5 Φεβ 2009

Βιβλία-Βοηθήματα. Κριτική παρουσίαση

Συντάκτης: Μαρία Χάλκου | Κάτω από: Γενικά

1) Τεκμηρίωση διδασκαλίας θεωρητικών Μαθηματικών. Συγγραφέας: Ο Ομότιμος Καθηγητής του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ιωάννης Αραχωβίτης. Το βιβλίο περιέχει εφαρμογές των Μαθηματικών προερχόμενες και από εξωμαθηματικούς χώρους που αφορούν λιγότερο συγγενικές επιστήμες, αλλά και από την καθημερινή ζωή. Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα 1998. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ : Θεολόγου 80 15773, Ζωγράφου, τηλ. 2107707114.

2) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ Η/Υ για το ΓΥΜΝΑΣΙΟ. 2 Βιβλία, δηλ. για το Μαθητή & τον Καθηγητή. Συγγραφέας: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΗΤΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ. Τα βιβλία αυτά απευθύνονται σε όσους έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη Νέα Τεχνολογία στο μά­θημα των Μαθηματικών, είτε στο σχολείο είτε εκτός αυτού. Είναι αποτέλεσμα μιας προσπάθειας την οποία ξεκίνησε η συγγραφέας από το σχολικό έτος 2000 – 2001 με στόχο τη βελτίωση του μαθήματος των Μαθηματικών. Σκοπός των βιβλίων είναι να βοηθήσουν στη μελέτη ορισμένων θεμάτων των Μαθηματικών του Γυμνασίου, με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο, αφού η χρήση του Η/Υ ενδείκνυται τόσο για την εκτέλεση υπολογιστικών πράξεων όσο και για τη σχεδίαση. εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ. Πληροφορίες τηλ. 2105237677

3)Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Δημήτριος Ραμαντάνης ΓΛΩΣΣΑ:ΕΛΛΗΝΙΚΑ–ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ–ΕΚΔΟΤΗΣ:ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΜΑΝΤΑΝΗΣ. Το βιβλίο του Μαθηματικού και Διευθυντού του 1ου Γυμνασίου Γαλατσίου Δ. Ραμαντάνη περιέχει επιλεγμένες ασκήσεις και ερωτήσεις θεωρίας με τις απαντήσεις τους,οι οποίες αναφέρονται στην ύλη των Μαθηματικών της Γ΄ Γυμνασίου. Οι Εκπαιδευτικοί καθώς και οι μαθητές μπορούν να το χρησιμοποιήσουν σαν βοήθημα και στην Α΄ Λυκείου.Πληροφορίες: 2102284445, 2102713071

4)Τα παιδιά του Ευκλείδη ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ηλίας Κωνσταντόπουλος ΓΛΩΣΣΑ:ΕΛΛΗΝΙΚΑ–ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ–ΕΚΔΟΤΗΣ:ΓΚΡΙΤΖΑΛΗΣ, Μεσογείων 53, Μαρούσι 15126. Στο βιβλίο αυτό, το έργο του Ευκλείδη “Στοιχεία” παρουσιάζεται απο τον εμπειρότατο Καθηγητή Μαθηματικών και Συγγραφέα Ηλία Κωνσταντόπουλο μέσα απο μια θεατρική παράσταση, η οποία μάλιστα έχει κινηματογραφηθεί για την Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Ο αναγνώστης θα βρει σ’ αυτό στοιχεία ιστορικά και μαθηματικά τα οποία ο συγγραφέας παραθέτει και χειρίζεται με εξαιρετική δεξιότητα με στόχο την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών. Σημειωτέον, ότι το βιβλίο εγκρίθηκε απο το Υπ.Ε.Π.Θ. για τις σχολικές βιβλιοθήκες με κωδικό 8030. Με τον κ. Κωνσταντόπουλο μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα στο τηλ. 2106044621, για να διαπιστώσετε ότι είναι επιπλέον και εμπνευσμένος ποιητής. Αξίζει να διαβάσετε <<Τα ποιήματα ενός μαθηματικού>>, που είναι του ιδίου και έχει εκδοθεί απο τον ίδιο εκδότη. Αυτό δε το τελευταίο είναι εικονογραφημένο απο τους μαθητές του.

5) Οι αριθμοί είναι αισθηματίες ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ντίνος Κορδώσης ΓΛΩΣΣΑ:ΕΛΛΗΝΙΚΑ–ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ–ΕΚΔΟΤΗΣ:ΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΔΩΣΗΣ. Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο όπου οι ήρωες είναι μαθηματικές οντότητες, ένα ευφυέστατο δημιούργημα του Μαθηματικού και Πολιτικού Μηχανικού Ε.Μ.Π. Ντίνου Κορδώση, ο οποίος διδάσκει Μαθηματικά στο 59ο Γυμνάσιο της Αθήνας. Μέσα από το διήγημα αυτό, που δεν απαιτεί ιδιαίτερες και εξειδικευμένες μαθηματικές γνώσεις, τα παιδιά μαθαίνουν διασκεδάζοντας και αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του βιβλίου.Πληροφορίες:2102528017.

