Φόρμα αξιολόγησης προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής

a

Αγαπητοί γονείς,

παρακαλούμε να ακολουθήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο και να βοηθήσετε τα παιδιά σας στη συμπλήρωση της φόρμας αξιολόγησης του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία!

https://goo.gl/forms/JI75LyGjcG3Cq5zP2

Ψηφιακό Εικονολεξικό – Μέσα Μεταφοράς

Ψηφιακό εικονικό λεξικό για τα μέσα μεταφοράς, στο οποίο τα παιιδιά συμπληρώνουν τις λέξεις, σύμφωνα με σχετικό πίνακα αναφοράς.

eikonolexiko_mesa_metaforas

pinakas_anaforas_mesa_metaforas

μ-δραστηριότητα «Μ’ έναν φίλο κι ένα πιάνο, μουσικό κομμάτι κάνω»

-Τίτλος

«Μ’ έναν φίλο κι ένα πιάνο, μουσικό κομμάτι κάνω.»

-Λογισμικό

Εικονικό Πιάνο

-Γνωστικά αντικείμενα

Παιδί και Δημιουργία- Έκφραση (Μουσική)

-Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται

Νηπιαγωγείο

 -Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα

Στο τέλος της μ-δραστηριότητας οι μαθητές αναμένεται:

  1. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
  • να αυτοσχεδιάζουν και να εκφράζονται μέσα από απλές μουσικές συνθέσεις
  • να αναπτύξουν τις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να εκτελούν και να παρουσιάζουν τις δικές τους συνθέσεις
  • να είναι σε θέση να αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους, να συνθέτουν και να καταγράφουν τη μουσική τους για επόμενη ανάκληση
  • να ανταποκρίνονται σε σωστά σύμβολα
  1. Ως προς τη χρήση των Τ.Π.Ε.
  • να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την αντίστοιχη κίνηση του δείκτη στην οθόνη
  • να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη
  • να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να παίξουν δημιουργώντας
  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
  • να συνεργάζονται με πνεύμα αλληλοβοήθειας και ομαδικότητας για την παραγωγή κάποιου έργου
  • να αναπτύξουν την επικοινωνιακή τους ικανότητα και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων

-Συνοπτική περιγραφή

Η μ-δραστηριότητα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο προγράμματος σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων για τη Μουσική. Έχουν προηγηθεί δραστηριότητες διάκρισης ηχοχρώματος, αναφοράς στις νότες και στην οκτάβα μέσω αυτοσχεδιασμών και αναπαραγωγής μουσικών μοτίβων με χρήση μεταλλόφωνου και ξυλόφωνου, καθώς  και «σημειογραφίας», όπου χρησιμοποιήθηκαν διάφορα σύμβολα για την αποτύπωση του ηχοχρώματος και της έντασης. Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος δραστηριοτήτων για τη γλώσσα, έχουν κατανοήσει τη σημασία της γραφής ως μέσου κωδικοποίησης και μεταφοράς πληροφοριών και έχουν εξασκηθεί στην  αναγνώριση διαφορετικών μορφών του γραπτού λόγου (λατινικό αλφάβητο).

Ο/Η νηπιαγωγός επιλέγει το διαδραστικό εικονικό πληκτρολόγιο πιάνου έκτασης μίας οκτάβας από το Φωτόδεντρο και η μ-δραστηριότητα ξεκινά  με την ατομική ενασχόληση των μαθητών με το εικονικό πιάνο, ώστε να εξοικειωθούν αυτοσχεδιάζοντας με αυτό.  Κατόπιν, ο/η νηπιαγωγός δείχνει στα νήπια πώς να επιλέγουν την εμφάνιση των γραμμάτων (εικόνες 1 και 2) και τα νήπια,  χωρισμένα σε ομάδες των δύο ατόμων, χρησιμοποιούν το  διαδραστικό εικονικό πληκτρολόγιο πιάνου κινώντας το ποντίκι για να πατήσουν τα πλήκτρα-νότες και να συνθέσουν ένα σύντομο μουσικό κομμάτι (όχι πάνω από 20-25 νότες). Καταγράφουν τη σύνθεσή τους χρησιμοποιώντας τους λατινικούς χαρακτήρες που αντιστοιχούν στα πλήκτρα  και, κατόπιν, όλα τα ζευγάρια παρουσιάζουν τη σύνθεσή τους αναπαράγοντας (και τα δύο μέλη κάθε ζεύγους) το μουσικό κομμάτι σύμφωνα με τη καταγραφή τους. Η δραστηριότητα δεν έχει νικητές και ηττημένους. Το κέρδος όλων είναι η ευχαρίστηση που απορρέει από την παιγνιώδη, ομαδική, δημιουργική διαδικασία.

