είμαι ένα ανάποδοςκαι γκρινιάρης μικρόςκαι κανείς δε μ΄αγαπάει» είπε ο μικρός.«Μικρέ μου» είπε η Μαμά « όπως και να ΄σαι,εγώ πάντα θα σ΄αγαπώ».« κι αν ήμουνα αρκούδος, πάλι θα με φρόντιζεςκαι θα μ΄ αγαπούσες;» ρώτησε ο Μικρός.«Φυσικά» είπε η Μαμά.«Εγώ θα σ΄ αγαπώ ό, τι κι αν γίνει»«Αν όμως γινόμουν πράσινο έντομο,πάλι θα μ΄αγαπούσες,πάλι θα με αγκάλιαζες και θα με φιλούσες;»«Φυσικά» είπε η Μαμά.«Εγώ θα σ΄ αγαπώ ό, τι κι αν γίνει»«Ό, τι κι αν γίνει;» είπε ο Μικρός και χαμογέλασε.«Κι αν ήμουνα κροκόδειλος;»«Θα σε αγκάλιαζα και θα σε αγαπούσακαι τη νύχτα θα σου τραγουδούσα»είπε η Μαμά.« Χαλάει ποτέ η αγάπη;»ρώτησε ο Μικρός.«Λυγίζει άραγε ποτέ και σπάει;Κι αν ναι, μπορείς άραγε νατην κολλήσεις,να τη φτιάξεις και να τη χτίσεις; »«Α, δεν ξέρω» είπε η Μαμά « το μόνο που ξέρωείναι ότι θα σ΄ αγαπώ για πάντα».«Κι όταν πεθάνουμε και χαθούμε,θα μ΄αγαπάς ακόμη;» είπε ο Μικρός.«Θα υπάρχει ακόμα η αγάπη;»Η Μαμά πήρε στην αγκαλιά τηςτον Μικρό και κοίταξαν μαζίαπό το παράθυρο τον ουρανό.Το φεγγαράκι έφεγγε ψηλάκαι τ΄αστεράκια ήταν φωτεινά.«Κοίτα, Μικρέ, τ΄αστεράκιαπώς λάμπουνε στον ουρανό.Ξέρεις πως πολλά απ΄αυτάέχουν πεθάνει εδώ και χρόνια πια;»«Τα βλέπεις όμως πώς φωτίζουν ακόμα στον ουρανό;Η αγάπη είναι σαν τ΄ αστέρια: ποτέ δεν πεθαίνεικαι πάντα φωτίζει»Πήραμε τα δωράκια μας και έτοιμοι για να πούμε χρόνια πολλά!!!Οι ζωγραφιές μας περιμένουν…και οι περισσότερες μανούλες..Η ΠΙΟ ΤΡΥΦΕΡΗ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΑΠΑΝΕΜΟ ΛΙΜΑΝΙΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΜΑΣ!!!ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ …«Η αγάπη είναι σαν τα αστέρια,ποτέ δεν πεθαίνει και πάντα φωτίζει»ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

  • Εβδομάδα δράσης από την ACTIONAID HELLAS»ΣΤΕΙΛΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ»Το εξαιρετικό υλικό ,που δεν χορταίναμε να βλέπουμε και να μελετάμε ,θα το βρείτε στη σελίδα της actionAid HellasΈνα από τα δικαιώματα των παιδιών ,είναι να πηγαίνουν σχολείο.Όταν ήμουν 10 χρονών ,είχα σαν χόμπυ να αλληλογραφώ με παιδιά από όλο το κόσμο.Αυτό με βοήθησε και στα αγγλικά μου αλλά και να ανταλλάσω απόψεις και ιδέες.Εκείνο το καιρό αλληλογραφούσα με ένα κορίτσι από την Νιγηρία.Θυμάμαι πως η οικογένειά της ήταν πολυμελής και είχε το πρόνομιο να πηγαίνει σχολείο.Μου έλεγε με περηφάνεια πως ήταν τυχερή που πήγαινε σχολείο και περνούσε όλη την μέρα της εκεί!!!Μου πήρε χρόνο να καταλάβω πως κάτι τόσο δεδομένο για εμάς ,ήταν τόση μεγάλη πολυτέλεια για τα παιδιά της Αφρικής.ΟΛΑ τα παιδιά πρέπει να πάνε σχολείο ,ακόμα και τα παιδιά που έχουν κάποια μορφή αναπηρίας.Και εμείς με τον δικό μας τρόπο στείλαμε όλους τους φίλους μας σχολείο .Tους φορέσαμε τα καλά τους ρούχα,τα πιο λαμπερά και τους δώσαμε και μια καρδούλα να κρατούν.Και τους φτιάξαμε και σχολεία!!!Τους είπαμε «σ΄αγαπώ»Τους πήγαμε σχολείο Και φωνάξαμε δυνατά το σύνθημά μας!!!Με ενωμένα χέρια και ψηλά ,να φτάσει μέχρι την ΒΟΥΛΗΗΗΗ. Τους φτιάξαμε και ΣΧΟΛΕΙΑ, με ράμπες !!!Το βίντεό μας!!Αξίζει να το δείτε!!!

  • O μικρός Νικόλας Σωματούλης ,αφού επεξεργάστηκε τη μαγική συνταγή  της μάγισσας Φρουφρούκας ΜΑΓΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ αποφάσισε να ακολουθήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής με την βοήθεια των μικρών μας φίλων.Πρώτα μάθαμε στον μικρό Νικόλα την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής .Φτιάξαμε και εμείς τις δικές μας πυραμίδες ,τις χωρίσαμε και τις αριθμήσαμε !Στην συνέχεια αφού μελετήσαμε καλά την πυραμίδα διατροφής ,αποφασίσαμε τι θα τρώει ο Νικόλας και πόσες φορές την εβδομάδα.Τα καταγράψαμε με την βοήθεια των κατάλληλων εικόνων.Διαβάσαμε το βιβλίο για την χώνεψη-πέψη.Και ζωγραφίσαμε το ταξίδι της τροφής στο δικό μας σώμα.(ενδεικτικές ζωγραφιές)όπως το αυτοκίνητο θέλει βενζίνη ,έτσι και το σώμα μας θέλει τροφή!Και μάθαμε και τα εσωτερικά όργανα που χρειάζονται για την διαδικασία της πέψης.Μιλησαμε και για τους κανόνες της καλής πέψης ,τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι όταν φάμε και ακολούθησε μια μικρή δραματοποίηση «Τι γίνεται όταν φάμε πολύ»Την συνέχεια μπορούμε να την φανταστούμε!Διατροφή ,υγεία ,γυμναστική και ευεξία.Για αυτό ο μικρός Νικόλας ,αποφάσισε να ασχοληθεί με την ποδηλασία.Πρώτα δείξαμε μια άλλη πυραμίδα , την πυραμίδα των δραστηριοτήτων και τονίσαμε την σημασία που έχει ο αθλητισμός στην ζωή μας.Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα(βάση πυραμίδας)και τι πολύ λίγες φορές την εβδομάδα(κορυφή πυραμίδας).Και ακολουθεί παιχνίδι παντομίμας!!!Δείχνοντας εικόνες με αθλήματα και κινήσεις ,τα παιδιά μιμούνται ΚΑΙ αθλούνται!!!Ένα ,δυο δεξιά και αριστερά.ΙσορροπίαΚαι γιόγκα ,χαλάρωση!Μετρήσαμε το ύψος μας…Το βάρος μας…Διαβάσαμε βιβλίο για την κατανόηση της μονάδας του βάρους.Και 2 ποδηλάτες ,πρωταθλητές Ελλάδος ,κατέφθασαν στο σχολείο μας για να μας πουν λίγα πράγματα για το ποδήλατο και το άθλημα της ποδηλασίας.Τους ευχαριστούμε!!!Το παππούτσι για την ποδηλασίαΥπέροχο αγωνιστικό ποδήλατοΚλείσαμε αυτή την υπέροχη επίσκεψη ,τραγουδώντας όλοι μαζί ,νηπιαγωγείο και δημοτικό το υπέροχο τραγούδι  ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΟΥ, σε μουσική Χρήστου Νικολόπουλου και στίχους Άρη Δαβαράκη με την υπέροχη φωνή του Κώστα Μακεδόνα.Και το πρόγραμμα του μικρού Νικόλα ,ολοκληρωμένο ,έτσι όπως το έφτιαξαν τα παιδιά.Και τα αποτελέσματα …ΟΡΑΤΑ!!!Ο μικρός Νικόλας ,αδύνατος ,όμορφος και ο καλύτερος μάγειρας!!!Μαγειρεύει με τον πιο υγιεινό τρόπο!!!Μαντέψτε τι φαγητό μαγείρεψε με τα χεράκια του!!!Τιιιιιι;;;;;ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΑΓΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΩΜΑΤΟΥΛΗΣ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.Αν κι εσείς θέλετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής,πηγαίνετε μια βόλτα στο δάσος.Κάπου εκεί θα συναντήσετε ένα μαγικό σπιτάκι με υπέροχες μυρωδιές και μια μάγισσα καλή και ευγενική θα σας καθοδηγήσει στα μονοπάτια της υγιεινής διατροφής!!!

  •  Εφημερίδες πολλές.Ώρα για φαντασία,δημιουργία και χαρά.Αρχικά φτιάχνουμε το στεφάνι. Ζωγραφίζουμε τις εφημερίδες με διάφορα χρώματα. Τις κάνουμε βεντάλια ,τις ανοίγουμε ,ρίχνουμε και λίγο χρυσόσκονη και έτοιμο το λουλούδι μας. Και καραβάκια ,βεβαίως -βεβαίως που έφτιαξαν  κάποια κορίτσια γιατί πλησιάζει και το καλοκαίρι ,μια πνοή είναι από τον Μάιο. Και το Πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας έτοιμοοο!!! Το κρεμάσαμε!!! Έπειτα προσπαθήσαμε να γράψουμε την λέξη Πρωτομαγιά ,βρίσκοντας και αντιστοιχίζοντας τις φωνούλες από τις φωνούλες που έχουν τα ονόματά μας. Δεν πήγαμε και άσχημα…Ο Μάης είναι χαρόυμενος μήνας ,ο πιο όμορφος μήνας του χρόνου ,με τόσα χρώματα ,με τόση χαρά ,με τόση ελπίδα και ζωντάνια.Η χαρά κάνει τον άνθρωπο να τραγουδά .Και εμείς σήμερα γίναμε συνθέτες και φτιάξαμε τραγούδια .Τραγούδια για τον Μάη.(Η μελωδία είναι από το τραγούδι «Ένα σπουργιτάκι»)ΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΙ ΤΟΣΟ ΔΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΜΑ ΠΩΣ ΧΟΡΟΠΗΔΑ.ΕΧΕΙ ΠΕΤΑΛΑΚΙΑ 5,6,7ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑΚΙΑ ΤΡΕΛΑ ΚΑΙ ΠΑΡΔΑΛΑ.ΕΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΙ ΑΝΟΙΞΕ ΞΑΝΑΕΛΑ ΜΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΛΙΓΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ.ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΛΗ ΕΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΙ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ!!!Με αφορμή το τραγουδάκι ,τα παιδιά έφτιαξαν και δικά τους τραγούδια για τον Μάη .Και φυσικά ζωγραφίσαμε και λουλούδια πολλά. ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ from Άννη Λιβαθινού Σας ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ,ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

  • Λιμάνι και Άγιος ΑνδρέαςΣυνεχίζοντας το πολιτιστικό μας πρόγραμμα»Πάτρα μου ,Πάτρα μου» μιλήσαμε για 2 σημαντικά σημεία -κτίρια της πόλης.Τον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα και το λιμάνι της Πάτρας.Παρατηρήσαμε φωτογραφίες και κάναμε ένα κλικ στην ιστορία.Δεκαετία 1930:Ο ημιτελής σκελετός του νέου ναού δίπλα στο παλαιό ναό του Αγ. ΑνδρέαΟ Άγιος Ανδρέας σήμερα,ολοκληρωμένος. Είναι ο μεγαλύτερος ναός των Βαλκανίων, βυζαντινού ρυθμού, ο κεντρικός τρούλος έχει ύψος 46 μέτρα. Στην οροφή του κεντρικού τρούλου είναι τοποθετημένος επίχρυσος σταυρός πέντε μέτρων και δώδεκα μικρότεροι που συμβολίζουν τον Χριστό και τους δώδεκα μαθητές του. Το εσωτερικό εμβαδόν του ναού είναι 2.000 τετραγωνικά μέτρα. Έχει χωρητικότητα 5.000 άτομα και μαζί με τους γυναικωνίτες, 7.500.Από το 1955 ως το 2005, για 50 χρόνια όλοι οι κάτοικοι της Πάτρας είχαν υποχρεωτική εισφορά για την ολοκλήρωση του,(στο λογαριασμό της ΔΕΗ). Στο ναό φυλάσσεται η κάρα του Αγίου, της οποίας η μετακομιδή έγινε από την Ιταλία το 1964.Το λιμάνι της Πάτρας.Το παλιό και το νέο. Σήμα κατατεθέν της Αχαϊκής πρωτέυουσας ο φάρος,ο οποίος ,δυστυχώς γκρεμίστηκε το 1972 για το λόγο πως εμπόδιζε τα καράβια να φτάσουν στο μόλο.Οι Πατρινοί ποτέ δεν ξεπέρασαν το γεγονός της «καταστροφής» του Φάρου ,ακόμα και σήμερα θεωρείται πλήγμα για την πόλη τους. Η μεγαλύτερη οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης συμβαίνει το 19ο αιώνα και συνδέθηκε με τις εμπορικές δραστηριότητες και την καλλιέργεια της σταφίδας που είχε αναδειχθεί σε απόλυτη οικονομική εξειδίκευση.Το πρώτο πλοίο που φόρτωσε το πρώτο εμπόρευμα σταφίδας ήταν το primarolia.ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΑΦΙΔΑΣΓια περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ Το λιμάνι ,ήταν και χώρος διασκέδασης και αναψυχής.Όλοι οι πατρινοί έκαναν την καθημερινή τους βόλτα εκεί και ανέπτυσσαν κοινωνικές σχέσεις.Κυρίες με μεταξωτά και δαντελένια φορέματα από τα πιο ακριβά Γαλλικά  υφάσματα.Κύριοι με φανταχτερά κοστούμια και καπέλα. Το λιμάνι της Πάτρας πολύβουο παζάρι. Εδώ έμποροι και τοκογλύφοι. Εδώ λεμβούχοι και καπεταναίοι.Εδώ ναυτικοί, εδώ αργυραμοιβοί, εδώ ξεπεσμένες καλλιτέχνιδες, Δύσης και Ανατολής γεμίζουν τα καφέ αμάν και τα καφέ σαντάν της παραλίας με τραγούδια και θεάματα σε μια απέραντη πόλη από τον Άγιο Ανδρέα μέχρι την Τερψιθέα. Ένα λιμάνι νύχτα μέρα ζωντανό, πολύβουο, πολυάνθρωπο, πολύγλωσσο. Λιμάνι του κόσμου και του υποκόσμου, των πλούσιων σταφιδεμπόρων και των εξαθλιωμένων λαθρόβιων χαμάληδων. Λιμάνι των ευρύστερνων ναυτικών με τα τατουάζ στα μπράτσα ,λιμάνι των κυριών με τα κρινολίνα που παραπονιούνται διαρκώς προς τον κύριο Δήμαρχο για την εδαφική ανωμαλία του μόλου που εμποδίζει να κινούνται με άνεση τα τακούνια. Το λιμάνι ήταν η ψυχή και το κορμί της πόλης.(από το 2ο Γυμνάσιο Πατρών)Βάλαμε τις φωτογραφίες του Αγίου Ανδρέα  σε χρονολογική σειρά .Πόσο άδειο το λιμάνι χωρίς το φάρο!!!!Ξεχωρίσαμε τα κεφαλαία από τα μικρά ελληνικά γράμματα.Και τα αντιστοιχίσαμε μεταξύ τους.Παίξαμε τους φάρους.Ανάβoυν…Κλείνουν Σκεφτήκαμε τους δικούς μας φάρους και τους ονομάσαμε!!!Ο δικός μου φάρος έχει το όνομα…Ζωγραφίσαμε το νέο λιμάνι και το παλιό.Η παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία και δίπλα η έγχρωμη.Η αποτύπωση του χρόνου στην παιδική ζωγραφιά.Πόσο άδειο το σημερινό λιμάνι-μόλος! Αποφασίσαμε να περπατήσουμε κι εμείς στο λιμάνι της Πάτρας. Σταθήκαμε στο σημείο που ήταν παλιά ο φάρος …και αναπολήσαμε Περπατήσαμε κατα μήκος του λιμανιού προς νότια…Η φθορά του χρόνου αλλά και της αλμύρας… Συναντήσαμε τους ψαράδες με τα δίχτυα τους και τους θαυμάσαμε… Και ναιιιι…φτάσαμε στο φάρο.Στον νέο φάρο της Πάτρας που χτίστηκε το 1999 για να παρηγορήσει τους Πατρινούς .Είναι πιστό αντίγραφο του παλιού φάρου. Πληροφορίες για το φάρο ΕΔΩΤο περπάτημα μας άνοιξε την όρεξηΚαι όρεξη για λίγο παιχνίδι Απέναντι ο Ιερός Ναός Αγίου Ανδρέα.Με ευλάβεια ανάψαμε κεράκιΠροσκυνήσαμε την Αγία ΚάραΘαυμάσαμε τις αγιογραφίεςΕντυπωσιαστήκαμε από την Παναγία την Πλατυτέρα που όχι μόνο έχει αγκαλιά τον Χριστό αλλά αγκαλιάζει και την πόλη της Πάτρας.Κομμάτια από το ξύλο που στάυρωσαν τον Πρωτόκλητο μαθητή του Χριστού.Καθίσαμε και κοιτάξαμε ψηλά.46 μέτρα ψηλά ο τρούλος.Και ο Χριστός μας εκεί!Ο επιτάφιος που σε λίγες μέρες θα στολιστεί.Η πηγή του Αγίου Ανδρέα ,δίπλα από τον παλιό ναό του Αγίου Ανδρέα.Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις.Οι εικόνες που είδαμε συζητήθηκαν και σήμερα.Η Μεγάλη εβδομάδα πλησιάζει και όλοι θα πάμε στις εκκλησιές να συμπάσχουμε στο  Θείο Δράμα του Θεανθρώπου και να ζήσουμε με κατάνυξη τα Πάθη του Χριστού,να πενθήσουμε μέχρι να έρθει η Ανάσταση και η ελπίδα που όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία.Οι περισσότεροι θα επιστρέψουν στα χωριά και εκεί θα τηρήσουν τα ήθη και τα έθιμα του πολιτισμού μας . Πάσχα στην πόλη της Πάτρας είναι μαγεία,παρόλο που οι περισσότεροι έχουν φύγει.Η παρακάτω φώτο είναι από τον Άγιο Ανδρέα την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής.Εύχομαι σε όλους ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ!!!ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ, ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ!

  • Κουνελάκια πολλά!!!Σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις φετινές πασχαλινές μας κατασκευές.Λαγουδάκια καρτούλες με τα χεράκια μας.Ο στολισμός της κάρταςΟ λαγός ,έχει την τιμητική του φέτος.Λαγουδάκια -χωνάκια με λιχουδιές!Φτιάχνοντας το λαγουδάκι μαςΣτολίζοντάς το με το κορδελάκι του!Γεμισμένα με σοκολατένιες λιχουδιές και όχι μόνο! Πασχαλινές αυγολοδρομίες.Τα αυγά στα καλάθια ,κυλώντας τα με την μύτη! Ο αγαπημένος μας Πέρης ,μας μιλάει για την Μεγάλη Εβδομάδα.Και χαρούμενοι  με τις δημιουργίες στα χέρια μας!!!!

  • Σήμερα ξεκίνησε η τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα.Η ζωή του Χριστού ,το δίδαγμά του ,ο Χριστιανισμός είναι δύσκολο να ειπωθεί σε τόσο μικρό διάστημα και ενώ πιεζόμαστε και από τις πασχαλιάτικες κατασκευές που δίνουν χαρά στους μικρούς μας φίλους.Ύστερα από προβληματισμό,αποφάσισα να διδαχτούν τα ίδια τα παιδιά ,να προβληματιστούν  μέσα από έργα τέχνης που μιλούν για τα πάθη του Χριστού .Προσωπικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος από τον μεγάλο Έλληνα ζωγράφο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο,τον γνωστό μας σε όλους El Greco,να αποτυπώνει με τα χρώματά του ,με τα πινέλα του τόσο παραστατικά στον καμβά ,μεγάλα και σημαντικά γεγονότα της Χριστιανοσύνης. Πληροφορίες για τον ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ7 έργα του ,7 ομάδες νηπίων.Και ο προβληματισμός , η περισυλλογή και η συνδιάλεξη ,ξεκινά!!!Αμέσως μετά  η παρουσίαση από τα παιδιά .Η κάθε ομάδα έλεγε αυτό που είδε και «διάβασε «στον πίνακα του ζωγράφου.Οι απόψεις των παιδιών ,ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ.Είναι απίστευτο το πώς ένα μικρό παιδί αντιλαμβάνεται αυτά που βλέπει,με τον δικό του αθώο και αγνό τρόπο.Η ερώτηση που πραγματικά με «αποκαθήλωσε».-Κυρία ,ο Χριστός ήταν κακός;Μα γιατί τον σταύρωσαν,αφού μόνο τους κακούς σταύρωναν τότε στον Γολγοθά;Βάλαμε τους πίνακες και τα γεγονότα στη σειρά.    Τους αριθμήσαμε από τον πρώτο εως τον έβδομο(αριθμητικά επίθετα)Και για τον κάθε πίνακα δώσαμε και μια ονομασία.Ο πίνακας του ΧριστούΟ Χριστός στον τάφοΟ Χριστός στον σταυρόΟ Χριστός στην σπηλιάΤο δείπνο του ΧριστούΟ Χριστός πάει στον ΓολγοθάΗ σημαία της ΑνάστασηςΣτη συνέχεια αποφασίσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό να γίνουμε κι εμείς ζωγράφοι και να φτιάξουμε έργα τέχνης σαν τον ζωγράφο που θαυμάσαμε.Τα φύλλα τα πήρα από την συνάδελφο Τάνια Μάνεση που μας βοηθά πολύ στο εκπαιδευτικό μας έργο.Θα τα βρείτε  ΕΔΩΚαι τα έργα μας,με τα δικά μας παιδικά μάτια!Ο Χριστός με τον ΙούδαΚοκκινος μανδύας για τον ΧριστόΟ Χριστός ,ο Ιούδας και ο ΆγγελοςΟ Χριστός και οι στρατιώτες…..Το ιμάτιο του Ιησού το ζωγραφίζει με πολλές μεγάλες πτυχές, εικονίζοντας την βιαιότητα και την ταραχή της σκηνής, οι κόκκινες αποχρώσεις κυριαρχούν σε όλη την εκφραστικότητα. Αυτό που βγαίνει σαν αίσθηση φωτός είναι ένα κατακόκκινο φως, ένα μυστηριακό κόκκινο, μοναδικό, ένα χρώμα αίματος, χρώμα θυσίας, που το φωτίζουν μόνο οι λάμψεις του υπερβατικού φωτός, ενός φωτός που έρχεται από το υπερπέραν, αλλά και από το φως που πηγάζει από το ίδιο το σώμα του Ιησού. Ένα φως παράξενο, απροσδιόριστο, άκτιστο, θείο, ένα φως που μόνο ο Ελ Γκρέκο μπορούσε να αποδώσει με τόση δύναμη, με τόση ένταση και λαμπρότητα…..Πριν ακόμη στεγνώσει το χρώμα, όπως ήταν νωπό, με ένα σφουγγάρι το αφαιρούσε από τα σημεία που ήθελε να φωτίσει. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούσε την πλαστικότητα, την αληθοφάνεια, μία άλλη διάσταση. Το χρώμα γινόταν διάφανο, ρευστό, έντονο, αποκτούσε ζωντάνια, το φως ερχόταν κάτω από το χρώμα, γινόταν μεταφυσικό.Το κόκκινο χρώμα του με την τεχνική αυτή, και σε συνδυασμό με τα μυστικά με τα οποία έπλαθε το κόκκινο χρώμα του επάνω στην παλέτα, πριν αυτό το εναποθέσει επάνω στον καμβά, έμεινε ένας μύθος. Γι’ αυτόν τον μύθο οι σύγχρονοί του θαυμαστές του έργου του τον τίμησαν με την ιστορία ότι ζωγράφιζε με το αίμα του, ότι στο μέρος της καρδιάς του είχε μία πληγή, από την οποία βουτούσε το πινέλο, έπαιρνε αίμα και το τοποθετούσε επάνω στον καμβά, για να έχει αυτή την ζωντάνια και την μοναδικότητα… αποκτούσε μία μυστικιστική θεολογία, ένα κάλεσμα να εισέλθουμε στις προσωπικές του αναζητήσεις και την διερεύνηση του αθέατου κόσμου της ψυχής του ανθρώπου.Ο μύθος δεν είναι άστοχος, όντως ο Ελ Γκρέκο ζωγράφιζε με την καρδιά του, με το είναι του, δινόταν σε αυτό που δημιουργούσε εκείνη την στιγμή, έκανε μία κατάθεση ψυχής… έδινε κάτι από τον κόσμο του, από την ζωή του.Το κόκκινο χρώμα ,έκανε και στα νήπια εντύπωση.Αυτό θα πει να είσαι μεγάλος ζωγράφος.Να μιλάς ακόμα και στις καρδιές των μικρών παιδιών!Ο Εl Greco γεννήθηκε το 1541 και απεβίωσε το 1614.Σαν σήμερα 7 Απριλίου 2014 ,συμπληρώνονται 400 χρόνια από τον θάνατό του.Σαν ένα πολύ μικρό φόρο τιμής,οι ζωγραφιές μας, για όλα αυτά που πρόσφερε στην τέχνη.Διάλογος νηπίων για τον πίνακα που ο Χριστός κουβαλά τον σταυρό.-Μα γιατί ο Χριστός κοιτάει ψηλά;-Ψάχνει τον πατέρα του.-Α,ναι και εμείς όταν θέλουμε τον Θεό ,κοιτάμε ψηλά!!!!

  • Πασχαλινές λαμπάδες για όλους !!!Φαναράκια φτιαγμένα από μικρά χεράκια!!!Το Πασχαλινό μας παζάρι !!!Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά όλους εσάς  που μας στηρίξατε!!!  O στόχος μας εδώ ,δεν είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών .Είναι άλλος ο στόχος μας και για αυτό βλέπετε λαμπάδες φτιαγμένες από μεγάλους.Μη βιαστείτε να μας κακολογήσετε!Την δημιουργικότητά μας, θα σας την δείξουμε στις προσεχείς μας αναρτήσεις ,για τις Πασχαλινές κατασκευές και όχι μόνο.

  • Σήμερα ,μας δόθηκε η αφορμή στο νηπιαγωγείο μας να λύσουμε και να δέσουμε τα κορδόνια μας.Πάντα «μισούσα» να δίνω ανακοίνωση στους γονείς «τα νήπια να φοράνε μόνο παππούτσια με σκρατς και όχι κορδόνια».Και  πάντα μου άρεσαν τα παιδικά παππούτσια με τα πολύχρωμα κορδόνια .Η ζωή μας θέλει χρώμα !!!Από την άλλη κορδόνια λυμένα στα παιδικά παπούτσια που τρέχουν όλη την ώρα και χοροπηδάνε ,σημαίνει καρουμπαλάκια,πέσιμο ,γδάρσιμο και άπειρες πτώσεις στην τσιμεντένια αυλή μας.Ο μόνος τρόπος είναι να μάθω στα νήπια να δένουν τα κορδόνια τους.Η αφορμή δόθηκε από την Λ. που φτιάχνοντας πασχαλινές κατασκευές λόγω των ημερών,άρχισε να κάνει φιογκάκια για τα πασχαλινά κουνελάκια μας.Γρήγορα κέντρισε το ενδιαφέρον και των άλλων παιδιών που την πλησίασαν και την επιβράβευαν. Έφτιαξα στα γρήγορα ένα τρελοζευγάρι ανοιξιάτικα μποτάκια με κορδόνια και τα παιδιά επιχείρησαν να δέσουν τα κορδόνια .Βήμα-βήμα τους εξηγούσαμε τι θα κάνουν.Και να το δέσιμο κορδονιών έγινε η καλύτερη απασχόληση των παιδιών όλη την μέρααα.»Παππούτσια λυμένα;Kανένα πρόβλημα!!!Θα στο δέσω εγώωωωωωωω!!!!!»Τα κατάφερα!!!!Ευχαριστηθήκαμε να λύνουμε και να δένουμε κορδόνια.Τα τρελοπαππούτσια μας ,τα κρεμάσαμε για να κάνουμε κι άλλες προσπάθειες!Και για εσάς που θέλετε τα παιδάκια σας να μάθουν να δένουν τα κορδόνια τους ,παππούτσια του κλόουν.Προσθέστε μόνο κορδόνια και αφήστε τα να προσπαθούν με τις ώρες!!!!Τα κορδόνια μου θα δέσω στην αυλή μας να μην πέσω!!!Και λόγω της ημέρας .Μέρα που όλοι οι φίλοι μας τα βιβλία γιορτάζουν ,φτιάξαμε την βιβλιότουρτά μας και σβήσαμε για άλλη μια χρονιά το κεράκι μας.Η δανειστική μας βιβλιοθήκη δουλεύεται στο νηπιαγωγείο μας και τα παιδάκια ξέρουν ήδη τους κανόνες ενός καλού αναγνώστη,(απλά τους υπενθυμίσαμε).Τα βιβλία δεν γερνούν ποτέεεε.Είναι σαν το παλιό καλό κρασί!!!Αξία ανεκτίμητη η συντροφιά τους!Και το ποιηματάκι που διαβάσαμε και άρεσε πολύ στα παιδιά ,από τον συγγραφέα παιδικών βιβλίων Γιώργο Κατσέλη.ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣΤο ποιηματάκι το πήραμε στο σπίτι !!!

  • Mε την κυρά Σαρακοστή ,αποφασίσαμε και εμείς να προσέξουμε λίγο τη διατροφή μας.Καλή διατροφή σημαίνει μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες ,θρεπτικά συστατικά που θα μας κάνουν δυνατούς και γεμάτους ευεξία.Φτιάξαμε μια φανταστική ιστορία .»Ο μικρός Νικόλας Σωματούλης και η μαγική συνταγή»ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑΜια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα πεντάχρονο αγόρι ,ο μικρός Νικόλας. Ο Νικόλας κράταγε πάντα στο ένα χέρι ένα μεγάλο ποτήρι κόκα κόλα και στο άλλο χέρι  ένα σακούλι γαριδάκια.Και όλο μασούλαγε και όλο μασούλαγε. Το «σωσιβιάκι» γύρω από την κοιλιά του μεγάλωνε και φούσκωνε όλο και πιο πολύ.Τα φαγητά της μαμάς του δε του άρεσαν καθόλου .Δεν ήθελε να βλέπει γεμιστά, δεν έτρωγε φρέσκο μαγειρεμένο αρακά, αχνιστή φασολάδα, ψητή γαλοπούλα. Δεν έπινε το βυσσινοχυμό του .Μόνο τσιπς, δρακουλίνια, πακοτίνια, σοκολάτες γεμιστές, τούρτες και πάστες με σαντιγύ.Μια μέρα ,ήταν με τους φίλους του στη παιδική χαρά και εκεί κατάλαβε πως δεν μπορούσε να τρέξει όπως πριν, δε μπορούσε να σκαρφαλώσει ,να παίξει μπάλα και να ακολουθήσει τους φίλους του .Ανέβηκε τη σκάλα του σπιτιού του και λαχάνιαζε και λαχάνιαζε και όλο χτύπαγε η καρδιά του ,έτοιμη να σπάσει.-Αχ παιδάκι μου κάτι πρέπει να κάνουμε. Κινδυνεύει η υγεία σου .Πρέπει να πάμε στη καλή Μάγισσα Φρουφρούκα , στο δάσος να μας συμβουλέψει τι πρέπει να κάνουμε, είπε η μαμά του μικρού Νικόλα ανήσυχη.Ξεκίνησαν λοιπόν για το δάσος ώσπου έφτασαν σε ένα σπιτάκι όμορφο ,με ένα μεγάλο κήπο γεμάτο ντοματιές, πιπεριές, κολοκυθιές, πατατιές ,μελιτζανιές και μποστάνια από πολύχρωμα λουλούδια.Χτύπησαν τη μικρή πράσινη πόρτα και η μάγισσα Φρουφρούκα τους υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά.Πάνω στο μεγάλο τραπέζι του σαλονιού ,υπήρχαν σπιτικές πίτες, κολοκυθάκια γεμιστά με ρύζι μπασμπάτι, μελιτζάνες ιμάμ μπαϊλντί, γεμιστές ντομάτες με φρέσκο κιμά και μια κανάτα με δροσερό βυσσινοχυμό.Μυρωδιές από φρέσκα λαχανικά γέμιζαν το σπίτι και μέχρι έξω.Μπλιαχχχχ έκανε ο μικρός Νικόλας.-Αααα μικρέ μου φιλαράκο,θα σου δώσω μια σούπερ συνταγή και θα πρέπει να την ακολουθήσεις πιστά. Ξέρω πως θες να σε βοηθήσω και είμαι σίγουρη πως η μαγική μου συνταγή θα «διώξει» αμέσως το σωσίβιο από την κοιλίτσα σου και θα σου βάλει φτερά στα πόδια να τρέξεις και να παίξεις με την ψυχή σου!, είπε η μάγισσα Φρουφρούκα.Ο μικρός Νικόλας άρπαξε τη συνταγή και μια σακούλα γεμάτη φρέσκες ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες ,κολοκύθες ,πατάτες ,πορτοκάλια και μερικά αυγά από το κήπο της μάγισσας και γύρισε σπίτι του .Κάθισε στο γραφείο του και κοίταγε τη σούπερ συνταγή….Μπερδεύτηκε πολύ !Έφτασε η στιγμή να βοηθήσουμε το μικρό Νικόλα να ακολουθήσει πιστά τη συνταγή αλλά πρέπει πρώτα να την αποκρυπτογραφήσουμε!Τι θα κάνουμε για να βοηθήσουμε το μικρό Νικόλα Σωματούλη;Κάθε μέρα θα δίνω στα παιδιά και από ένα στοιχείο της μαγικής συνταγής ,μιας και κρυφοκόιταξα στο γραφείο του μικρού Νικόλα και είδα την συνταγή…Πρώτα ,όμως για να δούμε τι έχουμε εμείς στο ψυγείο μας και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το μικρό Νικόλα;ΚΡΕΜΑ ,ΜΑΡΟΥΛΙΝΤΟΜΑΤΕΣ ,ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ ,ΜΠΑΝΑΝΕΣαΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ,ΨΑΡΙΑσΚΑΡΠΟΥΖΙ ,ΜΑΚΑΡΟΝΙΑΜΠΑΝΑΝΕΣ ,ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑΜΗΛΟ,ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑΦΡΟΥΤΑ,ΚΡΕΑΣ,ΣΟΚΟΛΑΤΕΣΨΩΜΙ,ΣΤΑΦΥΛΙΑΠΑΓΩΤΑΣχεδόν όλα τα παιδιά ,είχαν στο ψυγείο τους υγιεινά φαγητά .Κάναμε παντομίμα-μαντεύω υγιεινά φαγητά, αφού πρώτα είδαμε κάποια σε καρτελάκια.Μας άρεσε πολύ η ιστορία του Νικόλα και την παίξαμε κουκλοθέατρο.Νικόλας ,Μαμά Σωματούλα και Μάγισσα Φρουφρούκα.Και ήρθε η ώρα να αποκρυπτογραφήσουμε σιγά-σιγά την σούπερ συνταγή της μάγισσας Φρουφρούκας.5 σπιτάκια!Τι να είναι άραγε αυτά;Oι απαντήσεις των παιδιών πολλές ,ύστερα από προβληματισμό.Η πιο εντυπωσιακή!Να ταΐζουμε τον Νικόλα κάθε εβδομάδα με ένα φαγητό.Κάθε σπιτάκι ,μια εβδομάδα ,ένα φαγητό.Δείξαμε τις καρτέλες με τα σπιτάκια που πήρα από ΕΔΩκαι προσπαθήσαμε να βάλουμε τις ομάδες τροφών που είδαμε σε κάθε σπιτάκιΓράψαμε τις ομάδες τροφών ,αφού πρώτα μετρήσαμε φωνούλες με παλαμάκια και φωνάξαμε δυνατά τους  ήχους από τις φωνούλες.1ο σπιτάκι .ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ2ο σπιτάκι .ΛΑΧΑΝΙΚΑ3ο σπιτάκι .ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑΦτάσαμε μέχρι το 3ο σπιτάκι.Κλείσαμε την εβδομάδα μας χαρούμενα.Χορέψαμε το «ΤΑΪΣΕ ΜΕ ΚΑΛΑ»ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ!!ΤΑΪΣΕ ΜΕ ΚΑΛΑ!Είμαι σίγουρη πως τα παιδιά μου, θα τα καταφέρουν και θα βοηθήσουν το μικρό μας Νικόλα Σωματούλη!!!!

  • Aφού επιλέξαμε τους ήρωες ,τις ηρωίδες και το γεγονός που ήθελε το κάθε παιδάκι ,βρήκαμε πληροφορίες με την βοήθεια των γονέων και παρουσιάσαμε στο νηπιαγωγείο ,τον ήρωα και την ηρωίδα μας.(Μια ιδέα που βρήκα ΕΔΩ από το 1ο νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης ,και τους ευχαριστώ που την μοιράστηκαν μαζί μας.)Οι πληροφορίες μας ,μετατράπηκαν σε ένα μικρό ποιηματάκι για την ημέρα της γιορτής.Το βίντεο της παρουσίασής μας!!!(πατήστε)Οι ήρωές μας στην ελληνική μας σημαία.Παρακολουθώντας το βίντεο με συγκίνησηΠεριφορά της ελληνικής σημαίας«Μια κόρη στενάζει αλυσωμένη,τρέμει με μιας η φυλακή…»Αλυσωμένη σέρνεται ,αλυσωμένη κλαίει…«Ξύπνα ,ταράζου μη φοβού…Ο Κύριος μου είναι με σε,Ελλάς ανάστα,Χαίρε»«Χαίρε αειπάρθενε,ευλογημένη χαίρε.Ο Κύριος μου είναι με σε .Χαίρε Μαρία ,Χαίρε…» Και να ο σπόρος της επανάστασης έμεινε καλά κρυμμένος,τέσσερις ολόκληρους αιώνες και τώρα τα παλικάρια μας πολεμούν για την λευτεριά.Ελευθερία ή Θάνατοςτο λάβαρο ανεμίζει…και οι ήρωες ζωντανεύουν μπροστά μας…Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή.Κολοκοτρώνης φώναξε και όλος ο κόσμος τρόμαξεΜπουμπουλίνα -Λασκαρίνα και Μαντώ του Μαυρογένους πλοία δώσατε και χρήμα για τη λευτεριά του γένους.Καπεταναίος ξακουστός ,Κανάρης το όνομά μου…Στην Αλαμάνα πάλεψα,Αθανάσιος Διάκος το όνομά μου.Αχ Φροσύνη παινεμένη ,μες στη λίμνη ξαπλωμένη.…το φοβισμένο φως του καντηλιού τρεμάμενο τα ονείρατα αναδεύει και γύρω τα σκλαβόπουλα μαζεύει.Κουράγιο Ελλάδα μου …η ώρα πλησιάζει!Γυναίκες του Σουλίου ,η θυσία σας στο νου όλων θα μείνει…Πού ΄σαι μωρέ Νικηταρά που χουν τα πόδια σου φτερά;Στο Μεσολόγγι οι Έλληνες σε κάστρα είναι κλεισμένοι…Βάστα καρδιά ,βάστα ψυχή ,βάστα Καραϊσκάκη,μη γονατίσει ο Ραγιάς πολέμα τους Αγάδες.Έφτασε η ώραΣε εσάς που γράψατε λαμπρή κι ένδοξη ιστορία και χύσατε το αίμα σας για την Ελευθερία…πλέκουμε στην μνήμη σας το δάφνινο στεφάνι…Ειρήνη ,Ειρήνη μας έλα στα παιδάκια,έλα στα παιδάκια …..να ξεχάσουν πόλεμους ,πίκρες και φαρμάκια!Η Ειρήνη χάραζε και χαρά στην πλάση..Αχ Ειρήνη ,Ειρήνη μας!!!!Είναι όμορφο ,είναι γενναίο  να είσαι ΗΡΩΑΣ!Περήφανοι ΟΛΟΙ!Είμαι η Ελλάδα και θέλω να είμαι ΕΛΕΥΘΕΡΗ!!!»Η τύχη μας»λέει ο Μακρυγιάννης,»έχει τους Έλληνες,πάντα ολίγους.Παλαιόθεν εως σήμερα,όλα τα θηρία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούν.Τρώνε ,τρώνε ,τρώνε μα μένει πάντα μαγιά…..»Χρόνια μας  πολλά!!!

  •  Αφού εκφράσαμε απόψεις «τι είναι ήρωας» επιλέξαμε τον ήρωα ,την ηρωίδα ,το γεγονός που μας αντιπροσωπεύει και μας άρεσε.Θα βρούμε πηροφορίες και θα παρουσιάσουμε τους ήρωές μας και τις ηρωίδες μας!Φτιάξαμε τσολιαδάκια και ελληνοπούλες από ιδέα που βρήκαμε στο διαδίκτυο .Στολίσαμε με χρωματιστές πούλιες.Φτιάξαμε και την ποδιά της ελληνοπούλας και την φουστανέλα του τσολιά.400 πτυχές ,όσα και τα χρόνια της σκλαβιάς…δεν μας έφταναν… Είδαμε ήρωες από βιβλία ,φωτογραφίες και υπολογιστή….και διαπιστώσαμε πως τα ονόματά τους ,τα έχουν δρόμοι της αγαπημένης μας πόλης ,της Πάτρας.Το κέντρο της ΠάτραςΑποφασίσαμε να αντιστοιχίσουμε την κάθε οδό με την φωτογραφία του ήρωα και της ηρωίδας. Το αποτέλεσμα ένας χάρτης της Πάτρας με τις οδούς που έχουν ονόματα των ηρώων της Επανάστασης του 1821.Μαζί με την πρόσκλησή μας ,τα τυλίξαμε και τα πήραμε μαζί μας.Ελευθερία ή θάνατος στην ελληνική σημαία.9 γραμμές5 μπλε4 άσπρεςΕ    Ι    Ρ   Η     Ν    ΗAκούγοντας το τραγούδι ΕΙΡΗΝΗ και έχοντας μιλήσει για αυτήν ,τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια και ονειρεύτηκαν …ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (ΠΑΤΗΣΤΕ)ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ…Η ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΜΕ ΜΠΡΑΤΣΑΝΑ ΕΙΜΑΙ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΛΙΑ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ,ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ,ΟΙ ΚΟΡΔΕΛΕΣ.ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΥΝΤΑΙΜΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΩΣΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΑΕΙ Ο ΗΡΩΑΣΜΙΑ ΚΟΠΕΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΝΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΦΤΑΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΦΟΒΕΡΟΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑΟ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΞΙΦΟΣ ΤΟΥΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑΕΓΩ ΚΑΙ Η ΜΑΜΑ ΜΟΥΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ (ΕΙΡΗΝΗΣ)ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣΕΝΑΣ ΤΣΟΛΙΑΣ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΑΕΙΝΑ ΑΝΕΒΩ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟ ΣΠΙΤΙΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΟΛΩΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΕΙΞΑΜΕ!!!ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων