-Τίτλος
«Μ’ έναν φίλο κι ένα πιάνο, μουσικό κομμάτι κάνω.»
-Λογισμικό
Εικονικό Πιάνο
-Γνωστικά αντικείμενα
Παιδί και Δημιουργία- Έκφραση (Μουσική)
-Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται
Νηπιαγωγείο
-Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα
Στο τέλος της μ-δραστηριότητας οι μαθητές αναμένεται:
- Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
- να αυτοσχεδιάζουν και να εκφράζονται μέσα από απλές μουσικές συνθέσεις
- να αναπτύξουν τις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για να εκτελούν και να παρουσιάζουν τις δικές τους συνθέσεις
- να είναι σε θέση να αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους, να συνθέτουν και να καταγράφουν τη μουσική τους για επόμενη ανάκληση
- να ανταποκρίνονται σε σωστά σύμβολα
- Ως προς τη χρήση των Τ.Π.Ε.
- να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την αντίστοιχη κίνηση του δείκτη στην οθόνη
- να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη
- να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να παίξουν δημιουργώντας
- Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
- να συνεργάζονται με πνεύμα αλληλοβοήθειας και ομαδικότητας για την παραγωγή κάποιου έργου
- να αναπτύξουν την επικοινωνιακή τους ικανότητα και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων
-Συνοπτική περιγραφή
Η μ-δραστηριότητα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο προγράμματος σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων για τη Μουσική. Έχουν προηγηθεί δραστηριότητες διάκρισης ηχοχρώματος, αναφοράς στις νότες και στην οκτάβα μέσω αυτοσχεδιασμών και αναπαραγωγής μουσικών μοτίβων με χρήση μεταλλόφωνου και ξυλόφωνου, καθώς και «σημειογραφίας», όπου χρησιμοποιήθηκαν διάφορα σύμβολα για την αποτύπωση του ηχοχρώματος και της έντασης. Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος δραστηριοτήτων για τη γλώσσα, έχουν κατανοήσει τη σημασία της γραφής ως μέσου κωδικοποίησης και μεταφοράς πληροφοριών και έχουν εξασκηθεί στην αναγνώριση διαφορετικών μορφών του γραπτού λόγου (λατινικό αλφάβητο).
Ο/Η νηπιαγωγός επιλέγει το διαδραστικό εικονικό πληκτρολόγιο πιάνου έκτασης μίας οκτάβας από το Φωτόδεντρο και η μ-δραστηριότητα ξεκινά με την ατομική ενασχόληση των μαθητών με το εικονικό πιάνο, ώστε να εξοικειωθούν αυτοσχεδιάζοντας με αυτό. Κατόπιν, ο/η νηπιαγωγός δείχνει στα νήπια πώς να επιλέγουν την εμφάνιση των γραμμάτων (εικόνες 1 και 2) και τα νήπια, χωρισμένα σε ομάδες των δύο ατόμων, χρησιμοποιούν το διαδραστικό εικονικό πληκτρολόγιο πιάνου κινώντας το ποντίκι για να πατήσουν τα πλήκτρα-νότες και να συνθέσουν ένα σύντομο μουσικό κομμάτι (όχι πάνω από 20-25 νότες). Καταγράφουν τη σύνθεσή τους χρησιμοποιώντας τους λατινικούς χαρακτήρες που αντιστοιχούν στα πλήκτρα και, κατόπιν, όλα τα ζευγάρια παρουσιάζουν τη σύνθεσή τους αναπαράγοντας (και τα δύο μέλη κάθε ζεύγους) το μουσικό κομμάτι σύμφωνα με τη καταγραφή τους. Η δραστηριότητα δεν έχει νικητές και ηττημένους. Το κέρδος όλων είναι η ευχαρίστηση που απορρέει από την παιγνιώδη, ομαδική, δημιουργική διαδικασία.
-Φύλλα εργασίας
Δεν υπάρχουν
-Πρόσθετα στοιχεία
Ως επέκταση της δραστηριότητας, τα νήπια μπορούν να γράψουν τους λατινικούς χαρακτήρες που αντιστοιχούν σε κάθε νότα στα πλήκτρα του ξυλόφωνου ή του μεταλλόφωνου και να αναπαράγουν με αυτά τη μουσική τους σύνθεση ή να δημιουργήσουν/καταγράψουν νέες συνθέσεις, χρησιμοποιώντας και άλλα σύμβολα (ελληνικά γράμματα, σχήματα, χρωματιστά αυτοκόλλητα, εικόνες), ατομικά ή ομαδικά.
Εικόνα 1
Εικόνα 2
Κάτω από : Επιμόρφωση Β' Επιπέδου ΤΠΕ | | Δεν υπάρχουν σχόλια »