-Φύλλα εργασίας

Δεν υπάρχουν

-Πρόσθετα στοιχεία

Ως επέκταση της δραστηριότητας, τα νήπια μπορούν να γράψουν τους λατινικούς χαρακτήρες που αντιστοιχούν σε κάθε νότα στα πλήκτρα του ξυλόφωνου ή του μεταλλόφωνου και να αναπαράγουν με αυτά τη μουσική τους σύνθεση ή να δημιουργήσουν/καταγράψουν νέες συνθέσεις, χρησιμοποιώντας και άλλα σύμβολα (ελληνικά γράμματα, σχήματα, χρωματιστά αυτοκόλλητα, εικόνες), ατομικά ή ομαδικά.

Εικόνα 1

piano1

 

 

 

 

 

Εικόνα 2

 piano

 

 

 

 

 

 

Ψηφιακό Εικονολεξικό – Θαλάσσιοι Οργανισμοί

tiulen

Το ψηφιακό εικονολεξικό δημιουργήθηκε προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Μελέτης Περιβάλλοντος και, συγκεκριμένα, διεύρυνσης των γνώσεων για τους θαλάσσιους ζωικούς οργανισμούς. Η παρουσίαση του εικονολεξικού στα νήπια έπεται των δραστηριοτήτων γνωριμίας με τα θαλάσσια έμβια όντα (χαρακτηριστικά, τρόπος αναπαραγωγής, τροφική αλυσίδα κλπ.) και δημιουργίας σχετικού πίνακα αναφοράς (ΔΕΠΠΣ, σ. 605). Τα νήπια καλούνται, ανατρέχοντας στον πίνακα αναφοράς, να συμπληρώσουν το εικονολεξικό πληκτρολογώντας το όνομα κάθε θαλάσσιου οργανισμού στο πλαίσιο κάτω από την εικόνα του. Η αντιγραφή λέξεων από πίνακες αναφοράς εντάσσεται στην ανάπτυξη ικανοτήτων γραφής στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων Γλώσσας (ΔΕΠΠΣ, σ. 596) και Πληροφορικής (ΔΕΠΠΣ, σ. 614) και έχει ως στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων γραπτής έκφρασης, αλλά και χειρισμού του πληκτρολογίου και του ποντικιού.

Το ψηφιακό εικονολεξικό είναι διαθέσιμο εδώ.

Μπορείτε να το κατεβάστε και από εδώ S5_dd_Davoulou_Maria.

Η μέλισσα

Bees_Collecting_Pollen_2004-08-14Η μέλισσα είναι έντομο από την τάξη υμενόπτερα, που θεωρείται από όλα γενικά τα έντομα το πιο σπουδαίο από οικονομικής άποψης για τον άνθρωπο.Η μέλισσα ζει στη Γη το λιγότερο 15 εκατομμύρια χρόνια και θεωρείται από τους πιο παλιούς κατοίκους της Γης, που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και σήμερα.Είναι από τα ελάχιστα είδη των εντόμων που ο άνθρωπος προσπάθησε να εκμεταλλευτεί, βλέποντας ότι θα είχε κάποιο οικονομικό όφελος. Η προσπάθεια αυτή του ανθρώπου να εξημερώσει τη μέλισσα δεν είναι νέα. Υπάρχει μια σπηλαιογραφία στην Μπικόρπ της Ισπανίας, ηλικίας τουλάχιστον 8.000 χρόνων, όπου εικονίζεται ένας άνθρωπος που προσπαθεί να πάρει μέλι από μελίσσι. Οι μέλισσες ανήκουν στην κατηγορία των εντόμων που παρουσιάζουν σαφή ιεράρχηση και ζουν σε μεγάλες οικογένειες, μέσα σε κυψέλες. Σε κάθε οικογένεια υπάρχει μια “βασίλισσα”, που έχει σαν μοναδική αποστολή να εξασφαλίζει τον πολλαπλασιασμό της οικογένειας. Η οικογένεια έχει ακόμη μερικούς αρσενικούς, τους κηφήνες, που προορίζονται να γονιμοποιήσουν μόνο μια φορά τη βασίλισσα και στη συνέχεια να πεθάνουν. Τέλος κάθε οικογένεια αποτελείται από μερικές χιλιάδες θηλυκές μέλισσες, που είναι στείρες και λέγονται “εργάτριες”. Οι εργάτριες, που αποτελούν και το βασικό πληθυσμό, έχουν πολλές και σύνθετες αποστολές, αρχίζοντας από τη δημιουργία αποθεμάτων τροφών, μέχρι τη φύλαξη της κυψέλης και την περιποίηση των μικρών.

(πηγή: Βικιπαίδεια)

Δείτε το βίντεο για την έξοδο της βασίλισσας από το κελί:

Copyright © Νηπιαγωγείν εν Ελλάδι          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση