Δασκάλες για μια μέρα…

Μήπως τελικά τα παιδιά μαθαίνουν πιο εύκολα αν το μάθημα τους το παρουσιάζουν άλλα παιδιά; Όταν είναι με το σωστό τρόπο προετοιμασμένα νομίζω πως μπορούν να τα καταφέρουν μια χαρά! Αυτό έγινε στην τάξη μας στα κεφάλαια της στατιστικής των μαθηματικών. Με τη στατιστική οι μαθητές της έκτης τάξης ήρθαν πρώτη φορά σε επαφή πέρυσι. Τους άρεσε πολύ η σχετική εργασία της συλλογής δεδομένων μέσα από ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο ζητούσαμε να μάθουμε σε ποια εποχή θα θέλαμε να ταξιδέψουμε αν είχαμε την δυνατότητα μιας χρονομηχανής.  Το ερωτηματολόγιο απάντησαν άλλοι μαθητές του σχολείου. Και η επεξεργασία των στοιχείων αλλά και η ταξινόμηση τους μας έδωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Φέτος προχωρήσαμε ένα βήμα πιο πέρα. Μάθαμε να ταξινομούμε τα αποτελέσματα σε πίνακες και να τα παρουσιάζουμε σε διαγράμματα διαφόρων ειδών.  Επίσης μάθαμε να βρίσκουμε το μέσο όρο των αποτελεσμάτων. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης τα κορίτσια είχαν προετοιμαστεί πολύ καλά. Είχαν ετοιμάσει ασκήσεις, και από τον τρόπο που εξηγούσανε έδειχναν πως είχαν κατανοήσει σε βάθος  αυτό που μας έλεγαν!Στο τέλος της ενότητας,  οι  4 μαθήτριες  που είχαν αναλάβει να την διδάξουν, ετοίμασαν κι ένα πολύ ενδιαφέρον τεστ για να δουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Και πραγματικά ήταν εντυπωσιακό!  «Κυρία Δακρύσαμε από ενθουσιασμό όταν είδαμε το τεστ μας να βγαίνει έτοιμο από τον εκτυπωτή!» Μου είπε η Νίκη με  χαρά δείχνοντας μου τις ασκήσεις που είχαν ετοιμάσει για τους συμμαθητές τους!  Όλη η τάξη έγραψε άριστα! Και τα 4 κορίτσια νομίζω πως πήραν πάρα πολλά επίσης από αυτή την εμπειρία.  Συγχαρητήρια Νίκη νούμερο 1, Νίκη νούμερο 2, Μαργαρίτα και Βίκυ! JΠαρακάτω ακολουθεί το τεστ που ετοιμάσατε.                                                                 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1

Τα απορρίμματα αποτελούν την κυριότερη πηγή μόλυνσης του περιβάλλοντος στην εποχή μας. Το 2005 οι χώρες της Ε.Ε που βρέχονται από τη Μεσόγειο <<έθαψαν>> στις χωματερές τους τις εξής ποσότητες σκουπιδιών (σε εκατομμύρια τόνους): Γαλλία 12, Ελλάδα 9 ,Ιταλία 36 και Ισπανία 24! Με τα στοιχεία αυτά:α) Να συμπληρώσεις τον πίνακα:

ΧΩΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ
   
   
   
   

β)Να κάνεις το εικονόγραμμα βάζοντας ένα σκίτσο λουλουδιού       για κάθε έξι εκατομμύρια τόνους σκουπιδιών.

 

ΧΩΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ
   
   
   

                                                 ΠΡΟΒΛΗΜΑ 2

Αυτή την εβδομάδα ο κ. Παπαδόπουλος (που είναι παιδίατρος) είχε πολύ δουλειά. Θέλει να βρει το Μ.Ο. των επισκεπτών του για όλη την  εβδομάδα που πέρασε!!! Σχεδίασε το παρακάτω πίνακα για να τον βοηθήσει:  

ΗΜΕΡΕΣ

ΠΑΙΔΙΑ

 α) Να βρεις το Μ.Ο. της εβδομάδας:    ΛΥΣΗ  

 ΠΡΟΒΛΗΜΑ 3

Η  κατανομή του πληθυσμού της Ελλάδας στην απογραφή του 2001 κατά ηλικιακές ομάδες ήταν: 17.1% οι κάτοικοι ηλικίας 65 ετών και  67,7% οι κάτοικοι ηλικίας 15-64 ετών.  Να βρεις το ποσοστό του πληθυσμού στην ηλικιακή ομάδα 0 έως 14.     Να σχεδιάσεις μόνος σου το κατάλληλο διάγραμμα για να δείξεις τα αποτελέσματα. Λύση:                                                                                                                                                    

ΠΡΟΒΛΗΜΑ 4

Τα παιδιά της ΣΤ τάξης ενός σχολείου της Κρήτης έκαναν έρευνα στην τάξη τους για να βρουν τον τόπο καταγωγής των γονιών τους. Έκαναν λοιπόν ένα πίνακα με τα γεωγραφικά διαμερίσματα από τα οποία προέρχονται. Για ευκολία τα παιδιά χρησιμοποίησαν συντομογραφίες.  

Μακεδονία= ΜΑ  Πελοπόννησος=ΠΕ Νησιά Αιγαιου=ΝΑ
Θεσσαλία=ΘΕ Ήπειρος=ΗΠ Νησιά Ιονίου=ΝΙ
Στερεά Ελλάδα= ΣΤ Θρακη=ΘΡ Κρήτη=ΚΡ

  

ΣΤ ΜΑ ΠΕ ΗΠ ΝΙ ΣΤ ΠΕ ΚΡ
ΘΕ ΚΡ ΣΤ ΝΑ ΠΕ ΚΡ ΜΑ ΚΡ
ΝΑ ΗΠ ΚΡ ΜΑ ΗΠ ΣΤ ΠΕ ΜΑ
ΣΤ ΠΕ ΘΕ ΝΙ ΘΡ ΝΑ ΠΕ ΚΡ
ΠΕ ΘΡ ΚΡ ΗΠ ΣΤ ΘΕ ΗΠ ΜΑ

    α)Να ταξινομήσετε τα στοιχεία κατά διαμέρισμα (με αλφαβητική σειρά)β)Να κάνετε τον πίνακα κατανομής συχνοτήτων.                                          

Αφήστε μια απάντηση