6)  “Καλλιστεία τετραπλεύρων” του μαθηματικού και πολιτικού μηχανικού κ. Κωνσταντίνου Κορδώση, ο οποίος διδάσκει μαθηματικά στο 59ο Γυμνάσιο Αθηνών. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στους συναδέλφους του που “με το μεράκι τους θα ζωντανέψουν στη θεατρική σχολική σκηνή το κείμενο”. Είναι δε -όσον αφορά το πρώτο μέρος- μία θαυμάσια μέθοδος εκμάθησης των ιδιοτήτων των τετραπλεύρων. Το δεύτερο μέρος αφορά στις πράξεις.        Είναι φανερό, πως όταν αναφερόμαστε στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, δεν είναι ανάγκη να περιοριζόμαστε στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ή στη διδασκαλία με τη χρήση Η.Υ., ή στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων με τους Εκπαιδευτικούς αναφέρω συχνά την άποψη, ότι ο κάθε Εκπαιδευτικός καλό θα είναι να χρησιμοποιεί την δημιουργικότητά του για να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών του, αφού ο κοινός στόχος είναι να “δουλεύουμε” με όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές στην τάξη.       Τέτοιου είδους δημιουργίες (αναφέρομαι στο βιβλίο του κ. Κορδώση) αποτελούν έξοχα παραδείγματα ενεργοποίησης των μαθητών, οι οποίοι θα συμμετέχουν και θα παρακολουθήσουν την θεατρική παράσταση που θα γίνει στο ίδιο τους το σχολείο, μαθαίνοντας ταυτόχρονα με ευχαρίστηση και με παιχνίδι.       Συγχαρητήρια στον Εκπαιδευτικό!

Πληροφορίες:2102528017.

7) ”Θέματα Άλγεβρας Α’ Λυκείου ” του μαθηματικού κ. Τατάγιου Γιώργου, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε το 2006. Ο κ. Τατάγιος ορίστηκε μέλος της Ομάδας Εργασίας που αναμόρφωσε τα αναλυτικά προγράμματα των Μαθηματικών Γυμνασίου το 1986, και της Ομάδας που εκπόνησε το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στην Πληροφορική το 1992. Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2002 από τις εκδόσεις «Σαββάλας». Αξίζει να αναφέρω ότι ο κ. Τατάγιος, με το μεράκι του εξαιρετικού Δάσκαλου, πραγματοποίησε (25-10-10) Δειγματική Διδασκαλία στο 21ο Γυμνάσιο Αθηνών.

Ας τον έχουμε ως παράδειγμα, και ας ευχηθούμε να μας προσφέρει για πολλά χρόνια ακόμα την πολύτιμη εμπειρία του.

8) Διδακτική Μαθηματικών.

 

Για την Τάξη και τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ

 

Συγγραφέας: Α. Μητρογιαννοπούλου

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται τόσο σε μάχιμους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να καταρτιστούν στη Διδακτική των Μαθηματικών, και μάλιστα στο πνεύμα του Νέου Σχολείου, όσο και σε μαθηματικούς που πρόκειται να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το βιβλίο αποτελείται βασικά από δύο μέρη. Το Α΄ μέρος, το  γενικό, περιλαμβάνει γενικές παρατηρήσεις για τη διδασκαλία των Μαθηματικών, ενώ δίνεται έμφαση σε θέματα όπως:

μαθησιακές δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης τους

  • λάθη και εμπόδια (επιστημολογικά, γνωστικά, διδακτικά)
  • χαρισματικότητα και ιδιαιτερότητα μαθητών
  • Νέα Τεχνολογία και Η/Υ
  • δραστηριότητα, διεπιστημονικότητα και (δια) θεματικότητα.

 

Το Β΄ μέρος, το ειδικό, επικεντρώνεται σε ενότητες από το Α.Π. τόσο του Γυμνασίου όσο και του Λυκείου, με Διαλογική Παρουσίαση, Σχέδια Διδασκαλίας και Φύλλα Εργασίας.

 

Επιπλέον, σε μία ξεχωριστή ενότητα (γ΄ μέρος), περιλαμβάνονται θέματα και απαντήσεις Ειδικής Διδακτικής Μαθηματικών από προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ τα οποία παρουσίαζαν κάποια δυσκολία και έχριζαν ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Τέλος παρατίθενται σχετική Βιβλιογραφία και Παράρτημα με υλικό μιας διδασκαλίας προσαρμοσμένης σε μαθησιακές δυσκολίες.

 

Η συγγραφέας Α. Μητρογιαννοπούλου είναι μαθηματικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1981 και Σχολική Σύμβουλος από το 2007. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές, ως υπότροφος ΙΚΥ, στο Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ανακηρύχτηκε διδάκτωρ στον Τομέα Παιδαγωγικής

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση